Gå til innhold

Sure, gamle damer i blokk!

Fremhevede innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Her var det mye morsom lesning. Moren min sliter med det samme. Der dunker de i taket med vaskekosten i stedenfor å gå og si fra som voksne folk. De mener at innvandrerfamilien ved siden av moren min bråker sånn. Jeg har vært der i flere uker i strekk, og har ikke hørt et pip derfra.

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet
Siden dette var første gangen, gjorde jeg også det. Senere, da jeg hadde hørt på klagingen hennes flere ganger om dagen i en lengre periode hvor jeg satt hjemme og leste til eksamen, eksploderte jeg fullstendig. Hun hevdet bl.a. at jeg holdt henne våken om natten med TV-tittingen min. Jeg hadde jo ikke TV, men da jeg inviterte henne inn for å vise henne at det ikke sto noen TV noe sted, hevdet hun at jeg hadde gjemt den! :overrasket: Da smalt det og jeg ba henne kjøpe seg en dildo slik at hun kunne få utløp for den seksuelle frustrasjonen sin et annet sted... :sjenert: Ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse, men stille ble det!

:klappe::hoho:

Skrevet
:ler: IGJEN er jeg glad jeg har eget hus, og IKKE i blokk :ler:
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Å, det hadde jeg nesten glemt, de fikk styret til å putte lapper i postkassene til alle der det ble oppfordret til ikke å spille musikk på dagtid med verandadøren åpen, for det er visst ikke alle som har samme musikksmak...

Jeg hørte musikken, det var nærmeste nabo (ved siden av) som hadde på P1 av alle ting, og P1 er jo ikke akkurat... provoserende da. Ikke var det høyt heller, hørte det bare så vidt ute på verandaen.

Men å stå på verandaen og skrike til naboungene at de skulle "se til h*** å pelle seg tilbake dit pakkisa bor", det måtte jo alle skjønne var høyst nødvendig.

Skrevet

Jag kan love at det finnes slike gamle gubber også!!!

"Vår" sånne hengte opp lapper over alt. Med de utroligste konspirasjonsteorier og finurlige ordlegginger. Blant annet en veldig sinna lapp fordi trekilen som ble brukt til å holde oppe døra når man skulle bære noe inn eller ut plutselig var borte.

Utrolig morsomt at vaktmesteren da skrev nederst på lappen at det var han som hadde tatt den fordin den ødela døra :ler:

• Liker 2
Skrevet

Morsom tråd! Her jeg bor er det bare en gammel dame, men hun er heldigvis svært hyggelig (dog litt nysgjerrig...).

• Liker 1
  • 12 år senere...
Skrevet
På 11.1.2007 den 22.13, Gjest Pax skrev:

Jeg har oppdaget en ny naturlov: Bor du i blokk, vil det autumatisk dukke opp tre - fire gamle damer som ikke har noe liv, som er regelryttere, og som har viet livet sitt for å opprettholde reglene i borettslaget. Og som bruker all sin tid på å gjøre livet surt for andre.

I denne blokka er det:

* Gamle damer legger hodet intil inngangsdøra din for å lytte om det er stille etter 22.00. ( :overrasket::ler: Jeg "reiv" opp inngangsdøra og fersket en av disse en gang, hun falt nesten ned i gulvet. Kunne ikke dy meg. :sjarmor: )

* Gamle damer som går gjennom søpla for å finne ut om du har kastet noe i feil søppeldunk

* Gamle damer som klager om du bruker hammeren for å henge opp et bilde i helgene (ikke lov til å pusse opp i helgene. Tre dunk med hammeren - og det blir bråk)

* Gamle damer som stadig henger opp lapper i fellesgangen og gjerne navngir dem som (gud forby) har hatt tv'n på etter kl 22.00

* Gamle damer som lager underskriftskampanje for å bli kvitt "brysomme" naboer

Jeg har vært heldig - jeg er stille, og gjør lite ut av meg, så jeg har stort sett sluppet unna disse gamle naboene. Men jeg fikk virkelig nok da en av dem banket på døra - hun ville ha meg til å skrive på en underskriftskampanje at den pakistanske familien som bor vegg i vegg med meg er eksepsjonelt bråkete.

Bråkete? De er jo stille som mus! Jeg bor jo vegg i vegg med dem - jeg burde vite det!

Det kan ikke være annet enn rasisme. Jeg blir så oppgitt. (Og den gamle damen ble selvfølgelig irritert på meg da jeg nektet å underskrive)

Hva er det med disse gamle damene? Er de ensomme og mangler så mye kjærlighet i livet sitt at de vier sine siste dager til å gjøre livet surt for folk? Er det en måte å straffe verden på? Føler de makt? Eller føler de at alle er slemme og ingen forstår dem? Hva i alle dager er det som styrer dem?

