Gå til innhold

Sure, gamle damer i blokk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemmer aldri henne som ringte på og i heller skarpe ordelag kunne informere om at det ikke var lov å henge dyner over balkongrekkverket og/eller riste dem. Jeg svarte at jeg var klar over det og derfor ikke hadde gjort det heller. Da repliserte damen at det var korrekt men hun hadde sett at jeg hadde lyst til å riste dynen! :ler:

Vel har jeg hatt mange lyster det kanskje kan være grunn til å kritisere, men akkurat lysten til å riste dyner har aldri vært så påtrengende at den har vært åpenbar for andre tror jeg...

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gangen jeg bodde i blokk, satte en gammel dame ut ryktet om at jeg var alkoholiker. :ler: (og jeg som omtrent ikke drikker i det hele tatt..)

Skulle ha gjester, hadde vært på polet og gikk forbi henne med to tunge pol-poser.

Akkja, stakkars gamle krek, hvis hun hadde moro av det,så.

• Liker 2
Skrevet
Da repliserte damen at det var korrekt men hun hadde sett at jeg hadde lyst til å riste dynen! :ler:

Da tror jeg jeg hadde ragert sånn: :overrasket::hoho: - helt spontant.

Skrevet

er det ikke lov å henge en dyne på eget verandarekkverk?? :overrasket:

Skrevet
er det ikke lov å henge en dyne på eget verandarekkverk?? :overrasket:

Nei, mange brl har slike regler. ikke mitt heldigvis, men jeg kjenner til andre. - Ved spørsmål om hvorfor ikke???? Kkan ingen i styret svare på det, men refererer til at: "Slik har det vært siden brl ble opprettet i 1964, og slik kommer det til å forbli."

Skrevet
. Da repliserte damen at det var korrekt men hun hadde sett at jeg hadde lyst til å riste dynen! :ler:

:hoho:

Vi har også et par sånne her, spesielt hun ene. Hun er helt besatt på at det ikke er lov til å parkere utenfor hovedinngangen her, så hver gang vi parkerer her etter vi har kommet hjem fra jobb fordi vi skal handle eller trene etter middag, så henger hun og gauler ut av vinduet sitt i tredje etasje. Hun er alltid flink til å nevne alt som står i vedtektene fra 1962, selv om hun glemmer at vi har lov til å stå parkert der i to timer (noe som også står i vedtektene). Og når vi sier at vi har lov, så skal hun alltid vaske vinduene sine med salmiakk, så om det går ut over lakken på bilen så er det vårt problem. Den ene gangen presterte hun å si alt ALLE naboene skulle vaske vinduene sine med salmiakk, SAMTIDIG, på nøyaktig DET tidspunktet :ler:

Sambo sprakk en gang og spurte hva slagt skitne vinduer hun hadde siden hun måtte vaske de tre ganger i uka :ler:

En annen gang påsto hun at vi hadde borret kikkehull fra vår garasje inn til hennes. At de hullene var originale og at det var for ventilasjon gikk hun ikke med på :roll:

årh, det er så mange eksempler at jeg kunne skrevet side opp og ned. Hva ER det med disse damene?

• Liker 4
Skrevet
Nei, mange brl har slike regler. ikke mitt heldigvis, men jeg kjenner til andre. - Ved spørsmål om hvorfor ikke???? Kkan ingen i styret svare på det, men refererer til at: "Slik har det vært siden brl ble opprettet i 1964, og slik kommer det til å forbli."

Slike regler kan vel endres om nok vil?

Skrevet
Slike regler kan vel endres om nok vil?

Ja, men når flertallet av beboerne i blokka er eldre mennesker, går ikke det.

En av grunnene til at jeg vil inn i brlstyret. :)

Skrevet
Sambo sprakk en gang og spurte hva slagt skitne vinduer hun hadde siden hun måtte vaske de tre ganger i uka :ler:

Men dere kan vel levere inn en klage på henne?

Skrevet
Men dere kan vel levere inn en klage på henne?

Joda, visst kan vi det, og hun har sikkert levert inn klage på oss for lenge siden. Men vi flytter om 6 mnd (halleluja) så vi gidder ikke lage enda mer styr.

