Gå til innhold

Sludderdagbok!


Usikker

Anbefalte innlegg

Her var det jammen litt liv i leiren. Oppdaget denne ved en tilfeldighet, Usikker - nå sørger du for at jeg blir her!

Du, sist jeg var hos legen, fikk jeg tabletter - uten å ha bedt om det - som bremser veldig kraftige blødninger. Jeg har kraftig mens, men bare halvannet døgn da - likevel, jeg kan nesten ikke gå ut av huset når det står på som verst, det finnes ikke så tykk ob eller så digert bind at det varer lenger enn en halvtimes tid,liksom. Sist forsøkte jeg disse, det er noen som har hett det samme og vært brukt å årevis - og det hjalp. Du tar dem når det er verst, ser an og tar fler etter et par timer. Så du trenger ikke forebygge, det er som et plaster - hjelper livmoren å trekke seg mer sammen. Innvirker ikke på sykluser eller noe.

Ellers vil jeg si at jeg savner deg. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei FrydePryde :klemmer:

Så godt å se deg her inne. Savner deg også :jepp:

Skal sjekke med legen om de pillene. Kunne vært kjekt å slippe å skifte undertøy 3 ganger om dagen - og ikke minst, slippe at alt undertøy blir "ødelagt".

Ellers så har det regnet her i dag. Egentlig fint, fordi vi plantet masse nye busker i borettslaget i går :briller:

Men i morgen vil jeg ha :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg er fløyet forbi ................. ha skjedde egentlig denne helga a? Eller denne måneden............eller det siste året :klø:

Hadde faktisk litt energi i går, og vasket alle vinduer både utvendig og innvendig i 1. etg. Vasket, støvsuget, fanget hybelkaniner til den store gullmedalje. Skiftet ut duker, ryddet..........Ja, og skiftet på sengene og vasket sengeklær. :jepp:

Hvor tok jeg energien fra :filer:

Lurer på om energien holder helt ned i kjeller'n jeg..............skulle ha ryddet kraftig der nede også. Men først burde jeg vel vært på IKEA en tur og kjøpt et par hylle-seksjoner. Den Trofast-serien de har har bidratt til system i ett av rommene i kjeller'n. Praktisk og greit. Skulle hatt et par hyllerader til. Plass til 6 bokser i høyden............ Jeg har så mye rot og "stash" i hobbyrommet i kjeller'n at jeg har mistet totalt oversikten. Og jeg overdriver ikke en millimeter altså :sjenert:

Men nå bør man vel "energiere" seg i seng. Er vel antakelig på tide :søvn:

God natt alle sammen - sweet dreams :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten, kjei og lei............. blir nok ei fin helg ja :popcorn:

Er lei av å være meg - lei av å være blid og hyggelig. Lei å "legge sjela" i jobben, lei av det meste.........

"Kranglet" med en vrang, sta og sjølgod sjef denne uka (ikke min sjef altså) - han ser bare seg sjøl. Han aaaaner ikke hva som ligger av arbeid bak ting og tang, han tror at det "bare" er å trykke-på-en-knapp så fixes det meste. At man må ta 7 telefon-forsøk for å få tak i en person det tror han nok ikke er mulig........... at det faktisk er noen som må tilrettelegge og forberede for at andre kan "høste inn overskuddet". Men hvem er det som får lønnsøkning og smøre-turer?? Ikke den som har lagt til rett hvertfall :kjefte:

Ikke tør jeg å "slå i bordet" heller......... Hvorfor? Vet ikke helt, kanskje redd for konsekvensene, redd for å bli "straffet", redd for å bli forbigått, redd for å bli sett enda mindre :gråte:

Tør ikke stå for mine ønsker, mine behov, hva jeg sjøl har lyst på. Tør ikke. Tør ikke. Tør ikke.

Og da blir jo heller ikke tilværelsen noe likere.........faen, så dum jeg er.

Nå ble det jammen mye negativt her.........men jeg føler meg litt makteløs akkurat nå. Tror jeg får hvile meg litt jeg............ selv om jeg egentlig burde tatt meg en tur i skogen. Eller jeg burde tatt meg en tur i svømmehallen :klø:

Blir nok sofaen ja.............. typisk :sjenert:

Pysete. Redd. Liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Tur er bra, jeg burde gått en selv i dag. Det virker kanskje utrolig, men det gjør godt for kropp og ikke minst for sinn. Det trenger ikke være en lang tur heller, det går fint å planlegge en liten spasertur på 10 minutter, så kan man heller utvide hvis det er ok når man først er kommet ut.

Men pyse er du ikke, du kjenner på følelsene dine og er ærlig mot og om deg selv, dèt er faktisk ganske modig og tøft. Absolutt ikke pysete.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mie :klem:

Men, jeg føler meg helt på jordet innimellom.............ja, til og med på feil jorde :sur:

Og jeg er sliten..........sliten av vonde, tunge negative tanker. Sliten av å måtte gjøre alt sjøl..........det være seg å klippe plenen eller vaske opp. Aaaaldri noen som gjør noe for meg. Blir sur når naboen klager på at mannen gjør for lite................tenke seg til - hun må jammen fylle bensin på bilen av og til. Tror til og med at hun hentet inn ved en gang i fjor vinter...... :eeeh:

Noen ganger har jeg mest lyst til å sove, sove, sove.........sove vekk alt som er vondt og leit.

Og når jeg våkner, ja da skal alt være enkelt og lett. Til og med så skulle jeg få lov å oppleve at noe liksom ordnet-seg uten at jeg måtte "slite" for å få det til....... :sjenert::sukk:

Og på mandag skal jeg til og med operere bort ei visdomstann :fnise:

Nå er det uansett sengetid :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visdom eller ikke............nå skal jeg gjøre min borgerplikt. Jeg skal stemme. Men det er et problem.............hvem skal jeg stemme på :klø:

Er ikke enkelt dette. Min kommune er rød, AP har makta, og har hatt det i mange år. Jeg tilhører den borgerlige siden - mer grønn liksom.............. Men på den annen side, så tror jeg ikke det spiller noen rolle hvem som har makta. Byråkratiet ruler uansett.

Ingen som bruker hodet når de får makt. :kjefte:

Dere vet at for å komme inn på "Tinget" så må man skrive under på at man ikke skal bruke hodet...... Bruke hodet er nemlig farlig - kan nemlig føre til ekstra arbeid for byråkratene.......og det er skummelt det :filer:

Jeg får finne fram jakka mi, valgkortet, legitimasjon (førerkort med DET lekre bildet) og joggesko. Jeg går - så får jeg litt trim, og litt tid til å bestemme meg......... Vet hvertfall noen partier som jeg ikke skal stemme på............. Kanskje blir det lodd-trekning i år :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgerplikten utført - og det ble som jeg trodde, loddtrekning :sjenert:

Jeg garderte jeg....... et parti fikk kommunestemmen, og et annet fikk fylkesstemmen. Kalles det taktisk stemming mon tro :klø:

Og etter avgitt stemme så gikk jeg en lang omveg hjemover. Gjennom et byggefelt som det er lenge siden jeg har passert. Mange nye hus - hagene begynner å ta form. Gøy å se.

Gikk også gjennom skogen - sola var fremme, himlen blå - og jeg måtte ta av meg fleece-jakka. Det var nesten sommerlig :jepp:

Hjemturen tok meg halv-annen time. Var godt å gå..........jeg gikk ikke fort, spaserte, fikk frisk luft og nøt skogslukta :)

Nå venter senga - og imorgen tidlig venter tannlegen på sykehuset. Gleder meg ikke akkurat........håper jeg får sove.

Tar fri fra jobb imorgen etter sykehusbesøket - og slapper av. Har ikke tenkt å gjøre noen verdens ting faktisk. Det er gøy det :ler:

Får kjøpe med meg noen piller mot smerter. Har kjøpt youghurt - regner med at det blir både frokost, lunsj, middag og kvelds i morgen.

Sov godt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sove.......og møtte opp hos tannlegen kl. 09.30

Kl. 09.50 var jeg ute igjen, da hadde han tatt røntgen, satt bedøvelse og trukket tanna.

Selv trekkingen tok vel sånn ca bortimot 10 sekunder :mrgreen:

Ikke noe vondt. Kjente ingen ting, annet enn at assistenten holdt fast hodet mitt. De var antakelig redd for å nappe av det i samme slengen :filer:

Nå har jeg spist litt youghurt - var godt med litt smak. Drukket litt lunkent vann. Kan spise og drikke som normalt senere idag.

Så slik det ser ut nå, så kan jeg da ikke skjønne hva jeg grudde meg for :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på "jordmødrene" på NRK.

Og griner så snørr og tårer renner. Er takknmelig overfor de som tør/vil dele denne opplevelsen med oss andre og gledes-tårer over hvilket under et lite barn er. Tenk, en liten baby som har vokst inni mors mage i 9 måneder er så perfekt.

Så er det tårer av sorg, over sorgen over at jeg aldri sjøl har fått barn, jeg har aldri vært priviligert på den måten.

Som jeg har sagt før, jeg er frivillig barnløs. Og årsaken er sammensatt - en av årsakene er frykt for ikke å klare ansvaret, en annen årsak har bestandig vært redsel/angst for fødselen. (Også er det mange andre årsaker også)

Kanskje om jeg hadde hatt noen å dele alle mine angster med, turt å fortelle, bli hørt........kanskje kunne ting vært anderledes. Aner ikke, men kanskje? :tristbla:

Jeg kan hvertfall glede meg over at andre er gravide, får barn. Har aldri følt "ond" misunnelse - bare misunnelse over alle gleder et barn bringer med seg. (Vet godt at det kan by på sorger også.....)

Har heldigvis søsken som har vært veldig rause med sine barn. Der har døren vært åpen, og jeg har kunnet kose meg med nieser og nevøer alt jeg har villet. Jeg har fått kose og stelle, trille turer, gi mat, legge de, låne de både når jeg og barna har ønsket det uten at det har vært nødvendig med noen årsak, vært barnevakt både i et par timer - og i flere dager i strekk. Fulgt i barnehagen - vært med på skolen, fulgt/deltatt i fritidsaktiviteter, ja jeg har deltatt aktivt i deres liv. Noe jeg føler en stor glede over å ha fått lov til.

Alt dette har gjort sitt til at jeg har et nært, godt forhold til eldstemann på over 20, og minstemann på 3.

Og det må jeg si, at alt det jeg har fått lov til å være med på med mine tantebarn - har gjort savnet etter egne barn mye mindre. :)

Jeg var innom naboen forleden og hilste på min lille, nye nabo. Hun var 4 dager gammel - og jeg fikk lov til å holde henne. Jeg kooooste meg - det er så nydelig, det er så godt å bli vist tillitt. Der satt en nybakt godt voksen mamma - og nølte ikke med å "låne bort" sin lille skatt. Hun spurte............ "vil du holde henne". Det va'kke nei i min munn :babyjente:

Men..........det er noe jeg aldri får oppleve - og det er å bli kalt "mamma". Til tross for at det er selvvalgt - så er det en sorg.

Nå er jeg så gammel at det er uaktuellt med barn. Egentlig godt - for da slipper man alle spørsmål om "hvorfor har ikke du barn" - "når skal du begynne å formere deg da".

Dette er en sorg jeg har levd med i mange år, så den har jeg lært meg å leve med. Men såret "revner" av og til, og idag gjorde det det - når jeg så på "jordmødrene".

Nok en gang - takk til alle som deler opplevelsen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer a :eeeh:

Helg? Hva er helg? Aner ikke............ men jeg skal hvertfall ha hage-dag idag. Litt kaldt ute, men jeg får finne noen klær, så går vel det greit.

Vi har en container i borettslaget nå, så jeg må benytte anledningen til å bli kvitt hageavfall m.m.

Burde vel strengt tatt hatt en opprydding inne også :rodme:

Var hos legen igår og fikk hostesaft og piller. Infeksjon i luftveiene. Tett i brystet - blir sliten av alt. Bare det å spise ei brødskive er jo slitsomt jo.

Holdt på med litt utearbeid i går ettermiddag for borettslaget, og da måtte jo ei som-vet-og-kan-alt kommentere at jeg jo selvsagt burde gjøre den tingen anderledes. Jeg holdt på å slå ned dama jeg :fnise: Faen (unnskyld uttrykket), vite hvordan man skal gjøre ting - det vet hun.................men å gjøre det???????

