Gjest Hilde K S Skrevet 10. juni 2003 #401 Del Skrevet 10. juni 2003 Se tråden "fullblodskvinner" inne på snikk snakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 11. juni 2003 #402 Del Skrevet 11. juni 2003 GOD SOMMER!!!! Nå er det ferie og jeg skal bare slappe av! Gir en lyd når jeg erpå nett igjen! Mangemange ferieklemmer fra Magnhild PS! Husk at du skal bli gravid i sommer da!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #403 Del Skrevet 11. juni 2003 Takk for hilsener jenter! Koselig... :D Jippiii! Tanta dro hjem (eller til noen andre hun skulle plage) igår!! Nå er det bare å sette igang! Men alle "hjelpemidlene jeg skulle ha denne gangen (DQ, hostesaft...) er ikke i hus enda. Jeg kommer meg jo aldri til byen! Går bare og dasser hjemme for tiden Idag er det fotball-kamp igjen, og vi skal grille hvis været tilsier det... Skal i det minste se kampen ihvertfall, og denne gangen vinner vi! Lillen Dag 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. juni 2003 #404 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei Lillen pia... Dårlig grille-vær idag eller ?? Fotballkampen ja.. Får se hvor mye jeg makter å se.. I kampen mot Danmark spilte de så dårlig at jeg gadd ikke se andre omgangen.. Men du sier vi vinnner, så da vinner vi vel (men er det ikke påtide å bytte ut de samme gamle spillerne tro??) Angående FRIENDS så er det nok jeg som roter med hodet.. Sesongen er sikkert ikke ferdig som jeg skrev.. Egentlig tenkte jeg på at FRIENDS var ferdig for denne sesongen (vår), så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skrev det.. .. Men men... Godt å høre at tanta tok til vett å forduftet.. Makan til frekkhet.. Håper du ba henne om å ikke vise seg på en veeeldig god stund !? Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 11. juni 2003 #405 Del Skrevet 11. juni 2003 Kanskje det er sol og varme som skal til ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #406 Del Skrevet 11. juni 2003 Aahh... Har kommet hjem fra fotball-grillen nå. Nok en dritt-kamp. Men neste gang da... :-? Det regnet litt mens vi grillet, så grillen sto der alene ute mens vi sto inne og så på den gjennom vinduet. Og vi spiste inne foran tv'n... Mannen var så snill og kjørte meg hjem etterhvert, fordi ryggen min følte for å ligge litt. Den er på bedringens vei nå... :D Men klarte jeg å holde meg unna kontorstolen da? Nei... Men det var verdt det, for som alltid finner jeg så mye koselig lesestoff her inne. Har bestemt meg for å prøve å stumpe røyken for en stund når jeg legger meg ikveld, etter gode, hjelpsomme ord fra en go-jente her inne... I morgen altså... Jeg lover at jeg ikke skal lyge for dagboken min om hvordan det går Dette ser jeg frem til; og håper det virker positivt inn på eggløsningen som nærmer seg... *innhalerer som aldri før* Var kjempestolt av meg selv tidligere idag, som hadde klart meg med bare noen få linjer i dagboken min! Enorme fremskritt var ute og gikk! Men måtte altså tilbake, for jeg følte meg ikke helt ferdig for dagen... Men en gang må jeg jo gå tom for ting å skrive om jeg også... Vi får se når det blir! Blir masse svada før det... Ånei! Jeg glemte jo helt å be tanta takke for seg for en god stund nå, Jinx! Jeg får sende et brev til henne. Tror jeg gjør det her og nå: Kjære(as if!) Tante! Jeg skriver brevet med rød penn, siden det er din yndlingsfarge, og jeg håper på å blid-gjøre deg litt med tanke på hva jeg nå skal be deg om... Jeg takker så meget for besøket. Synes dog du ble litt lenge denne gangen, men det var kanskje like greit å ta et ordentlig besøk nå, for jeg håper på å ikke se deg på en stund. Vær så snill å ikke ta det ille opp, men du