Gå til innhold

Bør voldtektsmenn tiltales for drap..


Moshy

Anbefalte innlegg

Når det gjelder mennesker som ble ble utsatt for overgrep som barn gjennom mange år fra sin familie, snakker vi ikke om én voldtekt av en voksen kvinne. Jeg vil påstå at grove overgrep mot barn er verre enn drap - fordi smerten aldri tar slutt. Dette hevder flere overgrepsofre jeg har snakket med. Likevel prioriterer politiet slike forbrytelser langt mindre enn drap og "hjelpeapparatet", dvs. spykiatrien, sykeliggjør ofrene med alskens psykiatriske diagnoser (som overgriper senere kan bruke mot dem, jf den danske filmen "Festen"). Dette er en stor skam i et velferdssamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det bør de ikke. Ansvaret for selvmord kan ikke legges på andre enn den som utfører det. Voldtektsmannen er fortsatt en ussel voldtektsmann, men ingen morder. Akkurat som mobbere ikke blir til mordere fordi mobbeofferet tar livet av seg.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så sikker viten angående årsak til vannskene så mener jeg at man bør kunne tiltales for drap. Noe annet vil ikke tvinge gjerningsmannen til å ta ansvar for egne handlinger.

Jeg mener også at fysisk hevn ovenfor psykisk mobbing kan rettferdigjøres ettersom det er en høyst naturlig handling også flere år etterpå.

(Mentale vansker kan godt komme først noen år etter hendelsene.)

Edit: Rettet et par skrivefeil.

Endret av LarsLarsere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...