Gå til innhold

Hvorfor valgte du nicket ditt?


Edie

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :hoppe:

Dette er et spørsmål kun ut av ren og pur nysgjerrighet. Det er jo en del forskjellige nick rundt omkring her. Noen morsomme, noen logiske og noen merkelige. :stortsmil:

Hvorfor valgte du det nicket du har? Betyr det noe spesielt??

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg ER et Fredagsbarn, rett og slett. (Født på en fredag, altså) Og som diktet sier:

Mandagsbarn får vakre øyne,

Tirsdagsbarn blir lett på tå,

Onsdagsbarn får perletårer,

Torsdagsbarn får langt å gå,

Fredagsbarn gjør alle glade

Lørdagsbarn blir skjelden trett,

Søndagsbarn får største gaven:

Alle dyder under ett!

Ja, jeg er et fredagsbarn, så derfor valgte jeg det nicket. Vel, EGENTLIG så var det min bror som valgte det for meg. Da jeg satt forran pc'n, med korktavla med dette diktet forran meg, og skulle for all del ha et nick på irc, uten å klare å komme på noe. Så foreslo han at jeg brukte dette, og det har jeg holdt på siden. I 4 1/2 år. (Vel, på irc er det bare Fredagsba, for på ef-net er det begrensing på antall bokstaver.... Men alle kjenner meg fom fredagsbarnet, og bare ukjente fjortisser antar det står for "fredagsbabe" (og informerer meg gjerne om at "det er lørdag i dag, men vil du være lørdagsbaben min da?" Selvsagt vil jeg jo ikke det. forøvrig var det en som rett og slett trudde det var Fredags BA (BergensAvisen, altså) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min er søndagsbarn han. 8)

Mitt nick er Starya fordi..

Jeg var rimelig ny på irc, hadde chatta litt med ett nick, men trengte forandring (prøvde meg med "Lone" noe som funka dårlig i utenlandske rom "Aww why are u alone..?" :roll: ). Anyhoo.. Guttungen var da oppslukt av pokemons, så jeg tok inspirasjon derfra. En av figurene heter Staryu, en liten modifikasjon, og dett var dett.

Etterhvert ble jeg så komfortabel med nicket at jeg tok det med meg hvor enn jeg gikk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt navnet etter min nå avdøde hannhund Qlio.

Oppdretterne starter det første valpekullet med navnet A, B, C og så videre. Da jeg skulle velge navn hadde de kommet til bokstaven Q, hvilket ikke var veldig lett. Hans fulle navn er Q'le Qlio (uttales Kule Kulio) for han var en av roligste valpene i kullet (det viste seg og være ett spill for galleriet.... *ler*).

Uvanlig navn på en uvanlig hund.

Du kan lese vår historie her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvrofor, det begynner å bli lenge siden nå. Men det er et nick som passer til meg, selv om Lasse og aline ikke er enig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt det som barn. Til langt opp i ungdommen. Måtte tvinge min mor til å slutte å kalle meg det, ved at jeg ikke svarte når hun ropte på meg.

Hun skulle bare visst at nå er det godt nok igjen!

PS! Forekommer meg at jeg har svart på dette før? Noen andre som har stilt samme spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaller meg altså Mzfire. Før var jeg ikke helt inn i dette med nick på chattekanaler, tok jeg først Dolly. Det ble det bråk av, for ei kalte seg det fra før av. Så kalte jeg meg Kosejenta. Det sluttet jeg fort med av den enkle grunn at alle "fjortisene" kalte seg det.

Til slutt ville jeg finne et bestemt navn som beskrev meg og som jeg skulle lage selv. Ville ikke ha et nick som mange har hatt eller har.

Da satte jeg meg ned og tenkte... Det måtte være kort og greit. Helst engelsk, er ikke så begeistret for norsk. Jeg er jo ikke gift da så en frøken er jeg, derav miss, forkortelse på mz og fire, ild beskriver meg. Jeg er født i et ildtegn, har mye varme i meg både fysisk og som menneske. Er het og har mye energi og har temperamang. Er lidenskapelig, og har en del ild i meg, rett og slett.. :)

Nå i ettertid har jeg funnet ut at 2 andre jenter av utenlandsk opprinnelse bruker samme nick som meg. Men ingen i Norge bruker nicket mitt etter det jeg vet gudskjelov.

Selv er jeg født på en tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg registrerte meg på KG ville jeg ha et nytt nick; noe helt annet enn det jeg bruker andre steder på nettet. Inspirert delvis av Laban seigmenn og delvis av Labello lebepomade ble det rett og slett Labella :D

Ellers er jeg så heldig å være søndagsbarn, og har fått alle dyder under ett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg valgte navnet Lisle fordi ehm..... isabella rosselini var kjempeflott som Lisle i death becomes her pluss at i innvandringsklassen min gikk en jente fra sør afrika som het Lisle som var så stilig men jeg la mest merke til henne pga hennes stilige navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg stort sett bruker Arwen alle steder jeg er på nettet (litt uorginalt kanskje) Blir lettere å huske på den måten. Er jo også selvfølgelig ringenes herre fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....

"Opphavet" til Chiquita????

Det er joeg sannelig ikke helt sikker på, har brukt det nicket så lenge jeg kan husker her inne på internett...

Jeg husker bare at jeg måtte sjekke stavemåten på raklamen som "Chiquita" hadde på tv for nåen år siden - og jeg hadde "operert" under feil stavemåte da i ganske mange år :oops:

Jaja, gjort er gjort, og forhåpentligvis glemt.... :roll:

(Og en ting til; jeg er veldig glad i "bananer" - selv om jeg holder meg til Bananmannen) :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...