Alive Skrevet 14. november 2008 #561 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg går og har vondt i magen stort sett hele tiden, så at du kjenner noe er bare bra. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. november 2008 Forfatter #562 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg går og har vondt i magen stort sett hele tiden, så at du kjenner noe er bare bra. Masse lykke til Så bra! Ikke at du har vondt akkurat, men at det er normalt Men, hvordan har det seg at tickeren min sier 5+2 og 243 dager igjen, og din sier 5+4 og 182 dager igjen? Er det du som har et unormalt kort svangerskap, eller har mitt blitt for langt? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 14. november 2008 #563 Del Skrevet 14. november 2008 Oi....jeg skal vel kanskje gå litt lenger enn det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 14. november 2008 #564 Del Skrevet 14. november 2008 Sånn Takk! Plutselig møtes vi på fødestua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. november 2008 #565 Del Skrevet 14. november 2008 Spent på hva som venter der inne. Jeg gleder meg til du har vært på ul Bare en masse ting som er spennende.... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. november 2008 Forfatter #566 Del Skrevet 14. november 2008 Spent på hva som venter der inne. Jeg gleder meg til du har vært på ul Bare en masse ting som er spennende.... :rødme: Du er nå søt også da Dette er mitt første innlegg etter overflytting til gravidbokdelen av KG, rett og slett en drømmedag i dag , hehe. Og vi har fått internett på hytta også, det har vært savnet! Mannen har kjøpt en dings med flere antenner som står her i stua, tar i mot nett trådløst og sender det videre til macen min trådløst. Går ikke voldsomt fort, men det funker og har en grei pris Nå skal helgen nytes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. november 2008 #567 Del Skrevet 14. november 2008 Endelig over i gravid-dagbøkene! Det har du venta lenge på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. november 2008 #568 Del Skrevet 14. november 2008 Så deilig med ny tittel på boka, og flytting over til gravidbøkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 14. november 2008 #569 Del Skrevet 14. november 2008 Gratulerer så mye Kvist!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. november 2008 Forfatter #570 Del Skrevet 14. november 2008 Tusen takk til Strix, MellonCollie og imli! Ja dette er veldig etterlengtet! Har ventet i 8 år jeg, først flere år på at mannen skulle bli klar, så på å få på plass fast jobb og bli litt etablert, og så på å få en liten spire. Har vært en lang og tung vei, bare moro igjen nå føler jeg. Men har lært utrolig mye om meg selv og om mannen på denne veien da... på godt og vondt, og det er jo greit å ta med seg videre. Vi snakket om det i sta, at det å være gravid etter så lang og slitsom prøveperiode nok er anderledes enn å være nygravid litt mer spontant. Vi har jo vært igjennom hele greia med tanker og følelser rundt det å skulle bli foreldre. Vi har diskutert, grått, smilt og drømt sammen lenge, så psykisk er vi helt klare og uten tvil. Nå står det kun på det fysiske ved selve graviditeten, det er jo helt nytt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. november 2008 #571 Del Skrevet 14. november 2008 Ååååå.....gravidbok..... nå er det nesten så jeg griner igjen *tørketåre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 15. november 2008 #572 Del Skrevet 15. november 2008 Hei Kvist!! Måtte innom og lese litt i dagboka di, siden vi er i ganske lik situasjon. Fantastisk at du endelig er gravid - GRATULERER!! Håper alt er bra med deg og at formen er fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 15. november 2008 Forfatter #573 Del Skrevet 15. november 2008 Hatt vondt i magen i dag, kjent det hele tiden, men også hatt forholdsvis mange krampeaktige tak. Spottet mye mer også, og ikke bare lysebrunt, dette var veldig mørkebrunt. Blir redd av sånt. Så jeg dro på legevakta jeg da. Kom rett inn da jeg sa jeg håpa på en bekreftelse på at jeg fortsatt var gravid, tross smerter og mye mørk