Gå til innhold

Aseksualitet


Gjest imagine...

Anbefalte innlegg

Saken er at når man først gjør det blir man veldig ofte kåt, og man kommer inn i en god sirkel der man har lyst på mer.

Men det gjelder ikke aseksuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det gjelder ikke aseksuelle.

Sant nok, men jeg tolket det som at hun reagerte på at rådet overhodet ble gitt til de som slet med lysten. Det er jo ikke sånn at alle som sliter med dårlig sexlyst er aseksuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Nei, fikk egentlig bare meg til å tenke, at kanskje man bør være forsiktig med å presse seg til å ha sex. Men alt dette er jo svært individuelt, og hva som er riktig for den ene er ikke nødvendigvis riktig for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier at du er aseksuell.....Betyr det at du ikke har noe form for sex? Ronker du ikke engang?

Har hørt at gutter kan få våte drømmer dersom det er lenge siden de har hatt utløsning? Hvordan er det med deg? Har du aldri sædutløsninger heller?

det finnes nok kvinner for deg der ute også. Det er sikkert aseksuelle damer også;:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sitter her tankefull....etter å ha lest denne tråden med veldig stor interesse.

jeg har aldri hørt om fenomenet aseksuell før, men nå har jeg. du skriver og forklarer veldig bra imagine, som også andre har bemerket. åsså synes jeg du virker veldig sjarmerende;)

du er tydligvis ikke alene, du er ung og har god tid på deg(forhåpentligvis som du skrev.) hehe.

-til å finne noen å dele livet med.

da jeg startet tråden trodde jeg at du kansje bare var ung og hadde "sex-angst" og at det ville gå over. men etter å ha lest alle svarene dine, og fått gode beskrivelser, fant jeg ut at det går dypere enn som så. jeg prøver å forstå din situasjon, selv om det er veldig uvandt! jeg er selv veldig seksuell. (jeg har ønsket å bli sexlog siden jeg var en 16-17 år, skal begynne å søke til neste år, da for jeg forhåpentligvis lært mer om din situasjon:)

det er bra for deg at det tilsynelatende har startet omfattende forskning, da er det kansje lettere for deg å

finne ei jente dele livet med:)

ønsker deg lykke til videre i livet, og ja, posten din fikk mange svar;P hehe. er nok mange som synes dette er interesant!

reven: jeg liker svarene dine:)

ha en fin dag alle sammen:)

Endret av DaYdReAm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peachbud

Har sexlyst, men ikke så stort behov for sex. Normalt synes jeg det er greit å ha det én gang i uka eller mindre. Men har litt mer lyst nå for tiden, kanskje pga våren. :)

Har hatt måneder hvor jeg omtrent ikke har hatt lyst på sex. Tror ikke det å gå uten sex ville vært noe problem dersom jeg ble singel.

For min del dreier det seg overhodet ikke om angst for sex, men heller om at det periodevis er uinteressant og kjedelig. Jeg vil heller gjøre andre ting.

Har inntrykk av at det er "in" å ha høy sexlyst og masse sex. Det er ikke så mange på kg som skriver om hvor lite sex de har med partneren (når det er snakk om gode forhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Det trådstarter skriver, har fått meg til å tenke. Har vært sammen med samboeren min i fem år, og vi har ikke hatt sex de siste to årene. Hadde sjelden sex før det også. Han sier at han rett og slett ikke har lyst på sex og at han mener det må være greit for en mann å ikke tenke på sex til enhver tid. Er utrolig frustrerende for meg, og jeg vurderer desverre å gå fra han på tross av at han er en flott mann på andre måter. Jeg kan klare meg uten sex for en stung, men i en alder av 27 er to år litt for lenge når man er i et forhold! Det må være vanskelig å være aseksuell å finne en partner som holder ut uten sex i lengden. Men interessant å se at samboeren min ikke er alene om manglende sexlyst. Jeg tror det er litt tabu for menn å ikke ha lyst. Fint at du tør å ta det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok flere grader av det å være aseksuell, men det tror jeg trådstarter har nevnt i et av svarene. det er forskjell på mennesker med veldig liten seksuell lyst, og slik som trådstarter har det, overhodet ingen seksuell lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hei dere! Jeg er en gutt på 19 som er aseksuell... Bare lurte på om det var flere der ute??

teit Topic egentlig... men bare lurer.. har ikke hørt om så mange andre her i norge.... hehe

ha en fin dag, alle sammen!!

