Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Æsj. Lyst på annen og snillere arbeidsplass! :sur:

Siden vi er to sykemeldte i 50% her, har vi måttet dele arbeidstiden og en datamaskin mellom oss, for at vikaren skulle ha den andre. Det er ikke plass til flere arbeidsstasjoner her heller. Jeg forstår jo dette, men det er tøft å jobbe 12-16 istedetfor 09.30-13.30. Jeg blir mye mer kvalm og sliten og trøtt av de sene vaktene. Så da har vi prøvd å holde ut da, og de dagene en har hatt fri/heldagsmøte etc slik at en maskin var ledig så har vi jobbet 09.30 til 13.30 begge to. Det vil sjefen nå ha slutt på, for da er det ingen til å ta telefonen her helt til fire. Det er jo ikke sant, det er jo tre andre på min avdeling og to på kontor/administrasjon som svarer telefonen.

Kjenner jeg blir lei meg og skuffa, hadde så sett fram til å slippe å bli så vannvittig sliten i morra. Så da sa jeg rett ut, at jeg blir sykere av å jobbe sånn. Jaja, sa han da, det kunne ikke han ta hensyn til. Sa også at jeg var betydelig mindre effektiv når jeg jobbet sent i forhold til midt på dagen, det sa han ikke noe til. Jeg sa at det kanskje alternativet var å be om 100% sykemelding/svangerskapspenger, og at jeg da kanskje måtte ha bekreftelse fra han på at det var umulig å tilrettelegge arbeidstiden. Det sa han at jeg godt kunne få.

Uff. har jo egentlig ikke lyst til å bare gå hjemme. Vil jobbe jeg, men ikke hvis det gjør meg helt utslitt. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig med vanskelig arbeidsplass som ikke gidder og prøve å tilrettelegge en gang. Om du øker sykemeldingen da, men er kanskje liten vits i å jobbe to timer om dagen, men du kommer deg jo i alle fall ut av huset da.

Prøve å få time hos legen i morgen så jeg kan gå over til 50 %, utrolig sliten, men tror ikke det hjelper og bare ligge hjemme og sløve heller.. Ser jo ut som ett grisehus her, og det til tross for at jeg er hjemme hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly

Det har jo blitt mye strengere med sykemeldinger nå, legen skal nå først sjekke om arbeidet ditt kan tilrettelegges for deg (noe det jo høres ut som det kan i ditt tilfelle), før du blir 100% sykemeldt om må gå rungt og trøkke hjemme. Snakk med legen din og fortell at du gjerne vil fortsette å jobbe, så kommer h*n garantert til å hjelp deg med tilrettelegging av arbeid og vanskelige sjefer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med jobb!

Jeg skjønner veldig godt hvordan du tenker. Jeg har også lyst til å jobbe mest mulig og lengst mulig. Men; du MÅ tenke på deg selv! Det er ingen som har godt av at du sliter deg ut, hverken du eller babyen i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet ganske godt i natt, ikke vært altfor plaget med ryggen eller altfor mange tissepauser. Men gruer meg til å gå på jobben i dag, var skikkelig utrivelig på fredag. Men nå ligger saken hos nav så da får vi se hva som skjer. Har ikke tenkt å la dette påvirke helsa mi negativt, og har heller ikke tenkt til å la meg presse til noe jeg egentlig ikke orker nå.

Den lille i magen er det absolutt viktigste nå, og hvis jeg tar best vare på den ved å jobbe mindre så får jeg gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit på jobb :klem:

Jeg har ikke sovet så godt i natt. N var litt klengete kan du si. Så måtte vekke gubben og si at han måtte bysse :fnise: jeg hadde førsterett på å sove i dag fant jeg ut siden jeg skulle tidlig opp ;)

Er så spent på lille spira di. Lurer på hva som gjemmer seg der inne. Hvem er det? Er sååååå spennende det her :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke la deg sykemelde 100% hvis du ikke har behov for det i hvert fall. Sørg heller å få svangerskapspenger. Hvis du er sykemeldt så taper du feriepenger hvis arbeidsplassen ikke dekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker i dag. Det går jo faktisk forover, selv om jeg syns tiden går saaaakte.

