Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom med :klem: og :kose: og :klem1: mot forkjølelse, gærne tanter og stress

Det var det jeg rakk nå. Føler meg litt som kaninen i Alice i eventyrland for tiden, og må bare hoppe videre, men kommer sterkere tilbake senere :)

Flinke, flinke søta mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Trang Fødsel eller Postgirobygget? Odd Nordstoga? Kommer helt ann på hva slags musikk dere vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rödt, oransje og svart er det vi har igjen:

Uke 27

Få bekreftet hvem som kommer

- Ordne eventeull transport for tilreisende

- Ordne transport til / fra bryllupet selve dagen hvis nödvendig / önskelig

- Ordne overnatting for de som mangler

- Ordne med aktivitet dagen etter

Be om å få låne hårpynt fra brudesalongen for å ta med til prövetime

Snakke med presten så vi får ordnet de siste papirene og han kan gi oss salmeforslag slik han lovte

Ordne med dansekurs!!!

Utdrikningslag nr to? (Har hört rykter :sjarmor: )

Uke 28

Prövetime frisör og sminke

- Bestille time til forlover, mamma, söster, venninne + ?

Prövetime kjolen (enda flere tilpasninger! :dåne: )

- Ordne med strömper, BH & truse + hårpynt

Bekrefte blomster

- Brudebukett (60 € for en bukett med rosa calla)

- Oppsats til kirken (120 € for en stor oppsats med hvite calla til alteret

- Leie planter til å ha rundt teltet. Beholde noe til hagen?

- Blomster til borddekorasjoner? Holder de seg friske slik jeg har tenkt? Må kanskje bruke falske eller törkede blomster…

- Blomster til den ene brudepiken? (Bruke roseblader fra hagen deres?)

- Brystbuketter? (Kjaeresten vil ikke ha…)

Pröve ut spray tan?

Vi skal i bryllup denne helga! Snappe opp noen ideer? :lur:

Uke 29

Si i fra til cateringen omtrent hvor mange vi blir

- Snakke med de om spesielle behov (allergier, barn…)

- Avtale tidspunkt med catering og telt

Planlegge bordplassering

Hvilket kjöretöy skal vi bruke til fotograferingen? Pynte?

Bestemme innholdet i vielsen

- Inngang: Arie fra suite nr 3 (JS Bach) ved organisten for anledningen (kjaerestens fetter)

- Inngangsord ved presten

- Tekstlesning: Höys 2,8-10.14.16a;8,6-7a ved forlovere, evt min forlover og hans kusine

- Salme 33, Ledet av hans svigerinne + alle synger refrengene

- Tekstlesning: Mar 10,6-9 ved presten

- Preken ved presten

- Ekteskapsinngåelse :bryllup:

- Solosang: Mitt hjerte er ditt ved min söster + to kusiner

- Forbönn ved ¨våre sösken

- Fadervår: Alle

- Velsingnelse ved presten

- Utgang: Perfect day (L Reed) ved brudgommens fetter

Hente gavene til damene (Vifter laget ved et senter for psykisk utviklingshemmede)

Kjöpe inn / bestille sigarer?

Hudpleie til oss begge (kjaeresten må huske å bestille time)

Uke 30

Trykksaker

- Kirkeprogram

- Menyer

- Bord”kort” (et per bord)

- Bordplan

- Barkart?

- Allsang

Frisörtime stussing og farge

Hente cava i Barcelona :hoppe:

Kjöpe inn vin

Musikkliste?

Undertöy til bryllupsnatten?

Kjöpe gaver til barna. Tegnesaker og godteri?

Uke 31

Bekrefte alle avtaler med leverandörer

- Prest

- Catering

- Teltutleie

- Låne doer på baren ved siden av (betale noen for å holde det rent og ryddig)

- Fotograf

- Blomster

- Piano

- DJ

- Reise

- Overnatting gjester

- Aktivitet dagen etter

- Höytaler og mikrofon som vi låner av kommunen

- Tillatelse til å sette opp teltet fra kommunen (en formalitet)

SPA?

Mamma, pappa, söster, svoger og bror kommer

Bekrefte endelig antall kuverter til cateringen

Tale?

