Gå til innhold

Ferien 2007


Lily

Anbefalte innlegg

Sommerferien blir to ukers kjøretur i Skottland, mot slutten av august. :hoppe:

De fire resterende ferieukene sprer jeg utover året, skal ha en uke i slutten av februar, en uke i løpet av høsten og så langhelger for resten, takk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerferien blir to ukers kjøretur i Skottland, mot slutten av august. :hoppe:

Da skal vi ha ca. samme ferie i år da... Hva planlegger dere å se/oppleve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sille!

Vi har ikke planlagt så mye enda, men noen tanker har vi da gjort oss. Vi har vært 6-7 ganger i Skottland tidligere, jeg har mest vært i Glasgow på storby&shopping (som forresten er helt fantastisk! ;), mens sambo i tillegg har kjørt rundt i landet i 10 dager med noen kompiser, så han er litt mer erfaren.

Foreløpig plan er å fly til Edinburgh, leie bil der, evt ta toget til Dundee og leie bil der. Litt usikker på hvor enkelt det er å starte med venstrekjøring midt i Edinburgh! ;) Så er planen å kjøre langs kysten til Aberdeen, til Inverness, opp til Orkneyøyene (en viss sambo vil besøke et whiskydestilleri der ute, og jeg sier vel ikke nei takk til Orkneyøyene jeg heller!), ned til Ullapool og ut på Skye, og så kanskje ned via Fort William til Braemar (Vi tenkte å få med oss Highland Games ett eller annet sted på turen og den største av dem er Highland Gathering i Braemar) så Edinburgh eller opp langs Loch Ness og ned igjen til Braemar den veien.

Puh, det hørtes mye ut, men vi regner jo med å flytte mye på oss, og det er jo ikke akkurat noe digert land! :ler:

Vi dropper hele vestkysten og Glasgow på denne turen, vi kjenner den byen så godt og TROR vi dropper den nå. Har også vært helt ute på vestkysten og sett bort på Irland fra øya Islay, så vi prioriterer andre siden nå.

Hva med dere? Lagt noen planer enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tre uker til England, og gleder oss masse til det.

Blir to dager i London, og resten på to forskjellige campingplasser. Blir spennende

Hvilke campingplasser har dere bestilt på?

Vi har som oftest bodd på travel inn og travel lodge i tillegg til campingplass i Lake District. Neste gang vil vi prøve oss litt lenger sør, har familie i Crewe, så vi må innom der også hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest **Evergood**

Skal vi på ferie i år, så kommer vi til å holde oss i Norge.

Har et ønske om å reise til Voss en tur.

Vil også en tur til Haugesund, en nydelig by. Spise på Beste stovå (vet ikke hvordan det skrives).

Og en tur innom Odda.

Ellers ville jeg ha reist til Møre område, og en tur til Sørlandet.

Kanskje en tur langt i nord med hurtigruten.

Endret av **Evergood**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første ferieuka i 2007 er allerede unnagjort - en uke i Skottland. På glede-seg-til-listen står fem uker i Karibien og en langhelg i Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke bestilt noe ennå, men vi har snakket litt om noen dager i Paris og deretter videre til Bourgogneområdet. Vi kan nå å endre mening ennå, men jeg rimelig sikker på at vi ender opp i Frankrike i årk, selv om vi drømmer litt om San Fransisco og området rundt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sille!

Vi har ikke planlagt så mye enda, men noen tanker har vi da gjort oss. Vi har vært 6-7 ganger i Skottland tidligere, jeg har mest vært i Glasgow på storby&shopping (som forresten er helt fantastisk! ;), mens sambo i tillegg har kjørt rundt i landet i 10 dager med noen kompiser, så han er litt mer erfaren.

