Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Uffameg Kvist :troest: det høres ikke noe kjekt ut å ha det slik.. :( Få deg en sykemelding du !!!

Godt at du har mannen din å støtte deg til ! Skrik ut hvis du trenger å prate, enten her, pm eller msn.. Vi er her vet du !!

Masse :klemmer: til deg Kvist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Ann! Det varmer faktisk ganske godt i hjertet at dere jeg "kjenner" her på KG skriver sånt :) Tusen takk!

Har vært i dagboka til Ann og stjålet denne jeg da :

200 før jeg dør:

1. Spandert øl på alle i puben

2. Svømt med ville delfiner

3. Klatret i et fjell

4. Kjørt en test-tur med en Ferrari

5. Vært inne i en pyramide

6. [sHoldt en tarantella

7. Hatt et bad med levende lys og selskap av en spesiell

8. Sagt «Jeg elsker deg» - og ment det

9. Hugget ned et tre

10. Gjort en striptease for noen...

11. Hoppet i strikk

12. Besøkt Paris

13. Sett en seanse med lyn og torden på havet

14. Vært oppe hele natten og sett soloppgangen før man legger seg

15. Sett nordlyset

16. Gått på et stort sportsarrangement

17. Gått alle trinn opp i det skjeve tårnet i Pisa

18. Dyrket og spist egne grønnsaker og urter

19. Tatt på et isfjell

20. Sovet under stjernene med himmelen som tak

21. Skiftet bleier på en baby

22. Flydd en tur i luftballong

23. Sett meteor-regn

24. Blitt full på champagne

25. Gitt mer enn du egentlig har kunnet til veldedig forhold

26. Sett på himmelen gjennom et teleskop

27. Hatt en ustyrlig latterkrampe på et verst tenkelig tidspunkt

28. Hatt matkrig

29. Veddet på en vinnerhest

30. Tatt en sykedag selv om du har vært frisk

31. Invitert en vilt fremmed ut

32. Hatt en snøballkrig

33. Kopiert rumpen din på kontorets kopimaskin

34. Skreket så høyt som overhodet mulig

35. Holdt et lam

36. Iscenesatt en favorittfantasi

37. Badet naken natterstid

38. Tatt et iskaldt bad

39. Hatt en meningsfull samtale med en tigger

40. Sett en solformørkelse

41. Kjørt berg- og dalbane

42. Scoret mål

43. Løpt et maraton

44. Danset som en gal uten å bry deg om tilskuerne

45. Fjernadopert et barn

46. Besøkt forfedrenes fødested

47. Følt deg lykkelig over livet ditt, om enn bare for en stakket stund

48. Lastet ned musikk og film

49. Besøkt alle de store norske byene

50. Elsket jobben din

51. Tatt vare på en drita person

52. Hatt nok penger til å være oppriktig tilfreds

53. Hatt fantastiske venner

54. Danset med en fremmed i et fremmed land

55. Sett ville hvaler

56. Stjålet et gateskilt

57. Backpakket i Europa

58. Reist på loffen i landet ditt

59. Fjellklatring med eksperter

60. Jugd for utenlandske myndigheter for å unnslippe bot

61. Gått midnattstur på stranden

62. Hoppet i fallskjerm

63. Besøkt Irland

64. Hatt hjertesorg lenger enn du faktisk hadde forholdet

65. Truffet noen fremmede i en restaurant og spist sammen med disse

66. Besøkt Japan

67. Løftet din egen vekt i benkpress

68. Melket en ku

69. Alfabetisert platesamlingen

70. Latt som du var en superhelt stadig

71. Sunget karaoke

72. Holdt sengen en hel dag

73. Posert naken foran fremmede

74. Dykket

75. Hatt deg til «Let's Get It On» av Marvin Gaye

76. Kysset i regnet

77. Lekt i gjørmen

78. Lekt i regnet

79. Vært på drive-in kino

80. Gjort noe du skulle ha angret, uten å angre

81. Besøkt den kinesiske muren

82. Prøvd rafting i Sjoa

83. Kuttet ut Internet Explorer og testet ut nye browsere

84. Startet en egen business

85. Blitt forelsket uten å få ditt hjerte knust - noengang ? eller...

86. Gjort unna et kurs via nettstudier

87. Gått på kunstkurs

88. Utkjempet en gentlemanskamp for en kvinnes skyld

89. Spilt playstation i mer enn 6 timer i strekk

90. Blitt gift

91. Vært med i en film

92. Gått uinvitert på fest

93. Elsket noen du ikke skulle elsket

94. Kysset noen så lidenskapelig at de ble svimle

95. Blitt skilt

96. Hatt sex på kontoret

97. Gått uten mat i 5 dager

98. Bakt kake fra bunnen av

99. Vunnet «Verst Kledde»-prisen i en konkurranseBad taste party

100. Kjørt gondol i Venezia

101. Fått en tatovering

102. Funnet ut at teksturen i et eller annet materiale har tent deg

