Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Dakkar Kvist...

:klem:

Det er så dumt at det for noen skjer uten at de prøver, mens andre må prøve i all evighet...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Siste mens var 20 juni, i dag er det 26 juli. 36 dager. Nok en måned har gått, nok en gang har jeg håpet og ønsket og drømt. Nok en gang har jeg stirret på en negativ test og ventet på at den andre streken skulle komme. Enda flere tårer, enda mer håpløshet.

Jeg kommer til å bli en bitter og ensom gammel hurpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensom? Hva med meg da?? Du blir ikke kvitt meg ;)

:sukk: skulle lissom har ringt mange ganger i løpet av de 2 ukene som har gått. Men vi har jo hatt besøk, så mere besøk, så var tiden gått gitt.

Jeg som hadde sååååå lyst til å finne på noe med kvisten, kvistemannen og kvistegrisen :gråte:

Jaja, snart første tirsdag i mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå søt også da Amalie :)

:klemmer:

Hmm, lurer på om Amalie, Forloveden, Minstemann og Bolla er hjemme i dag jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom mensen :(

Da ble denne syklusen på 38 dager, som forsåvidt er en av de "beste" jeg har hatt... I dag er planen å møte mannen på legekontoret og få tatt nødvendige prøver før IVF. Vi skal HIV og hepatitt-testes blandt annet. Burde ha gjort det før, men dumme lille meg tenkte jo at jeg kanskje ble gravid denne måneden også jeg, så da har jeg utsatt det... :sjenert:

Det er nødvendig med sånne tester før IVF pga eventuell smittefare på laboratoriet. Det syns jeg er rart, kan liksom ikke se for meg at det er noe særlig å blande samme prøver fra flere uansett jeg... Og sæden ble jo behandlet på laben ved AIH også, var det ikke smittefare da asså?

Ja også skal jeg prøve meg på å ringe inn mens på riksen, får satse på at de har åpent igjen etter sommeren... eller var det neste uke de åpner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SINT og FRUSTRERT!

Før sommeren sa de på riksen at jeg skulle ringe inn mens i juli/august og så skulle jeg begynne med regulering til IVF med en gang for å slippe enda mere venting siden jeg har så lange sykluser. Skulle egentlig rukket et IVF før ferien, men pga syklusene gikk ikke det. Legen sa at jeg ikke behøvde bekymre meg, trengte ikke vente til høsten for det var jo fortsatt sommer i august.

Ringte i dag, og de har fullt hele august og september, så jeg fikk ikke før i uke 44, det er den uka oktober går over i november...

Fy FAEN! Går ikke an å love august, og så si oktober etterpå :rope:

:grine: :grine: :grine: :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig!

Men det er uttak du har fått plass til i oktober, slik at du skal begynne å spraye i september?

Dumt du ikke fikk reservert plass før sommeren, det er par måneder å vente fra man reserverer plass. Jeg skulle også få gå rett videre, men måtte vente et par måneder allikevel. Vet hvor sakte ventetiden går, og hvor utrolig dårlig gjort det er. Som om man ikke sliter nok psykisk av prøvingen allerede, også må man vente i tillegg. Jaja, sånn er det vel når flere og flere av oss ikke klarer befruktningen selv lenger, da blir det køer.

Hold ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig!

Men det er uttak du har fått plass til i oktober, slik at du skal begynne å spraye i september?

Dumt du ikke fikk reservert plass før sommeren, det er par måneder å vente fra man reserverer plass. Jeg skulle også få gå rett videre, men måtte vente et par måneder allikevel. Vet hvor sakte ventetiden går, og hvor utrolig dårlig gjort det er. Som om man ikke sliter nok psykisk av prøvingen allerede, også må man vente i tillegg. Jaja, sånn er det vel når flere og flere av oss ikke klarer befruktningen selv lenger, da blir det køer.

Hold ut! :klem:

Ja, det er uttak i oktober, så begynner vel spray i september da. Venter fortsatt på brev i posten jeg...

Var også helt sikker på at vi fikk reservert tid i august, snakket jo med legene om det når vi var inne i Oslo i forbindelse med AIH, og når AIH-resultatet ble negativt så var det også snakk om IVF start i august. Fatter ikke hva som har skjedd. Føler meg litt hjelpesløs og fanget i et system jeg ikke har kontroll på eller oversikt over. Har litt inntrykk av at behandlingen og mottagningen man får "står og faller" på personligheten og dagsformen til dem man møter. Syns ikke det skal være sånn!

*tenke positive tanker og fokuserer på at sola skinner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Møtte en jeg har jobbet sammen med i går, er vel fem-seks måneder siden jeg pratet med henne sist. Da var hun midt i bryllupsplanlegging og klaget over mor og svigermor som maste på barnebarn. For de var ikke klare for barn enda. I går fortalte hun at hun var nesten fire måneder på vei. De hadde visst snakket om det en gang til rett etter at jeg møtte henne sist, og blitt enige om å få barn. Og vips så var hun gravid. :kjefte:

Nå sto hun der og strålte og jeg prøvde å si de obligatoriske høflige lykkønskningene uten å begynne å sippe. Hjelper ikke akkurat at jeg føler at mensen er på vei, er sur, hormonell, kvisete og har ømme pupper. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravide bekjente er kjipt. "Alle" blir jo bare gravide, sånn helt av seg selv. Eller enda verre, "det var ikke helt planlagt da". Hyggelig for dem, men sårt for de som ikke gjør det, og er i overkant hormonelle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kykkelikokos, Prada og Amalie :klemmer:

Koselig at noen gidder å titte innom denne bedøvelige dagboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du må vente så lenge Kvist :troest: Det er virkelig dårlig gjort av dem !!! :sinna: forstår godt du blir lei deg ... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...