Skrevet
Ja, men når flertallet av beboerne i blokka er eldre mennesker, går ikke det.

En av grunnene til at jeg vil inn i brlstyret.  :)

Sant nok. Vet om flere som sitter i slike styrer, og dermed får forhindret en del merkelige nye regler.

Skrevet

Skjønner. :)

Jeg har heller ikke klaget på noen, fordi jeg skal bo her lenge, og ønsker et ok bomiljø. Om jeg klager blir det vel et helvete. :ler:

Skrevet
Jeg har oppdaget en ny naturlov: Bor du i blokk, vil det autumatisk dukke opp tre - fire gamle damer som ikke har noe liv, som er regelryttere, og som har viet livet sitt for å opprettholde reglene i borettslaget. Og som bruker all sin tid på å gjøre livet surt for andre.

I denne blokka er det:

* Gamle damer legger hodet intil inngangsdøra din for å lytte om det er stille etter 22.00. ( :overrasket:  :ler: Jeg "reiv" opp inngangsdøra og fersket en av disse en gang, hun falt nesten ned i gulvet. Kunne ikke dy meg.  :sjarmor: )

* Gamle damer som går gjennom søpla for å finne ut om du har kastet noe i feil søppeldunk

* Gamle damer som klager om du bruker hammeren for å henge opp et bilde i helgene (ikke lov til å pusse opp i helgene. Tre dunk med hammeren - og det blir bråk)

* Gamle damer som stadig henger opp lapper i fellesgangen og gjerne navngir dem som (gud forby) har hatt tv'n på etter kl 22.00

* Gamle damer som lager underskriftskampanje for å bli kvitt "brysomme" naboer

Jeg har vært heldig - jeg er stille, og gjør lite ut av meg, så jeg har stort sett sluppet unna disse gamle naboene. Men jeg fikk virkelig nok da en av dem banket på døra - hun ville ha meg til å skrive på en underskriftskampanje at den pakistanske familien som bor vegg i vegg med meg er eksepsjonelt bråkete.

Bråkete? De er jo stille som mus! Jeg bor jo vegg i vegg med dem - jeg burde vite det!

Det kan ikke være annet enn rasisme. Jeg blir så oppgitt. (Og den gamle damen ble selvfølgelig irritert på meg da jeg nektet å underskrive)

Hva er det med disse gamle damene? Er de ensomme og mangler så mye kjærlighet i livet sitt at de vier sine siste dager til å gjøre livet surt for folk? Er det en måte å straffe verden på? Føler de makt? Eller føler de at alle er slemme og ingen forstår dem? Hva i alle dager er det som styrer dem?

Herregud - håper jeg aldri blir slik som gammel dame!

I blokk finner du ulike slag av folket. raringer finner du uansett hvordan du velger å bosette deg,men du merker de så godt i en blokk.

Mulig de tviholder så stivbent på reglene i ditt lag som det var på 60-tallet?

Tidene har forandret seg. den gang, så var det jo ikke lov å trekke ned på do om natten.

Selvfølgelig bør man ha regler. At det skal være stille kl22(23 er vel mest vanlig) betyr ikke at du ikke kan røre deg.

Er det så lytt at de hører alt etter kl 22, så er det bygningsmesssig og ikke folket.

Har selv bodd mange år i blokk. Stille etter klokken 23 betyr at du ikke skrur opp anlegget, øver på trommer osv,men jeg dusjet, satte på vaskemaskin osv.

Det er da umulig lov å holde på slik disse damene gjør. For det første, kan ingen nekte deg å ha på tv etter kl 22, du kan sitte til lyse morgen.

Reglene er tuftet på en gammel tid.

Navngi folk på lapper? underskrift for å få ut folk?

Det er ikke slik det skal foregå. Har hun noe å klage på, så må hun sende SKRIFTLIG klage til styret. Der må hun redegjøre for forholdene. Så skal styret undersøke de faktiske forhold.

Desverre, så har hun kansje ikke noe annet å bry seg med. Ikke dermed sagt at det er akseptert.

Neste gang hun lytter, så åpne døren og spør om det er noe hun lurer på.

Hun kan jo få beskjed om om hun ikke slutter med lapper, lytting og andre ting, så blir det sendt klage på henne.

• Liker 2
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg ble så drittlei gamlingene at jeg leverte skriftlig klage på dem til sameiet, jeg. Formannen i sameiet ringte meg gledesstrålende og fortalte at hun hadde fått brevet, og at hun var sjeleglad for at noen ENDELIG hadde levert en skriftlig klage, sånn at hun kunne "gå og ta dem litt", for de pleide visst å klage og syte på alt og alle - men muntlig. En skriftlig klage ble sett på som litt mer håndfast og noe annet enn syt og klag, så hun var kjempefornøyd med å få en hel haug med punkter hun kunne ta dem på.

Kjempegøy :) Jeg la stor vekt på det siste punktet som stod i husreglene, at husreglene var til for at alle skulle trives og ha det hyggelig, og DET var disse gamlingene ganske gode på å bryte, kan du si. Det er jo ikke akkurat hyggelig å bli hylt til når du sitter på verandaen din fordi de hører at det klirrer i et glass med isbiter... I hvert fall ikke når de sitter under deg og kjederøyker mentholrullings åtte timer om dagen.

Skrevet

Kanskje ikke rart vinduene hennes blir skitne om hun står med ansiktet klint oppi det hele dagen for å følge med på potensielt vedtektsbrytende ting naboene foretar seg...

Må være bra trist å være sånn, selv om det kan være moro å være sint også :sjenert:

Noen steder får jo folk klagebrev med kopi av vedtektene hvis de henger opp sengetøy INNE, om det lar seg gjøre å såvidt skimte en dynekant om man glor inn der... At ikke man skammer seg over å faktisk gå og lytte og omtrent bruke stige og kikkert for å se inn til naboene sine er ganske snålt, men...

Skrevet

Her er det mange slike gamle damer. De reagerer på alt mulig og liker tydeligvis ikke unge folk. Jeg tror faktisk de blir usikre av folk i tyveårene. :lol:

Skrevet
Da tror jeg jeg hadde ragert sånn:  :overrasket:  :hoho: - helt spontant.

Siden dette var første gangen, gjorde jeg også det. Senere, da jeg hadde hørt på klagingen hennes flere ganger om dagen i en lengre periode hvor jeg satt hjemme og leste til eksamen, eksploderte jeg fullstendig. Hun hevdet bl.a. at jeg holdt henne våken om natten med TV-tittingen min. Jeg hadde jo ikke TV, men da jeg inviterte henne inn for å vise henne at det ikke sto noen TV noe sted, hevdet hun at jeg hadde gjemt den! :overrasket: Da smalt det og jeg ba henne kjøpe seg en dildo slik at hun kunne få utløp for den seksuelle frustrasjonen sin et annet sted... :sjenert: Ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse, men stille ble det!

• Liker 3
Skrevet

:klappe::ler:

Jeg ler meg skakk, dette var jammen god underholdning!

Selv bor vi i OBOS-blokk fra 49, men det er jo så gamml at at det ikke er mange av de gamle igjen, eneste originale i oppgangen er 92 år og bor under oss og var sjeleglad da vi ble gravide for da ble det endelig litt liv i gården. ;)

• Liker 1
Skrevet
Siden dette var første gangen, gjorde jeg også det. Senere, da jeg hadde hørt på klagingen hennes flere ganger om dagen i en lengre periode hvor jeg satt hjemme og leste til eksamen, eksploderte jeg fullstendig. Hun hevdet bl.a. at jeg holdt henne våken om natten med TV-tittingen min. Jeg hadde jo ikke TV, men da jeg inviterte henne inn for å vise henne at det ikke sto noen TV noe sted, hevdet hun at jeg hadde gjemt den! :overrasket: Da smalt det og jeg ba henne kjøpe seg en dildo slik at hun kunne få utløp for den seksuelle frustrasjonen sin et annet sted... :sjenert: Ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse, men stille ble det!

:hoho::hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...