103. Spilt paintball

104. Vært på TV som en ekspert

105. Fått blomster helt uten grunn

106. Masturbert på et offentlig sted

107. Fått blackout etter en fest

108. Strikket en sokk

109. Opptrådd på en scene

110. Vært i Las Vegas

111. Spilt inn musikk

112. Spist hai

113. Hatt et one-night stand

114. Vært i Thailand

115. Sett Siouxsie live

116. Kjøpt et eget bo

117. Vært i en kampsone

118. Hatt et kjæledyr

119. Vokset eller barbert bort uønsket hår

120. Vært på cruiceskip

121. Snakket mer enn ett språk flytende

122. Vært i slosskamp for å forsvare noen

123. Skrevet ut ugyldige sjekker

124. Opptrådd i «Rocky Horror Show»

125. Lest - og forstått - din kredittrapport

126. Oppdratt barn

127. Kjøpt favorittleketøyet fra barndommen, og lekt med det igjen

128. Fulgt ditt favorittband eller artist på turné

129. Gitt navn til din egen stjernehimmel

130. Vært på eksotisk sykkeltur i et fremmed land

131. Funnet ut noe ekstraordinært om slekten

132. Sittet i en park og grillet og drukket vin med dine aller beste venner og følt at livet neppe kan bli bedre

133. Flyttet til en ny by og startet helt på nytt

134. Omskolert deg og startet med det du egentlig ville gjøre

135. Danset naken hjemme i stuen. Med din kjære.

136. Sunget høyt i bilen og ikke stoppet selv om fremmede har observert deg

137. Farget håret

138. Nektet å putte silikon i kroppen

139. Nettopp: Levd uten mobil i én måned!

140. Hatt artikler eller leserinnlegg på trykk i landets største blad eller avis

141. Sett Kongen i det virkelige liv

142. Jobbet som jordbærplukker

143. Styrt et fly

144. Sydd noen sting på kroppen

145. Knust noens hjerte

146. Vært vitne til et dyrs fødsel

147. Blitt sparket fra jobben

148. Vunnet penger i et TV-show

149. Brukket et ben eller forstuet noe

150. Vært på jakt

151. Vært på fotosafari i Afrika

152. Kjørt motorsykkel

153. Invitert dine foreldre på en flott middag

154. Piercet ører eller nese

155. Skutt med luftgevær

156. Sanket blåskjell

157. Ridd på hest

158. Operert

159. Hatt sex på et tog

160. Vært på reiselivsmesse

161. Haiket fra en by til en annen

162. Sovet deg gjennom en hel flytur

163. Vært våken i 24 timer

164. Vært på elgsafari i Norge

165. Besøkt alle kontinentene

166. Spist snegler

167. Spist kengurukjøtt

168. Blitt forelsket i en annen del av verden

169. Vært donor

170. Spist sushi

171. Blitt avbildet i en avis

172. Hatt to sunne langvarige forhold i livet

173. Endret noens tankesett på grunn av noe du brenner for

174. Fått noen sparket for usømmelig oppførsel

175. Gått tilbake til skolebenken

176. Stått på vannski

177. Byttet navn

178. Tatt på en kakerlakk

179. Spist stekte grønne tomater

180. Lest «100 års ensomhet»

181. Spart på en av skolebøkene og lest den på nytt

182. Spist i en restaurant og tatt med deg bestikk og krydderbøsser hjem fordi du trengte det

183. og blitt utestengt fra samme restaurant fordi de fant ut hvem som stjal bestikket deres

184. Lært deg en kunstart

185. Flådd en høne

186. Bedt om unnskyldning

187. Droppet skolegjenforeningene

188. Kommunisert med en som ikke prater ditt språk

189. Blitt valgt til en offentlig gjerning

190. Gått ned ti kilo

191. Tenkt for deg selv at du lever ut din drøm

192. Lakket en bil

193. Snekret ditt eget møbel

194. Solgt et av dine kunstverk til en vilt fremmed

195. Leid sykkel i Amsterdam

196: Kunne dialogen i din favoritfilm utenat

197: Vært dj

198: Funnet navnet ditt på veggen på din favorittbar

199: Blitt dumpet via telefonen

200: Blitt arrestert for mild overtredelse av loven

Godt jeg ikke har tenkt til å dø enda, for her var det en del igjen. Men så var det jo noen der jeg absolutt IKKE har lyst til da. Sånn som den med to seriøse forhold, hehe, jeg er jo gift med min første seriøse, og det har jeg tenkt å fortsette å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig når jeg tolker det slik at du har gjort de tingene som er overstreket? Hihi. Du er gal i såfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig når jeg tolker det slik at du har gjort de tingene som er overstreket? Hihi. Du er gal i såfall :D

