Gå til innhold

Se og Hør sine arbeidsmetoder!


Usikker

Anbefalte innlegg

Det som nå kommer fram om Se og Hør sin arbeidsmetoder (i flere forskjellige saker) sjokkerer meg egentlig ikke. Det bare bekrefter det jeg har trodd :sjenert:

Og nå sitter sjefene i bladet og benekter det som ansatte forteller ........... :klaske:

Uansett hva en ansatt har gjort - så må sjefen ta ansvaret utad. Ingen ting blir trykket i det bladet uten at det er godkjent av en ansvarlig redaktør - hvertfall sånn "pro forma".

Jeg håper nå at flere innser hvilket møkka-blad dette er - og viser forakt ved å unnlate å kjøpe det. Joda, jeg har kjøpt bladet noen ganger jeg. Og jeg leser det også, hvis jeg "kommer over det" hos kjente/på venteværelser.

Folk lar seg kjøpe for penger. Noen for 1000 kr - andre for 100.000 :klaske:

Moral - etikk - ansvar - holdninger. Er dette blitt fremmedord for oss???? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe synest det er morro jeg....

Vi ble innleid hos en som renoverte huset sitt i oslo.... Traff en slik sleip repporter i buskene der. Aldri sett noen løpe så fort jeg... Vi holdt følge me`n i ca 200m for at han skulle bli sliten nok, han trengte trimmen. Fulgte han så pent tilbake til huset.

Ba han pent og høfflig om og legitimere seg, noe han gjorde helt frivillig.

Lurte på om han ønsket bilder av huset (kun utv), og det gjorde han. Lot han knipse litt. Selv om han var VEEELDIG usikker.

Så da han ønsket og gå, oppfordret vi han pent til og slette absoulutt alt på begge kamerar, noe han vellvillig gjorde..

Synest se & hør repportere er morsomme jeg. Samarbeidsvillige som bare det:)

Ex....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Jeg betviler ikke metodene, og gjennom flere års innkjøp av bladet så har jeg nok vært med og bidratt til å finansere metodene.

Men nå er det faen meg slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at en tidligere journalist i Se&Hør har skrevet en bok, hvor han kommer med avsløringer rundt metodene bladet bruker for å få intervjuer og bilder.

Noen linker:

http://www.aftenposten.no/kul_und/article1634650.ece

http://www.kjendis.no/2007/02/08/491419.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168436

Så rart at de ikke klarer å skjønne at slike ting er galt, akkurat som om de tenker at siden en person er kjent så har de full rett til å oppføre seg som noen skikkelige ekle stalkere, bare for noen bilder. Tror ikke at jeg har klart meg i et slikt yrke, den dårlige samvittigheten jeg har kommet til å ha fått etter at arbeidsdagen er ferdig, fordi jeg f.eks har visst at jeg har fotfulgt en person/familie som ville ha en koselig dag ute, men som fikk den ødelagt fordi jeg måtte ta noen bilder av de hele dagen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Kjære vene: det er jo ikke bare Se & Hør som er "slemminger": pressen er det for å selge. Salgstall er det som gjelder. Nå er Se & Hør hengt ut, men jeg er sikker på at Her og Nå, Vg, Dagbladet, C, D og resten av "alfabetet" ikke er det bøss bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Dere får begynne å kjøpe Her & Nå istedenfor.  ;)

eller VG :sjenert:

Avlyttningsutstyret var vel dråpen, men ble det brukt?

Okey, bare tanken på å bruke det er ille nok syns jeg da og jeg betviler ikke at den tanken var der.

Jeg kommer til å lese Se & Hør "på tannlegekontoret" uansett jeg, særlig nå.... og den boka skal jeg ha.

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å lese Se & Hør "på tannlegekontoret" uansett jeg, særlig nå.... og den boka skal jeg ha.

Det er strengt tatt heller ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Slik forbrukerboikotter er stort sett bare noe tøys likevel. Skal det virkelig skje noe må det offentlige reguleringer til.

Men ærlig talt. Fascinasjonen fatter jeg ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Det er strengt tatt heller ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Slik forbrukerboikotter er stort sett bare noe tøys likevel. Skal det virkelig skje noe må det offentlige reguleringer til.

Men ærlig talt. Fascinasjonen fatter jeg ikke.  ;)

Jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg leser Se & Hør, VG eller Her & Nå!

Det med tannlegekontoret var en gjenngangervits.

VG kjøper vi hver dag, mens "sladrebladene" kjøpes av og til. (kommer ann på evt. forsiden osv.)

Samboer og jeg kan ofte lese dette sammen å sitte å flire av det som står der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Se & hør hver uke, både tirsdag og fredag. Dette kommer jeg til å fortsette med uansett hva som kommer frem av dritt mot bladet, de er helt sikkert ikke noe likere andre blader og aviser heller.

Se & hør har i alle år fått pepper uansett, dette er et blad som ingen kjøper men alle vet hva som står i det alikevel er salget stoooort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dumogdeilig

Jeg skjønner ikke at noen blir så overrasket over metodene til bladet. Trodde dere de fikk disse opplysningene servert til frokosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene: det er jo ikke bare Se & Hør som er "slemminger": pressen er det for å selge. Salgstall er det som gjelder. Nå er Se & Hør hengt ut, men jeg er sikker på at Her og Nå, Vg, Dagbladet, C, D og resten av "alfabetet" ikke er det bøss bedre. ;)

Jeg vet ikke helt hvor du vil med denne kommentaren, mener du at det er greit at Se&Hør oppfører seg slik, fordi alle andre også gjør det? (Og er ikke det ett argument som utgikk når vi var ca 14 år gamle?)

Uansett er det jo bare å la være å kjøpe de andre bladene også, dersom man misliker metodene de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mioscha

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen må kjøpe Se & Hør.

Jeg har aldri trodd at journalistene der er engler, men hvis det som står i boka er sant, er det jo helt ille. Virkelig kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silmarill
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen må kjøpe Se & Hør.

Jeg har aldri trodd at journalistene der er engler, men hvis det som står i boka er sant, er det jo helt ille. Virkelig kvalmt.

Jeg har aldri trodd at ALT som står i Se & Hør er sant, og derfor tror jeg heller ikke at ALT som står i boka er sant heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mioscha
Jeg har aldri trodd at ALT som står i Se & Hør er sant, og derfor tror jeg heller ikke at ALT som står i boka er sant heller!

Den logikken skjønner jeg ikke helt. Men jeg er åpen for å få den forklart!

Hvis NOE av det som står i boka er sant, holder det i massevis for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG kjøper vi hver dag, mens "sladrebladene" kjøpes av og til. (kommer ann på evt. forsiden osv.)

Definerer du deg selv som arbeiderklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper se og hør fast hver tirsdag,av og til om fredagen kommer an på forsiden.

Jeg synes det er grei tv-guide i se og hør,der for blir det kjøpt.

Men det har vært flere ganger jeg ikke har kjøpt det,og da har grunnen vært at det har vært at mm har vært klint utover forsiden :kvalm:

Men han so skrev denne boka her er jo den samme som skrev en bok om mm

Og jeg skjønne rikke hvorfor så mange kommer nå og hyler hvor forferdelig se og hør har vært mot dem,de fikk da pengene sine...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...