Gå til innhold

Ginen skal gifte seg!


Ginen

Anbefalte innlegg

Takk, MellonCollie! Var godt å høre! Vet jo at det er han her jeg ønsker å dele resten av livet med, så egentlig burde det ikke være behov for noe stressing med bryllup og sånn. Men likevel. Kommer nok til å snoke litt på bryllupsting og sånn uansett da! :klem: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Weeeey!!!! I'm back in the game :) La ut en tråd i går om at min forlovede ikke helt er klar for det aller verste bryllupsstyret, se her om noen er usikre på hvilken jeg mener. Som nevnt der har alt sammen vært utsatt en stund, mtp på ny jobb, husbygging osv. Men nå ser det ut til at vi kan begynne å planlegge litt bryllup fremover!

Og det gleder jeg meg til! Selv om min tilkommende ikke ser så lyst på prosessen, hehe! Blir spennende å se hva vi egentlig blir enige om, hvordan vi skal gjennomføre galskapen ;)

Uansett, håper å ikke få skrivetørke i dagboka denne gangen! Bare til å komme med innspill om noen skulle føle for det, så vet jeg at jeg ikke skriver for meg selv. (Det er jo egentlig det jeg gjør da, men gøy å se om noen følger med :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:juhu: så gøy å ha deg tilbake :)

Min kjære har også vært bortom dette her med oppmerksomheten, så vi har laget noen kompromisser, men så jeg prøver å si gang på gang på gang; det er jeg som er bruuuuden - jeg kommer nok til å få litt mer oppmerksomhet enn han. Dessuten har vi fire brudebarn, så de tar også av litt :) Ja, vi gjør noen utradisjonelle ting og de involverer for det meste meg.. ;)

Håper dere finner ut av det og at du forteller om det her :) ...ikke noe bra med skrivetørke ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hmmmm... Blir alltid en stund mellom hver gang jeg skriver her. Men, sånn blir det når jeg driver og styrer med oppussing, husbygging, bryllupsplanlegging, jobbing, og blablabla :)

Det siste som har vært aktuelt på bryllupsfronten er å faktisk droppe hele festen. Vi har lekt litt med tanken på å reise til Skottland, som begge har et forhold til, og gifte oss på et slott der. Sier lite og ingenting til noen andre, bare reiser bort og får det gjort :) Så tar vi heller en hyggelig fest når vi kommer hjem!

Grunnen til at vi ønsker å gjøre det på denne måten er mange. Jeg har i utgangspunktet lyst på et lite bryllup. Jeg har lyst å gifte meg med han jeg er glad i, på et sted vi liker, når det passer best for oss. Sånn som det ser ut nå har hele familien en mening om alt, i tillegg til det hans familie mener. Det blir ganske mange meninger det! Jeg har ganske stor familie, med mange søsken. I tillegg er mamma og pappa nyskilte. Det går ganske bra, men jeg ønsker ikke å risikere at en av dem dukker opp med date o.l., blir bare rart så tidlig i prosessen deres. Og så tenker jeg at hvis vi reiser bort og sier at den som vil kan bli med, så kommer den ene etter den andre til å bli dypt fornærmet for at turen ikke blir spandert osv. Vi er i starten av et husbyggingsprosjekt, så det blir rett og slett ikke aktuelt mtp økonomi.

Det som jeg syns er så vanskelig, er jo at jeg vil jo egentlig ha alle der! Er jo kjempeglade i gjengen! Men med min "dominerende" familie, og hans litt mer "stille" familie (+ en toåring som krever sitt) så blir fokuset på alle andre enn oss. Og jeg blir bare stresset av det. Samme hvis alle vennene våre skal bli med.

Huff, ble langt dette her :) Men måtte lette på trykket! Hehe!

:bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du følger litt med her inne Ballerina! Har lest litt hos deg også, du virker som om du har full kontroll jo! Så herlig! Og så så engasjert! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Så kjekt at du følger litt med her inne Ballerina! Har lest litt hos deg også, du virker som om du har full kontroll jo! Så herlig! Og så så engasjert! Hehe!

Selvfølgelig må man følge med :) Det hørtes ut som en god idé å gifte dere på en måte som betyr mye for dere! Skal bli gøy å følge videre!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thihi, ja vi får se! Koser meg ihvertfall masse med å se på forskjellige steder vi kunne tenkt oss. Dette slottet er den store favoritten til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Thihi, ja vi får se! Koser meg ihvertfall masse med å se på forskjellige steder vi kunne tenkt oss. Dette slottet er den store favoritten til nå :)

:rødme: nyyydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått reservert plass på slottet til 23. august neste år!!!! Så nå skal vi bare undersøke om det passer for vigsler, festlokale og hotell til gjestene og hotell til oss... For et styr!!!!!

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Måtte innom her en tur og legge igjen et lite spor for å si at det hørtes så utrooolig spennende ut å gifte seg på et slott!

Det høres så romantisk ut :rødme: Og gratulerer med å ha bestilt slottet! Alt blir så utrolig virkelig med en gang sånt er bestilt føler jeg...

Blir kjempespennende å følge med videre i planleggingen din! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Takk for det! Kjekt du var innom og hilste på! Sånt er gøy, syns jeg! Tør liksom ikke helt å si at "nå" er datoen satt heller, for det er jo så mye mer som skal klaffe. Menmen, må jo begynne et sted!

Endret av Ginen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli sprø tror jeg. Helt sikkert. Jo mer jeg tenker og planlegger disse greiene her, jo flere tanker dukker opp. Hjelpes meg. Ting jeg "sliter" med nå er:

- Har jeg råd til å bo på hotell/B&B i ei uke? Blir rundt 6000,-

- Kommer jeg til å kræsje bilen siden jeg skal leie bil og kjøre på venstrekjørte strekninger?

- Finner jeg den perfekte kjolen?

- Hva skal jeg gjøre med invitasjonene? Det blir jo strengt tatt ingen direkte invitasjon, bare et ønske/oppfordring om at de som vil kan få tilbringe litt av ferien sin i Skottland. By the way, dere må betale selv liksom.....

- Blir det hyklersk å gifte seg i kilt? Både typen og jeg synes det er ganske stilig, men i forhold til skottene, er det særlig kult? Sammenlikner da med hva tenker innbarka nordmenn om turister som vil ha helnorsk bryllup og gifter seg i bunad. WTF?

- Hva skal jeg foreslå av ting å gjøre for gjestene etter at selve bryllupet er overstått? Gå seg en tur? Ikke akkurat drømmestedet for vill og hemmingsløs shopping der, syns å ha lest at det var en dagligvaresjappe der, that's it.... Men går jo an å ta en tur til Inverness da. Kan dra bort til Loch Ness også kanskje?

Hmmm...... Masse ting jeg lurer på..... Som sagt, blir helt sikkert sprø. Merker det nok om jeg begynner å tale i tunger eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror forresten det kan nærme seg med kjolen. Linea Raffaelli har kommet ut med ny kolleksjon, som er i butikken rundt juletider, iflg. BelleAmie. Liker kjempegodt designet, klarer faktisk ikke bestemme meg for hvilken som er finest!

Skal se om jeg finner link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jammen meg vigsler booka også! Sånn cirka i hvert fall. Har vært i kontakt med ei dame, og hun har sagt ja i utgangspunktet. Det jeg og kjæresten må finne ut av, er hva vi ønsker å ha med i vielsen. Vi ønsker ingen religiøs vielse, men slottet er ikke godkjent for borgerlige vielser. Vi har blitt anbefalt en vigsler som er religiøs, men som utøver på en sånn måte at hun ikke "prakker" på oss religionen. Derfor kan vi strengt tatt ha vielsen slik vi ønsker. Så blir spennende. Har snakket med henne over telefon, var kjempespent på om jeg i det hele tatt kunne forstå hva hun sa, da skotter ikke akkurat er kjent for å snakke "Oxford-engelsk", men det gikk veldig fint! Var verre da jeg ringte et hotell, og noe som hørtes ut som ei 18 år gammel berte med tyggis i kjeften som snakket pur skotsk highlands dialekt snakket i andre enden! Jeg gav opp og sa jeg skulle skrive en e-post jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina

Så bra med booka vigsler!! :juhu:

hehe... 18 år gamle jenter med tyggis i munnen - tror jeg også hadde holdt meg til mail da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for strålende engasjement!!! Mer enn jeg kan si om mine litt mindre etablerte venninner :hoho:

Har surfa rundt på nettet etter fotograf i et par timer nå. Begynner å bli temmelig trøtt etter hvert... Ikke at fotograf er førsteprioritet, men jeg liker å ha et øye for alt oppi denne prosessen. Nå ser jeg snart ikke hva jeg skriver her. Takk for meg. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...