Gå til innhold

Uønskede gaver


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

:sjenert: Men kanskje kan flere fortelle meg hva de gjør med gaver som de ikke kan bruke? Jeg har jo fått noen innspill. Jeg hater jo egentlig å kaste ting jeg har fått, men det går bare ikke å samle på alt dette. Og det har blitt et irritasjonsmoment. Dessverre. Det var kanskje dumt å ta med framtiden i dette (det med barn), men det er nå dessverre slik jeg tenker. Jeg har jo sett at hun elsker barn, og selv når jeg har har vært barnevakt, kommer hun jo med ting til disse barna som hun delvis aldri har sett før. Så jeg tenker jo mitt om hva som kan komme til å skje når vi får barn.

Huff, men nå babler jeg visst fælt her. Jeg har bare så mange tanker om dette som surrer rundt i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dere er i etableringsfasen eller kommet så langt at dere har alt og stilen er klar.

Ser du skriver "smaken min",men samtidig sier du at hennes sønn kommer hjem med gaver når han har vert der. Ønsker han de gavene fra mor eller har du truffet blink? at han har prikk lik din smak? Eller skal det være DIN stil/smak.

Jeg husker da vi etablerte oss. Mor/svigermor kom stadig med ting. Da var de over i en ny fase,men vi trengte alt. Var jo takknemlig for alt som var. Når man var 18/20, så var ikke stilen så viktig, bare man hadde det man trengte.

Tror nok ikke det er av vond mening. Hun tenker vel at alt er dyrt og dere trenger både ditt/og datt??

Hvem har vel ikke fått en dårlig termos i jul/gave eller andre anledninger? jeg selv kjøper kun et merke. Det et e er kvalitet og holder på varmen. vel, jeg har fått noen andre i gaver. Av folk som kansje har dårlig råd/ikke vet kvaliteten på ulike termoser.

De har blitt satt i skapet. Vel har jeg tatt de fram når de har vert på besøk. Hatt isvann ol i de.

Termosene har tul sist havnet i søplet.

Har selv komt i min andre fase. Ba unger ta det de ønsket da vi flyttet. Trodde mye ble satt igjen, men de ble kjempeglade i sin 3 årige samboerforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig, veldig godt TS. Det er forferdelig å bli lasset ned med nips, ting og ubrukelige gjenstander man verken ønsker seg, trenger eller liker. Det er vanskelig å komme med noe råd annet enn at du må konfrontere henne med dette en gang for alle. Snakk med samboeren din, og spør om han er enig. Bestem dere for å si nei når hun kommer med ting. Fortell at dere har mer enn nok, og dere blir slitne av å ha masse ting i huset. Jeg tenker også på det du sa med fremtid og barn - hvis noen skulle lesse barna mine (og meg selv + samboer) ned med ting og tang i hytt og pine, da ville jeg rett og slett blitt sprø - i tillegg til at jeg ville satt foten ned rimelig kjapt. Jeg ville forklart om mitt fohold til overforbrukssamfunnet, og videre at jeg ikke ønsker at barna mine skal vasse rundt i leker og ting. Jeg ville forklart om hvordan jeg følte det den gangen jeg var 21 og passet to småjenter i England. De hadde så mye leker at de måtte ha to rom; et til å sove i og et til lekene. Jeg så aldri at de lekte med noen av lekene heller. Husker en gang jeg stod på rommet deres mens alle var ute av huset, jeg skulle skifte på sengene. Plutselig begynte jeg å gråte. Jeg tenkte på alle de barna i verden som ikke har noen leker i det hele tatt. Forklar din svigermor om disse tingene og hvordan du føler det, hvis hun da ikke gir seg må du rett og slett si det rett ut i klartekst. Det ER virkelig slitsomt med folk som lesser andre ned med ubrukelige ting, om de skal være snille aldri så mye mener jeg faktisk det er litt frekt også.

Jeg vet det kan være vanskelig, men forsiktig hinting hjelper sjelden. Er redd du må si disse tingene rett ut til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden vi flyttet sammen, og vi er begge i trettiårene, så vi har alt vi trenger. Det aller,aller meste er heller ikke ting som man kan bruke (bortsett fra den termosen), men pyntegjenstander, rett og slett støvsamlere, noe jeg ikke er noe glad i.

Samboeren min er heller ikke noe glad i slike ting, men som jeg tror jeg har nevnt, er dette ting som hun sier er til meg (ikke til oss). Han får egne gaver, som regel umengder med søtsaker, klesplagg (ok, jeg blir ikke så begeistret over de trusene han får med tegneseriefigurer på, men det har jeg aldi blandet meg bort i ;) ) og mer "gutteting".

Når det gjelder innredning, er vi ganske enige, og har brukt mange ting på å gå rundt og plukke ut de tingene vi trengte til den nye leiligheten sammen. Vi har begge vetorett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...