Gå til innhold

Hvis Gud finnes


Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese
Så Noas ark er noe gud utførte for at han var lei onde mennesker. Så ble alle nye mennesker snille. Men malariamyggen ville han skjenke hele verden. Er jo den som dreper flest mennesker. Snille guden altså  :ironi:

feil tuberkolose bakterien er den som har drept flest mennesker igjennom historien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe som heter fri vilje.

Alt som er menneskeskapt er det gud som har skapt. Han har tross alt skapt oss eller?

Og hvorfor er det så mange som ber til han for småting, og de kommer i oppfyllelse. Mens mange barn ber for at de skal ha det bra, men lever i fattigdom, nød og krig?

Hvilken gud er den rette? Er jo så mange å velge mellom.....

Siden du ifølge deg selv ikke har fri vilje, hvem var det da som fikk deg til å skrive dette? Hvem tvang deg?

Og hvorfor klarte du ikke å tenke ut dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil tuberkolose bakterien er den som har drept flest mennesker igjennom historien

ja og fortsatt så er gud god???? Han må jo ha skapt tuberkulose og malaria, for ikke å snakke om HIV.

Er ikke mye god denne guden som kristne syns om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ifølge deg selv ikke har fri vilje, hvem var det da som fikk deg til å skrive dette? Hvem tvang deg?

Og hvorfor klarte du ikke å tenke ut dette selv?

Å ha fri vilje er ikke å tenke, men å handle.

Hadde jeg bodd i Asia, så kunne jeg ikke ha svart slik jeg ville på innlegg her i Kvinneguiden.

Jeg kan ikke gå rundt å skrike neger på gatene i USA... ikke fri vilje ( ikke det at jeg ønsker å gjøre det da), kunne ikke tegnet figurer på Kongeplakater i Thailand. Man får alltid konsekvenser av hva man gjør og hvor man gjør dem. Jeg hadde ikke fri vilje da jeg ble født med Norges lover og statskirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
ja og fortsatt så er gud god???? Han må jo ha skapt tuberkulose og malaria, for ikke å snakke om HIV.

Er ikke mye god denne guden som kristne syns om.

At det finnes dødelige sykdommer, har ingenting med og gjøre om Gud er ond eller god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes dødelige sykdommer, har ingenting med og gjøre om Gud er ond eller god.

Selvfølgelig, han har jo skapt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese
Selvfølgelig, han har jo skapt det!

har han ikke da også skapt plantene som man lager medesinen av som gjør folk friske ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha fri vilje er ikke å tenke, men å handle.

Hadde jeg bodd i Asia, så kunne jeg ikke ha svart slik jeg ville på innlegg her i Kvinneguiden.

Jeg kan ikke gå rundt å skrike neger på gatene i USA... ikke fri vilje ( ikke det at jeg ønsker å gjøre det da), kunne ikke tegnet figurer på Kongeplakater i Thailand. Man får alltid konsekvenser av hva man gjør og hvor man gjør dem. Jeg hadde ikke fri vilje da jeg ble født med Norges lover og statskirke.

Etter mitt skjønn så var skrivingen din en handling, etter en tanke.

Du hadde valget mellom å skrive det du tenkte, eller la være, hvis altså ingen tvang deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Noas ark er noe gud utførte for at han var lei onde mennesker. Så ble alle nye mennesker snille. Men malariamyggen ville han skjenke hele verden. Er jo den som dreper flest mennesker. Snille guden altså  :ironi:

Alle nye mennesker ble ikke snille nei, men utifra en som var gudfryktig i forhold til alle andre, kom den nye slektskapet. Ja, og de fleste vil leve evig uten Gud over seg, så for all del, ikke la det være noen sykdommer så mennesker blir mer stolte enn de er, heldig syns jeg at jeg er som har fred med at det finnes en Gud, og jeg kan legge all skyld på Ham, for Han har tatt på seg all skyld, og det har forandret meg fra å være skikkelig bitter på livet til å være mindre bitter, og mer levende med Guds liv boende i meg så jeg kan lære en god og rettferdig Gud å kjenne, livet er ikke et bekymringsfritt liv, Gud skylder jeg ofte på, men Han elsker meg sånn, det er vanskelig å være langsint på Han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mitt skjønn så var skrivingen din en handling, etter en tanke.

