Gå til innhold

kan noen gi meg en god oppskrift på vinaigrette?


Nemesis

Anbefalte innlegg

Ja nå prøvte jeg å lage det, men er litt skeptisk, så er det noen som har en god oppskrift til meg, da blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier ikke å følge eksakt oppskrift, men jeg bruker omtrent to deler god olivenolje per del eddik (jeg foretrekker balsamico, men bruk den du liker, sitronsaft eller limesaft går også an). Så har jeg i salt og pepper, god sennep (Provencesennep eller Dijonsennep liker jeg) og presset hvitløk. Det er standarden for meg. Noen ganger har jeg i hakkede urter (persille eller gressløk). Du kan selvsagt smaksette med andre ting om du vil, f.eks. finhakkede soltørkede tomater, andre urter (f.eks. timian, koriander eller estragon), finrevet appelsin- eller sitronskall, honning mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si i hvilken rekkefølge du tar det i? Føler jeg ikke fikk rørt det godt nok inn da jeg begynte med balsamico og avsluttet med sennep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si i hvilken rekkefølge du tar det i? Føler jeg ikke fikk rørt det godt nok inn da jeg begynte med balsamico og avsluttet med sennep

Jeg pleier bare å blande alt sammen på en gang, og så visper jeg det med en liten visp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...