Gå til innhold

Håvard Melnæs på God Morgen, Norge


tuji

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å lese boka hans, men synes han fremstår som ganske usympatisk i flere intervjuer. Er han egentlig troverdig, og er han noe bedre enn de andre i Se & Hør? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer nok til å lese boka hans av ren nysgjerrighet, men jeg er enig i at han framstår totalt usympatisk. Jeg tror vel heller ikke akkurat han har skrevet boka utelukkende med gode, samfunnsnyttige intensjoner...

Strengt tatt stiller han seg vel rimelig likt med Se&Hør, og tjener store penger på lysømfintelige avsløringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør noe viktig på helt feil måte jo.... kritikken og søkelyset er viktig, men måten han gjør det på er så usmakelig at det ikke har noen grense...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er kvalmt er at han sier at han gjør dette for å lette på samvitigheten.

Han gjør det for penger!

Jeg synes også mange kjendiser blir fratatt mye ansvar. Det er ikke alle som blir lurt eller hvor det ligger fotografer å lusker i busker. Noen av de velger å stille opp av egen fri vilje og det er utallige kjendiser som har latt seg " kjøpe" med på sydentur eller "hjemme hos" reportasjer.

Naturligvis er mange av fremgangsmåtene deres helt hinsides og at de ansetter informaner i banker etc er lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi tro på det som står i boken hans, mer enn det han og andre skriver i Se og Hør? Hvorfor nå fortelle den hele og fulle sannhet?

Dette er et pr-jippo av dimensjoner. Veldig godt regissert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaaa... Jeg tror faktisk at han gjør dette først og fremst for å lette på samvittigheten. Å ha jobbet 9 år i en slik redaksjon må sette spor...

Ellers syns jeg det han gjør er viktig - han setter fokus på arbeidsmetoder hos den kulørte ukepresse. Han er vel den største whistle bloweren i norsk arbeidsliv, ved siden av Yssen, for tida, og naturlig nok får han da enorme mengder oppmerksomhet.

Ellers kjenner jeg litt for mange innen ukebladsjournalistikken til å kunne være uenig med han, og enkelte episoder er for jævlige til at de kunne vært med i boka.

Innlegget er redigert. Mette -forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa... Jeg tror faktisk at han gjør dette først og fremst for å lette på samvittigheten. Å ha jobbet 9 år i en slik redaksjon må sette spor...

Innlegget er redigert. Mette -forumansvarlig 

Pøh- er helt uenig med deg.

Han kommer til og tjene fett på det. Hvis han gjorde det for å lette samvitgheten burde han donere bort royalities

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh- er helt uenig med deg.

Han kommer til og tjene fett på det. Hvis han gjorde det for å lette samvitgheten burde han donere bort royalities

Spiller det noen rolle om mannen er sympatisk eller ikke??? Man leser da vel en bok fordi man synes den er interessant; ikke fordi forfatteren er søt, snill og pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle om mannen er sympatisk eller ikke??? Man leser da vel en bok fordi man synes den er interessant; ikke fordi forfatteren er søt, snill og pen.

Men når boken i stor grad handler om ham selv, får man ikke lyst å lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh- er helt uenig med deg.

Han kommer til og tjene fett på det. Hvis han gjorde det for å lette samvitgheten burde han donere bort royalities

Njaaa... Gjør alle andre det..? Og har han skrevet boken for å tjene "rått" med penger, eller fordi han vil sette fokus på et av Norges skitneste arbeidsmiljø?

Mannen ønsket jo i sin tid å jobbe for Se og Hør.

Alle vet jo hva de står for vell?  ;)

Mange unge som vil bli journalister starter sin karriere i denne type presse. Det er ikke plass til alle i de etablerte dagsavisene eller i magasiner som Ny Tid. Og en person på noe over 20 lar seg vel lett dras inn i kulturen som finnes på den enkelte arbeidsplass (hvorfor jobber det så mange unge folk i kjeder som er totalt useriøse i forhold til AML, f.eks.? Jo, fordi eldre folk ikke lar seg pirke så lett på nesa, og oppviglere ønskes ikke).

Spiller det noen rolle om mannen er sympatisk eller ikke??? Man leser da vel en bok fordi man synes den er interessant; ikke fordi forfatteren er søt, snill og pen.

Jeg finner faktisk ikke denne forfatteren som veldig usympatisk. Ja, han har oppført seg som en skikkelig drittsekk i sin forrige jobb, men det betyr ikke at han som person er en drittsekk. Han sier jo også selv at boka i første rekke er skrevet som en del av hans oppgjør med jobben han gjorde i Se og Hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å lese boka hans, men synes han fremstår som ganske usympatisk i flere intervjuer. Er han egentlig troverdig, og er han noe bedre enn de andre i Se & Hør?  Hva synes dere?

Det som er ille er jo at de grelle eksemplene han trekker frem er eksempler på hans egen dårlige arbeidsetikk og ikke nødvendigvis hans kollegers etikk og moral. De framstår med andre ord langt bedre... Jeg synes han er ufattelig usjarmerende og lite innsiktsfull i forhold til den beskyttelsen kildene hans skulle ha kunnet forvente av han. Nei, jeg støtter han ikke med ei krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når boken i stor grad handler om ham selv, får man ikke lyst å lese den.

Vel, jeg leser ofte bøker om usympatiske mennesker jeg. Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg leser ofte bøker om usympatiske mennesker jeg. Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre.

Du skjønner ikke at jeg ikke vil lese en bok av en usympatisk mann, om den samme usympatiske mannen - og dermed gi ham penger i lommeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange unge som vil bli journalister starter sin karriere i denne type presse.

Dette er helt feil. Se&Hør ansetter ikke folk som kommer rett fra gata. Unge folk starter stort sett sine karrierer i lokalavisen, - radioen, lokal-TV'n.

Man skal faktisk (tro det eller ei) ha en del praksis og en del egenskaper før man blir ansatt i Se&Hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...