Gå til innhold

Minneboks


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å ha såkalte "minnebokser" etter tidligere forhold, flørter osv? Kjæresten min har spart på alt han noensinne har fått av noen, i egne bokser eller lignende for alle. Dette har han med seg uansett hvor han bor hen, er det naturlig?

Hva er det vanlig å ha i disse minneboksene? Er undertøy litt over streken? Kjæresten min har det i sine. Mest fra en eks, men også noen andre, fra folk han ikke har vært sammen med engang..

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres "sært" ut å ha en minneboks... Har aldri vært sammen med noen som har det. Og om min nåværende mann hadde hatt det, og samlet på undertøyet til eksene sine, så hadde det vel ikke plaget med så veldig i forhold til sjalusi eller lignende, men jeg ville syns at han var VELDIG SÆR da... Og jeg vet ikke om jeg ville hatt en så sær type igrunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke vanlig så vidt jeg vet, og jeg hadde aldri akseptert at kjæresten min hadde minnebokser fra eksene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en eks tok vare på alle små lapper vi skrev til hverandre, billetter fra kino og lignende og valentinkort, bursdagskort o.lign pluss litt bilder og småting, smågaver og diverse i en eske som vi tok vare på men den ble fort borte da forholdet tok slutt også da. Det er ikke noe å ta med seg når man går inn i nye forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vare på bilder av og brev/kort fra tidligere kjærester ja. De har vært en stor del av livet mitt, og jeg synes det er viktig å ikke utslette de minnene selv om man nå ikke er sammen lenger.

En gang på slutten før jeg tar repern kan det være hyggelig å minne meg selv om de menneskene jeg har vært ekstra glad i og som har vært ekstra glad meg tilbake :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Skjønner jo at det kan være koselig å ha noen minner. Men det er vel ikke nødvendig å spare på ALT man noensinne har fått av det motsatte kjønn? Virker som han sparer på alt så lenge noen skriver noe fint til han. Og det med undertøyet må jeg si jeg reagerte veldig på. Skal ha en prat når han kommer hjem fra jobb.. Gruer meg litt gitt..

Selv er jeg av den typen som ikke sparer på ting. og syns det er greit å gå inn i forhold med blanke ark. Hvis man absolutt skal ha minnebokser eller lignende kan man vel ihvertfall legge det igjen på gutte/jenterommet? Ikke ta det med seg samme hvor man flytter? Dette gjelder også en som er i midten av 20-årene, ikke en tenåring heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en minneboks før, der jeg hadde litt av enkelte ting jeg syns var viktige minner. Men alt det kastet jeg nå når jeg flyttet i hus med kjæresten min. For det er ikke viktig lengre! Det er fortid, og nå vil jeg tenke på fremtid. Jeg ville ikke akseptert så mye som han hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Minnebokser synes jeg er sært, ja. Ok å spare på noe, men å samle på gamle kjæresters undertøy?! Ikke noe sunnhetstegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe sånt hadde dukket opp om min kjære ville han fått klar beskjed om å kaste det. viser til liten respekt for deg og deres forhold å spare på sånne ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen minneboks om noen ekser, men jeg har heller ikke kastet bilder, brev eller kort. De ligger stuet bort i kjelleren og jeg ser ingenting galt med å ha dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke vanlig så vidt jeg vet, og jeg hadde aldri akseptert at kjæresten min hadde minnebokser fra eksene sine.

Helt enig.

Nå er ikke jeg en "minne-person" lenger, men da jeg var det ble ting raskt kastet (eller brent) når forholdet tok slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er greit å spare på ting som kort og bilder. Men å spare på undertøy går over streken for min del. Det å ha det liggende i kjelleren blir også noe annet enn å ta det med seg rundt da. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Undertøy var kanskje litt voldsomt. Høres ut som en skrytesamling, at han har tingene for å kunne vise hvor mye han har draget...

Tror ikke jeg hadde likt det, men det kommer litt an de tidligere forholdene, hva som var i boksene, og om det var noe han hadde fremme i leiligheten eller bortgjemt på et loft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg har ingen minneboks om noen ekser, men jeg har heller ikke kastet bilder, brev eller kort. De ligger stuet bort i kjelleren og jeg ser ingenting galt med å ha dem der.

Sånn er det her også, det som er tatt vare på ligger i eske et sted eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet samboeren min har samlet på brev, bilder og jeg tror han sa det er en CD eller to der også, men undertøy? Det er jeg glad for at han ikke har samlet på. Men jeg vet ikke, jeg kunne kanskje forstått det også. Han var hans første sexpartner, og om han ville hatt et minne/trofe om sin første "erobring" så vet jeg ikke om det egentlig hadde vært noen katastrofe. Minnene har han jo uansett, så om han hadde hatt en av trusene hennes et eller annet sted hadde det neppe gjort det verre. Men jeg ville ikke visst om det, og hadde han stjålet det hadde det blitt en helt annen sak.

Men jeg er av den typen som samler på ALT. Så om jeg hadde hatt et tidligere forhold så hadde jeg garantert hatt en slik "minneboks", så sant det ikke var et direkte jævlig brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok alt jeg hadde av bilder, gaver, brev, cder som var "vår musikk" og trøsket det oppi ei eske. Den står inni skapet på jenterommet. Driver ikke å tar den med meg over alt i allefall.

Har egentlig ikke tenkt over saken, men en kan vel kanskje kalle det en minneboks. Til nå har det liksom vært litt sårt å tenke over bruddet, så jeg har ikke sittet og gravd noe særlig i den eska. Da jeg leste denne tråden ble jeg litt overrasket. Det er vel vanlig å ta vare på minnene? Et brev, eller ett bilde som skapte masse følelser en tid, det er jo vondt å brenne det....

Men samtidig, en bør vel kanskje gjøre sånt for å gå helt videre, eller?

Uansett ville det ikke falt meg inn å ta vare på undertøyet til eksen. Makan!

Synes TS skal ta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en minneboks. Men den er ikke forbeholdt kjærester. Der er det små souvrnirer fra reiser, kort, diverse merkelige småting, kvitteringer, kort sagt;mye rart.....

Min kjære har en liten oppslagstavle hvor alt slikt samles. Der er det bla kort fra tildigere kjærester, og det gjør meg ingenting.Men jeg hadde nok steilet grundig om han hadde hengt opp undertøy...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg har ikke noen minneboks, noe sånt ville forutsatt at jeg var en ordensperson og visste hvor tingene mine lå. Men nei, jeg hadde ikke godtatt at typen hadde en boks med eksens gamle undertøy, om ikke annet enn fordi det er ekkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha såkalte "minnebokser" etter tidligere forhold, flørter osv? 

Jeg har en såkalt 'minneboks', men den inneholder ikke noe fra mine ekser, men fra ferier, kort fra venner som jeg har fått etc. Har ingen behov for å kunne dra frem fysiske 'minner' fra et eller annet jeg var sammen med for mange år siden.

Er undertøy litt over streken? Mest fra en eks, men også noen andre, fra folk han ikke har vært sammen med engang..

Hadde kjæresten min hatt behov for å ha undertøyet til eksen for å minnes henne, hadde jeg bedt han ryke og reise tilbake til kjerringa slik at han kunne være oppdatert i resten av undertøyet hennes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...