Gå til innhold

Han skal banke voldtektsforbryteren min!


Gjest Redd

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ganske fortvilet - bestevennen min har tenkt å banke voldtektsforbryteren min!

Jeg fortalte en god venn av meg om voldtektene jeg ble utsatt for som barn, siden han lenge har hatt mistanke om at noe er alvorlig galt. Han fant meg på gulvet etter et selvmordsforsøk for en tid tilbake blant annet, og da blir man jo egentlig nødt til å fortelle etter hvert.

Men..tingen nå er at vennen min ble skikkelig skikkelig sint etter jeg hadde fortalt alt! Ikke på meg, men på overgriperen, som han vet veldig godt hvem er. Han planlegger nå å banke livskiten ut av ham, som han sier - han har til og med sagt at hvis overgriperen dør underveis så er det helt greit. Dette er han helt fast bestemt på å gjøre selv om jeg ikke vil at han skal gjøre det :S Voldtektsforbryteren min har ødelagt 2/3 av livet mitt (målt i år), så det er ikke for hans del - men fordi jeg ikke vil at vennen min skal havne i trøbbel, rett og slett.

Vennen min har vært i fengsel tidligere for å ha banket en voldtektsforbryter, da fikk han 3 måneder siden det var hans første forbrytelse. Han har ingenting imot fengsel sier han, så han sier at det er verdt det om han må sitte inne denne gangen også. Kan legge til at jeg tidligere har anmeldt dette, men at det ble henlagt. Tror vennen min sa at "man sier at man ikke skal ta loven i egne hender, men når loven svikter bør det pokker meg være lov!", og han er altfor bestemt til at jeg får stoppet han på noe vis :S

Men så er spørsmålet..Når (det er ikke hvis lenger) vennen min gjennomfører dette angrepet på overgriper, hva vil så skje med meg? Vil jeg bli regnet som medskyldig på noe vis? Og hvilken straff vil vennen min regne med å få om det blir anmeldt? Er rimelig fortvilet nå kan du si..!

Hvordan kan jeg stoppe vennen min i å gjøre dette? Jeg vil ikke miste vennskapet, men jeg vil ikke at vennen min skal måtte i fengsel indirekte på grunn av meg heller... Har truet med å bryte all kontakt med vennen min til og med for å få han til å avbryte planene sine, men han sier han kommer til å gjennomføre det uansett hva jeg gjør :( Uansett hvor instendig jeg sier at jeg ikke vil at han skal gjøre dette så kommer han altså til å gjøre det, så å prate med ham om det funker ikke rett og slett.

Takker for alle svar.

Mvh redd og ødelagt jente 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:tristbla::troest:

Har ikke så veldig mange råd på dette området, men kanskje du bør ta kontakt med politiet, fortelle dem hva som er skjedd og at du er redd for at vennen din skal gjøre alvor ut av det? Da kan de kanskje bryte inn og snakke med vennen din for deg, og siden du da allerede har gitt beskjed om frykten din så kan du ikke regnes som medskyldig siden du da har gjort ditt for å forsøke å stoppe det. De bør i alle fall kunne gi deg noen råd om hva du bør foreta deg.

Det er mulig at det at du går til politiet om det gjør at du mister vennen din (han kan se det som et svik), men når han kommer over sinnet sitt vil han skjønne at det var det beste som ble gjort for å unngå at han skulle havne i fengsel igjen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sier noe slikt:

- Jeg forstår at du er sint, og jeg setter pris på at du vil beskytte meg. Du tar dine egne valg, og dersom du virkelig ønsker å gjøre dette, kan jeg ikke hindre deg. Men du skal vite at jeg ikke ønsker at du gjør det. Jeg setter pris på og trenger din støtte, men om du havner i fengsel kan du ikke støtte meg. Du er en god venn, og jeg trenger deg. Om du havner i fengsel vet jeg ikke hva jeg gjør. Alt jeg ber om er at du tenker deg om i en uke. Dersom du fremdeles ønsker å gjøre det, etter å ha tenkt deg godt om, så gjør det du føler du må.

Jeg tror at han vil "kjøle seg " litt ned etter å ha tenkt over det i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon er det utrolig lett å føle seg maktesløs, og for mange er det lett for å ty til aggressivitet pga det.

Spør han om det er for din skyld, eller sin egen skyld han vil banke han opp…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg så hadde jeg ønsket å se overgriperen hardt skadd eller lignende. Hvis ikke, så hadde jeg vel ikke fortalt hvem som var den skyldige tror jeg...

Det er jo naturlig at venner reagerer på slike opplysninger, og at kompisen din er forbannet er helt naturlig. Hvis du tror at hans handlinger kan skade deg på noen måte, så kan du jo ikke gi så mye opplysninger til vedkommende da. Men gjort er gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du postet samme innlegg i går men da het det at han ville drepe fyren, ikke bare banke han opp. Innlegget ble slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet jeg postet dette innlegget i går, men fikk vennen min til å sverge på at han ikke skulle drepe overgriper, noe han gikk med på. Men han gikk ikke med på å la være å banke vedkommende :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg postet dette innlegget i går, men fikk vennen min til å sverge på at han ikke skulle drepe overgriper, noe han gikk med på. Men han gikk ikke med på å la være å banke vedkommende :S

Skrev du ikke at det ikke gjorde noe om han døde av julingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik da at du også kan bli dømt viss noe skulle tilstøte din voldtektsforbryter siden du ikke har meldt fra at du visste noe kriminielt ville tilstøte han... - noe å tenke over kansje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter inne med opplysninger om en planlagt kriminell handling som du ike gjør noe med. Strafferettslig, så er du en medskyldig.

Så du kan få store problemer.

Ta kontakt med politiet. Her betyr død ingenting, så hva gør du?

Ha om du ser i avisen i morgen at en person er død? pga skader utført av noen.

De første politi gjør er å sjekke bakgrunn til offeret. Hva han har vert borti, mulig de finner deg der. Da blir du sjekket, hvilke liv du lever, venner osv...Hva om de da banker på døren til deg? Da er det forsent for deg!

Her har du STORT ansvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...