Gå til innhold

Har så lyst til å prøve snart...


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hmm, er 27 år nå og har begynt å føle meg veldig klar for barn... (Helt utrolig, jeg som alltid syntes dette har vært så skummelt...)

Men vi gifter oss i juni. Kjolen er kjøpt inn og jeg elsker den... Er også veldig bekymret for at det skal synes veldig/jeg skal være i veldig dårlig form...

Nå er jeg ganske kraftig i utgangspunktet, så vil sannsynligvis ikke synes så fort på meg som de som er tynnere...

Hvordan ville dere grepet dette an?

Tenkte uansett å spise opp det siste brettet med p-piller. Har ca 2 uker igjen. Deretter prøve å få normalt gjenge på syklusen igjen.

Hva ville dere tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge din fremtidige mann er med på dette, så syns jeg du skal gå ut brettet og få oversikt over sdyklusen.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han er helt med på dette. Men han synes det er opp til meg om vi skal begynne å prøve nå før bryllupet eller vente. Vi er uansett enige om å kutte ut p-pillene, så får vi heller bruke alternativ prevensjon fram mot bryllupet.

synes det er litt dumt å vente 5 måneder med å prøve når det fort kan gå lang tid etterpå også.

Men har jo ikke lyst til å være dårlig på bryllupsdagen min heller... Har ikke akkurat lyst til å se kjempegravid ut heller. Er litt bekymret for å se ut som en liten elefant i brudekjole... :sjenert:

Kan en si noe om hvor frisk en eventuelt vil være utfra hvordan ens mor var? :sjenert: Eller er det helt individuelt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som kan si hvorvidt du vil være frisk eller ikke. Mange er i superform hele svangerskapet, andre er trøtte, slitne har bekkenløsning osv.

Personlig er jeg veldig glad jeg ikke var gravidpå bryllupsdagen min. Det var en lang og ganske slitsom dag, og jeg synes det var deilig å kunne nyte den uten å bli fullstendig utslitt. Dessuten synes jeg det var fint å kunne spise og drikke det jeg hadde lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 måneder går fort. Å planlegge bryllup er jo relativt krevende og moro det også, så hvorfor ikke glede seg over det så lenge. Nå bryllupet er over, kan dere starte på "prosjekt baby". Det finnes selvsagt ingen fasitsvar, men JEG tror hvertfall at jeg ville ventet. Alt må jo ikke skje samtidig.

Men nå skal det sies at jeg er hverken gift eller gravid da.

(Skulle bare ønske det ;) )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du er klar jeg.. Men, det er vel kanskje gøy å ta en ting av gangen? På den andre siden kan det jo være det tar et par måneder før dere får det til, så det skader kanskje ikke å prøve snart heller? Ikke så mye hjelp her hos meg nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 måneder går fort. Å planlegge bryllup er jo relativt krevende og moro det også, så hvorfor ikke glede seg over det så lenge. Nå bryllupet er over, kan dere starte på "prosjekt baby". Det finnes selvsagt ingen fasitsvar, men JEG tror hvertfall at jeg ville ventet. Alt må jo ikke skje samtidig.

Jeg signerer denne, jeg!

Det ville på ingen måte vært noen krise å være gravid på bryllupsdagen, men det var en SLITSOM dag (og kjempemorsom) og jeg hadde IKKE hatt like stor glede av det om jeg hadde slokna i halv titida, som var det lengste jeg orket å holde meg oppe i flere måneder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Godt å få litt negative tilbakemeldinger... Venninene mine har ikke vært innom tanken på hvor slitsomt det kunne være. Har tenkt tanken, men samtidig vet man jo ingenting.

Er ikke lenge med 5 mnd, når jeg begynte å tenke veldig på det var det 9mnd til. Da virket 9mnd før vi skulle prøve, så med maks flaks 9 mnd graviditet veldig lenge. Men tida går unna, og jeg vil jo ha en best mulig bryllupsdag. Har jo bare planer om å gjøre dette en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ventet om jeg var deg. Jeg er veldig glad for at jeg ikke var gravid på bryllupsdagen min. Det var en slitsom dag, med full rulle fra morgen til kveld, og det er ikke bare enkelt om man er dårlig pga graviditeten.

Dessuten er bryllup og svangerskap to av de største opplevelsene i livet, og jeg vil gjerne planlegge dem, gjennomføre dem og nyte dem hver for seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er bryllup og svangerskap to av de største opplevelsene i livet, og jeg vil gjerne planlegge dem, gjennomføre dem og nyte dem hver for seg!  :)

mm! Enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg skal ikke vente :) Og jeg håper veldig, at jeg rekker å bli gravid før bryllupet, for da skulle babyen kommet på et mer "passende" tidspunkt.

Dessuten er bryllup og svangerskap to av de største opplevelsene i livet, og jeg vil gjerne planlegge dem, gjennomføre dem og nyte dem hver for seg!  :)

Tja. Er bryllup erlig talt så stort? Jeg håper mine største opplevelser her i livet blir litt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ilona: Hvis du ikke synes at bryllup er stort så la være å gifte deg da. Det er ingen som har sagt at du må synes det. Og om du har giftet deg og ikke synes det var så stort - ja...da vet jeg ikke helt hva jeg skal si.

Mitt bryllup var heldigvis stort for meg og min mann. Det er liksom vitsen med hele bryllupet det. Hadde aldri giddet alt det styret for noe jeg ikke syntes var stort.

Hva bestemte dere dere for, jente 26?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er meget stort å gifte seg. Bryllup er et hyggelig sammenkomst vi arrangerer for våre nærmeste. Vi håper det blir koselig, selvfølgelig. For meg er det nokså absurd å tenke at planleggingen av et bryllup bør være 24-7 prosjekt for månedsvis, slik at man ikke har energi for andre store ting i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjenner meg igjen. Fikk det usannsynlig travelt med prøving da han hadde fridd. Faktisk klaffet det en måned etter frieriet, og jeg var 5 mndr. på vei i bryllupet. Men det vistes ikke på meg. Var jo første svangerskapet og da holder man formen litt lenger. Og brudekjolen hadde de bare i str 36, så jeg ble nødt til å holde figuren. :forvirret: Hadde det vært i dag hadde jeg heller prøvd å nyte graviditeten fullt ut, og ventet til etter bryllupet.

Bryllupsreisa hadde vi i Egypt, og den turen var bare ikke til å tro. I korte trekk spiste jeg (ufrivillig) 2 kakerlakker, x antall åmer, og ble spist opp av lus (på størrelse med spyfluer) som bodde i dobbeltsenga vår. Havnet også på en kamelsafari som jeg senere fikk vite var "uegnet" for gravide (gedigen understatement), og den var ihvertfall en heller dårlig kombinasjon med den omfattende svangerskapskvalmen jeg hadde. Men jeg kom fra det hele med livet i behold. :ler:

Vil råde deg til å slutte på pillen nå, men vente med prøving til etter bryllupsreisen.

Men er ganske sikker på at du ikke følger råder mitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg ville ha ventet - eller riktigere sagt : jeg valgte selv å vente. Samboer ville gjerne sette i gang for et par måneder siden.

Vi gifter oss om 2 uker.

Jeg valgte å vente av flere grunner:

-når jeg går på pillen vet jeg når jeg får mensen - kjipt å få den på bryllupsnatta!

-jeg vil drikke champagne i mitt eget bryllup

-jeg var redd for å være i dårlig form, hvis jeg skulle bli gravid allerede under bryllupet...

siste brett blir jeg ferdig med to dager før bryllupet :sjarmor: perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...