Du hadde valget mellom å skrive det du tenkte, eller la være, hvis altså ingen tvang deg.

Vel om du sier at vi fikk fri vilje av gud, så sier du at han ikke er allvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes dødelige sykdommer, har ingenting med og gjøre om Gud er ond eller god.

Joda, han fikk mennesker til å brenne hekser (kvinner som var legekyndig) De brukte planter og vekster for hjelpe folk med sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Joda, han fikk mennesker til å brenne hekser (kvinner som var legekyndig) De brukte planter og vekster for hjelpe folk med sykdommer.

så når det skjer noe godt så er det mennesker. Når noe ondt skjer er det Gud

dette beviser jo at du trenger Gud for og gi noen skyllen for ondskapen.

og det var ingen Gud som kom ned i middelalderen og sa brenn heksene. Det var mennesker og deres totalte feiltolkning av Bibelen en bok som er laget av mennesker for mennesker.

Skapte ikke Gud disse plantene ?

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel om du sier at vi fikk fri vilje av gud, så sier du at han ikke er allvitende.

Mener du med det å si at Gud ikke vet at han ga oss fri vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud shmud rumpebrud!

Det virker ikke som at noen her inne faktisk har studert bibelen... Ikke de som er for gud, eller imot han. Jeg er ikke kristen, men jeg har lest, og leser fortsatt i bibelen innimellom. Om dere andre her hadde gjort det samme, så hadde dere forstått hvor utrolig latlig den diskusjonen her er!

Det er ikke så rart at de som ikke er kristene ikke kan så mye om det som står i bibelen, og dermed kommer med usaklige og rare komentarer... Det jeg reagerer mest på, er de som faktisk er kristene, å samtidig ikke har peiling på hva de snakker om! Det er jo helt utrolig...

Hvis man er kristen, å tror på at det fins en gud, som faktisk har en bok. Hva med å da studere hele greia, så du veit akkurat hva den dreier seg om? Hverdagskristene tror jo at man kommer til hælvete, om man ikke er på guds gode side. I bibelen står det helt klart hva man skal gjøre for å være på guds gode side. Man skal følge bibelen til punkt og prikke. Gjør vi ikke det, så vil han ikke ha noe med oss å gjøre, å sån er det. Til dere kristene. Les den jævla boka! Dere kan ikke lese litt her og litt der, å tro at dere kan gjøre som dere vil, så lenge dere ber om tilgivelse, for det er faktisk ikke det som står der.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud shmud rumpebrud!

Det virker ikke som at noen her inne faktisk har studert bibelen... Ikke de som er for gud, eller imot han. Jeg er ikke kristen, men jeg har lest, og leser fortsatt i bibelen innimellom. Om dere andre her hadde gjort det samme, så hadde dere forstått hvor utrolig latlig den diskusjonen her er!

Det er ikke så rart at de som ikke er kristene ikke kan så mye om det som står i bibelen, og dermed kommer med usaklige og rare komentarer... Det jeg reagerer mest på, er de som faktisk er kristene, å samtidig ikke har peiling på hva de snakker om! Det er jo helt utrolig...

Hvis man er kristen, å tror på at det fins en gud, som faktisk har en bok. Hva med å da studere hele greia, så du veit akkurat hva den dreier seg om? Hverdagskristene tror jo at man kommer til hælvete, om man ikke er på guds gode side. I bibelen står det helt klart hva man skal gjøre for å være på guds gode side. Man skal følge bibelen til punkt og prikke. Gjør vi ikke det, så vil han ikke ha noe med oss å gjøre, å sån er det. Til dere kristene. Les den jævla boka! Dere kan ikke lese litt her og litt der, å tro at dere kan gjøre som dere vil, så lenge dere ber om tilgivelse, for det er faktisk ikke det som står der.

Bibelen gir god veiledning, men det er ikke saann om man er kristen so MAA man lese den,

I bibelen står det helt klart hva man skal gjøre for å være på guds gode side.

Det man skal gjore er aa ta imot trosgaven som blir gitt de som ydmyker seg Gud, for Han staar de stolte imot. lysten til aa lese mer kommer ved troen, de som leser den uten tro, kan holde paa lenge uten aa faa de aapenbaringer som trengst, for troen er nokkelen, jo vi kan lese litt her og litt der, vi kan be om tilgivelse om vi vil, men Gud vil vi skal fokusere paa det vi allerede har faatt og ikke stagnere i skyldfolelse, Gud godtar vui er svake mennesker, Han vil hjelpe oss mer enn at du skal hjelpe deg selv. Alt jeg trengte aa vite var evangeliet og utifra det kom troen som aapenbarte boken mer og mer. Og mer og mer blir aapenbart, Gud er ikke en som pisker deg om du ikke leser, fordi trangen til aa lese kommer ved tro, og du bruker din frie vilje ved at du har lyst, til aa laere Ham aa kjenne. Mange er motstandere av at Gud er god og at Han sendte sin sonn i menneskeskikkelse for aa gjore den store kjaerlighetsgjerning ved aa ta straffen for oss, og de motstandere forvrenger bibelen og gjor den til en lov for oss som ikke er nodvendig, naaden er over loven, blodet er stenket og loven forseglet. Veien til livets tre er aapnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Bibelen gir god veiledning, men det er ikke saann om man er kristen so MAA man lese den,

De eneste gangene bibelen er en god veiledning er når den ikke blir misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så når det skjer noe godt så er det mennesker. Når noe ondt skjer er det Gud

dette beviser jo at du trenger Gud for og gi noen skyllen for ondskapen.

og det var ingen Gud som kom ned i middelalderen og sa brenn heksene. Det var mennesker og deres totalte feiltolkning av Bibelen en bok som er laget av mennesker for mennesker.

Skapte ikke Gud disse plantene ?

Når har jeg sagt at jeg har noen form for tro på en gud?

Jeg stiller spørsmål om troverdigheten av gud, når de som er kristne sier han er god. Finner ikke noen logisk med gud.

Bibelen er skrevet av mennesker for mennesker som du sier selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du med det å si at Gud ikke vet at han ga oss fri vilje?

Han må jo vite hva det ville gjøre med mennesker når han gav oss fri vilje. Dere argumenterer jo med at han er en snill, god og allvitende mann, og derfro er vi skyld i alt som er grusomt i denne verden. Da burde han ikke gitt oss fri vilje. Han visste vel konsekvensene av det slik som jorden er i dag. Tsunami, krig, jordskjelv, fattigdom, nød, overgripere av alle slag osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Når har jeg sagt at jeg har noen form for tro på en gud?

Jeg stiller spørsmål om troverdigheten av gud, når de som er kristne sier han er god. Finner ikke noen logisk med gud.

Bibelen er skrevet av mennesker for mennesker som du sier selv.

når har jeg sakt at du har sakt at du tror på noen form for gud ?

det kristne synet på Gud er i mine øyne feil. Men jeg synes uansett det blir feil og gi Gud skyllen for det onde som skjer for meg er det og feie menneskets egen ondskap og det onde vi gjør under teppe., For man kan bare gi Gud skyllen,

vist du ikke finner noen logik i Gud har det da noen betydning om de kristne mener Gud er god ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Han må jo vite hva det ville gjøre med mennesker når han gav oss fri vilje. Dere argumenterer jo med at han er en snill, god og allvitende mann, og derfro er vi skyld i alt som er grusomt i denne verden. Da burde han ikke gitt oss fri vilje. Han visste vel konsekvensene av det slik som jorden er i dag. Tsunami, krig, jordskjelv, fattigdom, nød, overgripere av alle slag osv osv.

selfølgelig vet han det. Og siden han ga oss fri vilje så kan han ikke ta den fra oss.

jeg tror ikke det er alle som er klar over hvor stor gave den fri vilje faktisk er problemet er at det er så mange som misbruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...