Ja, har gjort det som er streket over, men det er da ikke ille? Syns jeg bare hadde "normale" ting å stryke ut jeg.... ehh, ja kanskje bortsett fra den der med trafikkskiltet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen da. Litt creepy han jeg var hos, skulle lissom være så voldsomt omtenksom og forståelsesfull, spurte og noterte om hvor langt vi hadde kommet i prosessen på Rikshospitalet. Men jeg fikk i hvertfall to uker sykemelding, til innsettingen er overstått. Og skulle jeg trenge meg, f.eks hvis dette tar lengre tid så var det abre å si i fra.

Da gjenstår bare å si i fra på jobben da, og det orker jeg rett og slett ikke å gjøre i dag. Er helt sånn jeg nå :dåne:

Også har snekkerene kommer til oss i dag, de setter opp stillaser på to av veggen utvendig. Så skal mannen, hans brødre og far, og min bror rive panel og lekter på de to veggene i helga, før snekkerene kommer og skal bytte til nytt i løpet av neste uka. Heldigvis fått "lov" av mannen å være syk, ta det lille jeg orker og ellers bare sitte i ro og håpe at det går over snart. Føler meg som en dust som lar gutta jobbe mens jeg sitter her på stas, men sånn må det nesten bli nå. Æsj. Overnatte her må de også, ser ikke fram til å ha folk rundt her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10/10 Spraydag 18, sprøytedag 2: HODEPINE! Blir gal av dette jeg, er ikke så ille når jeg sitter i ro, men så fort jeg beveger på meg så hodet går opp/ned/bøyes eller noe så er det så det nesten svartner for meg.

11/10 Spraydag 19, sprøytedag 3: Fortsatt hodepine, men ikke fullt så fælt som i går. Har huset fullt av familie som hjelper oss med rivingen, prøver å holde meg unna jeg. Har bakt en enkel langpannekake til dem da. Kjipt å være syk og sitte på stas når folk jobber :(

12/10 Spraydag 20, sprøytedag 4: Våknet med hodepine i dag også. Har sendt melding til kollega og spurt om det passer at jeg kommer en tur, ikke fått noe svar enda. Gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart dra bort til kollegaen min, gruer meg skikkelig :( Blir lissom så alvorlig når flere får vite, fallhøyden blir også større... men nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke orker å holde det hemmelig for alle lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praten gikk bra, var jo selvfølgelig ikke så fælt som jeg hadde innbilt meg at det var... det er jo gjerne sånn ;)

12/10 Spraydag 20, sprøytedag 4: Voldsom hodepine i bølger hele dagen. Var i familieselskap på kvelden og det ble tatt noen bilder, og de ble vist på Tv'en, jeg sitter som en grå, matt skygge i et hjørne av sofaen med akkurat samme ansiktsuttrykk på alle sammen. Uff, skjønner hvorfor alle jeg kjenner har spurt åssen det går med meg i det siste.

13/10 Spraydag 21, sprøytedag 5: Levert sykemelding på jobben, uten noe særlig med forklaring. Ikke så kult, men det ble heldigvis akseptert uten noe styr. Ikke så voldsom hodepine i dag, generelt følt meg bedre. Har hatt besøk her og faktisk ledd sammen med dem, og fått gjort klart litt i hagen før vi flytter herfra.

Mannen min jobber og står på, setter i gang rett etter at han har kommet hjem, ser han er sliten han også. Håper han ikke presser seg selv altfor mye nå, får prøve å ta min del, og ikke minst dulle litt med han når han først kommer inn for kvelden. Dumt at alt skjedde akkurat samtidig nå, med virus, IVF og renoveringsstart akkurat samtidig. Ikke lyst til at han skal slite seg helt ut... gode, søte ,snille, flinke mannen min :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

14/10 Spraydag 22, sprøytedag 6: I kontroll på sykehuset, kjeeeeedelig å sitte en hel dag med hodepine å vente. Men det var follikler der de skulle være, på ca 10-12mm. Fått oppjustert Puregondose fra 100 IE til 125 IE.

15/10, 16/10 Sløve dager, mye hodepine av typen som setter meg helt ut. Sliten!

