Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei vennen!

Godt å se at du er tilbake igjen. Jeg vet akkurat hvordan du har det nå, for jeg var en tur i kjelleren i fjor høst/vinter. Ta det med ro, bruk tiden på deg selv og ikke slite deg ut!

:klemmer:

Håper du får en fin dag!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Hei Bettie!

Håper du er på vei opp av nedturen din! Godt å se deg tilbake! Synes du er flink med både juleverksted og Lucia-oppsetning, men husk nå endelig å ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 27.november

Hei Cata. Jo - jeg skulle ta det litt med ro da jeg startet opp i 100% jobb igjen, men har litt vansker med å begrense meg når jeg synes det går greit.

Tusen takk for klem, bella. Du vet jo at jeg har ramla litt ned i kjelleren før, så jeg kommer meg nok opp igjen.

Skulle gjerne vært med til Spania, ja, Fresi, men jeg får ta det en annen gang.

Tusen takk, Begonia. Tanken er jo kjempefin.

Prøver å ta vare på meg selv, Midnattsol, men er nok ikke så flink der.

Tusen takk, Zero

Det er ikke godt å være i kjelleren, Bare meg selv. Unner ingen den opplevelsen.

Jeg krabber nok meg opp igjen, caskr

Tusen takk for varme tanker, Ada B.

I går var det en travel dag. Arveoppgjøret etter svigermor er endelig ferdig, og ungene og vi fikk pengene inn på konto i går. Poden satt derfor klar og ventet på meg da jeg var ferdig på jobben. Han har jo fortsatt ikke sertifikat, og han ville gjerne handle en del nødvendige hvitevarer. Benyttet sjansen til å øvelseskjøre med ham med det samme. Så vi var innom fire elektriske butikker og endte opp med et pent tilbud på tørketrommel, oppvaskmaskin, fryseboks, kjøleskap og micro.

Men da han skulle betale for det hele, hadde terminalen falt sammen, så han fikk ikke betalt det i går.

Det hele tok jo sin tur, så je var sliten da jeg kom hjem.

Siden Poden ikke fikk betalt i går, hentet jeg ham etter jobben i dag. Tok ut en halv feriedag og sluttet tidlig på jobben. Frøkna ble med også, for hun hadde kjøpt seg ny TV i går, og den viste det seg at det var en feil på da hun kom hjem. Hun ville ha med mor som moralsk støtte, for hun er ikke noe tøff i slike klagesituasjoner. Hun fikk nå byttet tv'n og fikk litt ekstra med som et plaster på såret. Greit med god service.

Etterpå var jeg i lekebutikken og kjøpte inn adventsgaver til barnebarna. Er så godt som ferdig med Nurkets kalender nå, og kjøpte også oppheng til både Nurkets og Lillefrøknas adventskalender.

Så tok jeg en liten runde i klesbutikkene. Tenkte at jeg kanskje kunne finne en ny kjole. Møtte Svigerdatter, og hun fant en liten, sort kjole til meg. Og jeg behøvde ikke gå i stor-størrelse-avdelingen. Så da har jeg kjole til julebordet, og med litt forskjellig stæsj kan jeg pynte den opp eller ned. Liker slike plagg.

Tok en kopp kaffe hos Poden før jeg dro hjem. Og hjemme har jeg betalt en masse regninger, og fikk endelig bestilt billetter til Disney on Ice i vinter. Det blir jentetur med Frøkna, Lillefrøkna, Svigerdatter og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
fikk endelig bestilt billetter til Disney on Ice i vinter.

Det blir kost. Som du vet har jeg bestilt billetter jeg også. Gleder meg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjellerturer er ikke noe gøy, som du sikkert har fått med det så har jeg en mann som fortiden bor der nede ;) Men det er lov å håpe at han finner trappa en dag han og.

Juleverksted høres gøy ut, håper på å få til noe sånt når M blir større! Husker det var så utrolig gøy da jeg var liten!

Lucia ja, jeg prøver å lære barna i barnehagen lucia-sangen... Jeg husker den best på latin men skal liksom lære de den på norsk, så halvparten av gangene så starter jeg på latin. (og ungene sitter der som spørsmålstegn!) Jeg har ansvar for luciadagen i barnehagen. Vi skal bare ha en lett markering, ha et lite tog med barna og la de synge lucia sangen mens de deler ut lussekatter til foreldrene. Holder mer nok for min del, nok å ordne. Holder på med Staffan-hatter nå. går en del papp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjellerturer er slitsomme for de man bor sammen med også, de. Så jeg håper du klarer å ivareta egne interesser også, Liv.

