Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Gratulerer med overstått UL og en frisk og fin baby i magen!! :)

Jeg stusset også på at de kunne uten videre sette deg tilbake såpass pga. babyens størrelse. Ved IVF vet man jo nøyaktig befruktningstidspunkt, og jeg trodde den terminen egentlig var sikrere enn UL-terminen. :klø: Får du flere UL? Hvis ikke så tror jeg nesten jeg ville krevd det. Så kan veksten til babyen sjekkes, og UL-terminen evt. korrigeres. Jeg er livredd for å gå for mye på overtid, så jeg tror jeg ville satt meg skikkelig på bakbeina om jeg ble satt tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner! Føles godt å vite at det sto bra til der inne.

Ang. det med termin så stusser jeg veldig på det jeg også. Skrekk for å gå masse overtid, det er jo ikke akkurat bra for babyen. Har en jordmortime om halvannen uke, tenkte jeg skulle ta det opp da. En stakkars nervøs Kvist blir jo helt sjelven når legedama sier gjentatte ganger at babyen er liiiiiten. Hun snakket om at embryo kunne gå i dvale etter innsetting også, og det er jeg klar over. Men jeg hadde jo to veldig tidlige UL, og på den siste av dem så slo hjertet. Det er jo et tydelig tegn på at det ikke har vært noen dvale til å begynne med når hjerteslagene var helt i rute. Vil gjerne ha en undersøkelse til for å forsikre meg om at babyen vokser som normalt.

Målene var også helt riktige på UL da jeg var (etter gammel regnemåte) 8+0. har aldri hørt om noen dvaleperiode mellom uke 8 og uke 18 jeg. Legen som undersøkte da sa at han var sikker på at terminen han hadde satt ved innsettingen fortsatt var riktig. Regner jo med at IVF seksjonen på Rikshospitalet tar en del ultralydundersøkelser i uke 8 da, så han bør jo vite.

Æsj, blir så oppgitt. Likte ikke hun dama som gjorde UL i det hele tatt. Jeg sa i fra i det jeg la meg ned på benken at hvis det var mulig så ønsket vi å vite kjønn. Da jeg spurte, en god stund ute i undersøkelsen om hun hadde sett noe til kjønnet sa hun at jeg fikk vente. Så flyttet hun den undersøkelsesdingsen og skulle se etter. Da hadde babyen beina i kryss så hun prøvde å dytte litt for å få den til å flytte på seg. Så viste hun oss rompa sett nedenfra, sitteknuter og muskler og sånn. Da spurte jeg om hun så noe kjønn. Da flira hun, og sa hun kunne jo godt si at det helt sikkert enten var jente eller gutt, sånn hvis jeg absolutt måtte vite. Og så var det tilbake til å se på nyrene.

Jada, jeg vet at det egentlig er en medisinsk undersøkelse, og at vi ikke engang har krav på at hun prøvde. Men hun trengte jo ikke å være frekk og nedlatende mot oss da.

Når hun da kom med skjemaet der hun hadde skrevet termin ble jeg bare paff, for hun nevnte ikke at hun skulle flytte den så mye før timen vår var over og hun hadde åpnet døra. Og på skjemaet var ingen av de tidligere UL nevnt, det var krysset av Nei på spørsmål om tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes altfor dårlig ut!! Ta dette opp med jordmor på neste kontroll. Kanskje du kan få en gynekolog til å ta en ny UL på deg? Ikke at jeg betviler kunnskapene til UL-jordmødrene generelt altså, men hun dere var hos hørtes ikke helt god ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt å høre at det gikks å bra på ultralyd!

Skjønner det er dumt å bli satt sånn tilbake, og særlig når du har en så nøyaktig bekfruktning som dere hadde. Hvor mange dager ble du satt tilbake, når var din opprinnelige termin?

Ville kanskje hørt om det var mulig å få sjekket dette en gang til. Forklar at du er nervøs med tanke på farer med overtid osv.

