Gå til innhold

mens alltid 14 dager etter EL?


Litle Lady

Anbefalte innlegg

Tror eg har forstått det slik at mensen kommer 14 dager etter eggløsning? Er det alltid slik eller er d forskjeller her også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan variere noe,men de fleste har 28 dagers syklus,jeg hadde mensen presis 14 dager etter eggløsning,men nå tok jeg eggløsningstester i tillegg...Da hadde jeg hele tiden en viss peiling,,lykke til med prøvingen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel store forskjeller. Forrgie syklus var det bare 9 dager mellom EL og mens hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er 12-16 dager fra eggløsning til mens, men alt fra 10-18 dager er normalt.

Er det under 10 dager kan det være vanskelig for et egg å rekke å feste seg før blødningen starter...

Men en gang iblandt under 10 dager er ikke noe farlig da... Så lenge "normalen" er over 10 dager...

Det er også helt normalt at man varierer med +\- en dag i begge retninger når det gjelder hvor lang lutealfase man har (lutealfase er tiden mellom eggløsning og mens)

Så om man "normalt" har mens 15 dager etter eggløsningen, så kan det være både 14 og 16 dager uten at det er noe unormalt.

Det er bare å finne ut hva som er normalt for SIN kropp.

Det finnes ingen fasit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...