Gå til innhold

Vakrest språk?


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Samboeren sier at finsk høres ut som "elven"-språk,som de snakker i Ringenes herre:)

Jeg synes at dansk høres intressant ut,har lyst å lære det men må lære norsk først... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie
Samboeren sier at finsk høres ut som "elven"-språk' date='som de snakker i Ringenes herre:)[/quote']

Tolkien var faktisk inspirert av finsk og gammelnorsk da han konstruerte disse språkene. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes britisk er fint...ikke alle dialektene, såklart, men samme som skuespilleren John Hannah i sliding doors. Er noe sjarmerendes med den dialekten..vet ikke hva..

Ellers liker jeg italiensk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Her er de språkene jeg synes e vakrest:

-Norsk

-Engelsk

-Tysk

-Spansk

-Japansk

Kan norsk og engelsk veldig bra,snakker tysk ganske gebrokkent,kan litt spansk og noen få ord på japansk..

Klemz fra 16 åring:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt når svenskene sier at de pular hemma, eller kaller ungene sine for Snorre... :ler:

I alle fall for oss nordmenn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt når svenskene sier at de pular hemma, eller kaller ungene sine for Snorre...  :ler:  

I alle fall for oss nordmenn.  :ler:

Også drikker de bers - uttales bæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk og engelsk syns jeg er vakrest! :D

Som svenskar boende i Norge lärde jag och min sambo oss ganska fort att det var bäst att inte berätta när vi hade pulat på hemma. :oops: :blunke: Vi fick konstiga blickar när vi flyttat in och sedan berättade att vi hade pulat på i förrådet hela helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Hannah ja, han snakker fantastisk flott. Han er fra Glasgow i Skotland, og har en flott dialekt.

Men faktisk en liten innrømmelse, jeg hadde en svensk kjæreste for noen år siden og når han "kosepratet" med meg, var det veldig flott. Savner litt å bli kalt for "Lille gumman".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. det svenske språket, så synes jeg alle svensker høres ut som fjortisser. Det er noe veldig childlike ved svensk. Tom. statsminister Gõran klarer jeg ikke unngå å flire av (pga. språket..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes finsk-svensk kan være veldig vakkert å høre på (hvis det ikke er Piirka som snakker det, da!). Og en kjekk fyr som snakker skikkelig erke-engelsk er sexy. Eller irsk. Eller fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spansk! (har ei venninne som har spansk som morsmål..blir så facinert av å høre på henne snakke i tlf e.l- helt nydelig språk.. og med litt sukkersøt stemme i tillegg.. skulle ønske jeg kunne snakke det selv)

Amerikansk er også fint syns jeg... :briller:

engelsk blir for pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serbokroatisk er pent, synes jeg. Jeg liker språk som er litt spesielle (jaja, alle er jo spesielle da :roll: ). Har lært fransk på ungdomsskolen, og det var ikke så utrolig vanskelig å lære, men det er slitsomt for meg å høre på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Når jeg så dette temaet tenkte jeg med èn gang: alvisk fra Ringenes Herre må være det vakreste språket! Var kjempespent da jeg leste alle innleggene, om noen var enige med meg. Det var det!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...