Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mandag 15. oktober

Det var kjempekos å bli invitert i 30-årsdagslag, Fresi - ungdommen og oss.

Det var en morsom fest. Frøkna hadde vært kjempeflink med planlegginga, Bare meg selv

Takk for hilsen, bella

Var som skrevet hos legen i dag. Han syntes det var greit at jeg hadde kuttet ut en medisin, så kan jeg ha den i bakhånd hvis jeg skulle behøve den.

Jobbdagen ble litt oppstykket. Jeg kom jo litt seint fordi jeg hadde legetimen på morgenen, og så var det et møte - type langt - etter lunsj. Som vanlig på slike møter - ikke alt er like relevant eller interessanet.

Jeg gikk litt før møtet var ferdig, for jeg skulle ta bussen hjem, og jeg orket ikke tanken på å vente en time fordi møtet var 10 minutter forsinket i forhold til planen.

Gikk av bussen litt før jeg kom hjem, så jeg fikk meg en liten spasertur.

Resten av dagen har jeg vegetert med avis, nyheter og TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempegøy fest! Det med oppgavene på lapper ved hver kuvert skal eg prøve å huske på til påkommende tilfelle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ga masse stemning og moro ved bordet med de lappene, mysan.

Hei Begonia :vinke:

I natt sov jeg nesten ikke. Det er en ulempe ved å ha kuttet ut en av medisinene. Ikke at det er sovemedisin eller noe sånt, men jeg slapper av og får sove. Skal prøve noen netter til før jeg bestemmer meg for om jeg må starte opp igjen. Fungerer dårlig med lite søvn.

Men jeg har hatt en travel dag på jobben i dag. Jeg har holdt på med en omlegging av halve driften, og i dag ble jeg ferdig med å sjekke at jeg hadde husket alle detaljer og sjekket at planene stemmer. Ville bli ferdig i dag.

Og så måtte jeg prate med noen av de ansatte om endringene, og sånt tar jo også tid. Men det er veldig nødvendig å ta den tiden.

Uansett - da klokka var blitt fire, var hadde jeg igjen en oppgave med frist i dag. Den får jeg ta i morgen. Det har blitt to fulle dager nå, så jeg må passe meg litt, kjenner jeg. Da jeg kom hjem, måtte jeg bare ta det med ro. Det eneste fornuftige jeg gjorde var å skifte utstilling i oppvaskmaskinen og sette i gang en klesvask.

Jeg var frøsen, så jeg tok meg en god, varm dusj før jeg dalte ned i stolen min. Og hva skuer så mine øyne? Ei mus i fullt firsprang over gulvet. Håper min forbente musefelle får tak i den, for jeg fikk ikke tatt den.

Lillepusen har det med å ta inn levende mus for å leke med dem, og søndag gjorde hun det igjen. Men den musa ville ikke la seg skremme av en katt. Den satt på to og freste til katta før jeg gjorde baklengs salto og forsvant under spisestuebordet.

Jeg grep et glass og jaktet om kapp med Lillepusen - på alle fire under bordet - og fikk fanget musa i glasset. Lirket et papir under og bar musa ut. Orker ikke kattelek med mus inne.

Og det samme skjedde i går. Jeg vant jakta da også (sikkert litt av et syn der jeg krabbet rundt med hevet glass, vill i blikket).

Antagelig har Lillepusen tatt med ei mus inn i løpet av dagen, og så har den gjemt seg et eller annet sted utenfor rekkevidden til katteklør. Det er ikke bare-bare å ha katt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

:ler:

Jeg ser det for meg Bettie! Det skulle nesten ha vært filmet :ler:

Ikke slite deg ut på jobb, det er det ingen som tjener noe på. man må ta vare på seg selv ;)

Ønsker deg en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 18.oktober

Jeg er glad for at ingen filmet meg, Bare meg selv. Jeg følte meg ikke spesielt lur.

Takk for klem, Midnattsol

Hei Ada

Jeg må jo være ærlig og innrømme at det ikke var en spesielt luftig salto jeg foretok, mysan og Cata. Mer en rulle.....

Lillepus er en flink jeger, mie, men jeg tror kattemor glemte å lære henne å kverke byttet.

Mus er ikke det verste jeg vet, Morgensol, men jeg vil ikke ha dem i huset.