Herregud - håper jeg aldri blir slik som gammel dame!

Herregud dette stemmer så fælt. Det verste er at en i min familie er en av disse gamle sure damene. Her er det ti nye regler hver dag hvis humøret er på bånn. 

Det liker å krangle og har ikke noe å gjøre så alt det negative de har bært på og samlet på opp igjennom årene bare velter ut av de. Tror de mener at nesten alle er slemme også føler de mye misunnelse så de takler vel ikke å se at folk er friske og raske til bens. 

Anonymkode: 5d333...066

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dette stemmer så fælt. Det verste er at en i min familie er en av disse gamle sure damene. Her er det ti nye regler hver dag hvis humøret er på bånn. 

Det liker å krangle og har ikke noe å gjøre så alt det negative de har bært på og samlet på opp igjennom årene bare velter ut av de. Tror de mener at nesten alle er slemme også føler de mye misunnelse så de takler vel ikke å se at folk er friske og raske til bens. 

Anonymkode: 5d333...066

De trenger så sårt et skikkelig knull stakkars. Jeg husker en lavblokk i Oslo-sørøst på 90-tallet .....  Nei forresten, det vil jeg holde for meg selv.   :fnise:

Anonymkode: 80bd8...b37

• Liker 2
Skrevet

Hadde en som klaget så fælt på røyken og asken fra grillen- lite visste hun at det var elektrisk grill. 

Vi fikk heller ikke lov til å bruke sko i trappa etter kl 22, fikk beskjed om å ta de av oss og gå i sokkelesten- det førte vel heller til at vi trampet litt ekstra. 

En gang ringte dama politiet på grunn av festbråk en lørdagskveld, politiet skjønte ingenting da de kom inn i stua og vi var 3 stykker som satt og spilte kort. Vi bråket absolutt ikke og vi fikk beskjed om at hvis hun ringte igjen skulle vi ikke bekymre oss, de hadde et notat på hun. 

Sjeleglad den dagen jeg flyttet derifra. 

Anonymkode: a992a...546

• Liker 4
Skrevet
På 6.9.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

De trenger så sårt et skikkelig knull stakkars. Jeg husker en lavblokk i Oslo-sørøst på 90-tallet .....  Nei forresten, det vil jeg holde for meg selv.   :fnise:

Anonymkode: 80bd8...b37

Nei, nå blei jeg litt nysgjerrig gitt, Hva skjedde ?  Pulte du gamla  ??

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en sånn sur gammel dame der jeg bodde før, der klaget hun på alt mulig for at det var "bråk." Satte jeg på oppvaskmaskinen midt på dagen, så var det bråk liksom. Søndagene var det spesielt ille og hun reiv ofte opp døra, hylte at det var helligdag og smalt den igjen. Det var så ille at jeg nesten ikke turte å være hjemme på søndager!

En dag var hun på døra mi og kjeftet på meg for at jeg hadde fest og at hun kom til å ringe politiet(jeg satt å pugget på eksamen). Denne dama pleide å mate fuglene, men det var kun småfuglene som skulle få, så måsen, sjura og kråka jaget hun konsekvent bort. Så hun åpnet og lukket den balkongdøra hundre ganger for dagen, klappet og kakset på disse fuglene(det var forøvrig ikke lov å mate fuglene heller). Samme søndag som jeg fikk politi-trusselen, så holdt hun så besett på med dette at jeg ikke klarte å dy meg. Så straks jeg hørte henne åpne balkongdøra si, vrengte jeg opp min egen og brølte at det var helligdag :fnise: Det ble stilt gitt, men det varte ikke lenge. Har heldigvis flytta nå:P 

Anonymkode: 65275...55d

• Liker 3
Skrevet
På 14.1.2007 den 23.29, Leo skrev:

Da smalt det og jeg ba henne kjøpe seg en dildo slik at hun kunne få utløp for den seksuelle frustrasjonen sin et annet sted

fantastisk!!! 😂 

og ja vet dette er en gammel tråd men temaet er så veldig aktuelt ennå ja.

Anonymkode: b77ae...04a

Skrevet

Så rart at denne tråden kom opp nå. 

