Gå til innhold

Sure, gamle damer i blokk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget en ny naturlov: Bor du i blokk, vil det autumatisk dukke opp tre - fire gamle damer som ikke har noe liv, som er regelryttere, og som har viet livet sitt for å opprettholde reglene i borettslaget. Og som bruker all sin tid på å gjøre livet surt for andre.

I denne blokka er det:

* Gamle damer legger hodet intil inngangsdøra din for å lytte om det er stille etter 22.00. ( :overrasket::ler: Jeg "reiv" opp inngangsdøra og fersket en av disse en gang, hun falt nesten ned i gulvet. Kunne ikke dy meg. :sjarmor: )

* Gamle damer som går gjennom søpla for å finne ut om du har kastet noe i feil søppeldunk

* Gamle damer som klager om du bruker hammeren for å henge opp et bilde i helgene (ikke lov til å pusse opp i helgene. Tre dunk med hammeren - og det blir bråk)

* Gamle damer som stadig henger opp lapper i fellesgangen og gjerne navngir dem som (gud forby) har hatt tv'n på etter kl 22.00

* Gamle damer som lager underskriftskampanje for å bli kvitt "brysomme" naboer

Jeg har vært heldig - jeg er stille, og gjør lite ut av meg, så jeg har stort sett sluppet unna disse gamle naboene. Men jeg fikk virkelig nok da en av dem banket på døra - hun ville ha meg til å skrive på en underskriftskampanje at den pakistanske familien som bor vegg i vegg med meg er eksepsjonelt bråkete.

Bråkete? De er jo stille som mus! Jeg bor jo vegg i vegg med dem - jeg burde vite det!

Det kan ikke være annet enn rasisme. Jeg blir så oppgitt. (Og den gamle damen ble selvfølgelig irritert på meg da jeg nektet å underskrive)

Hva er det med disse gamle damene? Er de ensomme og mangler så mye kjærlighet i livet sitt at de vier sine siste dager til å gjøre livet surt for folk? Er det en måte å straffe verden på? Føler de makt? Eller føler de at alle er slemme og ingen forstår dem? Hva i alle dager er det som styrer dem?

Herregud - håper jeg aldri blir slik som gammel dame!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Unnskyld :ler:

:kose: Jeg tror ikke du er blant dem.

Men det er litt trist, da.

I stedet for å tenke "Å, for en søt, gammel dame" tenker jeg "Sure, rynkete skinnfell".

Endret av Succubus
Skrevet

Nei, det er jeg ikke, menjeg ba om unnskyldning for at jeg ler av problemstillingen din. Den er jo så altfor sann :ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg har flyttet pga sånne.

Gjett hva de klagde på:

De påsto at JEG stod og HELTE VANN ned på verandaen deres!

Guess what - det regnet...

Skrevet

Dette høres kjent ut.

Jeg var så glad da vi flyttet ut av vår obosleilighet og inn i privathus at jeg gaula i gangen "her bestemmer jeg" da jeg flyttet inn. :tommelsmil:

Skrevet
Jeg har flyttet pga sånne.

Gjett hva de klagde på:

De påsto at JEG stod og HELTE VANN ned på verandaen deres!

Guess what - det regnet...

Herregud. :ler: Ja, det er slike ting jeg sikter til.

Skrevet

du har helt rett, Sub, sånne damer er uspuselige, og finnes overalt!!

Skrevet

Hjelpe meg, det der høres helt vanvittig ut. Glad det stort sett bor unge folk i blokka der jeg bor..

Skrevet

Tragisk!

Har bodd i bygård i 14 år, men aldri opplevd noe slikt - og takk for det!

Skrevet

Naboen min klaget til styret, tettskrevet A4 ark, hun fikk ikke sove pga fulgene som spiste av fulgemateren på min veranda... Prøvde å si til henne at jeg var til å snakke til så hun måtte gjerne ringe på døren min hvis det var noe en annen gang... alt hun sa var: MEN JEG FIKK IKKE SOVE! :forvirret:

• Liker 2
Skrevet

Forsåvidt enig, men hos oss er det en kopi av Narvestad som regjerer :ler:

Men, så lenge reglene er fastsatt må man jo strengt tatt følge dem såfremt man ønsker å bo i blokk ;)

Skrevet

Jeg tror vår gamle/ middelarldrende dame knekker de fleste rekorder.

Hun fikk oss til å flytte fra det forrige borettslaget vi bodde i pga. hunden vi hadde skaffet oss. Hun påsto nemlig at hun var hyperallergisk mot hunder og at vi derfor måtte flytte. Jeg tror ikke hun var allergisk i det hele tatt, kanskje var hun bare redd for hunder og hadde ikke noe apparat til å takle det. Støtte vi på henne med hunden vek hun flere skritt bakover og begynte å spille skuespill (hyperventilasjon og hese skrik).

I etasjen over henne bodde det imidlertid en annen gammel dame med hund, som hadde vært gjennom rettssak for å få beholde sin hund. På tross at at damen med hunden vant, ble altså marakkelet værende i sin leilighet og nå skulle hun kaste ut OSS.

I etasjen under henne fikk vi etterhvert vite at nok en dame holdt innekatt i hemmelighet (pga. suredamen). Rart plagene ikke var uutholdelige..

Denne hyperallergiske damen gikk selv med pels og røyket.

En gang overhørte vi henne mumle at hun håpet nabohunden døde snart (dette var første gang vi traff henne, hun tilsnakket oss for å henge opp en midlertidig lapp på postkassen med navnene våre på slik at posten skulle komme frem før vi fikk laget en offisielt skilt).

Denne samme damen har klaget på en småbarnsfamilie i blokken (det bråker så når de leker på gulvet) og en enslig dame fordi hun STØVSUGET PÅ DAGTID.

Styret i borettslaget har resignert overfor dette ekle vesenet og vi gadd heller ikke ta opp kampen mot kreket. Vi ville jo uansett ikke blitt kvitt henne eller kommentarene hennes. Nå bor vi et annet sted med vidunderlige naboer.

• Liker 3
Skrevet

Det eneste positive med sånne gamle damer er at de er en billig innbruddsforsikring. Ingen ville jo komme forbi de med stereo og sølvtøy uten å bli sett og kryssforhørt. :ler:

• Liker 2
Skrevet

håper du har sagt fra til den pakistanske familien at du støtter dem?

Skrevet

:ler: Kjenner til noen sur-kjerring-i-blokk (og helst borettslag)-historier, ja.

Dessuten kjenner jeg ei som har potensiale til å bli sånn - hun har klagd på (eller i det minste over) omtrent hver eneste nabo hun har hatt, fra bråkete barnefamilier til katten på verandaen ved siden av til de som øver på et instrument på dagtid... Noen ganger har det vært begrunnet, altså, men samtidig - noen mennesker egner seg ikke til å bo tett på andre, og bør innse det heller enn å forsure hverdagen for naboene sine.

*glad jeg bor i hus*

Skrevet

Du glemte hun som står innenfor inngangsdøra og låser opp for deg når du kommer hjem fra byen natt til søndag. Da får hun med deg hvor lite edru du var og om du har med deg et mannfolk hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...