Synes jeg er heldig som har barn og barnebarn så nære, jeg, caskr

Var jo på Disney i fjor også, bella, så jeg vet at Lillefrøkna kommer til å bli glad.

Og det er kos å finne på noe bare for jentene, begonia.

Kveldene går med til å slappe av, Morgan

I går ble det en ganske hektisk dag. Det er så mange som er syke på jobben at vi har måttet hale inn noen vikarer for å få det til å gå rundt. Og ikke alle vikarer forstår systemet vår, og det er jo ikke så rart. Så i to dager nå har jeg laget en enkel manual som beskriver en del av oppgavene som må gjøres. Det tok jo litt tid.

Og så har det vært en del møter + at en av mine ledere ble sykemeldt i går, så vi måtte snu på en del fliser for å ivareta hennes oppgaver.

Siden det nærmer seg julekonsert med stormskritt, startet korøvelsen tidlig i går. Jeg rakk akkurat hjem og fikk i meg litt mat før jeg måtte ut og kjøre til korøvelse. Det gikk ganske bra egentlig, men da jeg kom hjem ved ti-tiden, kjente jeg at jeg var sliten.

I dag måtte jeg overta to møter til min sykemeldte kollega. Det snudde opp-ned på dagen min, slik at den ble mer hektisk enn jeg liker.

Og så har jeg øvd Luciasanger med 50 barn og unge i dag. Sangene til musikkspillet sitter heldigvis nå, så nå skal jeg øve intensivt med skuespillerne. Om ei uke skal alt settes sammen og øves sammen. Da skal jeg holde styr på nesten 100 barn og dirigere dem inn i sangene, og sørge for at regien sitter. Skal ikke gjøre det alene, da, men det blir jeg som skal ha hovedansvaret. Vi skal ha to forestillinger. Skal være glad når det er over.

Snakket med legen min i dag, og ble enige om at jeg skal øke medisineringen igjen. Nederlag! Men det er bedre enn å være som jeg er, hvis de virker som jeg ønsker/håper.

Egentlig skulle jeg vært på julebord i dag. Hadde jo kjøpt meg ny kjole. Men det ble det ikke noe av. Orket ikke tanken på å skulle reise ut etter at jeg kom hjem. Og jeg orket heller ikke tanken på at jeg skulle være sammen med mange folk.

Så jeg har brodert de siste stingene på Nurkets julekalender, og har sydd fast ringene. I morgen skal jeg montere et bakstykke, og sette på opphenget - og pakke inn gavene, sånn at jeg kan levere kalenderne lørdag formiddag. De er på tur til København nå, og kommer ikke tilbake før lørdag, så det passer bra.

De lurte på om jeg ville være med også, for de syntes visst det var ille at jeg skulle være hjemme helt alene for meg selv. Men sånn som jeg har det nå, er det bedre for meg å være hjemme og ta livet med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du klarer det tempoet jeg, Bettie. Jeg hadde ikke hatt sjanse til å henge med deg en eneste dag. Får håpe du får det bedre med økte medisindoser. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel alltid vært slik at jeg har holdt på med masse på en gang, Begonia. Men jeg har trappet veldig ned.

Jeg tok en litt tidlig avslutning på jobben i går. Fikk handlet litt adventstæsj på veien hjem. Og siden det var oppholdsvær og fortsatt litt lyst ute, satt jeg i gang med adventspyntingen ute.

Vi har en søyle ute ved inngangen, og den pynter vi med granbargirlander og lys. Var ikke akkurat høy i hatten da jeg sto øverst på den høye gardintrappa og vaklet for å feste alt helt øverst på søylen, men jeg klarte det til slutt.

Surret også girlander langs rekkverket på trappa, og surret lysslynge rundt den også. Det lyser fint opp i desembermørket.

Inne fikk jeg hengt opp adventsstjernene i vinduene, fant fram adventslysestaken og lilla lys, så nå er alt klart til i morgen.

I går kveld startet jeg med de nye medisinene. Dvs nye er de ikke, men jeg hadde trappet ned på dem og avsluttet bruken, så det blir å begynne på nytt. Greit å ta oppstarten i helgen, for jeg vet de har en del bivirkninger i oppstarten. Og ganske riktig - i natt ble jeg kjempekvalm, og jeg har vært litt surrete og sløv på dagen i dag. Bivikrningene gir seg heldigvis etter noen dager. I hvert fall gjorde de det sist.