I går hadde jeg en rotete dag. Var med Frøkna til legen, for hun skulle ha en kortisonsprøyte, og hun stikker av hvis ikke det er noen som holder henne litt i tømme. Så fikk jeg ordnet meg en friskmelding med det samme. Er så lei av å ikke være i full fart, at jeg har bestemt meg for å prøve å jobbe fulltid igjen og se hvordan det går. Tror faktisk dagene kan bli litt mindre hektiske, for slik det er nå, har jeg prøvd å ta unna så mye som mulig på kort tid, og det har stresset meg.

Nå ville ikke legen sette kortisonsprøyta på Frøkna. Hun ville at en ekspert på ledd skulle gjøre det, så vi må tilbake i morgen.

Litt ut på dagen skulle jeg på et møte. Det var halveis ned til byen. Og møtet var totalt bortkastet for meg. Jeg satt og irriterte meg en stund, og så gikk jeg.

Svigerdatter hadde bursdag i går, så jeg hadde bestemt meg for å spasere hjem til Poden og henne, siden jeg var såpass nære at det var grei gangavstand fra der jeg var på møte. Men jeg hadde glemt den tanken da jeg kledde på meg i går. Hadde på meg et trangt skjørt - noe som begrenset skrittlengden. I tillegg hadde jeg tatt på meg sko med skikkelige høye hæler. Men jeg gikk likevel.

Hadde kjøpt et par bøker til henne, men manglet innpaknigspapir, så jeg stakk innom en butikk på veien og spurte om de hadde noe. Joda, det hadde de - til eget bruk, men ikke til salgs. Ikke fikk jeg kjøpt en papirbit og ikke fikk jeg papir, så jeg kommer ikke til å bruke den butikken mye.

Poden og Svigerdatter hadde invitert oss til middag, så vi hadde en koselig kveld.

I dag var også dagen litt stykket og delt. Nytt møte på morgenen, litt tid på kontoret og enda et møte på ettermiddagen før jeg dro hjem.

Skal hente Lillefrøkna og Nurket i morgen, for vi skal være barnevakt fredag til lørdag. Og lørdag kveld har Poden og Svigerdatter en overraskelse til oss. Jeg tror de har bestilt billetter til en konsert her i byen. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie

Det med høye hæler og trangt skjørt, samt spasertur høres kjent ut, jeg gjorde det samme når jeg var på seminar denne uka. Hadde ikke regnet med at jeg måtte gå noe særlig, men måtte parkere langt unna. Følte meg ikke særlig elegant når jeg til slutt også fikk så vondt i bena at jeg nesten ikke kunne gå :rodme: Tenkte meg litt om når jeg kledde meg dagen etter ja.

Ikke noe er mer irriterende en bortkaset tid på et møte som man ikke får noe ut av - blir en del sånne i min jobb, og jeg blir like irritert hver gang :kjefte: Har da mye annet fornuftig å fylle tiden med, så jeg synes du var smart som gikk. Jeg skal tenke på det heretter - se om det er noen mulighet til å gå når det ikke gir meg noe.

Ha ei fin helg, håper det ble en fin overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble det konsert på lørdag? Eller noe annet morsomt?

Ønsker deg en fin uke. Skjønner på en måte godt at du vil over på 100% jobb igjen, for det blir jo gjerne til at man prøver å skvise de 100% inn på de 80% man faktisk er der når man går med redusert arbeidstid. Av en eller annen grunn blir sjelden arbeidsoppgavene redusert like mye som timene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 22. oktober

Jeg har bestemt meg for å bli litt særere når deg gjelder unyttige møter, Gucci, så jeg kommer til å gå min vei oftere.

Takk for helgehilsner, Fresi, Morgensol og Begonia.

Jo, jeg har prøvd å skvise inn 100% jobb på 80% tid, Cata. Det er ikke tilfredsstillende.

Fredag var jeg med Frøkna til legen slik at hun fikk tatt den sprøyta. Det gikk bedre enn hun fryktet, og det virker som om det har blitt litt bedre.

Og etter jobben dro jeg til Poden for å hente ungene. Vi tok bussen hjem, og jeg hadde en koselig ettermiddag sammen med dem. Nurket har oppdaget at det er moro å "skremme" oss. Han lager en skarp, barsk lyd og ser forventningsfullt på oss. Og når vi "skvetter" hikster han av latter.