Jeg svarte litt skarpt: "Jeg vet det, men jeg har ikke det utstyret som trengs. Derfor må jeg gjøre det slik..............." Hun ble litt snurt og gikk............... jeg gikk inn og strigråt fordi jeg følte at hele verden var mot meg.

Selvsagt var det ikke det hun sa som fikk tårene til å flomme.......... men jeg er sliten, både mentalt og fysisk, fikk dårlig samvittighet over måten jeg svarte henne på........... alt ble bare dritt - jeg prøver så godt jeg kan jeg. Og hennes kommentar var den berømte dråpen............

Vel, hun forsinket meg hvertfall såpass at jeg rakk bare å gjøre en av de tre tingene jeg hadde planlagt å gjøre...........derfor får jeg bruke litt av dagen i dag også.

Får vel kle på meg og komme igang. Skal bare ta ei brødskive først........ må jo ha litt drivstoff :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Vi har også ordnet litt i hagen de siste dagene. Jeg har en nabo som irriterer seg over at et tre vi har i hagen feller løv om høsten. Hva gir du meg for sånne? Altså, vi bor i et nabolag hvor alle har hage(-flekker), det er mye grønt rundt her - og så klager man over løv og barnåler om høsten! Og det er ikke snakk om et gedigent tre som drysser ned i deres takrenner, det er løv/barnåler som faller på bakken og som, hvis vindretningen vil det, blåser bort til deres hageport, og det er heller ikke snakk om store mengder, bare helt alminnelige høstløv-mengder, sånn som er overalt. En gang leverte kvinnemennesket en pose løv på døren til meg, jeg mistet munn og mele og fikk ikke frem et ord, noe som har irritert meg siden.. Har bestemt meg for at hvis hun våger det igjen så skal jeg spørre om hun ikke skal flytte i blokk snart. Vi koster og rydder etter oss, de har absolutt ingen grunn til å oppføre seg slik. Eventuelt kan jeg jo spørre henne om hun vil låne piasavakosten min til å fly seg en tur..

Jeg blir helt oppgitt og priser meg lykkelig over at min andre nabo er en jeg er veldig glad i.

Ha en fin lørdag, min venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne naboer som Mie har har jeg heldigvis ikke da.... og hun jeg ble sur på i går, hun er egentlig ikke så værst........ :sjenert:

Men, i går var hun værst :fnise:

Fy fader, jeg er dritsliten av å være tett i bringe og nese......... spiser penecelin og drikker hostesaft. Er faktisk litt bedre etter to dager med piller altså........... men er sliten alikevel.

Har vært flink jente idag, og fikset hagen. Så nå kan høsten bare være høst. Skal ta hagemøblene i morgen. Litt skal i kjeller'n, og litt skal under pressenning utendørs.

Hvis jeg er veldig flink, så kanskje jeg tar kjøkkenskapet (matskapet) mitt i morgen også. Har en mistanke om at noe der har gått ut på dato........ :sjenert: Er et trangt og uoversiktlig skap, så jeg har en tendens til å bare skyve ting innover........og setter nye ting ytterst. :kjefte:

Jada, jeg vet at sånt skal man ikke gjøre............

Ellers har det vært en kveld som jeg ikke har orket å sitte i sofaen engang........jeg har "hengt" og delvis ligget under et teppe.

En kveld som det hadde vært godt å ha noen som kunne puslet rundt meg og gjort ting litt enklere........... Sånn armkrok-kveld egentlig........... Savner det............ :tristbla:

Men nå skal jeg legge meg. Har tatt kveldens medisin-dose.......og håper det blir en hoste-fri natt. Hadde vært godt nemlig....... :søvn:

Natta. ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på mange penecellin-kurer i mitt liv, og har aldri reagert. Vet mange har slitt med mageproblemer!

Vel, nå er det 3-4 år siden siste kur for min del (tok mandlene), men nå måtte jeg til pers. Og nå, nå skjønner jeg hva folk har stridd med av mageproblemer under en kur ja.............

*løper på do...........igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...