Gå til innhold

Skremmende av Barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
hei

sa det er saken sa langt, jenta har da vel fylt tolv år siden du bruker nevnelsen tolvaringen, uansett sa synes jeg det er rart at barnevernet far utale seg i retten nar di ikke er part i saken, uanset er dette det jeg kune tenke meg er saken, retten har egentlig ikke noe annet og ta stilling til en foreldreansvaret siden det ikke finnes noen omsorgsperson na, jeg syns uanset barnevernet er forpliktet til og finne en god losning i norge om det er det barnet vil her

hilsen

Ja, jenta fyllte 12 år for ca 2 uker siden. Ihht loven skal det derfor legges vesentlig vekt på hennes mening. Motargumentet (som barnevernets advokat (og psykolog ?) bruker er at hun egentlig ikke har noe imot å flytte til sin stemor i Gambia, men at hun er blitt påvirket til å si dette ( ref. "sammenliknbar" høyesterettsdom der ei jente på 12 år ble flyttet fra mor til far, mot jentas vilje, fordi mor hadde påvirket jenta og hennes mening om faren). Muligens mener de at jenta har blitt påvirket til å mene at hun vil bo i Norge av sine norske tanter, onkler og besteforeldre.

Ifølge journalisten jeg snakket med skal saken avgjøres "før påske". Om dette var "fredag før påske" eller om det er innen skjærtorsdag vet jeg ikke.

Jeg har forøvrig lagt merke til at Direktør i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet, Ann-Marit Sæbønes, nå sier:

"– Da er det viktig at det blir en gjennomgang av hele barnevernet; barnevernet i kommunen, barnevernet i staten og de tilbudene barn og unge har fra andre tjenester, som barne- og ungdomspsykiatrien".

Dette ble sagt i forbindelse med en annen tragedie som skjedde i

nabo kommunen for kort tid tilbake. La oss håpe at dette også innebærer en gjennomgang av de kontrollrutiner som bør være tilstede for at "barnets beste" blir ivareatt på en måte som trygger rettsikkerheten på en god måte, - UAVHENGIG AV HVEM SOM HAR RETT ELLER FEIL I DE MANGE SAKENE SOM HAR VÆRT I MEDIA DEN SENERE TIDEN.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, jenta fyllte 12 år for ca 2 uker siden. Ihht loven skal det derfor legges vesentlig vekt på hennes mening. Motargumentet (som barnevernets advokat (og psykolog ?) bruker er at hun egentlig ikke har noe imot å flytte til sin stemor i Gambia, men at hun er blitt påvirket til å si dette ( ref. "sammenliknbar" høyesterettsdom der ei jente på 12 år ble flyttet fra mor til far, mot jentas vilje, fordi mor hadde påvirket jenta og hennes mening om faren). Muligens mener de at jenta har blitt påvirket til å mene at hun vil bo i Norge av sine norske tanter, onkler og besteforeldre.

Ifølge journalisten jeg snakket med skal saken avgjøres "før påske". Om dette var "fredag før påske" eller om det er innen skjærtorsdag vet jeg ikke.

Jeg har forøvrig lagt merke til at Direktør i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet, Ann-Marit Sæbønes, nå sier:

"– Da er det viktig at det blir en gjennomgang av hele barnevernet; barnevernet i kommunen, barnevernet i staten og de tilbudene barn og unge har fra andre tjenester, som barne- og ungdomspsykiatrien".

Dette ble sagt i forbindelse med en annen tragedie som skjedde i

nabo kommunen for kort tid tilbake. La oss håpe at dette også innebærer en gjennomgang av de kontrollrutiner som bør være tilstede for at "barnets beste" blir ivareatt på en måte som trygger rettsikkerheten på en god måte, - UAVHENGIG AV HVEM SOM HAR RETT ELLER FEIL I DE MANGE SAKENE SOM HAR VÆRT I MEDIA DEN SENERE TIDEN.

hei

sa hun fylte for to uker siden, det er vel derfor di utsate saken da? når det gjelder det di mener kan det vere det som jenta sa før, vis du husker di forste artikelene der sa hun at hun gjerne vil bod med stemoren i Norge men nar det ikke gikk ville hun bo hos slektninger i Norge

jeg tror dette blir en vanskelig sak om di gir omsorgen til stemoren sa vil det vere vanskelig og ta fra den biologiske moren sin del av foreldreansvaret og da kan hun nekte hun og ta henne med til gambia, og det vil vere vanskelig og tvinge stemoren til og vere her, en annen ting er om det vil vere bra og tvinge en mor til og ta med jenta til gambia vis hun ikke vil ta hene mot sin vilje, en anen ting er jo at en sykolog har sakt det vil vere feil og flytte henne dit mot hennes vilje

jeg syns og det er rart at barnevernet er med advokat i saken, jeg syns di burde vente til en ser va som blir avgjørelsen med og blande seg, jeg kan ikke se at det at di blander seg er noe relevant for moren eventuelt vinner fram og di ma vurdere omsorgen

hilsen

• 2 uker senere...
Skrevet

hei

dytter lit op har det kommet noe svar

hilsen

Skrevet
hei

dytter lit op har det kommet noe svar

hilsen

Jeg har forsøkt å finne ut hva som ble resultatet i uka før påske. Etter helga skal jeg imidlertid ringe lokalavisa i det aktuelle området og høre hva som ble dommen.

Skrevet

hei

javel bra skal lure på vorfor det ikke er noe på nettet

hilsen

Skrevet

hei

har du funnet ut noe

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...