Gå til innhold

jeg skal ned fem kg fort!


gatebil

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat

snickers inneholder vel 500/600 kcal, så et par sånne og et par flasker cola zero om dagen gjør nok susen. da får du noe som smaker godt OG lite kcal. men da må du ikke ete mer pr dag, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at lightbrus får kroppen til å tro at det komer sukker, og derfor forbereder kroppen på det. Når sukkeret ikke kommer, begynner den å kreve sukker, slik at man blir søtsugen.

Jeg drikker aldri lettbrus eller lettsaft, men tar heller saft med redusert sukker. Da lurer man hvertfall ikke kroppen til å bli vanndrivende og søtsugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.slankenett.com

www.iform.no

www.trim.no

Med dette du spiser,so gor opp kg,ikke ned.

Hvis du vil ned i vekt fort,so er ikke losningen og spise mindre... :ler:

Spis 4 moltider om dagen.Drikke mye vann.Og ikke misnt.TREN!!

Tren cardio og styrke.

Kutt ut alt med sotsaker og drikker som innholder sukker.

Hvitt brod er det verste du kan spise.

Hvis du bruker mer energi enn hva du spiser,gor du ned i vekt.

Med rask og usunn vekt nedgang.So legger du po deg det dobbelte den dagen du sprekker(som kommer veldig snart)

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å gå ned 5kg, er det viktig du spiser hver 3time ,fra du står opp. var jeg deg ville jeg bytta ut loff med grovt knekkebød,som rugsprø foreks,det er godt syns jeg.:)

jeg råder deg også til å la kostholdet ditt til å bestå mest mulig av frukt og grønnsaker.

Lykke til:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Joda det er fullt mulig å gå ned raskt. For noen år siden gikk jeg ned 10 kg på 10 uker og holdt meg der (+2kg) til jeg fikk barn ca 6 år senere.

Typisk dagsmeny i slankeperioden:

Frokost: 2 grove knekkebrød m f.eks magerost og tomat, agurk

Melllommåltid: 1 frukt

Lunsj: 2 grove knekkebrød " "

Mellommåltid: 1 frukt

Middag: grillet eller ovnsbakt rent kjøtt eller fisk med grateng av

grønnsaker med eggestand over

Kvelds: 1 brødskive m kokt skinke og agurk og evt et kokt

egg

Til gjengjeld var menyen så mager at jeg kunne unne meg en flaske vin i uken, et kakestykke når jeg ble servert det osv.

Jeg er ikke så flink til å trene men syklet til og fra jobb ca 15 min hver vei.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at lightbrus får kroppen til å tro at det komer sukker, og derfor forbereder kroppen på det. Når sukkeret ikke kommer, begynner den å kreve sukker, slik at man blir søtsugen.

Det har jeg aldri kjent noe til. Myte blandt de som antagelig har et stort sukkersug i utgangspunktet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer litt på at trådstarter sier hun vil fort ned i vekt. Det er bare å lure seg selv. Disse ekstremslankekurene er stort sett flinke til å tømme kroppen for vann og da raser kiloene av. Men de kommer raskt på igjen når man spiser normalt igjen.

Jeg har lest et sted at kroppen ikke klare å tape noe særlig mer enn 100 gram fett om dagen. Er energitapet høyere enn det så stjeler den energi fra andre felter slik som proteiner (det vil si at den "spiser opp" muskelvev". Så ved å gå for fort ned så mister man muskelmasse. Husk at 1 kg ren muskelmasse trenger 90 kalorier pr. dag for å bestå. Så ved å gå ned 5kg hvor halvparten er muskler så trenger kroppen etter slankingen 225 kalorier mindre pr. dag for ikke å legge på seg igjen.

Det er viktig å ta seg god tid når man skal ned i vekt. 2-3 kg i måneden er passe. Så TS må nok regne med å bruke en 2 måneder på å gå ned sine 5 kg. Gjør hun det på 2 uker så er det primært vann hun mister. Husk også at sukker, salt og fett binder vann. Så ved å gå ned 100 gram fett så forsvinner det mer vekt i form av vann.

Slankekurer bør ikke ligge på under 1500 kalorier pr. dag. Dette er basisenergiforbruket som kroppen trenger for å holde liv i organer og produsere kroppsvarme. Energi utover dette trenger kroppen til vanlig aktivitet. Faller man under ca. 1500 kalorier i daglig energiinntak så vil kroppen skru om forbrenningen til sparebluss fordi den vil tro at den sulter. Da får man mye mindre effekt ut av slankingen. Og det er ikke sikkert at kroppen umiddelbart skrur av sparebluss-forbrenningen når slankekuren er over og man spiser normalt igjen.

Å drikke lettbrus og tro at det er slankende er å lure seg selv. Som flere andre skriver så påvirker lettbrus kroppen slik at den øker appetitten og er vanndrivende. Spesielt øker suget etter noe søtt og da putter man kanskje i seg en sjokolade eller kakebit. Da ødela man jo hele effekten av å drikke lettbrus. En ernæringsekspert som holdt kurs på helsestudioet jeg går på fortalte at hun tidligere (før hun visste bedre) drakk mye Coca-cola light og da hun sluttet med det og drakk vann istedet sank vekten med 3 kg i løpet av 2 uker. Hun spiste nøyaktig det samme som tidligere. Så Aspartamen i brusen gjør noe med kroppen som ikke er bra.

Det er viktig å ikke ha panikk når man ønsker å gå ned i vekt. Legger man om kostholdet permanent og begynner å trene noe mer (gå turer etc.) vil resultatene komme av seg selv. Det er ikke noen vits å forsøke fremskynde resultatene ved å bruke ekstremkurer. Jeg kjenner mange som har gått ned 10-15 kg på en måned og er kjempestolte. 3 måneder etterpå er de enda større enn de var og de forstår ikke hva som gikk galt. De spiser jo ikke så mye nå at de burde gått opp. Men kroppen er på sparebluss og mye muskelmasse er tapt og da trenger kroppen mye mindre energi enn før slankekuren startet. Tenk på det og skynd deg langsomt.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Dere har misforstått meg, dette med kake var et en dagstilfelle. Spiser kun kake i bursdager og slike anledninger. Spiste lite annen mat i går fordi jeg spiste kake. Derfor.

Jeg går ikke på bio drain, jeg går på kuren.

I dag har jeg spist

en skive loff til frokost

en vaffel og en new energy til lunsj

to kyllingpølser i lompe til middag

+ et eple

drukket en liter vann og 0,5 liter cola light og et glass juice.

spiser vanligvis grovbrød, har bare en leihetsperiode og fikk lyst på loff..

Jeg skal ned de fem kg fort.

Ikke i løpet av ti uker.

SÅ får jeg bare fortsette å spise lite.

Dette er meg for noen år siden. Jeg håper du lytter til kommentarene her inne om ha et regelmessig inntak hver 3-4 time-med mat- drikke 2 liter vann hver dag. Spis ofte og lite så øker forbrenningen og du går ned kilo :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...