har sikkert andre du kan plage i mellomtiden. Tro det eller ei; det finnes mange jenter som faktisk til tider er glade for å se deg. Ta for eksempel min venninne N. Hun ble veldig skuffet da du ikke kom og besøkte henne i mars måned. Dette førte til frustrasjon og ledelse for henne. Men hun er glad for å ha deg tilbake igjen. Jeg håper du har nok å gjøre i tiden fremover, slik at du kan putte meg i glemme-boken for en stund. Kort og brutalt; jeg trenger deg rett og slett ikke! Da sier vi det sånn; vi sees igjen neste gang jeg trenger deg!? Takk for denne gang, og ha det fint så lenge... Lillen *poste brev* Takk for hilsen Hilde! Jeg regner med at det var fruktbarheten du hadde i tankene da du skrev!? Eller var det grillen? Må bare si at jeg blir mer og mer babysyk for tiden. Har tidligere sett veldig frem til å bli gravid, men nå tenker jeg mer og mest på tiden etterpå... Særlig når jeg leser i Klips sin dagbok...og idag også i Limbo sin! Det er så koselig å lese om! Nå skal jeg bare røyke enda litt til... Og så skal jeg drømme litt. Lillen Dag...skal vi se...tenker jeg skriver 9/10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. juni 2003 #407 Del Skrevet 12. juni 2003 Babysyk som bare det, men enda er det 5 måneder igjen for min del... Om 2 uker er jeg halvveis... Føler jeg har vært gravid i en evighet, men det er jo bare 3 mnd siden jeg testet positivt. Har hørt at fruktbarheten går opp dersom en slutter å røyke. Så bare stå på du jente. Men røyker lillenmannen? Menn får faktisk nedsatt sædkvalitet av sigaretter også... Klem fra Mayamor Som vinker hade til tanten til lillen - og måtte det bli lenge til neste besøk :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #408 Del Skrevet 12. juni 2003 Takk for fint innlegg Maya! Ja, Mannen røyker, men veldig lite. Han har jo snus, og slutter å røyke når jeg slutter (litt lettere for han, i og med at han får nikoyin gjennom snusen...). Jeg er ikke sikker på hva snus gjør med svømmerne. Røykeslutt ja... Det er ikke dagen min idag... Han idioten( ) jeg bor sammen med sa; "Dette tviler jeg på at du klarer!" Tenk å si noe sånt! Han burde tenkt seg litt om før han sa det, synes jeg. Jeg ble kjempesåra og lei meg. Han burde støtte meg! :cry: Det endte med at jeg tok en røyk :oops: Han synes forøvrig det var en kjempeide å slutte, men mente det letteste for oss ville være å sette ideen på hold til vi kommer hjem fra ferie (i slutten av juni), fordi vi likevel vil komme til å ta oss friheter i sydlige strøk... :oops: Men jeg akter å likevel kutte ned massivt før den tid. Til vanlig røyker jeg 5-10 røyk hver dag Nå er klokken snart 18, og jeg har "bare" rukket 1 hittil... Teller røyk, fordi det er lettere å droppe røyk når det er nummer på den. Det røykes kun i vinduet eller kjøkkenvifte Gjerne bare en halv om gangen; da varer 1 røyk lenger... Aldri røyk mer enn 5! Jeg føler selvsagt at jeg har sviktet i forhold til det jeg skrev inatt, men er samtidtig stolt over at jeg tar dette seriøst, og at jeg bare har tatt 1 idag. Tilgi meg, go-jenta, som fikk meg til å begynne med dette (men jeg lover både meg selv og deg at jeg skal klare det etterhvert...) Jeg skal begynne å skrive ned hvor mange røyk som røykes hver dag. Har ellers handlet inn noen billige (og ensformige) middager idag, siden vi er på spare-til-reise-bluss. Det ble pølse-middager med diverse tilbehør, for det meste. Vi kan dra på ferie fra og med 19.juni! Får bare se hva diverse selskaper har å by på... Skulle så gjerne ha reist til Italia eller Sardinia, men det går ingen fly dit fra Værnes :cry: Så da blir det de vanlige turist-plassene: 8) Kypros (men der har Mannen vært før) 8) Rhodos (aktuell) 8) Tyrkia (men er redd for terror og jordskjelv... :oops: ) 8) Kreta (aktuell) 8) Mallorca (nei takk; dessuten har Mannen vært der også) 8) Algarve (der har vi vært sammen i 2001, men likevel aktuell) Kjedelig utvalg, men det blir vel som man gjør det til selv... Lillen Dag 10 Svaret er JA! Jeg har hærmet litt etter Klips, når det gjelder oppsettet på listene. Men det blir så ordentlig, og hun er jo så flink... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2003 #409 Del Skrevet 13. juni 2003 Hei Snuppa! Det er ikke enkelt å slutte å røyke. Jeg sluttet da jeg møtte mannen, fordi hn hatet det så innmari. Det var jo litt enklere å motivere seg da. Men husk på økt fruktbarhet og babyens helse. Det er jo noe å kjempe for! Jeg er fortsatt på ferie i hjembyen. Det er veldig koselig. Jeg går og koser på Lille Makrell hele tiden. Hun ble døpt på søndag, og da var hun så flink! (Og jeg var superstolt fadder!) Er du på dag 11 nå? Synes å huske at du var 10 dager bak meg. Da håper jeg du jobber fælt nå altså! Mars-babyene er jo de peneste. Jeg stemmer for øvrig på Algarve av de stedene på listen din! Kos deg i helgen! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. juni 2003 #410 Del Skrevet 13. juni 2003 Her kommer flinke-Klips sine fire beste slutte å røyke tips, i listeform selvfølgelig: røyksuget varer bare noen minutter av gangen, vips så er det over begrav deg i stolthet over hvor flink og kul du er som ikke røyker (men ikke tenk alt for mye på det, da går tiden så sakte) bruk evt. nikotintyggis, lettere å bytte ut med xtra senere ikke gi helt opp ved eventuelle tilbakeslag, fortsett på ny frisk Er forøvrig verdens dårligste mamma som tok en snus i går igjen så den lille vakre jenta fikk nikotin i melken sin stakkars. Og så jeg som hadde holdt opp i 9 mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 13. juni 2003 #411 Del Skrevet 13. juni 2003 Hei ! Det var grillen jeg mente.... Jeg syntes det å sette en dato da jeg skulle slutte å røyke var til god hjelp. Og det er faktisk helt sant at suget går over, og deretter går det lengre oglengre tid imellom suget. Også hjadde jeg hjelp av den nye lakerol salmi. Tygget så det suste i ørene ( og i tarmene ) God helg klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. juni 2003 Forfatter #412 Del Skrevet 14. juni 2003 hihi... Gjett hva vi skal nå!!? Jepp... Mannen skal bare kjøre hjem venninner først... Så skal vi lage baby... Skriver mer i morgen...kremt...senere i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. juni 2003 #413 Del Skrevet 14. juni 2003 God morgen til Lillen!! :D Du er vel i *lage- baby- rus* enda du... :blunke: Nå klaffa det vel...Slenger over noen vibber uansett: (((((bli gravid nå))))) Ser du har gjort noe med røykingen, og det er flott!! Og så håper jeg at du slapper litt av også...og det er lettere sagt enn gjort det vet i hvertfall jeg som selv har fått slikt ett teit råd. Så jeg tar det tilbake!! -Vi bare satser på FULL KLAFF vi og holder kjeft om alt anet viss vass... Ha en god helg!! Ser du skal på ferie til deilig sol og varme snart ...men vi "snakkes" vel før den tid... Klem!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. juni 2003 #414 Del Skrevet 14. juni 2003 Sover vel godt nå tenker jeg... Håper det klaffer for dere snart - men bare innrøm: Du liker nå all prøvingen... Ha en strålende lørdag med enda mer prøving senere i dag... Klem fra Mayamor alene hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. juni 2003 Forfatter #415 Del Skrevet 14. juni 2003 Takk for hilsener, jenter! Det stemmer nok at Mars-babyer er noen av de søteste ja, Matahari! Er hvertfall veldig fornøyd om vi får en da... Fikk en liten mistanke om at du har bursdag i Mars; aner ikke hvorfor det slo meg... Takk for røyke-kutt-tips, Klips! Det siste tipset ble tatt spesielt godt imot; ikke gi opp ved evt tilbakeslag! Synes forøvrig det er veldig vanskelig å føle seg som en kul ikke-røyker, når røykesmileyen heter kul! Hva i alle dager gjør det ordet i den sammenheng, annet enn å henge igjen fra 50-tallet?! Takk for tips, Hilde! Min foreløpige dato er 1 juli! Lakerol er nok helt uaktuelt for min mage, så jeg får finne et annet alternativ... Jeg prøver som bare det å slappe av, Kipa, men blir stressa av å prøve å slappe av, så...here we go! Jadaa...liker prøvingen kjempemasse, Maya! Må innrømme at det hadde blitt mindre aktivitet i senga vår dersom jeg fortsatt var på pillen (og det hadde ikke vært hans feil...). Mannen blir i så mye bedre humør nå som jeg er like kåt som han! Det stemmer helt, det med at jo mer sex man har, jo mer vil man ha! Nemlig! Så vet du det! (glemte at du visste alt dette fra før...) Idag er det ikke noe godt å være lille Lillen... Tarmen vil ikke være snill med meg :cry: Men innerst inne så vet jeg at det kommer til å bli bedre utover dagen, så jeg holder vel ut litt til... Men magevondten kan ha sine positive konsekvenser også. Deriblant nyttig lesestoff på do. Idag har jeg funnet ut av litt av hvert om hudfarge. Mye av dette hadde jeg lurt på fra før, og andre ting er jeg bare glad for at jeg nå vet... :D Jeg må bare skrive ned litt av det her: "Forskerne trodde opprinnelig at våre fofedre fikk dannet pigmentet i huden, melanin, for å beskytte mot hudkreft. Men hudkreft har jo en tendens til å komme etter fruktbar alder, så en alternativ teori er derfor at det primært ble til for å beskytte kroppens folatlagre fra å bli nedbrutt av sollys. Hud som er mørk, blokkerer for uv-lys, som er nødvendig for dannelsen av vit D i huden. Vit D er viktig for morens og fosterets knokler. Mennesker i tropene er derfor mørkere, fordi de har tilgang til sollys året rundt. Det finnes noen mørkere folkeslag også i nordligere strøk, f eks inuittene i Alaska. Dette skyldes både at de er relativt "nye" innvandrere til Nord-Amerika, og at kostholdet inneholder ekstremt mye vit D fra fisk, sel og hval, så de har ikke like stort behov for sollys som f eks oss nord-europeere. Kvinner er generelt 3-4 % lysere i huden enn menn. Dette kan skyldes at kvinner har større behov for kalsium, som tas opp i tarmen ved hjelp av vit D." Dette ble en smule komplisert skrevet (men jeg forsto ihvertfall litt av hvert da jeg leste dette i Mat&Helse-bladet...). Jeg tror jeg skal kjøpe tran-kapsler for å få i meg tilstrekkelig med vit D, og ser også på det som ekstra viktig å ta folat på denne årstiden, med mye sol. Jeg skal heller ikke ta solarium hvis jeg blir gravid, siden lys hud som utsettes for for mye sterkt sollys, kan få unormalt lave nivåer av folat i blodet. Jeg leste også at siden folat er viktig for DNA i celler som deler seg (og hurtig celledeling krever folat), kan folat også øke antall svømmere hos menn... (Det er ikke gjort studier av dette på mennesker, men på rotter.) Det var Lillens lille do-leksjon for dagen. Ikke ment som propaganda altså Men greit å ha det skrevet ned for min egen del... Når det gjelder Prosjekt Røyke-kutt-til-slutt, så er jeg relativt fornøyd med torsdagen. Det ble 3 stk! Synes jeg var ganske flink. Igår kom den sosiale røyken smygende innpå meg, og ødela mitt ferske fine røykemønster... :cry: En venninne kom på overaskelses-besøk på ettermiddagen (har ikke sett henne siden jul!), og vi dro på restaurant med venninne N. Sistnevnte røyker... Jeg hadde klart meg så fint til da, med 1,5 stk, men det skle ut utover kvelden på restaurant og hjemme hos meg. Kanskje 8? Kanskje 10? Mange nok til å miste tellinga ihvertfall... Men vi hadde det moro, med mye latter; det er det viktigste! Så får prosjektet mitt fortsette videre idag. Hittil idag; 1 stk. Ikveld var planen å gå ut med jentene, men siden tarmen ikke er samarbeidsvillig, så er inntak av alkohol uaktuelt. Jeg skal på vorspielet, men er ikke sikkert jeg blir med dem ut... Der er det ikke lov til å røyke, noe som passer meg utmerket. Mye fornuft inni meg idag gitt! :o Nå skal jeg oppdatere meg litt her inne... :D Lillen Dag 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. juni 2003 #416 Del Skrevet 14. juni 2003 lillen skrev: Gleder meg sånn til det blir jevligere oppdateringer fra deg her inne! Lillen Godt du ikke skrev "jævligere", lillen... Skjønte hva du mente - men bare mobbe deg... En liten avsporing... Er så glad blitt i lillen også... Klem fra Mayamor Dette var fra Iset sin dagbok... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. juni 2003 Forfatter #417 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg ler enda... Tror det tørner for meg snart! De kommentarene dine asså... ehh...tørner for meg snart? Til dere med briller; det har tørna for meg for lenge siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 14. juni 2003 #418 Del Skrevet 14. juni 2003 Med røykenedtarpping er det oppturer og n e d t u r e r Kanskje du skulle finne deg noe annet å suge på ? Nikotinmangelklemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 14. juni 2003 #419 Del Skrevet 14. juni 2003 Du er så morsom Lillen ... Men du.. April babyer er enda søtere enn mars babyer.. HELT SANT Enig med du ang røykesmiley.. Det er vel ikke kult å røyke ??!! Jepp hiv i deg trantabletter Bare sørg for å ikke rape på en stund etterpå... Eh.... Kos deg ikveld da pia.. Enten du er på byen eller hjemme Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. juni 2003 Forfatter #420 Del Skrevet 15. juni 2003 Er aprilbabyer også søte?? Det hadde jeg ikke trodd... Men det er greit å vite at man har flere muligheter enn denne syklusen til å få til et nydelig mirakel... Så kom søndagen...dagen før muntlig trekk-fag. Jeg hadde egentlig glemt det, men det gikk nettopp opp et grusomt lys for meg. Men jeg tar det nok mest med ro, for jeg satser på å ikke komme opp! Men kommer jeg opp, så kommer jeg opp... :o Who am I kidding? :o Det er jo krise det! :o Den som lever får se... Igår kom jeg så sent på vorspielet, at jeg bestemte meg for å bli med dem ut. Mannen skulle også en liten tur ut; ville ta seg en pils etter festforestillingen på Lerkendal... Jeg tok en sosial øl, som gjorde at jeg våknet opp med vondt i hodet idag. En øl! Skal ikke glemme dette neste gang jeg får lyst på en øl... Hodepinen gikk fort over, men jeg tåler tydeligvis ikke øl. Prosjekt Røyke-kutt-til-slutt gikk det så som så med... Men jeg orker uansett ikke å slutte før ferie-turen vår, for da skal jeg kose meg; uten røykesug og surmuling... 1. juli... Vet ikke helt hvordan det blir med denne ferie-turen heller egentlig, for Mannen har ikke fått penger som vi regnet med. Han finner vel ut av det på jobb imorgen... Jeg forstår ingenting av dette ferie-penge-tullet! Først trekker de penger fra lønna hans, som han skal få igjen som lønnet ferie! Hva er egentlig vitsen? Man må da få lov til å disponere pengene sine selv!? Det må da være en viss logikk i dette, men vi har bare ikke skjønt det enda... Jeg har ingenting å skrive om, jeg! Dum som jeg er, sitter jeg inne i det fine været! Lillen Dag 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg