Gå til innhold

Hotell I Gøteborg, Stockholm eller København


Merethe_81

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å ta en langweekend i en av de nevnte byer. Budsjettet er relativt stramt for tiden, så jeg er igrunn på jakt etter et rimelig og ok hotell (med bad på rommet) som ligger relativt sentralt.

Priskategori ca 700 pr natt for dobbeltrom inkl frokost.

Noen som har tips ? :) (Evt også til andre steder man kan dra i samme "sjangeren".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I gøteborg er det et hotell som heter Spar Hotell, ligger ved ullevi stadion. Tror vi bet ca 800kr pr natt. Ryddig, rent og god frokost. Eneste minus er at den ligger helt oppå E6, men sovna fort for det.

I københavn bodde vi på et hotell som het Savoy Hotell. Ikke så fancy som savoy i london ( :ler::ler: ), men igjen rent ryddig og god frokost. Ca 800 der og tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I København er det et supert hotell som heter "The Square". Bodde på det i august. Supre rom, dritgode senger, nydelig bad... Og i perfekt avstand til butikkene ;) Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stockholm sentrum er ganske dyrt, men det finnes jo endel hoteller litt utenfor sentrum og t-banen er bra utbygd. Standarden er jevnt over bra, men liker spesielt godt Clarion Hotel Stockholm på Søder. Og så skal Clarion Karlaplan være veldig bra. Det ligger jo mange hoteller midt i sentrum også, men de er gjerne enda dyrere. På Clarion Stockholm er det basseng. Stort pluss for meg...

Noen Choice-hoteller har varm kveldsmat inkludert. Det liker jeg godt, for da drar vi hjemom hotellet og skifter og spiser før vi drar ut igjen på kvelden. Sparer endel penger på å ikke spise middag på restaurant.

Ville sjekket www.sunhotels.net og www.hotell.com. Der får du ofte gode dealer.

Gøteborg er også en fin by. Ikke rettferdig å sammenlikne med Stockholm, men du får en god porsjon kos og shopping der også. Og dit er det jo billigere å reise, om du reiser på budsjett. I sommer bodde vi på Kvibergs Vandrarhem, og ble veldig positivt overrasket: http://www.vandrarhem.com/content

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København seiler opp som det mest aktuelle. Noen som har flere tips til overnatting? Tar gjerne i mot tips på opplevelser i Køben også, gjerne morsomme museer f eks. Shopping er ikke interessant denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler også The square i København! Men det ligger i prisklassen 1300-1400. Det samme gjør Imperial Hotell som er et steinkast unna togstasjonen og tivoli.

Vi fløy med Norwegian en vei og Sas den andre. Mener at vi fant masse hotell alternativer inne på Norwegians -nettside....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...