RIP Pax 😢

Anonymkode: 5e2b4...f33

• Liker 1
Skrevet

Vi har en nesevis gammel mann som ofte tråkker rundt blokken og inspiserer. Blander seg i absolutt alt. Inspiserer søppelrommet, går sakte rundt på parkeringsplassen og titter på bilene osv. Titter nøye på alle som driver med noe. Tror han er litt wannabe vaktmester. Blokken min er i et veldig øde område. Bodd her i 6 år og har aldri sett en parkeringsvakt her. Vi har en liten parkeringsplass foran blokken som er gjesteparkering. En dag hadde en gjest parkert utenfor skravert område (det skjer omtrent aldri) . Da kom det selvfølgelig en parkeringsvakt! Helt sikker på at det er kjipingen som har ringt og sladret. Feilparkeringen hadde ingenting å si for de andre bilistene eller gående,  det er god plass rundt. Går an å være litt rund i kantene. Hadde skjønt det om bilen sto i veien for fremkomst. 

Han hilser aldri og ser alltid pottesur ut. Så jeg setter konsekvent opp et digert smil og sier høyt heihei! Han har pleid å se bort og late som han ikke hører meg. Det ble nesten en fanesak for meg å være ekstra nøye med å si hei til ham, han må jo føle seg ganske dum når han må late som han ikke hører eller seg meg hver gang 😃 Men en dag sto han rett utenfor hoveddøren vendt mot meg da jeg kom. Jeg måtte jo passere ham på vei inn hoveddøren og benyttet anledningen til å hilse når vi var på kloss hold. Jeg mistet nesten pusten da jeg fikk et hei. Det tok meg bare 6 år! 🙏

Anonymkode: b77ae...04a

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Så rart at denne tråden kom opp nå. 

RIP Pax 😢

Anonymkode: 5e2b4...f33

Huff hva mener du?😑

Anonymkode: d0ff1...27e

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en sånn sur gammel dame der jeg bodde før, der klaget hun på alt mulig for at det var "bråk." Satte jeg på oppvaskmaskinen midt på dagen, så var det bråk liksom. Søndagene var det spesielt ille og hun reiv ofte opp døra, hylte at det var helligdag og smalt den igjen. Det var så ille at jeg nesten ikke turte å være hjemme på søndager!

En dag var hun på døra mi og kjeftet på meg for at jeg hadde fest og at hun kom til å ringe politiet(jeg satt å pugget på eksamen). Denne dama pleide å mate fuglene, men det var kun småfuglene som skulle få, så måsen, sjura og kråka jaget hun konsekvent bort. Så hun åpnet og lukket den balkongdøra hundre ganger for dagen, klappet og kakset på disse fuglene(det var forøvrig ikke lov å mate fuglene heller). Samme søndag som jeg fikk politi-trusselen, så holdt hun så besett på med dette at jeg ikke klarte å dy meg. Så straks jeg hørte henne åpne balkongdøra si, vrengte jeg opp min egen og brølte at det var helligdag :fnise: Det ble stilt gitt, men det varte ikke lenge. Har heldigvis flytta nå:P 

Anonymkode: 65275...55d

En eldre mann kom på min dør klokken 22 og sa at nå var klokka 23 og musikken måtte av. Hadde på radioen men det var ikke høy lyd. Også var klokka 22, ikke 23. 

Han døde ikke så lenge etterpå fordi han ble offer for å få en dør smelt i hodet eller noe sånn. :( Hvis hun reagerer på det så er hun litt vel sytete. Pga litt lyd fra en vaskemaskin? 

Endret av te_groupies
Skrevet

Unge eller gamle så er dere dammer klage vesener. I ung alder så klager dere for det enne og med alderen så bare endres klage område på noe annet. Enslige dammer klager myeee mer en dere som har partner. 

Vi menn vet det veldig bra ..... 

Anonymkode: c62c6...299

Skrevet

Tror de fleste blokker har minst én "Sinna-Guri", alltid moro det. :P 

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unge eller gamle så er dere dammer klage vesener. I ung alder så klager dere for det enne og med alderen så bare endres klage område på noe annet. Enslige dammer klager myeee mer en dere som har partner. 

Vi menn vet det veldig bra ..... 

Anonymkode: c62c6...299

Eldre folk er mye sure. De har mye vondt og sånn. 

Her er all kjeften jeg har fått de siste årene av noen «oldinger»:

- en kommer med noen poser og ber meg fløtte meg (skriker det ut).

- en annen ber meg dra et visst sted.

- en dame HYLER ut til meg i en butikk at man skal gå ut (hun eier sikkert området).

- enda en som ber meg dra et visst sted (helt uten grunn - hadde ikke sett på henne en gang). 

- +++ masse mer. Orker ikke ramse opp alt. 

Men det er mange hyggelige eldre også da. Som bare smiler og er glade og som aldri ville sagt eller gjort sånn. 

Enkelte burde man passe seg for fordi de kan bli innmari sure.

Endret av te_groupies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...