17/10 Spraydag 25, Sprøytedag 9: Ny kontroll, fine blodprøver både nå og sist, ser ikke ut som om jeg kommer til å bli overstimulert selv om jeg har PCOS og det er mange follikler der. De er på 14-16mm nå, og mange flere enn sist. Vi har fått flyttet ut av byggeplasshuset vårt i dag, deilig å få en sofa å ligge på igjen, det dumme er at det ikke er internett her på hytta. Fått datoer for resten av forsøket i dag da, ting nærmer seg!

18/10 Spraydag 26, sprøytedag 10: Hodepinen minst like ille som den var for noen dager siden, og begynner å kjenne at eggstokkene er større enn normalt. Smerter når jeg bøyer meg, vrir meg, hoster og nyser. Orker ikke stramme bukser heller...

Føler meg lat og unyttig, mannen, svigerfar og min bror har revet og jobbet i huset i hele dag, og alt jeg har gjort er å pakke noen esker, og å rydde litt av sakene våre på plass i den lånte hytta.

19/10 Spraydag 27, sprøytedag 10: Sliten, trøtt, hodepine og mer smerter i eggstokkene. Kjennes ut som om de er appelsinstore nå, men håper det bare er innbilning ;) Merker i alle fall at det er dårligere plass i magen, er vondt hvis blæren blir for full. Siste dag med Puregon i dag. Merker godt at ting skjer med kroppen, mye mer utflod enn jeg noengang har hatt.

20/10 Spraydag 28, sprøytedag 10: Stort sett ligget på sofaen i hele dag, ikke engang orket å se på TV. Nå er jeg lei! Satt Ovitrelle klokka 23.30.

21/10 Medisinfri dag: Ikke hodepine i det hele tatt i dag, bare smerter i magen og masse utflod/eggløsningsslim. Overlevbart :) Tilogmed orket å gå meg en tur i dag, ganske koselig å bo på landet når sola skinner... selv om det er merkelig stille her, og alle jeg møter glor som om jeg er noe fryktelig eksotisk. Veldig merkelig at folk oppfører seg så anneledes enn hjemme, er jo tross alt bare 15-20 min kjøring unna. Kjenner at jeg blir irritert når folk glaner og peker, men jeg blir faktisk sint når folk stopper bilen, sveiver ned ruta, tar opp telelinsene og tar bilder av meg uten å spørre :rope:

Duster!

Gruer meg til egguttak i morra. Er så øm i magen at tanken på trykking, stikking og herjing der ikke er noe særlig. Og så er jeg oppriktig redd for at de ikke finner noen fine egg der, sånn at alt har vært forgjeves :tristbla: Ikke ser jeg fram til Crinonestart i morra heller, det er noe jævlig klin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22/10 Egguttak: Fryktelig vondt! Tårene sprutet og jeg fikk helt panikk, selv med beroligende og smertestillende. Heldigvis kom sykepleieren med mer, var fortsatt vondt, men i hvertfall til å holde ut. Fikk ut tolv egg. Lå lenge i sykehussenga etterpå og fikk en del emr smertestillende før jeg orket kjøreturen hjem. Sofaen resten av kvelden. Fryktelig ømt i eggstokkene.

23/10 Bare litt ømt i dag. Ringte inn og fikk resultatet av befruktinga. Bare tre befruktede egg :( :gråte: Tre av tolv er jo kjempedårlig. Fikk ikke noen forklaring på hvorfor det ble så dårlig. Lei meg og lurer på om det ikke bare er eggløsning jeg ikke får til, kanskje det blir elendige egg også :(

24/10 Innsetting: Nervøs og redd før innsettingen, tenk om eggene er for dårlige? Etter litt ventetid kommer en kvinnestemme og roper oss opp, hun viser oss inn på et rom og der sitter den ekle legen som har rotet det til flere ganger for oss. Overlege, dr. med Jan Mellembakken skulle aldri ha fått jobbet med så viktige ting, og han skulle ikke ha hatt pasientkontakt. Kjente at jeg fikk tårer i øynene bare av tanken på at han skulle rote til dette og ødelegge embryoene våre. Han ba meg hoppe opp i stolen og opp med beina. Ikke et ord ellers. Ikke noe om kvaliteten på embryoene, om de skulle sette inn et eller to, ikke noe om befruktingen eller noe... Mannen spør om ikke han skal si noe, og da sier han at det er jo ikke så mye å si, han skal bare sette et kateter inn i livmora mi. Da begynner jeg å gråte skikkelig, setter meg opp og krever at han forklarer. da begynner han å vise meg et speculum og fortelle hvordan det fungerer. :kjefte:

