Gå til innhold

Hvordan forhindre utroskap


valentino

Anbefalte innlegg

En grunn til at utroskap inntreffer er spenningen ved det at det er ulovlig og hemmelig.

Man kan enkelt fjerne hele denne spenningen ved å gjøre det klart for partneren at man ikke bryr seg hvorvidt partneren er utro eller ikke. Si gjerne at: "Hvis du har lyst til å knulle andre må du bare gjøre det, men da forbeholder jeg meg retten til å gjøre det samme. Dessuten vil jeg høre alle detaljer om hvor våt og heftig sexen var".

Når spenningen er ikke dette noen grunn til å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett selfølgelig, men det er jo flere grunner til at folk er utro - og den viktigste er vel at man kan få noe som mangler i det faste forholdet. Det er også forskjell på kvinner og menn her, tror menn oftere gjør det for spenningen, mens kvinner gjør det hvis de møter noen som gjør at de føler seg mer verdsatt og kanskje mer attraktive?

For å forhindre utroskap må man jo da sørge for å ikke glemme å gi hverandre ros og komplimenter.

Trur Æ da...

Endret av Chistine72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror IKKE at årsaken til at menn er utro er nødvendigvis det at de ikke får det de trenger i forholdet sitt.

Dette "kona skjønner meg ikke" er som regel tull. De har de heeelt greit - men tenker som Ole Brumm.

Grunnen til at jenter er utro derimot, tror jeg oftere er at de ikke er lykkelige.

At de rett og slett mangler noe i forholdet sitt.

Hvordan unngå det.....

Det å unngå at jenter er utro, er lettere å unngå med å holde henne lykkelig.

Menn...enten så vil de det, eller så vil de det ikke. Og det er mye mindre avhengig av hva man gjør og ikke gjør for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Eller man kan legge ansvaret på hver enkelt, om å være voksen og ansvarlig og la være å være utro..........Man kan ikke legge skylden over på partneren....." du gir meg ikke nok sex, derfor var jeg utro, så det er din skyld"........det er jo en selv som velger å være i et forhold med lite sex evnt......

Jeg har faktisk foreslått for min mann, at vi skal ha et åpent forhold, noe som var helt uaktuelt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg sa til samboeren min at det var greit at han var utro, ville jo det være blank løgn. For meg er det overhodet ikke greit. Det er heller ikke greit for ham at jeg er utro. Så for oss er det uaktuelt. Men det vil selvfølgelig ikke si at vi er garantert mot at noen av oss er utro noen gang. Det er nok noe man ikke kan garantere seg mot, og følelsen jeg har nå sier at jeg hadde dumpet ham på flekken om han var utro. Det samme hadde nok skjedd med meg.

Det må gå an å ha regler i et forhold som skal overholdes. Det er en eneste ting i vårt forhold som er udiskutabelt, og derfor er det også enkelt å forholde seg til. Jeg vet at jeg ville miste samboeren min dersom jeg var utro, og derfor vet jeg at det kan jeg aldri være. Hvis jeg (eller han) trodde det kunne tilgis hadde jo ikke terskelen vært like høy, så jeg tror faktisk mer på å sette et absolutt krav om trofasthet. I tillegg har jeg jo heller ikke noe ønske om å ligge med andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror IKKE at årsaken til at menn er utro er nødvendigvis det at de ikke får det de trenger i forholdet sitt.

Dette "kona skjønner meg ikke" er som regel tull. De har de heeelt greit - men tenker som Ole Brumm.

Grunnen til at jenter er utro derimot, tror jeg oftere er at de ikke er lykkelige.

At de rett og slett mangler noe i forholdet sitt.

Hvordan unngå det.....

Det å unngå at jenter er utro, er lettere å unngå med å holde henne lykkelig.

Menn...enten så vil de det, eller så vil de det ikke. Og det er mye mindre avhengig av hva man gjør og ikke gjør for de.

Akkurat det tror jeg og ... for der er det en stor forskjell på menn og kvinner.

Endret av *Tara*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan enkelt fjerne hele denne spenningen ved å gjøre det klart for partneren at man ikke bryr seg hvorvidt partneren er utro eller ikke. Si gjerne at: "Hvis du har lyst til å knulle andre må du bare gjøre det, men da forbeholder jeg meg retten til å gjøre det samme. Dessuten vil jeg høre alle detaljer om hvor våt og heftig sexen var".

En rimelig dum ting å si (hvis man ikke mener det). Enn om partneren tar deg på ordet, og du har gitt tillatelse :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være vanskelig å forhindre ihvertfall når det gjelder menn. Er en kvinne i et dårlig forhold, går hun ut av det. Er en mann i et ikke så altfor godt /kjedelig forhold, er det vel mere sannsynlig at han blir men at han kanskje skaffer seg ei elskerinne ved siden av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Tror det kan være vanskelig å forhindre ihvertfall når det gjelder menn. Er en kvinne i et dårlig forhold, går hun ut av det. Er en mann i et ikke så altfor godt /kjedelig forhold, er det vel mere sannsynlig at han blir men at han kanskje skaffer seg ei elskerinne ved siden av ;)

Så det du sier er at menn har dårligere moral enn kvinner? Det er bullshit, det kommer ann på personen, ikke kjønnet.

Det er like lett / vanskelig å forhindre at en mann er utro som en kvinne. en mann som er lykkelig og har et fint forhold er ikke mer eller mindre troende til å være utro enn en kvinne. Det er ikke slik at en mann er utro bare fordi han tenner på en annen kvinne, menn klarer faktisk å styre seg de også, tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hvis jeg sa til samboeren min at det var greit at han var utro, ville jo det være blank løgn. For meg er det overhodet ikke greit. Det er heller ikke greit for ham at jeg er utro. Så for oss er det uaktuelt. Men det vil selvfølgelig ikke si at vi er garantert mot at noen av oss er utro noen gang. Det er nok noe man ikke kan garantere seg mot, og følelsen jeg har nå sier at jeg hadde dumpet ham på flekken om han var utro. Det samme hadde nok skjedd med meg.

Det må gå an å ha regler i et forhold som skal overholdes. Det er en eneste ting i vårt forhold som er udiskutabelt, og derfor er det også enkelt å forholde seg til. Jeg vet at jeg ville miste samboeren min dersom jeg var utro, og derfor vet jeg at det kan jeg aldri være. Hvis jeg (eller han) trodde det kunne tilgis hadde jo ikke terskelen vært like høy, så jeg tror faktisk mer på å sette et absolutt krav om trofasthet. I tillegg har jeg jo heller ikke noe ønske om å ligge med andre...

Enig der. Hva slags forhold hadde man hatt om man lot som om man aksepterte noe som man følte var fryktelig feil? Jeg vil i hvert fall ikke leve som en skuespiller i mitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Menn er mer tilbøyelig til utroskap ja, de har flere sjanser også.

Dette har du vitenskapelige bevis på da eller? Du sitter jo ikke med fasiten, men det er din mening. Hva som er sannheten derimot, er en helt annen sak.

Artig du sier at det er letter for menn å være utro, når det påstås at det er letter for en kvinne å få med seg noen hjem fra byen enn for en mann. Og hvorfor er det så mye letter for menn å være utro? Kvinner sitter ikke bare hjemme og tvinner tommeltotter og venter på mannen lenger, de er ute og jobber og treffer andre mennesker de også........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si gjerne at: "Hvis du har lyst til å knulle andre må du bare gjøre det, men da forbeholder jeg meg retten til å gjøre det samme. Dessuten vil jeg høre alle detaljer om hvor våt og heftig sexen var".

Hvis jeg hadde hatt en kjæreste som hadde sagt noe slikt til meg ville jeg stukket av så fort jeg kunne og aldri kommet tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hvis jeg hadde hatt en kjæreste som hadde sagt noe slikt til meg ville jeg stukket av så fort jeg kunne og aldri kommet tilbake!

Jeg også. Vil han pule rundt får han være singel eller sammen med noen andre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...