Og i dag er det en måned til vi skal på UL. Gleder meg så vanvittig til det, til å få skikkelig mage og å kjenne liv. For tida er det bare ubehagelig, vondt og kjedelig å være gravid. Altså, jeg elsker det AT jeg er gravid, det er det å VÆRE gravid jeg ikke liker noe særlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: 14 uker :danse:

Helt fantastisk :)

Hihi....vi er litt like innimellom. Det er jo fantastisk å bære på en liten skapning, men å gå gravid. Uff....det er kjipt på en måte.

Liker bedre at du er gravid enn at jeg er det :fnise:

Åssen går det på jobb?

Endret av Amalie_85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda :kose: Så kjedelig når det skal være slik på jobben da.. Da synes jeg faktisk det er bedre at du blir 100 % sykemeldt ..

Tenk på kroppen din og den lille i magen !!

Masse :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 14 uker :hoppe: Skjønner tiden går sakte, men nå er du jo i allefall forbi de magiske tolv ukene ;)

Håper det går bedre på jobben :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste syns det er ganske kjedelig å være gravid, inntil man faktisk opplever gledene ved å være det. Bare vent til du kjenner liv og får oppleve en slags kontakt mellom deg og babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite tog i magen :babysmokk: Tju tju tju tju tju.... 148 slag i minuttet. Helt herlig å høre! :danse: Og vekta mi var akkurat det samme som på siste kontroll. Så da er jeg fortsatt litt under hva jeg var ved IVF. Helt perfekt det, trenger ikke hverken ekstra kilo eller ekstra fettlagre jeg, har i grunnen begge deler fra før av. Hun målte magen min, (er det Symfysemål det heter?) var rett over streken på skjemaet og alt er bra. Var godt å høre at alt er som det skal fysisk, for det er jo ikke til å unngå at en nervøs førstegangsgravid bekymrer seg litt.

Fikk pratet litt med jordmor ang jobbing, arbeidsgiver osv. Hun fyllte ut enda et skjema, jeg tok kontakt med NAV, som ikke kunne hjelpe meg men henviste meg til Arbeidstilsynet. Så da har jeg kontaktet dem, det har blitt laget en sak av dette der og de skal følge opp. I mellomtiden blir jeg 100% sykemeldt.

Ikke det jeg ønsket, men desverre slik det ble :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Så bra at du fekk høyre fosterlyd!

Vil også sei at eg syns det er veldig bra at du har meldt ifrå om arbeidssituasjonen din. Det er altfor lett å godta dårlig behandling, det krever mot og styrke, i tillegg til ressurser, å gå videre med en sånn sak. Kjempeflott at du ikkje gir deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ~Aravis~

Hei! Tenkte jeg skulle legge igjen hilsen istedet for å snike.. :sjenert:

Utrolig koselig med hjerteslag!! Gleder meg til jeg får høre det på bebisen min også.. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ordner seg med jobben. Utrolig synd at det skal bli så mye styr bare fordi arbeidsgiver ikke "gidder" og prøve hardere. Bra du er 100% så lenge i alle fall, så får vi håpe du kommer tilbake til jobb eller får noe og gjøre i alle fall etter hvert. Syns i alle fall selv det var utrolig godt å komme tilbake til jobb, selv om jeg bare er der 50%.

Er heldigvis så heldig at ingen bryr seg om når jeg faktisk jobber, så jeg kommer når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så spennende da :rødme:

Synd du måtte sykemelde deg helt da. Men men, sånn er det nå.

Da kan du jo ikke lage plakater til meg da jo :fnise:

Synd at jeg er i praksis nå da, for da kunne vi jo ha funnet på noe på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...