Foreløpig plan er å fly til Edinburgh, leie bil der, evt ta toget til Dundee og leie bil der. Litt usikker på hvor enkelt det er å starte med venstrekjøring midt i Edinburgh! ;) Så er planen å kjøre langs kysten til Aberdeen, til Inverness, opp til Orkneyøyene (en viss sambo vil besøke et whiskydestilleri der ute, og jeg sier vel ikke nei takk til Orkneyøyene jeg heller!), ned til Ullapool og ut på Skye, og så kanskje ned via Fort William til Braemar (Vi tenkte å få med oss Highland Games ett eller annet sted på turen og den største av dem er Highland Gathering i Braemar) så Edinburgh eller opp langs Loch Ness og ned igjen til Braemar den veien.

Puh, det hørtes mye ut, men vi regner jo med å flytte mye på oss, og det er jo ikke akkurat noe digert land! :ler:

Vi dropper hele vestkysten og Glasgow på denne turen, vi kjenner den byen så godt og TROR vi dropper den nå. Har også vært helt ute på vestkysten og sett bort på Irland fra øya Islay, så vi prioriterer andre siden nå.

Hva med dere? Lagt noen planer enda??

Dere høres ut som noen erfarne Skottlands-reisende :) Jeg har hatt fremme atlaset og fulgt reiseruten deres med pekefingeren. Ser bra ut!

Vi har aldri vært i Skottland, så for oss blir nok dette en tur hvor vi må få med oss alle klassikerne, eks. Glasgow, Edinburgh, Loch Ness, div. slott osv.

Vi har, i motsetning til dere, tenkt litt på å konsentrere oss om østkysten.. Er det et lurt valg? Eller bør man heller se vestkysten som førstegangsbesøkende? Har lett endel på nettet etter overnatting. Hvordan planlegger dere å overnatte? Er det enkelt å droppe innom underveis, eller bør man bestille på forhånd?

Vi jobber med å få tak i en god reiseguide, sånn at vi konkretisert planene litt mer. Gleder meg, det blir spennende!

Også blir det NYC til neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal;

- 1 uke i Tyskland, på politisk festival. Har ikke bestilt enda, er usikker på hvor og når det er. Gleder meg veldig. Blir min 6. gang jeg er i Tyskland. Tror det blir veldig moro.

. 2 uker i Spania. Sammen med mamma og pappa forhåpentligvis. Tror vi skal leie leilighet av noen pappa kjenner. Men ingenting er sikkert enda. Det blir i såfall min 8. gang i Spania.

- 1 uke på politisk leir. Er her i Norge, betaler ingenting, ligger i telt. ;)

- 1 uke hos farmor. En årlig tradisjon.

Mer vet jeg ikke. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 2007 blir et bra reiseår :)

Langhelg i London

Påskeferie i Kroatia

Langhelg i Helsinki

3 uker i Zambia og Tanzania til høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut Choroni! :)

Selv skal vi to uker i Polen og en uke i Barcelona. Og så blir det sikkert en tur til Molde og en til Tromsø. Ser ikke bort i fra at det kan bli mer...

Fikk forøvrig lyst til å reise til Skottland av å lese her.... ;)

Endret av *Annie*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 ukers reise i Asia nå i vinter. :sjarmor: . Hovedsaklig Laos, men også innom Vietnam og Kasmbosja.

Trolig to ukers bilferie i Europa til sommern.

Jentetur til Riga tidlig på høsten. Spa og shopping!!!

Spa-langweekendm en annen jentegjeng i Sverige

+ fjellturer og minst etpar uker på hytta sammen med hele storfamilien i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ihvertfall en uke i Tyrkia (side)

Og så har en kamerat feriehus i spania. Hvis han ikke inviterer med seg en haug med jenter og slikt så skal vi være med en uke dit og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Skottland. Flyr til Edinburgh, og leier bil der. Skal kjøre rundt i 10 dager. Tar i mot alle tips med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fruktfat

4 uker i mexico, og så ser det ut til (om vi får igjen "nok" penger på skatten) at det blir en tur til london og sør-england til sommeren! :hoppe:

neste år vil jeg til italia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...