Lillefrøkna fikk lov til å se en film hun gjerne ville se på TV. Jeg tror hun har sett den flere ganger, for hun kunne sangene. Hun oppdaget at det var mulig å pause filmen selv om den gikk på TV, så hun frøs bildet mange ganger og lo av hvordan skuespillerne stoppet midt i bevegelsene.

Lørdag midt på dagen tok vi bussen tilbake igjen, og så hentet Halvdelen meg hos Poden. Da jeg kom hjem igjen oppdaget jeg at PC-n var blitt syk. Virus. Det var ikke akkurat moro. Så jeg måtte ta med hele greia til Poden, så han har fjernet alt som lå inne, installert programmene på nytt og utryddet virus og andre uumskheter.

Svigerdatter og Poden hadde jo bedt oss om å holde av lørdagskvelden, og vi skulle stille pyntet og stæsjet hos dem ved sju-halvåtte tiden. Da vi kom dit, hadde de bestilt pizza, og så fikk vi en konvolutt med to billetter til en konsert med Pink Floyd melodier. Midt i blinken for oss. Og med plass rett foran scenen, et par glass rødvin, masse god musikk, ble det en flott kveld for oss.

De er jo nydelige, Poden og Svigerdatter, som ville gi oss noe tilbake fordi vi stiller opp for dem. Men vi gjør jo det med glede. Å låne barna er jo bare koselig for oss.

Søndag var jeg invitert til et kurs på stadion - med mat og billett til kampen. Jeg hadde jo regnet med at kurset, som varte i to timer, skulle holdes innendørs, men nei. Det var satt opp et telt på utsiden av stadion, og det var sitteplass til 1/3 av de frammøtte. Innholdet var bra, men etter to timer stående på kald asfalt, begynte jeg å fryse på beina, og jeg syntes jeg hadde kledd meg godt. Vi fikk også kald brus å drikke, og tapas å spise.

Det var nesten sånn at jeg gikk hjem etter kurset, for det begynte å regne, og de viste seg at de billettene vi fikk var på første rad, uten tak over. Heldigvis var det ledige plasser ved siden av Frøkna og Halvdelen, så da kampen begynte var hele familien samlet på et sted, selv om vi hadde billetter på forskjellige steder på stadion. Poden var nemlig også der.

Kampen var ikke mye å skryte av, selv om vi vant til slutt, og jeg fikk ikke varmen i kroppen før vi kom hjem igjen. Kjenner at jeg begynner å bli litt snufsete også.

I dag var jeg først på et møte i byen. Det er noen ivrige arkivfolk som vil at vi skal arkivere alt mellom himmel og jord, og det blir så mye papirer av det, så vi prøvde å finne fram til en rimelig ordning. Ikke lett når man snakker med folk som kun ser sitt eget arbeidsfelt.

Og så hadde vi arbeidstilsynet på besøk i dag. Det var et varslet besøk med fokus på forebygging av sykdom og oppfølging av sykemeldte. Der er vi ganske gode, så det tror jeg gikk greit. VI får nok noen punkter vi kan forbedre, men neppe noe alvorlig.

Fikk igjen en frisk PC i dag, så nå er jeg i gang igjen.

Lillepusen har lagt seg oppå armene mine, så det er ikke helt enkelt å skrive nå, men det bryr hun seg fint lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Høres ut som at du har noen hektiske dager om dagen.

Vår pus gjorde det samme som lillepusen din, når hun hadde unger. Tok inn levende mus hele tiden. Sambo stp i sofaen og ropte, mens jeg fløy rundt og jakta :ler:

Deilig med seier da, selv om kampen ikke var spesielt artig. De har jo klart seg bra denne sesongen. Godt å ikke måtte kjempe for å bli værende i tippeligaen. Men det er jo så grusomt å være på fotballkamp og fryse. Hadde en kamp forrige runde hvor jeg ble så gjennomfrossen, at jeg nesten ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg.

Nei, nå må jeg se å få gjort noe her. Har fri i dag, og tenkte jeg skulle være litt effektiv. Ikke så lett hele tiden, for energien min kommer stort sett etter tolv ;)

Ha en fin dag, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...