spotting. Legen som undersøkte meg gjorde ikke annet enn å be meg kneppe opp buksa og så klemte han på magen min og spurte om jeg blødde mye. Nei, sa jeg, ikke friskt blod men mørkt gammelt blod. Etter å ha klemt en stund sa han at det kjentes ut som en abort. Jeg kan ikke skjønner hvordan han kunne si det etter litt klemming, så jeg spurte hvorfor. Da begynnte han å snakke om at jeg ikke var så langt på vei uansett, at kroppen ryddet opp og hvor fantastisk det var. Og jeg hadde sagt både til dama i skranken og til han at dette var prøverør, etter flere år med prøving og at jeg har mistet en gang tidligere. Da er det IKKE særlig velkomment å høre om hvor flott kroppen er som kvitter seg med et "ødelagt" embryo Så jeg ba om å bli tatt prøver av og undersøkt skikkelig. Heldigvis ringte han og fikk ordna. Etter en time til med venting ble det tatt flere blodprøver og jeg ble undersøkt av gynekolog. Hun fant bare gammelt blod, ikke noe nytt. Tok også ultralyd innvendig og det ser ut som om jeg fortsatt er gravid. Har veldig tykk livmorslimhinne, med et svart felt inni som er 14mm langt. Og inni det svarte er det en bitteliten hvit flekk Så hun sa jeg ikke trengte å vente på blodprøveresultatene, jeg kunne dra hjem og jeg er fortsatt gravid Sliten nå, dette tar på psykisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. november 2008 #574 Del Skrevet 15. november 2008 Hei Kvist! Nå har jeg sniklest hele dagboka di... (verpesyk, jeg...) Ble så glad da du skrev at du var gravid, og holdt på å dø av skrekk da jeg leste første avsnittet over her. Jeg vil bare si at det er helt utrolig at sånne mennesker blir leger! Det virker nesten som om mange er lei av jobben sin, synes jeg! Det her er ikke den første graviditetsdagboka jeg snikleser () og det jeg synes er skummelt er at det er så mange som har slike opplevelser! Æsj!!! INGEN som fortjener den slags behandling! Jammen bra du klarte å overbevise ham til å få flere prøver (ikke alle som hadde gjort det, tror jeg...). Hipp hurra for sta spire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 15. november 2008 #575 Del Skrevet 15. november 2008 oi....nå var det nesten så du fikk meg til å grine igjen Jeg holdt pusten da jeg leste siste avsnitt.... *pustelettetut* Nei, den spiren har bare med å klamre seg fast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 15. november 2008 #576 Del Skrevet 15. november 2008 Argh!! Blir så sint på sånne leger som tar slike konkusjoner uten å ha undersøkt skikkelig! Godt du stod på krava og fikk en skikkelig undersøkelse. Har selv opplevd remsa om hvor fantastisk det er at kroppen ordner opp selv osv osv av helsepersonell. De kan dra til h***** for min del!!! Er utrolig glad for at det fikk et lykkelig utfall dette! Og jeg håper du slipper flere bekymringer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 16. november 2008 #577 Del Skrevet 16. november 2008 For en FJOTT av en lege.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. november 2008 Forfatter #578 Del Skrevet 17. november 2008 Fortalt til to sett med nervøst optimistiske vordende besteforeldre i går. Var ikke så skummelt å fortelle som jeg hadde trodd. Det virka som om de skjønte med en gang at dette er ikke udelt positivt, vi er redde og våger ikke helt å tro enda. Jeg hadde sett for meg rene jubelen, og det fikk vi heldigvis ikke. Var ikke særlig kvalm eller uggen i går, ikke hadde jeg særlig vondt heller. Så glad og positiv gikk jeg på badet for kvelden, og oppdager mer spotting, og ikke bare gammelt blod heller. Er det ikke nok nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. november 2008 Forfatter #579 Del Skrevet 17. november 2008 Vanskelig å konsentrere seg på jobb. Sitter og kjenner etter vondter og grubler. Ønsker så vannvittig sterkt at dette skal gå bra! Vet ikke helt om jeg er kvalm av svangerskapskvalme eller om det er av redsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 17. november 2008 #580 Del Skrevet 17. november 2008 Huff. Jeg unner deg virkelig ikke dette. Du fortjener virkelig at dette går bra. Krysser fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå