Gjest Reven Skrevet 14. februar 2007 #41 Skrevet 14. februar 2007 (endret) Jeg vet ikke... Jeg vet bare at seksualitet og kjønnsorganer ikke er synonymer. For noen er de kanskje ikke en gang to sider av samme sak? Endret 14. februar 2007 av Reven
Gjest Don Giovanni Skrevet 14. februar 2007 #42 Skrevet 14. februar 2007 Aseksualitet er når man ikke liker sex... med enkle ord... det er mer komplisert enn som så da. Det er liksom en "sperre" som blir aktivert når nærkontakt blir for intens... man føler en slags angst liksom.. men det betyr ikke at man ikke kan forelske seg da.. men for meg da f.eks, så er vel det mest intime jeg kan tenke meg å kysse liksom.. men det kan ikke gå lenger før jeg føler en slags angst/frykt som bare sperrer alt.. eller så kan jeg tenke meg å bare ligge i senga med noen og prate hele natta om mange ting som man ikke prater med andre om, osv... ja det høres litt spesielt ut.. men det er ikke så ille ← Hvis det fremkalles ved angst så har jeg vanskelig for å forstå at det er en legning, da høres det mer ut som en psykdom. Er du sikker på at du er aseksuell ? (ikke for å være arrogant altså, jeg er bare ignorant ) I tillegg skriver du at du ikke ønsker å leve i sølibat. Er ikke det selve essensen hos en med aseksuell legning? Eg berre spør
Daiquiry Skrevet 14. februar 2007 #43 Skrevet 14. februar 2007 Her har ikke jeg peiling, men synes det er bra at noen står frem med dette. Sikkert mange fler enn vi vet om som har det på samme måte.
Cowgirl22 Skrevet 15. februar 2007 #44 Skrevet 15. februar 2007 Kjenner veldig lite til dette.. Men er ikke i tvil om at det finnes mange der ute med dette "problemet", men det er vel kanskje ikke så mange som kommer ut med det.. Til TS: Syns du skal ta det med ro.. Du er ikke unormal på noen måte Sex blir altfor ofte framstillt som noe alle vil ha og ingen får nok av. Men sånn er det ikke for alle.
Gjest dumogdeilig Skrevet 15. februar 2007 #45 Skrevet 15. februar 2007 Sex trenger vel ikke alltid være seksuelt. Med seksuelt mener jeg lyst, kåtskap, glede o.l. Sex kan man jo og bruke til å få spenninger ut av kroppen. Dersom man ser på mennesker som selger seg er det ikke noe seksuelt over det, det er en ytt tjeneste. Jeg tror at man kan ha sex med en partner, en venn, en ukjent osv kun for å få ut kroppslig uro, spenninger og slikt uten at man har den store lysten eller å få noe seksuelt ut av det. Mulig det er kynisk, men jeg kan knulle for å knulle. Få orgasme som går mer på fysisk avspennelse enn på lyst og kåtskap. På den måten kan man vel og onanere.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #46 Skrevet 15. februar 2007 Vet du Imagine... Jeg synes du forklarer godt jeg. Jeg setter også stor pris på å få del i tankene dine rundt dette temaet. Skjønte du forresten noe av "det utvida seksualitetsbegrepet" mitt lenger oppe? Du skriver: Jeg har tenkt litt videre etter mitt forrige innlegg. Vi har to seksuelle organer som er mye større enn kjønnsorganene, antakelig viktigere også, rent seksuelt sett: Huden og hjernen. Tenning og følelser sitter mellom ørene (uten signaler fra hjernen, ingen fysisk opphisselse), og mye av opplevelsen av nærhet kommer fra hudkontakt og berøring på steder som ikke er spesielt intime i utgangspunktet. Det mentale og det fysiske henger altså nøye sammen. Hvordan opplever du som aseksuell å være "kjæreste-glad-i" kontra venne-glad-i"? Og hvordan føles det å bli berørt, for eksempel på armen? Godt? Nøytralt? Ubehagelig? ← hehe jotakk En kjæreste blir jo en som jeg kan forelske meg i... men får absolutt IKKE lyst til å ha sex med eller ta på en jeg er forelsket i..jeg har forelsket meg flere ganger før i jenter.. kanskje "forelsekelses-følelsen" hos meg er forskjellig enn hos dere.. det kan godt hende, det vet jeg ikke noe om.. men for meg, er den perfekte kjæresten en jeg kan sitte og prate om alt med... og gjøre ting sammen med... det blir på en måte en veldig spesiell venn.. For å svare på ditt andre spørsmål så spørs det hvordan berøring det er snakk om...det er ikke noe problem å holde hender... men hvis det annen berøring (litt mer som forføring) så kan det være ubehagelig. Jeg synes ikke i utgangspunktet at det er ekkelt (det gir meg liksom ingenting) men når jeg føler at det går litt for langt så føler jeg at jeg blir presset til å være med på noe jeg absoluut ikke vil være med på.. DA er det veldig ubehagelig... I tillegg KAN det hende det er ubehagelig å holde hender dersom jeg VET / FØLER at den andre har andre "intensjoner", at hun vil at det skal føre til andre ting (sem sex)... man føler jo sånt på måten den andre holder handa di på... du vet om det er uskyldig eller omd et ligger mer bak... hvis jeg vet at det ligger mer bak så kan enhver form for berøring føles ubehagelig.. men altså ikke ubehagelig i det hele tatt i utgangspunktet.. bare "nøytralt"..
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #47 Skrevet 15. februar 2007 Hvis det fremkalles ved angst så har jeg vanskelig for å forstå at det er en legning, da høres det mer ut som en psykdom. Er du sikker på at du er aseksuell ? (ikke for å være arrogant altså, jeg er bare ignorant ) I tillegg skriver du at du ikke ønsker å leve i sølibat. Er ikke det selve essensen hos en med aseksuell legning? Eg berre spør ← Hei det er ikke fordi jeg er aseksuell at jeg ikke vil ha noen som jeg kan støtte og som kan støtte meg her i livet... Jeg vil ha noen å snakke med om alt mulig og noen som vet at hun kan snakke med meg om alt og at vi kan gjøre alt vi liker sammen.. at vi kan reise sammen, oppleve livet sammen... bare at det blir et forhold uten sex... det er det eneste.. Tenk om jeg finner en jente som også er det da... ( det håper jeg jo at jeg gjør en dag..) og at vi blir sammen, så kan vi jo leve sammen og dele alt... alt utenom sex.. men det gjør jo ikke noe, for ingen av oss har behov for det :D Det er liksom det som er målet da... Wish me luck... Men samtidig vil jeg si takk til alle dere som har svart her inne... trodde egentlig ikke dette kom til å bli noen stort tema.. det har jo ikke vært så mye diskusjoner om dette ellers i verden, og jeg trodde at de fleste ikke brydde, men jeg tok visst feil... synes det er hyggelig at folk bryr seg og vil vite mer.. så, takk alle sammen:)
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2007 #48 Skrevet 16. februar 2007 Interessant tråd Du nevner angst i et par innlegg, og derfor kommet der (egentlig naturlig nok) spørsmål om det er eller aseksualitet angst for sex som er saken. Men slik jeg ser det er det ikke nødvendigvis selve sexen du får angst for, men reaksjonen til den andre personen når du sier stopp? Jeg er ikke aseksuell selv, men jeg ser ikke helt bort fra at jeg kunne levd i et forhold med noen som var det. Men jeg tror jeg hadde blitt veldig usikker, spesielt i starten. For HVORFOR er det slik? Er det jeg som ikke er “god nok”, er det traumer som er saken, skjulte fetisjer som han/hun ikke tør si til meg, osv. Der hadde jeg nok slitt. Men jeg tror det har mer med hvordan jeg tenker, enn at jeg har behov for en ren seksuell opphisselse med en annen. Hele poenget med sex for min del er å være NÆR et annet menneske, og å føle meg sett. Hadde de to behovene blitt dekket på andre måter så er det mulig at selve opphisselsesdelen i meg hadde dødd ut, eller jeg hadde ordnet med det selv (finnes mye brukbart i plast ). Et annet tema som ikke er tatt opp her er barn. Hvordan vil det gå til? Spesielt siden du ikke onanerer heller, så vil vel “kjøkkeninseminering” bli mer eller mindre umulig, og da får du/dere en utfordring om barn er ønsket. Kan iverfall si for min egen del at det hadde blitt et STORT tema. Og nå når jeg begynte tenke i de baner, får du aldri utløsning? (Sikkert frekt spurt, men slik jeg har forstått det så får menn vanligvis utløsning i søvne om de ikke ordner med det i våken tilstand, så jeg ble nysgjerrig) Tror nok du finner noen, men se ikke bort fra at du må lete en stund, spesielt med tanke på at det er såpass skjult. Det har nærmast blitt slik at alle SKAL ha sexlyst, og ha de ikke det så får de late som så de ikke blir sett på som freaks. Underlig med tanke på hva annet som er godtatt i samfunnet...
Gjest Imagine Skrevet 16. februar 2007 #49 Skrevet 16. februar 2007 Interessant tråd Du nevner angst i et par innlegg, og derfor kommet der (egentlig naturlig nok) spørsmål om det er eller aseksualitet angst for sex som er saken. Men slik jeg ser det er det ikke nødvendigvis selve sexen du får angst for, men reaksjonen til den andre personen når du sier stopp? Jeg er ikke aseksuell selv, men jeg ser ikke helt bort fra at jeg kunne levd i et forhold med noen som var det. Men jeg tror jeg hadde blitt veldig usikker, spesielt i starten. For HVORFOR er det slik? Er det jeg som ikke er “god nok”, er det traumer som er saken, skjulte fetisjer som han/hun ikke tør si til meg, osv. Der hadde jeg nok slitt. Men jeg tror det har mer med hvordan jeg tenker, enn at jeg har behov for en ren seksuell opphisselse med en annen. Hele poenget med sex for min del er å være NÆR et annet menneske, og å føle meg sett. Hadde de to behovene blitt dekket på andre måter så er det mulig at selve opphisselsesdelen i meg hadde dødd ut, eller jeg hadde ordnet med det selv (finnes mye brukbart i plast ). Et annet tema som ikke er tatt opp her er barn. Hvordan vil det gå til? Spesielt siden du ikke onanerer heller, så vil vel “kjøkkeninseminering” bli mer eller mindre umulig, og da får du/dere en utfordring om barn er ønsket. Kan iverfall si for min egen del at det hadde blitt et STORT tema. Og nå når jeg begynte tenke i de baner, får du aldri utløsning? (Sikkert frekt spurt, men slik jeg har forstått det så får menn vanligvis utløsning i søvne om de ikke ordner med det i våken tilstand, så jeg ble nysgjerrig) Tror nok du finner noen, men se ikke bort fra at du må lete en stund, spesielt med tanke på at det er såpass skjult. Det har nærmast blitt slik at alle SKAL ha sexlyst, og ha de ikke det så får de late som så de ikke blir sett på som freaks. Underlig med tanke på hva annet som er godtatt i samfunnet... ← Tror egentlig jeg må oppklare det med "angst"... det kom feil ut.. men som sagt.. syns det er vanskelig å finne riktig ord for å uttrykke hva jeg føler...(og kanskje angst har en annen betydning for meg.. angst kan være mye rart..) men jeg føler kun dette hvis det er noen som prøver å ha sex med meg, fordi jeg vet at jeg ikke vil være med på dette.. jeg har ikke noe forhold til sex, men det betyr ikke at jeg ikke føler at det blir ekkelt hvis noen er kjempekåt og prøver å ha sex med meg... prøv å tenk deg at du ikke r kåt.. da er det sikkert ikke så fristende å ha sex, og det kan jo bli ekkelt om du har en som tar på deg og kysser deg og alt for å forsøke å ha sex med, dersom du har null interresse... Men kommer aldri til å få dagt det nok. jeg føler ikke jeg finner riktige ord for å beskrive alt jeg føler.. og for å svare på ditt sprsml om utløsning (som er litt på kanten, men grei siden jeg er anonym.. hehe:p ) så kan jeg ikke huske å ha hatt det på lenge..iallefall ikke på ett år nå. har nå prøvd noen ganger for å prøve liksom, men det ga meg ikke noe, og jeg følte ikke at jeg likte det heller... fikk heller en rar følelse etterpå at dette ikke var så veldig godt egentlig... men hva som skjer om natta vet jeg ikke.. men har aldri merka noe når jeg våkner om morgenen:p jeg skjønner egentlig ikke at dette er et så "skjult" tema.. jeg hadde ikke hatt noen prøblem å "stå fram" på TV f.eks hvis det var et program som omhandla temaet.. jeg føler ikke det er noe å skamme meg for.. jeg føler at MYE her i livet dreier seg om sex.. har aldri følt meg som en "freak" pga av at jeg ikke likte sex. har alltid vært den jeg var, og jeg prøver ikke å skjule noe for noen... men liker jo best å være anonym her da.. og jeg er klar over at det kommer til å ta tid å finne noen jeg kan leve med.. men jeg synes det er helt greit.. er jo ung ennå da... har litt tid på meg:) forhåpentligvis.. hehe
Gjest Reven Skrevet 16. februar 2007 #50 Skrevet 16. februar 2007 jeg føler at MYE her i livet dreier seg om sex.. har aldri følt meg som en "freak" pga av at jeg ikke likte sex. har alltid vært den jeg var, og jeg prøver ikke å skjule noe for noen... men liker jo best å være anonym her da.. og jeg er klar over at det kommer til å ta tid å finne noen jeg kan leve med.. men jeg synes det er helt greit.. er jo ung ennå da... har litt tid på meg:) forhåpentligvis.. hehe ← Jeg synes du er tøff som står fram sm du gjør her, sjøl om de er anonymt. Samfunnet vårt i dag er en smule sexfiksert. Mange situasjoner, objekter, ja til og med barn, blir seksualisert, og sex får dermed atskillig større plass enn det bør ha. For de som er seksuell fortjener seksualiteten den plassen den skal ha, men det betyr ikke at det er riktig og sunt at samfunnet som sådant er så sexfiksert som det er. Du bruker mange ord (og jeg kan tenke meg at du også bruker mye energi i det daglige) på å forklare aseksualiteten din som en legning og noe varig. Jeg synes ikke du skal gjøre det. Det kan godt hende at det er slik, og da er det bare å akseptere det. -Men du er ung. Bare 19 år, og det er faktisk ikke alle som har våkna seksuelt ennå på den alderen. Det kan hende at tenningsmekanismen din, det som vekker seksualiteten din, duker opp en dag. Da er det nok en fordel å ikke være fiksert på at du er akseksuell og alltid skal være det. Det som skjer, det skjer, og HVIS du en gang finner denne tenningsmekanismen (altså "bryteren" som skrur seksualiteten din på) håper jeg at du ikke får sjokk eller problemer av annet slag, men mottar den seksuelle oppvåkningen med glede og åpent sinn. Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men det kan skje, og skjer det er det en god ting. Skjer det ikke, så er det ikke ille det heller. Det har du vist oss i denne tråden. Jeg ønsker deg alt godt.
misshelene Skrevet 17. februar 2007 #51 Skrevet 17. februar 2007 jeg begynner snart å tro jeg er aseksuell selv snart.... typen min blir frustrert.. jeg elsker han over alt på jord og vil ha ham for resten av livet, men jeg har liksom aldri noe behov for å ha sex egentlig.. savner det aldri om det går tid og føler egentlig noen ganger at jeg "må" siden han vil. men jeg har ikke noe imot det heller.. vanskelig greie, men nesten litt likgyldig ovenfor det egentlig? og sånn har det alltid vært..
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2007 #52 Skrevet 17. februar 2007 Jeg synes du er tøff som står fram sm du gjør her, sjøl om de er anonymt. Samfunnet vårt i dag er en smule sexfiksert. Mange situasjoner, objekter, ja til og med barn, blir seksualisert, og sex får dermed atskillig større plass enn det bør ha. For de som er seksuell fortjener seksualiteten den plassen den skal ha, men det betyr ikke at det er riktig og sunt at samfunnet som sådant er så sexfiksert som det er. Du bruker mange ord (og jeg kan tenke meg at du også bruker mye energi i det daglige) på å forklare aseksualiteten din som en legning og noe varig. Jeg synes ikke du skal gjøre det. Det kan godt hende at det er slik, og da er det bare å akseptere det. -Men du er ung. Bare 19 år, og det er faktisk ikke alle som har våkna seksuelt ennå på den alderen. Det kan hende at tenningsmekanismen din, det som vekker seksualiteten din, duker opp en dag. Da er det nok en fordel å ikke være fiksert på at du er akseksuell og alltid skal være det. Det som skjer, det skjer, og HVIS du en gang finner denne tenningsmekanismen (altså "bryteren" som skrur seksualiteten din på) håper jeg at du ikke får sjokk eller problemer av annet slag, men mottar den seksuelle oppvåkningen med glede og åpent sinn. Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men det kan skje, og skjer det er det en god ting. Skjer det ikke, så er det ikke ille det heller. Det har du vist oss i denne tråden. Jeg ønsker deg alt godt. ← Takk ja, hvem vet, kanskje det kommer en dag?? har alltid sett på alt nytt her i livet med et veldig åpent sinn! og jeg tar ting som de kommer... men det er klart a hvis jeg en dag skulle få sexdrift så vil det være et lite sjokk for jeg kan tenke meg at det kan bli masse nytt på en gang (med tanke på alt jeg har gått glipp av alle disse årene), men det hadde nok gåt greit som alt annet nytt
Cognizance Skrevet 17. februar 2007 #53 Skrevet 17. februar 2007 Hvis du hadde vært aseksuell, altså uten seksuelle følelser, burde du ikke da vært nøytral i forhold til kroppskontakt på intime soner? Det du beskriver minner mer om fobi eller aversjon. Derfor tenker jeg "sexual aversion disorder".
Gjest Catwoman Skrevet 18. februar 2007 #54 Skrevet 18. februar 2007 Jeg se heller ikke for meg at angst egentlig har noe med aseksualitet å gjøre - men jeg kan se for meg at angsten kanskje kommer når man havner i en intim situasjon fordi man føler overfor den andre parten at man burde få lyst, og burde bli tent - og hvordan forklare for den andre parten at "jeg liker deg veldig godt, men jeg liker ikke sex - og det har ikke noe med deg å gjøre. Jeg har aldri likt sex på noen måte" uten at den andre tar det gæernt opp. Kan det være noe i det TS?
Gjest Imagine Skrevet 18. februar 2007 #55 Skrevet 18. februar 2007 La oss heller si det sånn.. jenter kan vel klare å ha sex om de ikke er kåte? men jeg er ikke jente, remember? hehe... så det går jo ikke.. er jeg ikke kåt så vil det selvsagt ikke gå.. og tenk om du er glad i en person og du VET at nå kommer alt til å gå galt, fordi du trodde du kanskje kunne få det til denne gangen, men nei.. det går ikke.. jeg tenker av og til at jeg kanskje kan klare å presse meg på en eller annen måte for å klare det.. jeg vil jo gjøre alt mulig for å beholde en jeg er glad i.. men det er ikke så lett når det bare ikke går... i tillegg så er det en slags sperre som plutselig dukker opp.. sånn plutselig.. det føles som om jeg egentlig tenker at NÅ kommer jeg endelig til fornuft og DETTE ER JO BARE TEIT..HVA DRIVER DU MED?? og da er jeg bare helt sperra,og trenger tid til å tenke på noe annet.. også var det et annet spørsmål to post lenger opp som jeg tror også besvarer den på posten rett over.. jeg har ikke noe imot at en eventuell kjæreste tar meg på alle mulige steder hvis hun liker det, SÅLENGE hun VET at vi ikke kan gå lengre.. da er jeg trygg.. da vet jeg at hun ikke er ute etter noe mer og jeg vet at jeg kommer til å slippe å forklare alt... MEN, når jeg er ute på byen (og det er jeg nesten hver helg,jeg liker å ha det moro jeg og.. :=) ) og at det kommer noen som skal flørte.. og det gjør det ofte, det er hyggelig, men du vet.. på byen er de fleste fulle og de går kanskje utifra at jeg og er det, selv om jeg nesten ikke drikker.. og når jenter er fulle så kan de være veldig ekle. og NÅR (ikke hvis, men NÅR, for tro meg, jenter, dere kan være litt for frekke av og til.. hehe) de da begynner å ta litt "for mye" på meg., DA kommer denne angsten.. føler at det er ekkelt, og hvis jeg trekker meg unna (og det gjør jeg) så virker det som om de bare blir mer intense av det... er nesten sånn at jeg heller bare vil si til dem at jeg er homo for å slippe unna de!!). DET ER EKKELT!!!!OG DA fler jeg SKIKKELIG angst... når dere sier at jeg burde være nøytral i forhold til kontakt på intime soner, så stemmer kanskje det, men ikke i slike tilfeller.. jeg er da ikke noen som alle bare kan ta på bare fordi jeg er aseksuell og DE har lyst! jeg liker IKKE å bli klådd på av folk jeg ikke kjenner, eller folk som jeg vet ikke har anelse om min aseksualitet og tror det kommer til å føre til sex.. som sagt, jeg er gutt, er jeg ikke kåt så kan jeg IKKE ha sex.. men det vet dere jo alt om. nå, det eksempelet over var jo bare et eksempel (ehh ja.. teit setning..).. det er sikkert mange "seksuelle" som ikke liker å bli tatt på av fremmede, stress ned.. jeg mener ikke at noen av dere er "horer" eller noe.. (selv om jeg opplever at mange jenter på min alder er det I FYLLA.. ikke til vanlig, selvsagt..).. men jeg prøvde bare å gi dere et eksempel på NÅR jeg kunne føle den ekle angstfølelsen. et eksempel som dere kanskje kunne kjenne dere igjen i? sånn at dere skjønte litt bedre, bortsett fra at den følelsen jeg føler da, er sikkert litt annerledes en det dere føler.. dere føler kanskje at det er ekkelt eller noe sånt, mens jeg føler ANGST og nesten frykt... (ånei.. skulle ikke nevnt frykt kanskje? men nå har dere et nytt ord å stusse på hehe) Husk nå at angst beskriver mange forskjellige følelser og oppleves forskjellig av oss alle.. men en kjæreste som vet alt om meg kan bare gjøre hva hun har lyst til hvis hun liker det.. jeg bryr meg ikke, og kan jo ofre litt og da.. selv om jeg føler egentlig at det er litt teit å bare sitte der og se ut i lufta mens noen koser seg med meg liksom.....
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #56 Skrevet 30. mai 2007 La oss heller si det sånn.. jenter kan vel klare å ha sex om de ikke er kåte? men jeg er ikke jente, remember? hehe... så det går jo ikke.. er jeg ikke kåt så vil det selvsagt ikke gå.. og tenk om du er glad i en person og du VET at nå kommer alt til å gå galt, fordi du trodde du kanskje kunne få det til denne gangen, men nei.. det går ikke.. jeg tenker av og til at jeg kanskje kan klare å presse meg på en eller annen måte for å klare det.. jeg vil jo gjøre alt mulig for å beholde en jeg er glad i.. men det er ikke så lett når det bare ikke går... i tillegg så er det en slags sperre som plutselig dukker opp.. sånn plutselig.. det føles som om jeg egentlig tenker at NÅ kommer jeg endelig til fornuft og DETTE ER JO BARE TEIT..HVA DRIVER DU MED?? og da er jeg bare helt sperra,og trenger tid til å tenke på noe annet.. også var det et annet spørsmål to post lenger opp som jeg tror også besvarer den på posten rett over.. jeg har ikke noe imot at en eventuell kjæreste tar meg på alle mulige steder hvis hun liker det, SÅLENGE hun VET at vi ikke kan gå lengre.. da er jeg trygg.. da vet jeg at hun ikke er ute etter noe mer og jeg vet at jeg kommer til å slippe å forklare alt... MEN, når jeg er ute på byen (og det er jeg nesten hver helg,jeg liker å ha det moro jeg og.. :=) ) og at det kommer noen som skal flørte.. og det gjør det ofte, det er hyggelig, men du vet.. på byen er de fleste fulle og de går kanskje utifra at jeg og er det, selv om jeg nesten ikke drikker.. og når jenter er fulle så kan de være veldig ekle. og NÅR (ikke hvis, men NÅR, for tro meg, jenter, dere kan være litt for frekke av og til.. hehe) de da begynner å ta litt "for mye" på meg., DA kommer denne angsten.. føler at det er ekkelt, og hvis jeg trekker meg unna (og det gjør jeg) så virker det som om de bare blir mer intense av det... er nesten sånn at jeg heller bare vil si til dem at jeg er homo for å slippe unna de!!). DET ER EKKELT!!!!OG DA fler jeg SKIKKELIG angst... når dere sier at jeg burde være nøytral i forhold til kontakt på intime soner, så stemmer kanskje det, men ikke i slike tilfeller.. jeg er da ikke noen som alle bare kan ta på bare fordi jeg er aseksuell og DE har lyst! jeg liker IKKE å bli klådd på av folk jeg ikke kjenner, eller folk som jeg vet ikke har anelse om min aseksualitet og tror det kommer til å føre til sex.. som sagt, jeg er gutt, er jeg ikke kåt så kan jeg IKKE ha sex.. men det vet dere jo alt om. nå, det eksempelet over var jo bare et eksempel (ehh ja.. teit setning..).. det er sikkert mange "seksuelle" som ikke liker å bli tatt på av fremmede, stress ned.. jeg mener ikke at noen av dere er "horer" eller noe.. (selv om jeg opplever at mange jenter på min alder er det I FYLLA.. ikke til vanlig, selvsagt..).. men jeg prøvde bare å gi dere et eksempel på NÅR jeg kunne føle den ekle angstfølelsen. et eksempel som dere kanskje kunne kjenne dere igjen i? sånn at dere skjønte litt bedre, bortsett fra at den følelsen jeg føler da, er sikkert litt annerledes en det dere føler.. dere føler kanskje at det er ekkelt eller noe sånt, mens jeg føler ANGST og nesten frykt... (ånei.. skulle ikke nevnt frykt kanskje? men nå har dere et nytt ord å stusse på hehe) Husk nå at angst beskriver mange forskjellige følelser og oppleves forskjellig av oss alle.. men en kjæreste som vet alt om meg kan bare gjøre hva hun har lyst til hvis hun liker det.. jeg bryr meg ikke, og kan jo ofre litt og da.. selv om jeg føler egentlig at det er litt teit å bare sitte der og se ut i lufta mens noen koser seg med meg liksom..... Du beskriver det veldig nøyaktig slik som jeg alltid har følt det! Godt å høre at det finnes gutter som er som meg( jeg er jente ) Alltid skydd nærkontakt med gutter nettopp fordi jeg da vet at de har en annen intensjon enn meg(som da avskyr tanken på sex..) pjuh, fint å høre at vi er flere hilsen meg
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #57 Skrevet 30. mai 2007 oups, beklager at det ble med en superlang quote i det forrige innlegget...
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #58 Skrevet 17. april 2008 http://www.asexuality.org/en/ Kjempebra forum som forklarer temaet enormt bra, og som viser at vår aseksuelle trådstarter her overhodet ikke er alene. Har selv en kjæreste som er tilnærmet aseksuell, men i en annen grad enn trådstarter. Det vil si at han overhodet ikke tenker på sex, har aldri hatt seksuelle fantasier eller følt begjær. Han kan likevel ha sex med meg for å tilfredsstille meg, og kan få noe ut av det selv, men det er ikke det mest viktige for ham i livet å få orgasme, akkurat. Han tar sjelden initiativ til sex. Mitt beste tips til trådstarter her er: Vær ærlig. Hvis du møter noen som ikke på forhånd vet at du er aseksuell (altså i motsetning til denne tråden, hvor du åpent går ut og ser etter andre som deg, som er et kjempeflott initiativ for deg og andre aseksuelle), som blir forelska i deg - fortell henne din situasjon, vis henne gjerne siden jeg linket til, jeg har hvertfall fått enormt masse ut av den. Da jeg først møtte min kjære, visste han ikke så godt selv at han var aseksuell, for han hadde aldri engang vurdert det som et potensielt problem, for han var fornøyd der han var. Dette skapte en del problemer og forvirring for oss, fordi jeg ikke visste helt hva han følte osv., men jeg vet det i dag, og vet at han er den han er, og aldri kommer til å endre seg. Dessverre er vi i en veldig vanskelig situasjon nå - nemlig at jeg elsker ham kjempehøyt, han elsker meg, men vi har så ekstremet forskjellige behov og problemer med at jeg føler meg avvist, at vi konstant henger i en tynn tråd og holder på å slå opp hele tiden. Dette er ikke sunt. Men så lenge man er ærlig og kan sette ord på følelsene sine fra starten, som du heldigvis er og kan, bør det gå greiere. Jeg visste som sagt ikke helt hva jeg bega meg ut på, tenkte at jeg kunne forandre ham, antar jeg. Derfor er det viktig å vise en evt. seksuell person visse forumposter på siden jeg linket til, bl. a. fra personer som har vært gift med aseksulle kjempelenge og først nå har funnet ut hva som er saken, og at det ikke er -de- som er problemet, og at de føler seg avvist osv., at det har ikke noe med dem å gjøre. Lykke til, og vit at du ikke er alene!
Gjest StoreSky Skrevet 17. april 2008 #59 Skrevet 17. april 2008 Meget interessant tema, lært litt nå! Synes du forklarer deg tydelig og bra trådstarter Imagine..! Du fikk meg til å tenke litt over diverse råd fra ulike mer eller mindre serøse sexologer -som påstår at damer bør ha sex med mannen, for da vil sexualiteten våkne...Er jo egentlig horribelt og et overgrep! Sex skal være en frivillig sak mellom to jevnbyrdige. Hvordan, hvem, hva, hvor -det får være opp til de involverte partene. Og når jeg leste...synes å huske (langt bak i minnenes rom) at jeg har lest en bok om dette. Altså en mann som ble forelsket og elsket sin kone over alt på jord. Men ikke hadde sex, var rett og slett uinteressert i det.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #60 Skrevet 17. april 2008 Du fikk meg til å tenke litt over diverse råd fra ulike mer eller mindre serøse sexologer -som påstår at damer bør ha sex med mannen, for da vil sexualiteten våkne... Dette er jo faktisk sant. Det er forskjell på å bli tvunget til å ha sex og å ta et valg om å ha sex selv om man ikke er så veldig kåt der og da. Saken er at når man først gjør det blir man veldig ofte kåt, og man kommer inn i en god sirkel der man har lyst på mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå