Gå til innhold

Ferien 2007


Lily

Anbefalte innlegg

Gjest Aurora Vaniljesaus

Vi satser på en uke til Barcelona i begynnelsen av mai og en annen ferie på høsten (september/oktober)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestillt båtbilletter og skal på 2 1/2 ukes biltur. Tenkte først å kjøre til Amsterdam, og så videre til Paris. Etter det besøke litt mindre steder i Frankrike før vi setter kursen hjemmover igjen.

Gleder meg stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tre uker til Thailand, Phuket. Gleder oss så utrolig mye, har aldri vært der, men alle jeg har hørt som har, har bare positive ting å si om Thailand :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Buenos Aires nå i februar, i mai skal vi til Florida og til høsten blir det New York :).

Wow, det er litt av noen reiser dere skal på i år. Høres helt fantastisk ut, særlig BA og NY :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjæresten min og jeg skal til München i påsken. Gleder oss veldig:) Har reist en del rundt i Tyskland tidligere. Anbefaler spesielt:

-Dresden (flott by bygd opp etter krigen, og slottet brukt i Tre nøtter til Askepott, Schloss Moritzburg, ligger der)

-Berlin (svært spennende historie, mange flotte museer, spennende uteliv, må sees!)(og Potsdam (nydelige Park Sanssouci(sorgløs) med mange flotte slott, ligger her, og står også på UNESCOs liste over verdens kulturarv),

-Köln (Flotte Kölnerdom og et eget sjokolademuseum(!)),

-Hamburg(svært spennende by med et yrende folkeliv. En ny bydel, City Hafen, bygges i det gamle havneområdet og skal stå ferdig i 2015, eget museum for miniatyr-tog),

-Lübeck (Flott Hansaby med typiske "hansahus" i rød murstein, mange koselige smågater),

-Bodensee (flott innsjø helt i sør, mulighet for dagsturer til Østerrike og Sveits, i -Friedrichshafen ligger et museum for luftskip, varmt, godt badevann om sommeren),

-Moseldalen (vakker dal med søte landsbyer)

-Würzburg (nydelig by i Sør-Tyskland, Residenz Würzburg og Marienberg (festning) er helt nydelige, dette er byen med flest kirkespir og visstnok Tysklands største sammenhengende vinområde)

-Heidelberg (Romantisk by med flotte ruiner av Schloss Heidelberg)

-München (spesielt under Oktoberfest (slutten av september), men skal visstnok også være en flott by ellers også

Dette ble litt mye, men kunne ha skrevet mye mer :) Ønsker deg god tur, uansett om det blir til Tyskland eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Vi skal til Tenerife, Puerto de la Cruiz i siste del av april. Gleder med villt.

Håper på å få til en storbyweekend også i løpet av sommeren. Har lyst på Lisboa eller Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal 2 uker på camping i Danmark, med combi camp, første uken har vi bestilt plass på en campingplass, andre uken tar vi på sparket, kanskje vi t.o.m havner i Tyskland..men først skal vi påsketur til Danmark, på feriesenter med badeland, og i høst skal vi på en liten Paristur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal hvertfall først til Nice :) tidlig på sommeren, så får vi se hva det blir til i hovedferien.......Kanskje en hopp på tur? Har vært heldig med de før. Det er kjempemorsomt å ringe reiseselskap og si at "Vi kan reise i dag hvis det er noen avbestillinger"..... Man kan få en skikkelig billig tur på flott hotell.

Men kan hende det blir Norges-ferie også. Er lenge siden sist.

Og storbyhelger er det alltid plass til... Er veldig glad i tyske byer som Frankfurt. Liker gamle slott o.l jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...