Gå til innhold

Du blir ikke glemt på nett- artikkel


Gjest Nattblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det "verste" en arbeidsgiver kan finne om meg, er at jeg kommer til å ta lenger pappapermisjon når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kommer det noen treff på andre med samme navn som heldivis ikke er skadelige om noen skulle tro det var meg. Treffene som faktisk er meg er alle i forbindelse med nåværende jobb, så ingenting skadelig å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant pent lite om meg selv. En stil fra vidregående ligger ute som eksempel på karaktersetting fra skolen, ikke akkurat noe jeg skjemmes over siden det er sidemål og karakteren var 6....

Det som var av bilder var fra jobbsammenhgeng,helt greie bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommer opp om meg er nettsider fra skolen. den gang jeg var student. Studentbilde av meg og hvilke fag jeg tar og en hjemmeside vi alle lagde på skolen. Nå er ikke denne hjemmesiden så perfekt akkurat har faktisk ingen oppgaver eller info på siden. Så jeg kan virke som en dårlig student hvis arbeidsgiver gidder å bruke tid til å tenke på det. Men dette er ikke en hjemmeside vi var nødt å bruke. Vi skulle bare lage den for å vise at vi kunne lage nettside. Utenom om det har jeg laget en nettressurs som passer veldig godt å få frem når jeg blir googlet.

Jeg vet venner har lagt ut bilder av meg på nett etter ferier og fester osv. Ikke noen bilder jeg er flau over. Men der er det ikke fullt navn så da er det temmelig vanskelig for folk å finne de bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kun jobbrelaterte treff når jeg søker på hele navnet mitt - og det er jeg jo ikke akkurat bekymret for om potensielle arbeidsgivere skal se... :ler:

Når jeg tar bort mellomnavnet får jeg kun ett treff - et bryllupsbilde jeg har tatt av noen venner som har stått på trykk i lokalavisen. Ikke noe å bekymre seg for, med andre ord!

... men jeg må innrømme at det hender jeg googler andre, og det ligger mye rart der ute, ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtereferat, møtereferat, møtereferat, og intervjuer da jeg drev som politiker.

Neppe noe en potensiell arbeidsgiver vil finne særlig negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Det jeg har funnet, er foredrag, referanser til ting jeg har skrevet, og andre faglige ting.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

411 treff på mitt fulle navn, inkl min egen hjemmeside (fag), diverse medlemsinfo, masse njusinnlegg (usenet, 2200 treff dersom man søker på groups.google.com... har ikke skrevet så mye kontroversielt, så jeg tror ikke en potensiell arbeidsgiver vil finne noe negativt der), bilder av mine prosjekter på flere sider enn jeg var klar over (flere aktuelle førstesider faktisk!), prosjektbeskrivelse for et prosjekt jeg var med på, matoppskrifter, ei urgammel webside jeg har laget, diverse svar i blogger... Verste de kan finne er at jeg har skrevet under på en kampanje mot kopisperre på cd-er, og det står jeg jamen meg for og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen ting på meg som er negativt. Og det er jo bra! Men jeg er også veldig bevisst på hva jeg legger ut på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Dette er jo ikke akkurat nyheter....

Jeg har et så ordinært navn at man må kjenne meg godt for å vite hvem av alle disse menneskene med samme navn som meg som faktisk er meg. Uansett er det bare ting jeg kan stå 100% inne for som ligger på nett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bare noen artikler fra avisen og når jeg var med på UKM..

Eller ikkenoe, værfall ingen sting som kommer til skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer opp diverse organisasjoner jeg er medlem av som har medlemslistene liggende på neyy og noe fra en organisasjon jeg var med i tidligere + bilder. "Intet negativt funnet" så er ganske fornøyd! :)

Søker jeg derimot på de nick'ene jeg bruker så kommer det opp andre ting, noe bra noe ikke fullt så "kult" (bilder og tekst fra hjemmesidene til venner osv.). Og søker jeg på nicket jeg bruker her så kommer det opp noe fra Kvinneguiden pluss litt til, men siden det er en annen "kjendis" med samme navn så havner jeg laaangt bak i lista ;) Egentlig "intet negativt funnet" her også!

Men ja det er skummelt! Tenker litt på alle de "unge" som kanskje ikke tenker over at de legger ut festbilder og andre ting av/om seg selv. Håper de er smarte nok til å bruke nick som er ugjenkennelige. Må bli jo kjipt når de blir eldre, hvis bildene ligger der fortsatt når de skal søke jobb, skole osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får opp linker til andre med ca samme navn, og endel jobb- og studierelaterte ting. Alt om meg er positivt, eller i hvert fall ok og relevant - litt irritert fordi andre navnesøstre enn meg er i de aller første linkene, men det veies opp av at jeg også er nevnt i forbindelse med andres, prisbelønte arbeider :) Også varierer treffene om jeg skriver med eller uten mellomnavn, endel arbeidsgivere har droppet mellomnavnet mitt :forvirret:

På endel jeg kjenner finner jeg ingenting når jeg googler, så selv om jeg ikke har publisert ting om meg selv på nettet kommer det nok an på hva slags felt man jobber innenfor hvor ofte man blir nevnt av andre instanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg finner er en liste over veiledningstider for en oppgave og at jeg skrev under på en opprop om rimeligere kopi- og utskriftspriser på universtetet.

Ellers er det bare diverse ting om andre i familien, mest skole og jobbgreier og hvilke kirkegård besteforeldrene mine ligger på.

Men siden familien har et sjeldent navn, og bare jeg har min kombinasjon må jeg være forsiktig med hvor jeg legger ut navnet mitt. Jeg opplyser ikke engang om navnet mitt på min personlige hjemmeside, siden jeg vil ha litt frihet på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ett navn jeg ikke deler med så mange andre, og derfor har jeg hatt dette i bakhodet siden jeg begynte å bruke internett, og stort sett ikke brukt mitt egentlige navn til noe. Eneste jeg får opp på mitt navn er ett par gjestebokinnlegg og en underskriftskampanje. Ingenting jeg ikke står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg har ett navn jeg ikke deler med så mange andre, og derfor har jeg hatt dette i bakhodet siden jeg begynte å bruke internett, og stort sett ikke brukt mitt egentlige navn til noe. Eneste jeg får opp på mitt navn er ett par gjestebokinnlegg og en underskriftskampanje. Ingenting jeg ikke står for.

Ingen andre heter det samme som meg, men det bekymrer meg lite. Vanskelig å ikke være googlebar etter så mange år, spes ettersom jeg postet mye på usenet (som krever fullt navn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (heldigvis) noen navnesøstre som stjeler oppmerksomheten :ler:

Det lille jeg finner om meg selv er stort sett bare pjatt. Og ettersom man får så mange treff, så må man nok kjenne meg for å finne akkurat meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...