Gå til innhold

Vakrest språk?


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Det vakreste språket er for meg engelsk, kan komme av at jeg bodde noen år i London.

Norsk er også ett flott språk men synes ikke d klinger like godt for øret alle steder i landet.

Hvilke språk liker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes gresk er flott. Ikke fordi det er så vakker melodi i det elle rnoe sånt. Men fordi det er hjemme for meg og vekker mange gode minner.

Engelsk - britisk engelsk er barndommen min. Jeg er enig med deg i at det også er flott.

Når det gjelder melodi og tonefall, løsrevet fra minner - da er fransk vakkert. Dansk er også flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk!

Elsker språket, og det minner meg om varme, sol, hyggelige folk, god mat osv osv

Hører jeg noen bak meg på gata snakke spansk drømmer jeg meg bort med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere kandidater til rangen "vakreste språk"

arabisk (når det blir pratet i fredelige former, og ikke av Arafat)

islandsk. (er så nydelig å høre på at jeg kan gå i bro)

Engelsk, type Glasgow-dialekt

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engelsk med irsk aksent er sexy! (kommer kanskje av at jeg er forelsket i en ire?) :ler:

Liker også irsk gælisk.

Fransk er et nydelig språk, og finsk er fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

For meg er fransk det aller vakreste, mange synes det er ekkelt men det mistenker jeg mange for å synes nettopp fordi det er vanskelig og lære seg, både grammatisk og selve uttalen.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keltiske språk som skotsk, irsk, walisisk.... :P

Jeg avbryter aldri en person som snakker slik... :ler:

Helt enig med deg der! Er SÅ utrolig imponerende å høre på, og fint. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk er vakkert, ja.

Er ingen lingvist, men har forsått det slik fra en venn av meg at gramatikken i fransk ikke var så spinnvanselig; det var en del irregulære verb og litt slikt, som kunne pugges. Ellers er det jo litt slik at hvis man prøver seg på å lære et språk etter at man har vokst av seg barndommen, da støter man på problemer. Jeg var kjepphøy som bærre det da jeg som 14-åring skulle prøve meg på tysken. Jeg kom inn som en guru, og gikk ut som en hulkende klut.

Hans problem med fransk var dog å få flyt på praten, og uttalen kunne av og til være en utfordring.

Jeg glemte to favoritter til

Svensk...særlig den skånske, når det brukes til bannskap.

Rumensk. en snedig syntese av italiensk, gresk, spansk og litt slavisk pluss en del fransk. Meget flott.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er fransk det aller vakreste, mange synes det er ekkelt men det mistenker jeg mange for å synes nettopp fordi det er vanskelig og lære seg, både grammatisk og selve uttalen.

Milla

Har i "min ungdom" :wink: hatt fransk i 5 år...inkludert forretningsfransk i ett år.

Jeg liker språk og synes ikke fransk var vanskelig å lære...når man lærer seg visse regler for uttale så er det relativt enkelt...gramatikken er mye enklere enn for eksempel i tysk....

..selv om det er 13 år siden sist jeg hadde fransk på skolen..kan jeg lett som bare det lese (uttale) en fransk tekst ...men forståelsen av tekst og fransk tale forsvinner mer og mer for hvert år....dette må som alt annet vedlikeholdes... :-? ..dessverre... :-?

Har også hatt tysk.....som er myyyye vanskeligere å lære.... :roll: (enkel uttale...men forferdelig gramatikk :-? )...

...jeg hadde tenkt å bli fransk eller engelsk oversetter...men det ble det ingenting av... :-? :)

Fransk er et nydelig språk ja....kraftfullt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med ismen :Nikke: Det er en fin klang i det svenske språket.

Italiensk synes jeg også er vakkert, men det har kanskje noe med morsmål å gjøre? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...