Gå til innhold

Majabeths dagbok 070707

Majabeth

Anbefalte innlegg

Kjære vene og mye smådill det er å huske på. Har du stående en stor kasse i gangen hvor du putter oppi ting etter hvert som du kommer på det eller :ler:

Du får vel litt hjelp til å få med deg alt sammen?

Joda, noe skal jeg pakke ferdig før jeg drar. Regner med at dersom gubben skal pakke blir halvparten hjemme :ler:

Jeg tar med meg noe når jeg drar bortover på fredagen, så tar gubben og svigers noe med seg når de kommer på lørdagen.

Lister er fine greier, altså :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pesto
Joda, noe skal jeg pakke ferdig før jeg drar. Regner med at dersom gubben skal pakke blir halvparten hjemme :ler:

Jeg tar med meg noe når jeg drar bortover på fredagen, så tar gubben og svigers noe med seg når de kommer på lørdagen.

Lister er fine greier, altså :klappe:

Lister er Guds gave til bruden sier jeg :ler: Helt avhengig av det allerede og jeg har jo ikke gjort noe særlig med den en gang. Det er nok lurt å holde kontrollen på en del av dette selv ja, men å bære skal ha vel få gjøre tenker jeg. Du får piske folka rundt så det blir som du vil, ingen bønn !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er Guds gave til bruden sier jeg :ler: Helt avhengig av det allerede og jeg har jo ikke gjort noe særlig med den en gang. Det er nok lurt å holde kontrollen på en del av dette selv ja, men å bære skal ha vel få gjøre tenker jeg. Du får piske folka rundt så det blir som du vil, ingen bønn !!!

Ja, nå har svigerfar tatt tak! Han skal være toastmaster, og som eks-befal har han militær presisjon på det han gjør :ler: Han skal piske litt, for det er han flink til. Nå har han gitt beskjed på jobben sin at i neste uke kan ingen komme med noe ekstra for han å gjøre, han skal nemlig ordne bryllup! Jeg er veldig glad han er med på laget, for jeg kan nemlig ha en tendens til å utsette ting :sjenert: men det kan jeg jo ikke gjøre nå...Dumt å stå der neste lørdag og finne ut at "oi, det hadde vi ikke gjort"...

Dette skal gå så bra så!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Ja, nå har svigerfar tatt tak! Han skal være toastmaster, og som eks-befal har han militær presisjon på det han gjør :ler: Han skal piske litt, for det er han flink til. Nå har han gitt beskjed på jobben sin at i neste uke kan ingen komme med noe ekstra for han å gjøre, han skal nemlig ordne bryllup! Jeg er veldig glad han er med på laget, for jeg kan nemlig ha en tendens til å utsette ting :sjenert: men det kan jeg jo ikke gjøre nå...Dumt å stå der neste lørdag og finne ut at "oi, det hadde vi ikke gjort"...

Dette skal gå så bra så!!!

aj aj Kaptein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirke: OK

Inngangsmarsj:OK, Jämtlandsk brudemarsch

Utgangsmarsj: OK. Brudemarsj fra Lødingen

Salmer: OK, "kjærlighet fra Gud", "Måne og sol" og "Å leva, det er å elska"

Prest: OK

Organist: OK

Lokale: OK

Forlovere : OK

Toastmaster: OK

Toastmasterklokke: OK

Brudebukett: OK

Brudepikebuketter: OK

Middag: OK

Nattmat: OK, pølse i brød/ lompe

Bryllupskake: OK

Bake 5 kaker selv: OK Mamma, svigermor, Britt, jeg og bestille en til fra Aunegården

Brudekjole: OK

Sko og skoputer:OK

Tiara: OK

Øredobber: OK

Strømper: OK

Strømpebånd: OK

Undertøy: OK

Sjal: OK, søster strikker

Veske: OK

Dress brudgom: OK

Sko brudgom: OK

Skjorte, vest, kalvekryss og mansjettknapper: OK

Sokker: OK

Brudepikekjoler: OK

Brudepikesko: OK

Frisør: OK

Sminkør: OK

Negler: Bestilt time OK

Musikk: OK

Brudevals: Älska mej nu, Björn Afzelius. OK

Ringer: OK

Bryllupsnatta: OK

Overnatting til gjestene: OK

Brudebil: OK

Invitasjoner: OK

Bordkort: OK, må bare skrive på navnene

Vielsesprogram: OK, må bare kopiere de.

Takkekort:

Bordplan:

Fotograf: OK, må ringe han

Filming i kirka: ?

Familiebilder: gudfar?

Gaveutpakkere: OK, Mona, Sissel og Line. Birgit hjelper også?

Utdeling av program i kirka: OK Marita og Vegard

Skjemaer: OK

Kaketopp: OK

Gjestebok: OK

Bordpynt: OK

Kurv til toalettene: OK

Innhold: Må ordnes

Bok og lapper til gavebord: OK

Kakespade: OK, bruker bare en vanlig en

Engangskameraer: OK

Huskeliste diverse:

- Tape

- Penn

- Esker til gavene

- Søppelsekker

Endret av Majabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir helt imponert! :klappe: Det ser ut som du har så å si alt under kontroll! Ikke verst, jeg ble veldig veldig imponert over listen ja :tommel:

Og den inngangsmarsjen... har hørt mange sier den er fin.. vet du hvor det går an å høre den på nettet eller noe sånt?`

Stoooooooooor :klem: til snart-bruden

Jeg var innom orkdalsmenighetene.no, der hørte jeg litt av den. :klem: tilbake!

Takk for listeskryt! Måtte bare få litt oversikt over hva som står igjen. Ikke mye heldigvis, men likevel så er det sånne småting...Ting vi må huske før vi drar bortover til hjemplassen min. Må jo ha liste for å huske ellers står vi fort der uten diverse saker og ting.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at dere skal ha akkurat samme brudemarsjer som oss :)

Ja, vi er flinke å velge marsjer. Også har vi så god smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Jeg blir helt imponert! :klappe: Det ser ut som du har så å si alt under kontroll! Ikke verst, jeg ble veldig veldig imponert over listen ja :tommel:

Og den inngangsmarsjen... har hørt mange sier den er fin.. vet du hvor det går an å høre den på nettet eller noe sånt?`

Stoooooooooor :klem: til snart-bruden

Du kan høre den på sidene til orkdalsmenigheten, der er det masse eksempler på marsjer. Søk opp Orkdalsmenigheten på google eller noe sånt så finner du det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan høre den på sidene til orkdalsmenigheten, der er det masse eksempler på marsjer. Søk opp Orkdalsmenigheten på google eller noe sånt så finner du det sikkert.

www.orkdalsmenighetene.no der finner du dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Hei du, du er jo snart i mål med alt, så flink du har vært. Veldig fin inngangsmarsj ja, har tenkt litt på den selv vi.

Hurra for deg og den nesten ferdige listen din :danser::hoppe:

Vi drar på tur i helgen så er innom for å ønske en god helg med innspurten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld skal vi ha samtale med presten...Grugleder meg litt, for vet liksom ikke helt hvordan det blir, har jo aldri vært med på sånt før. Hva er det de spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pesto
I kveld skal vi ha samtale med presten...Grugleder meg litt, for vet liksom ikke helt hvordan det blir, har jo aldri vært med på sånt før. Hva er det de spør om?

Jeg vet ikke helt hva de spør om jeg, men de fleste her inne sier jo at det har gått bra så det kan ikke være noe grusomt. Snakker vel bare litt rundt vielsen og presten prøver vel å bli litt kjent så han kan si noe fint om dere under talen sin. Tror ikke prestene i dag har en vane for å komme med formaninger ol. lenger.

Lykke til, det kommer til å gå fint!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten vår spurte litt om forholdet vårt. Hvor lenge vi hadde vært sammen, og litt om hvordan vi ble kjent. Hun spurte også om hva vi synes var hverandres beste egenskap. Tror hun spurte fordi hun ville ta det med i talen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var prestebesøket unnagjort! Og øvinga i kirka! :hoppe:

Det gikk kjempebra! Presten vi skal ha har vært prost for noen år tilbake, men er nå pensjonist. Han tar noen "vikartimer" som prest, for det er visst mangel av de her oppe. Jeg visste at vi var i slekt, så i går fant vi ut at vi er firmenninger.

De som var sammen med oss i kirka var brudepikene, forloveren min, mamma og tanta mi. Vi prata først om hva som skal skje (gangen i vielsen) og etterpå skulle dette praktiseres. Ungene var så søte da de gikk opp midtgangen foran meg, mamma og tante. Heldigvis bestemte tanta mi seg for at hun blir med oss opp kirkegulvet. Jeg har bodd hos henne veldig mye fra jeg var ei lita jente (hadde dobbeltarbeidende mamma med lite tid og mange barn), derfor føler jeg at jeg har en mamma og en reservemamma som skal gi meg bort. Så at tante var rørt etter at vi hadde øvd i går... ;)

Øvinga gikk kjempebra. Vi gjennomgikk alt som skal skje oppe ved alteret flere ganger, så nå sitter det! Gubben ble også mye roligere, for han har grua seg til det som skal skje i kirka i lang tid. Han har også gruet seg til at han skal sitte å vente på meg- foran alle i menigheten. Vel, det ordna egentlig presten for oss. Gubben og begge forloverne våre skal sitte i dåpsrommet som er bak i kirka, så henter presten dem rett etter at jeg og forloveren min er kommet til kirka. Han følger dem frem og sørger for at alt er i orden. Tror også, som presten, at det blir finere når alle kommer samla opp. For ellers er det lett for at først kommer én, så én til og til slutt kommer forloveren min snikende inn rett før meg.

Det var egentlig ikke så mye samtale. Hvertfall ikke sånn som jeg trodde det skulle være. Vi prata litt innimellom øvinga, men det har kanskje litt med at han kjenner hvertfall meg litt fra før? :klø:

Gubben var mye roligere da vi dro fra kirka, og han likte presten veldig godt. Nå ser det ikke så "skremmende" ut lenger.

Kjenner at jeg gleder meg kjempemye til om en uke!!!!

I går farga jeg forresten håret! Forloveren min, som er frisør, hjalp meg. Måtte jo bare bli bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeeyy!!!!!

:danse::skaal::vin::hoppe: :juhu: :danser:

Da ble det din tur som vi trudde ja :juhu:

Gleder meg til referat i morgen!! :)

:klem1:

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.