:)

jeg bare lurer på en ting. jeg er ikke HELT sikker på hva aseksuell er osv, men jeg er ikke så spesielt glad i denne sex tanken jeg heller. Er det sånn for deg at du liker å leke med deg selv eller klarer du ikke det heller ? litt nyskjerrig. unnskyld hvis det ble for nærgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
jeg bare lurer på en ting. jeg er ikke HELT sikker på hva aseksuell er osv, men jeg er ikke så spesielt glad i denne sex tanken jeg heller. Er det sånn for deg at du liker å leke med deg selv eller klarer du ikke det heller ? litt nyskjerrig. unnskyld hvis det ble for nærgående.

Hvis du leser hele tråden, får du svar på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest gaiacerridwen

Omsider fant jeg en diskusjon om aseksualitet, på norsk! Det virker som at man i Norge ikke er spesielt opptatt av å sette fokus på dette.

Jeg er 19 år, jente, og har vært aseksuell hele livet, men det var ikke før i fjor at jeg fant ut at det var noe som het aseksualitet da jeg så en liten artikkel om det i et blad. Jeg hører også til den typen aseksuelle som har vanskeligheter for, eller ikke kan få følelser for det motsatte kjønn i det hele tatt, og dette hemmer meg litt føler jeg.

Men som trådstarter har sagt så er det fullt mulig å finne en partner å være sammen med, jeg har verdens mest fantastiske kjæreste, som forstår og godtar min "legning"(setter det i hermetegn fordi jeg ikke egentlig vet hva aseksualitet bør kalles). Vi har sex, men det er mest fordi han vil, og jeg er ironisk nok til å se på det som en treningsøkt, så da er det jo til slutt en vinn-vinn situasjon.

Det som er synd er at dette er et tema som nesten grenser til tabu i det sex-fikserte samfunnet vi lever i idag. Mange vet ikke hva det er, de tror ikke aseksualitet er mulig og at det bare er noe man sier for oppmerksomhet, og ganske mange gir uttrykk for at man synes synd på vedkommende, noe jeg opplever til stadighet. Men jeg har lært meg å leve med det, heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på en ting, det er nok ikke mange aseksuelle i Norge. Men hvordan er det hvis du finner en som du virkelig liker, og hun blir forelsket i deg, men trenger det seksuelle. Er det slik at du kunne latt hun ha sex med andre? Er kanskje litt dumt spørsmål, men hadde du vært villig til å ha et slikt forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg bare lurte på en ting, det er nok ikke mange aseksuelle i Norge. Men hvordan er det hvis du finner en som du virkelig liker, og hun blir forelsket i deg, men trenger det seksuelle. Er det slik at du kunne latt hun ha sex med andre? Er kanskje litt dumt spørsmål, men hadde du vært villig til å ha et slikt forhold?

Heihei, aseksuell gutt 28 år. Godt å se det blir mer bevissthet rundt dette i Norge.

Svar til siste spørsmål. Jeg ville latt min kjæreste ha sex med andre. ( og har gjort det) Dette forutsetter selvfølgelig full tillit og åpenhet. Og det burde være en selvfølge i hvert forhold.

Sex er uvesentlig for meg, og jeg bygger ingen selvtillit på sex. Så det er ingenting som blir truet av at jeg lar en kjæreste ha sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nær sakt alle mennesker har noen autistiske trekk

å lese denne tråden, gav meg tanke om det. om å ikke ha behov eller ønske om nærkontakt med andre menesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nær sakt alle mennesker har noen autistiske trekk

å lese denne tråden, gav meg tanke om det. om å ikke ha behov eller ønske om nærkontakt med andre menesker.

Herre! Det finns ikke et menneske som er uten behov for intimitet med andre.

Selvom jeg skjelden har sex betyr det ikke at jeg ikke ønsker intimitet! man kan tross alt oppleve nærhet med andre mennesker uten at man må pule dem.

Det er det som er det værste med å være aseksuell. Det er vanskelig å dekke det samme behovet for intimitet når man utelukker sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men som trådstarter har sagt så er det fullt mulig å finne en partner å være sammen med, jeg har verdens mest fantastiske kjæreste, som forstår og godtar min "legning"(setter det i hermetegn fordi jeg ikke egentlig vet hva aseksualitet bør kalles). Vi har sex, men det er mest fordi han vil, og jeg er ironisk nok til å se på det som en treningsøkt, så da er det jo til slutt en vinn-vinn situasjon.

Jeg ler meg i hjel! Ikke negativt ment, jeg synes bare det var så ustyrtelig morsomt bilde! Jeg synes det er helt fantastisk hvis du klarer å gi typen din sex slik at han får dekket sine behov, og du slipper å ha dårlig samvittighet for at du ikke tok joggeturen den dagen! =) Genialt!

Jeg må ellers si at jeg er veldig glad for å ha lært noe nytt! Alt man kan lære av internett. Jeg synes det er veldig vanskelig å forstå at noen ikke har sex, og ikke vil ha sex, men etter å ha lest denne tråden så skjønner jeg mer. Ikke bare av manglende sexlyst, men også hvor forskjellige vi mennesker er på det området, og hvor vanskelig det faktisk kan bli hvis sexbehovet spriker for mye i et forhold. Da er det viktig å ta hensyn til hverandre, ha god og åpen kommunikasjon, og finne løsninger som kan hjelpe til et bedre liv sammen!

Takk for oppklarende tråd. Alltid kjekt med nye tema og lese om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg tror nok jeg hadde all symptomer på aseksualitet før. Jeg onanerte ikke og hadde ikke noe ønske om kroppslig intimitet med andre mennesker. For meg var dette helt uinteressant. Jeg hadde andre interesser som ga meg mening i livet. Så hele livet fra til jeg var 29 år hadde jeg aldri noen seksuell aktivitet, verken alene eller sammen med andre. Det var helt uinteressant for meg. Er heller ikke interessert i barn, så sex er ikke viktig for meg for å få barn heller. Jeg vil si at jeg oppfylte alle betingelser for aseksualitet.

Men så traff jeg kjæresten min Og merkelig nok vekket han noe i meg. Det tok laaang tid, vi hadde ikke sex før etter vi hadde kjent hverandre i 2 år. I perioder nå kan jeg være veldig kåt. Men så får jeg også perioder da jeg ikke tenker på sex i det hele tatt og synes det er mas. For meg er det viktig at jeg kommer nær ham når vi har sex. Jeg synes det gir forholdet vårt noe ekstra. Men fortsatt onanerer jeg ikke, så sex er bare noe som betyr noe i forhold til ham. Jeg har vanskelig å se for meg at jeg skal klare å ha sex med noen andre enn kjæresten min (one night stand eller utroskap er helt utelukket), jeg må stole 100% på vedkommende og være veldig glad i ham.

På en måte har sex blitt veldig spesielt for meg, noe som betyr mye for meg siden jeg kun har delt det med en person jeg er ekstremt glad i. Men jeg vet også at jeg hadde hatt en fint liv uten å ha sex.

Så aseksualitet er ikke nødvendigvis noe statisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tore_*

Er vanskelig for meg å forstå dette.. Og jeg må si at dersom jeg hadde hatt det som deg, ette å ha vært hetroseksuell slik som jeg har vært hele livet hadde det kommet til å ødelagt min psyke.

Du er flink til å forfatte dine svar og innlegg og jeg synes det var intressant å lese det du har skrevet. Kanskje jeg klarer å forstå det etterhvert.

Jeg har lært meg å forstå homofile, før likte jeg ikke å tenke på at jeg skulle godta homoer, men nå har jeg lest om det, snakket med homofiler som jeg ikke viste var homo før etterpå etc. Det er vanlige folk, med vanlige meninger, bortsett fra de liker andre menn/damer. Nå hadde jeg ikke hatt fobi dersom jeg fikk vite at en kompis var homo. Og tror jeg kunne vært kompis med han på samme måte som før dersom han kom ut med homoen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...