Men, uansett; du har en frisk, fin, sprell levende baby i magen! Og det er tross alt det viktigste! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og kjenner massevis av tydelige spark. Endelig er det slutt på det å måtte konsentrere seg skikkelig for å kjenne og alikevel være litt i tvil. Det er helt klart babyspark jeg kjenner.

For en deilig følelse! :hjerter_rundt::gravid::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med spark i magen. Har ikke kjent noe ennå jeg.

Snedig at det ble satt ny termindato, men hyggelig at alt så bra ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og kjenner massevis av tydelige spark. Endelig er det slutt på det å måtte konsentrere seg skikkelig for å kjenne og alikevel være litt i tvil. Det er helt klart babyspark jeg kjenner.

:rødme: :rødme:

Merker at jeg er mye roligere mhp livet inni meg nå som jeg og kjenner så tydelige spark. Tror jeg har kjent liv hver dag. Noen dager mer enn andre klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi, jeg har visst aldri kommentert her jeg, selv om jeg er innom og snikleser en gang iblant! :sjenert:

Så koselig med sparking! :) bra at den lille er frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du hadde en sånn UL-time. Jeg har visst hatt flaks, jeg, alle mine UL har vært kjempefine. Det er da ikke noe rart at du ville vite kjønnet? Det vil vel de fleste. Skjønner ikke at de flyttet terminen såpass (når var IVF-terminen din?), man VET jo når befruktning fant sted! Skjønner ikkeno' av det der. Får håpe du får svar på det neste gang du er i kontakt med helsenorge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyspark og bevegelser er det skjønneste og herligste jeg noensinne har opplevd! :rødme: Jeg nyter det!

Håper alt står bra til! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg synes forresten at grisen din er noe av det nydeligste jeg har sett! :rødme:

Det er jeg helt enig i! :Nikke:

Så deilig med babyspark! Jeg gleder meg til det blir min tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig følelse :rødme: Godt å lese at alt står bra til med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse koselige hilsner her jo :)

I dag har jeg hatt en skikkelig sløv dag, sov lenge, brukt dagen på å surfe og sløve. At ikke nav kan kjappe seg litt, jeg verker jo etter å kjøpe babygreier i nettbutikkene ;) Det er jo så mye fint der ute.

Prøvd å ringe på en annonse på finn.no også, en kjempesøt sprinkelseng til bare 300kr, men fikk ikke noe svar. Får prøve igjen senere...

Ja også har jeg fått skrevet opp det jeg har av babytøy så langt, greit å ha en skikkelig oversikt, for det blir litt rotete når det foreløpig bare ligger klær, tepper, tøybleier osv i en haug i en stor pappeske. Gleder meg enormt til å kunne vaske det, brette pent og legge på plass. Smiler bare ved tanke på å få lov å gjøre klart til det kommer en baby til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg gleder meg sånn jeg og :hoppe:

Og det er faktisk ikke sååå lenge til heller. Det er det beste ;)

Du fortjener det her så veldig jenta mi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg gleder meg sånn jeg og :hoppe:

Og det er faktisk ikke sååå lenge til heller. Det er det beste ;)

Du fortjener det her så veldig jenta mi :klem:

Du er jo så søt! Takk skal du ha :)

I dag har mannen, svigerfar og jeg tapetsert i stua. Det blir så fiiiiint! Så deilig å se at det går fremover, ting blir ferdig og ser veldig bra ut. Vi regner med å bli ferdige med tapetseringen i morgen, så da er det faktisk klart for å rydde vekk papp og tildekningen på gulvet, støvsuge og vaske gulvet og få på olje på det. Og vips! Så er det snart innflyttingsklart i stua i alle fall :hoppe:

Takene er ferdige nå, perfekt sparklet og malt av en kjempeflink og grei maler. Og på badet er første strøk malt på de delene av veggene som skal ha maling. Veldig fornøyd med fargen der også, selv om mannen mente at det kanskje var litt mye lillafarge i lillafargen. Hehe.

Nå står appelsinmarinert indrefilet av svin i ovnen, og en stor panne røsti koser seg i stekepanna. Blir god kveldsmat i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå det hørtes jo ikke godt ut.

Så morro da at det går fremover. Gleder meg en masse til å komme å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...