Gå til innhold

Sludderdagbok!

Usikker

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jævla fotobokser - den tok jammen bilde av meg forrige helg. Og det smalt og blinket såpass at jeg holdt på å kjøre av veien. Skjønte ikke at det var fotoboksen engang jeg da........før etter noen sekunder.......... Men det burde ikke vært lov til å skremme folk slik.......lurer på om det kvalifiserer til fradrag i boten jeg :klø:

Ellers har jeg vært sengeliggende i helgen. Fryktelig kjedelig. Lørdag begynte bra - men det "smalt" på ettermiddag. Svimmelhet og kvalme kom som kastet på meg - var ekkelt. Holdt på å ringe legevakta jeg - ble litt redd faktisk. :sukk:

Fikk vite idag at svigerinna mi også hadde vært liggende av samme årsak - så kanskje våre små elskelige, søte barn har smittet oss med noen basslusker.....jaja, vi tilgir dem det da. De er jo verdens skjønneste uansett :hjerte:

Er ikke i toppform i dag heller, men har vært på jobb. Var faktisk ganske effektiv også........merkelig !!!!

Har fått lagt om til vinterdekk i ettermiddag også, også har jeg vært på do 11 ganger i løpet av siste halvtimen.......... Gjett hvor jeg er sår a :fnise:

I morgen er det jobb - og så ingen planer etterpå. Kanskje vaske de sommerdekkene jeg tok av idag........... vel, vi får se i morgen :eeeh:

På onsdag er det svømming. Har startet på et nytt svømmekurs - litt videre fra i vår. Ble faktisk ganske flink i vår, men litt mer trygghet i vannet er ikke å forakte - så derfor tar jeg et kurs til. Synes det er gøy.

Men forrige time klarte jeg pinadø ikke å koordinere armer og bein - holdt på å drukne flere ganger jeg. Håpet en av de kjekke småguttene som er instruktører kunne prøve sånn munn-mot-munn-metode, men neida........... Ungdommen nå tildags :roll:

Satser på bedre koordinasjon på onsdag.

Ellers er livet som før - opp og ned. Prøver å være positiv jeg altså - men får noen slag-i-trynet rett som det er. Men, pytt - har tålt det i mange år jeg - så jeg tåler vel noen til også........... Trur eg :kosteskaft:

Nå har jeg neimen ikke vært på do på fem minutter............jøss, kanskje det er tomt :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla fotobokser - den tok jammen bilde av meg forrige helg. Og det smalt og blinket såpass at jeg holdt på å kjøre av veien. Skjønte ikke at det var fotoboksen engang jeg da........før etter noen sekunder.......... Men det burde ikke vært lov til å skremme folk slik.......lurer på om det kvalifiserer til fradrag i boten jeg :klø:

Har du sett bildet? Var du heldig på det kunne du jo brukt det til julekort i år? :fnise:

Håper formen er fin igjen.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt en bra periode - formen har blitt bedre og jeg fungerer normalt i hverdagen. Og med det så følger også den mentale formen - den blir også bedre. Og da kommer de jævla tankene igjen........ når kommer neste nedtur? Hvor lenge vil denne gode perioden vare...............

Jeg ønsker ikke å tenke slik - jeg prøver å fylle fritiden med aktiviteter. Har mange interesser og hobbyer.

Men slik er det hver gang de gode periodene har vart litt.........da kommer frykten og tanken på neste nedtur snikende.

Og sånn har det bestandig vært. Hvordan skal jeg da kunne tro på at ting blir bedre? Jeg gjør jo ikke det lenger, jeg prøver "bare" å gjøre det beste ut av situasjonen slik den er "her og nå". Leve med det, leve med at livet mitt er som det er. Orker ikke ta sjanser - orker ikke tørre - orker ikke å tenke på at ting kanskje ordner seg. At noe positivt skulle skje som kunne "snu" mine tanker, mitt liv - ............. Slitsomt :gråte:

Men tross alt så har jeg det egentlig veldig bra. Det vet jeg.......

Det har vært framgang - jeg har et liv som idag er mye bedre enn det jeg hadde for 10 år siden, for 15 år siden, for 20 år siden............... Føler meg dum, lita, pysete og utakknemlig :tristbla:

Nå er jeg trøtt og sliten. Senga venter.............og imorgen er det en ny arbeidsdag. Også er det svømming i morgen kveld - gleder meg faktisk til det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg var sen - men langt fra full............... Helt sant altså.

2 drammer + 1 coctail må man vel tåle............

Uansett - taxi var bestilt til kl 02.00. Den var jo en time forsinket - og med nesten en times reisetid (via omveier, dvs avlevering av div mer eller mindre oppegående kollegaer) så kom jeg meg i seng litt-over-fire. Og det er'kke akkurat passe leggetid for voksne damer altså :riste:

Vel, idag har jeg en liten fem år gammel snuppe på overnatting. Hun sover nå søtt - og tante følger vel snart etter vil jeg tro.

Først må jeg sjekke resultatene fra Hamar, dvs Norsk Tipping. De bruker å være så innmari rause med meg nemlig :jepp:

Særlig :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i seng før halv to, det er sånn helt i grenseland for meg - blir jeg stort senere enn det blir dagen derpå som oftest ganske så preget.

Det skal ikke bli noen sen kveld på meg i kveld - kjenner at jeg er ganske så segen her jeg sitter. Men jeg kan jo ikke stikke til sengs før husets yngste, så jeg får holde ut en time eller to til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har lest ferdig ei bok i kveld - ei bok som har gjort inntrykk.

Espen Olafsen som mistet kone og datter i tsunamien i 2004 har skrevet bok om sine opplevelser og sitt sorgarbeide. Fy filler'n - for en flott person han er. Så reflektert.

Jeg satt og så på bildet av familien på fire som er avbildet i boka. Tårene rant - en så flott familie, og nå er mor og datter borte. Borte for alltid. Men allikevel med far og Balder videre på deres ferd.

For en tragedie som utspant seg for 3 år siden - så utrolig mange skjebner. Barn som mistet mor, far og søsken. Hvordan klarer og makter man å gå videre? Bli glade igjen?

En bok til ettertanke. Sender en takk til Espen Olafsen og sønnen Balder, samt Per Arne Dahl som har "ført pennen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt feig når det gjelder slike bøker - har voldsom respekt for dem som klarer å dele sorgen sin slik, det kan nok hjelpe mange - men jeg klarer ikke å lese dem selv. Det er forskjell på triste bøker som tross alt er fiksjon og på slik sorg som dette, sorg som er tvers igjennom ekte og grusom. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så synes jeg vi har "godt av" å lese slike bøker, bl.a. for å innse at alt ikke handler om at det ytre, de overfladiske tingene er de viktigste her i verden. Ved å lese om slike ting så kan vi kanskje klare å fokusere på viktige ting - hvertfall ei lita stund :sjenert:

Men, for all del, ingen skal tvinges til å lese det de ikke vil. Og jeg er ikke et sekund i tvil om at det finnes personer som klarer å fokusere på virkelige verdier alikevel uten å måtte lese om andres tragedier.

Og på den annen side - noen burde tvinges til å lese slike bøker/artikler :sukk:

Uansett - du och jag Mie, du och jag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:spy: Åh! Æsj! :troest:

Høres .. eh.. ikke veldig greit.. ut.

Her var huset nyvasket før helgen og så litt vasket i går også - men det er ganske rotete her i skrivende stund. Tror det må ha vært nissen som rotet -han har vært i her i natt med gaver og godter. :)

God jul, min venn. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dag er over - 2. dag tilbringes på sofaen. Og ikke sånn-for-kosens-skyld.......... men - er sånn halv-syk :tristbla:

2 timer før gjestene mine skulle komme igår så kom "dårlig form" kastet på meg........skjønner ingen ting jeg. Holdt på å pusle med ting og tang i går, vasket litt mer i kjeller'n, laget et ostefat, fant fram kopper og kar +++++

Så plutselig, ca 2 timer før gjestene skulle komme, så skrudde noen av bryter'n. Hva gjør man da? Når alt er klart, gjestene er praktisk talt i bilen, vel da spiller man skuespill :roll:

Jeg serverte mat, hang over do og spydde, lå på senga i kortere perioder, var vertinne og lot-som-ingen-ting. Heldigvis har jeg gjester som tar i et tak sjøl, de vasker opp og rydder "mellom slagene". Kvelden forløp greit, mens jeg tok meg sammen og ønsket jeg var et lite barn igjen. Et barn som kunne krype til sengs, la gjester være gjester, og la noen andre ta ansvaret. Men, jeg er jo voksen - OG vertinne!!

Min svigerrinne overrasket meg på senga en gang, og jeg fortalte at jeg hadde spydd og var i dårlig form. Men ba henne ikke si noe til de andre. Hennes 3 små gull (det er de samme som mine tre små gull altså) var trøtte og slitne, så de var på tur hjem. Jeg stod opp, og satte med ned sammen med resten av gjengen - og rett før de skulle gå, så beklaget jeg at jeg hadde vært en dårlig vertinne, og sa at jeg følte at formen var dårlig. Ingen hadde merket noe - da jeg ikke var tilstede, så trodde de at jeg holdt på med ungene et annet sted..........så ingen merket at jeg var fraværende. Heldigvis.

Men det er så kjipt, jeg ville dette skulle være hyggelig for meg også, jeg ville delta, jeg ville kose meg. Men slik ble det altså ikke. Typisk for meg det - blir liksom ikke slik jeg ønsker............ :sjenert:

That's my life :tristbla:

Uff, nå er jeg negativ altså. Men nå har jeg spist ei brødskive hvertfall, det ser ut til å gå bra. Nå skal jeg finne årets julegave "til Usikker - fra Usikker" også skal jeg ligge på sofaen og lese. :jepp:

Snakkes :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, nå er boka utlest. 4 timer tok det :klø:

Det skal nå sies at jeg har ikke gjort annet da - enn å ligge å lese. Et par telefonsamtaler innimellom.

Formen er mye bedre. Så da blir det nok jobb imorgen. 2 jobbedager til, så nok en lang-helg. Nyttårsaften tar jeg fri, tror jeg. Hvertfall hvis de 2 påfølgende dagene går greit, og jeg får gjort det som skal gjøres. Me får sjå.

I helgen blir det overnatting her for tre små gull. Det gleder tante seg til. Og det tror jeg jammen gullene også gjør :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Godt nyttår!

Håper 2008 blir et flott år for deg og dine!

Jeg håper jeg kommer sterkere tilbake i 2008!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...