Gå til innhold

Vakrest språk?


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
For meg er fransk det aller vakreste, mange synes det er ekkelt men det mistenker jeg mange for å synes nettopp fordi det er vanskelig og lære seg, både grammatisk og selve uttalen.

Milla

Fransk er da ikke spesielt vanskelig å lære for en nordmann, d er jo bruk av preposisjoner der også, språk som tysk og russisk og Islandsk er vanskelig for oss pga bruk av kasus istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kanskje ikke det vakreste - men likevel. Finsk er et merkelig språk...ligner liksom ikke på noe annet. "vakkert" kanskje ikke ordet - men interessant er det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke at fransk-timene var så ille.

Likte fransk best en periode, men nå er favoritten spansk.

Tror at dette henger sammen med folkeslag.

Franskmenn har en tendens til å virke hovne og selvopptatte (selv om de ikke nødvendigvis er det).

Mens spanjoler er lune, glade og fulle av humor og livsglede.

Er også enig i at svensk klinger godt. Sjarmerende språk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg liker Norsk veldig godt ;)

Keltisk er pent, islandsk og engelsk også! Jeg liker språk med litt merkelige lyder som f.eks th-lyd og kj-lyd.

Th-lyden fantes jo i gammelnorsk, og nå ser det ut som om kj-lyden også dør ut til fordel for sh-lyd. Trasig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Den talefeilen (Jeg anser det som en talefeil) er bare så helt utrolig dum å høre på og jeg retter på alle ungene som ikke skiller mellom kj og skj og sj. De kan og vet forskjellen men de gidder bare ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk er min klare favoritt. Spansk og italiensk er ok det også, men det er noe med disse diftongene som portugiserne har....

Må väre enig med enkelte andre her om at svensk klinger veldig pent. Finsk kan muligens väre fasinerende, men etter å ha pugget seg gjennom 12 kasus, er det mer slitsomt enn fasinerende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldrig jeg vil bli istand til å lese Kalevala på originalspråket.

Etter to års intens pugging, begynner jeg også å komme til den konklusjonen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk er også flott.

:sjokk: Må ha gått glipp av noe der, med dansken altså :ler:

Må nesten skille mellom vakkert og sjarmerende jeg... Som vakkert vil jeg fremheve språk som fransk, spansk, portugisisk og italiensk. På den sjarmerende siden; skotsk, irsk og svensk. Har forøvrig hatt for vane å prioritere sjarm fremfor skjønnhet...

Og tysk??? :sjokk: Nei, takk:ler:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pip (ikkje logga på)

Samd med alle som likar italiensk - det er klangfullt og vakkert!

Elles synest eg hebraisk er flott - spanande og spesielt.

Svensk kjem òg høgt på mi liste... Har ein svensk kompis, og når eg snakkar/skriv med han, opplever eg at norsk på ein måte vert litt 'tysk-aktig' i forhold... :D Trur det har noko med klang å gjere... Men eg er glad i norsk, altså - norske dialektar er flotte! (Dei fleste...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk er ålreit, hadde det i videregående og hadde ingen problemer med hverken grammatikk eller uttale. Bare så synd at hukommelsen min er i ustand... :roll:

Men jeg har nå sansen for nederlandsk og islandsk, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Synes spansk er fint!

Liker godt å høre på folk som snakker irs og skotsk! så søtt da :hjerter:

Svensk synes jeg var kjempe fint før vi flyttet til Sverige! Nå har det blidt så vanlig å høre svensk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjokk: Må ha gått glipp av noe der, med dansken altså :ler:

Jennifer

Dansk er melodiøst. Og så har det blitt sagt ting til meg på en meget vakker måte som avstedkom gode minner... :oops: så jeg er vel litt farget av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forelsket meg hodestups i spansk allerede den første timen på skolen. Det hadde sikkert mye med læreren å gjøre, hun er det mest fantastiske mennesket jeg har møtt. Jeg hadde enorm respekt for henne, og hun inspirerte meg veldig. Nå er hun død, men jeg håper at hun titter ned på meg fra oven og ser hvor flink jeg er. :) Føler at jeg skylder henne det, på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiano magnifico :blunke:

Forøvrig synes jeg fransk er for nasalt og pompøst, tysk for monotont og "hardt". Foretrekker skikkelig snobbe-britisk.. Men jeg liker også veldig godt det norske språket. Får alltid komplimenter for språket vårt når jeg er ute og reiser, og det er hyggelig. DET og the norwegian fjords.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...