Vi får forklart hva vi ønsker å vite, da må han lese litt og snakke med lab'en, så vi venter. Han sier de ikke har noen forklaring på hvorfor så få ble befruktet, at det skulle ha vært to av tre, ikke en av fire. Sier også at ICSI kan være noe å prøve neste gang. Merker at han surrer når han snakker nå også, bytter på om han sier ti eller tolv egg, og tre eller fem embryo. Kanskje det ikke er så viktig for ham, men det er faktisk vanvittig viktig for oss!! Når han snakker om ICSI så sier han at behandlingen av meg, bivirkinger og sånt vil være det samme. Så spør han om jeg har hatt bivirkninger!! Jeg som har klaget over og spurt om det hver gang jeg har vært der og også ringt bare for å spørre om det var noe farlige at jeg hadde sånne smerter. Det hadde han ikke fått med seg da. Så sier han at det jo er vanlig at man får smerter og mer bivirkinger når man begynner med sprøyter/penn, altså stikk motsatt av det han svarte sist da han sa at det var vanlig at bivirkingene ble mindre eller forsvant helt når man begynte med sprøyter. Påsto at han aldri hadde sagt noe annet heller. Både jeg og mannen vet at han sa motsatt sist, det samme hadde han også sagt til ei jeg prata med på venterommet som også slet med bivirkninger av sprøyter. Det kunne han ikke skjønne og mente vi hadde misforstått.

Sier så at jeg ikke stoler på ham og spør om en annen lege kan gjøre innsettingen. Han lurer på hvorfor og vi forklarer om rotet og at han virker uproff og surrete. Det mener han at han ikke er, og at det er vi som misforstår. Ber igjen om å få en annen lege og da går han ut for å finne en kollega. Ikke snakk om at jeg om to uker skal sitte å tenke at jeg ikke ble gravid fordi han rotet det til.

Heldigvis kom en annen lege, var blid og hyggelig. Spurte hvorfor vi ville bytte og da vi sa det så han på laboratoriedamen og smilte fort, før han kjapt og profesjonellt satte inn to embryo.

Lang histore kort:

22/10 Tatt ut tolv egg

23/10 Tre befruktede

24/10 Alle tre var av middels kvalitet, derfor satte de inn to og kastet ett.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Yoghurt

Jeg har ikke fulgt deg tidligere men den opplevelsen der unner jeg INGEN. Hvordan i all verden kan noen finne på å være så ufølsomme ovenfor folk som de vet har det vanskelig nok fra før. Helt uakspetabelt å være så dårlig forberedt og virkelighets fjern som den legen der. Håper virkelig at dette ordner seg likavel og at dere er heldige med innsettinga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Kvist, stakkars deg :klem: ! Det høres ikke ut som en opplevelse noen bør ha.

Nå har jeg sittet og lest gjennom dagboka di. Og det føles så rart. Jeg startet opp her omtrentlig samtidig som deg (under et annet nick), og vi hadde akkurat samme problem (eviglange sykluser). Meldte meg ut av KG fordi jeg ble så lei meg av prøvelistene; av alle som såvidt rakk å stikke hodet innom før de gikk over på graviditetsforumet, og folk som klaget over at det tok så lang tid når de var på PP2.

Men nå er jeg tilbake. Og det var utrolig trist å lese historien din. Men samtidig litt godt, fordi endelig ser jeg at det er flere som føler det samme som meg. Som har de samme nedturene, de samme reaksjonene, de samme tankene og de samme følelsene.

Jeg ønsker deg virkelig lykke til denne gang, Kvist! Nå bør det endelig være din tur :)

:heiajente: :heiajente: :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord :)

KG er godt å ha! Deilig å høre at andre reagerer på det samme, har hatt litt følelsen av at jeg er ei storforlangende sutrekjerring noen ganger... men samtidig mener jeg jo at ting ikke har vært som de skulle ha vært.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

De skal liksom rote det til for dere på det sykehuset. Godt dere fikk en annen lege da dere ba om det.

Skjønner det var skuffende med så lite befruktede egg. Men antall egg ved uttak var jo normalt, så da blir det helt sikkert bedre med ICSI dersom dere ikke lykkes denne gangen.

Og jeg er helt endig med deg - egguttak er dritt vondt! Og det fikk sykepleieren høre etterpå også! Samme dame som hadde beroliget meg på forhånd om at man kunn kjente to små stikk... Hun har hvertfall ikke prøvd det selv!

Krysser alt jeg har og håper dere lykkes nå, slik at du slipper alt dette en gang til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...