Lage kjöreplan og dele med toastmastere, forlovere, foreldre, sösken, catering og fotograf

Påskjönning til forlovere og gode hjelpere?

Uke 32

Ordne husene för gjestene kommer (Kjöpe inn litt drikke, frokost, etc)

Hva gjör vi med gaveoppakning?

Spraytan

Hårfjerning

Hente gavene til barna

Hente brudekjolen og sjekke alt utstyret

- Ha med forlover, söster, mamma, svigermor, de som vil… slik at de kan laere å sette på slöret

Manikyr & pedikyr

Pakke til bryllupsnatta og bryllupsreisen

Gi kaketoppen til cateringen

Teltet settes opp dagen för

- ordne borddekorasjoner

Planter og blomster komme samme dag (på morgenen)

- hvem ordner?

Puste dypt og drikke vann!

:bryllup:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Oppakking av gaver:

Jeg er vant med at noen tanter av brudeparet får dette ærefulle oppdraget. Noen pakker opp og noen skriver liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha gavebord inne i partyteltet, så jeg tror ikke jeg gidder å be noen pakke opp gaver mens de kunne vaert på fest. Vet ikke hvor mye gaver det blir egentlig, det blir nok en del pengegaver og noe som kommer på forhånd. Tenkte vi kunne sette gaver og kort på et bord hos svigers (selskapsteltet blir rett bak huset deres) og pakke opp de gavene som kommer selve dagen dagen etter. Så kan folk komme innom og titte om de har lyst. Flesteparten overnatter i naerheten. Hva synes dere?

Notisblokk er nok lurt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Bare innom for å ønske deg lykke til på den store store Dagen! :-D Tror ikke jeg får tid til å komme innom før bryllupet vårt også reiser vi jo etterpå! Jeg gleder meg veldig til å få lese referat fra deres store dag og ikke minst se bilder! :)

Stoooooor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hatt noen til å åpne. Hva med noen fra jobben som ikke er invitert? Så kan gjestene gå og se hva dere har fått om det er dødtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte kjaeresten til blomstermannen. Vi syntes det var litt rart at han ikke svarte på den siste mailen. Også viste det seg at han var död! Huff, han etterlater seg en baby på bare 1 - 2 måneder og en treåring. Stakkars! :tristbla:

De visste ingenting om bestillingen vår, men det virker som om de oidner opp. (Det höres jo litt ufölsomt ut, men det er såpass naerme nå, så vi må nesten vite om de tar det eller om vi må finne en annen forhandler.) Vi skal dit i morgen og prate med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville hatt noen til å åpne. Hva med noen fra jobben som ikke er invitert? Så kan gjestene gå og se hva dere har fått om det er dødtid..

Vi kan jo ikke ha folk som flyr ut og inn av huset til svigers mens de selv er på fest! De som vil får komme innom dagen etter for å se på gavene. Jeg regner med at folk har forståelse for at ting gjöres litt annerledes når en er i et annet land.

I dag har jeg kjöpt kart og reiseguide til bryllupsreisen, jeg har bestilt fine ark til å printe kirkeprogram og allsang på, jeg har kjöpt CD med vals (nå må vi endelig få bestemt en!), jeg har prövd å finne ut av de få gjestene som enda var usikre (!), barnemeny, barnestoler (vi trenger to eller tre), jeg har vaert innom for å höre om en röd löper, jeg har laget utkast til kjöreplan, oooog jeg har vaert sammen med mamma og pappa! :klemmer: (I tillegg har jeg jobba i dag, så nå föler jeg meg som superwoman :-D ) Kjaeresten på sin side har ringt rundt til hele verden (telt, catering, fotograf, blomsterforretning / gartneri). Nå skal jeg sende en mail til blomsterforretning / gartneri (lurer på hvordan jeg skal formulere meg...), printe ut norsk kirkeprogram, sende en mail med reiseinfo til venninne og finne ut med kjaeresten om vi kjöper den röde löperen eller ikke. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten fått vår förste gave i dag! :) Den var fra jobben. Jeg har ikke pakket opp enda, men regner med det er en vinkaraffel og glass. Det er nemlig det alle får. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...