Så i dag gjorde jeg helt ferdig adventskalenderen til Nurket. Og så pakket jeg inn 48 adventsgaver - til Lillefrøkna og Nurket. Hele familien hadde vært på tur til København og kom hjem igjen i dag, så etter at de hadde kommet hjem, og de hadde ringt meg, tok jeg med meg kalendrene og tok en tur over til dem. Jeg hadde en liten mistanke om at det var et eller annet i lufta.

Lillefrøkna ble kjempefornøyd med kalenderen full av gaver.

Og da jeg tittet nærmere på Poden, så jeg at han hadde fått seg ring på fingeren. De hadde forlovet seg på turen, og planlegger å gifte seg i juli. Noe så moro. Så nå blir det bryllupsplanlegging ut over våren.

I morgen er det den første julekonserten. Det skal bli spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir spennende med bryllup til neste år :) Artig det.

Håper du har en fin helg og får en fin første søndag i advent i morgen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro meg forlovelse da :-D Svigerdatteren din er heldig som har kommet inn i en så fin familie :Nikke:

Ha en kjempefin søndag Bettie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia

Så moro med bryllup til sommeren da, Bettie. :klemmer: Gleder meg til et juli-bryllup i familien jeg også. Minstesøster skal bli frue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag 2.desember

Det blir kjempemoro med bryllup, da, Midnattsol

Vi er glade for at svigerdatter har ønsket å bli en del av familien, vi, Bare meg selv

Bryllup er en av festene som bare er glede, ikke sant, Begonia

Hei Ada. Har hatt en god første advent.

I natt var jeg i hvert fall ikke kvalm, heldigvis. For det er noe jeg hater. Jeg våknet til vanlig jobbtid, men sovnet igjen og sov til Poden ringte meg.

Men disse tablettene gjør meg rimelig sløv nå i opptrappingsfasen. Så for å ikke sovne igjen i stole, fant jeg fram en del stryketøy og satt igang med å glatte på noen bluser.

Etterpå leste jeg gjennom tekstene til sangene, før jeg tok en dusj og skulle skifte til konserten. Hadde tenkt å ha på meg et kort, sort skjørt og en lilla topp, for vi skulle stille i sort og lilla i dag. Men skjørtet var alt for stort. Så jeg fant fram et langt, sort skjørt, men det var også for stort. Skled ned av hoftene, faktisk. Og da begynte gode råd å bli dyre. Jeg fant til slutt et sort skjørt som jeg hadde hengt bakerst i skapet - et skjørt som jeg skulle ha når jeg var blitt tynnere, og det passet. Men da passet ikke den lilla toppen, så jeg måtte finne er sort topp, og så fant jeg fram en tynn, lang, lilla jakke. Ble ikke halvgalt.

Konserten ble tålig bra. Vi sang fem sanger. Fire av dem gikk bra, men den femte sliter vi med, og den gikk ikke så bra. Forstår ikke at dirigenten sok sjansen på at vi skulle synge den, for vi har enda ikke klart å synge den skikkelig.

Etter konserten gikk vi ut og spiste, nesten hele koret. Jeg har vært på den restasuranten før, og fått både god mat og god serice. Men slik var det ikke i dag. Hadde forhåndsbestilt lasagna, men den var varmet opp og ikke "fersk", og den var så hardt varmet opp at den var blitt tørr. Ikke akkurat en smaksopplevelse, men jeg ble nå mett, da.

Vel hjemme satt jeg meg ned og tente adventslys, og så sitter jeg her og skal ta en liten dagbokrunde før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelse i familien, det blir nok koselig med bryllup tenker jeg :)

Godt å høre at du ikke var kvalm i natt, det er ikke noe gøy med bivirkninger av den typen, selv om man vet hva det kommer av og vet at det vil gå over. Håper det gikk fort å venne seg til medisinene denne gangen, det er jo lov til å håpe på det?

Ha en fin uke, og ta godt vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Så morro med bryllup da, Bettie!

Syns at den ene sangen ikke gikk noe særlig bra da, men når de andre fire gjorde det¨så får dere glede dere over det ;)

Ha en fin uke Bettie! Nå skal jeg snart på jobb jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...