Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

tirsdag 9. oktober

Heisan Zero.

Står på, for 20 kg er bare et delmål, mysan og caskr, men jeg er fornøyd med at jeg nærmer meg det målet. I underkant av 3 kg igjen til jeg er der. Deretter går jeg løs på de neste 10 kg.

I dag har jeg vært på kurs hele dagen - et kurs om coaching gjennom BI. Det er tilsammen 4 kursdager, 2 pensumbøker og en eksamensdag før jul. Jeg er ikke sikker på om jeg vet hva jeg gjør, men pytt. Eksamensresultatet spiller ikke så stor rolle bare jeg står. Og det er jobben som betaler gildet.

Dagen i dag var grei nok. Litt forelesninger, litt diskusjoner og litt øvelser. Blir nok samme opplegget i morgen også.

Har hatt en lang samtale med en venninne i kveld. Det er lenge siden jeg har sett henne, men det var kjempehyggelig å snakke med henne igjen.

Poden ringte også. Svigerdatter var blitt så rar - mistet språket. Jeg er temmelig sikker på at det er stressrelatert, for hun har ingen andre symptomer enn at hun ikke klarer å uttrykke seg, men jeg ba dem ringe legevakta og avklare om de skulle komme inn i kveld, eller om de skulle vente til de fikk snakket med legen sin i morgen. HVis de ringer fordi de skal til legevakta, kjører jeg til dem for å være hjemme med ungene. Så jeg får ta med meg telefonen til senga i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff! Det med svigerdatteren din hørtes ikke så bra ut. Håper det går bra med henne og at de finner ut hva det er! :klem:

Så tøff du er som tar det kurset da. Det går nok sikkert bra ettersom det er 2 pensumbøker og eksamen før jul. Du har en liten stund på deg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå ble jeg redd da jeg leste om svigerdatteren din... høres ut som drypp, men kan jo sikkert være stress som du sier.

Krysser fingre og håper det ikke er verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag 10. september

Tusen takk for hilsner, damer.

Det går bedre med svigerdatter nå. Hun har fått tilbake evnen til å snakke, men skal sjekkes skikkelig, for det er ikke ok med slike anfall. Jeg tenkte jo først at det var noe galt med hjernen - et drypp eller noe sånt, og så tenkte jeg på kreft, for det er bare 5 år siden hun hadde kreft, men endte opp med stress, for jeg vet at hun har det veldig tøft nå.

I dag var det ny kursdag, men det var nedtur. Jeg er nok ganske kritisk, men foreleseren tjente lette penger i dag. Det var masse - "ta ti minutter og diskuter på gruppa", masse - "gå to-og-to sammen", noen filmsnutter, i det hele tatt. Det ble en lang dag.

Var ikke helt i form da jeg kom hjem, magen har vært litt i ulage i dag, så det ble ikke korøvelse på meg i dag. Har i grunnen bare sløvet i ettermiddag og kveld.

I morgen blir det lang dag som avsluttes med et vanskelig møte. Og så må jeg ta meg av Nurket et par timer på jobben slik at Svigerdatter kommer seg til behandlingen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du ligger ikke på latsiden akkurat Bettie. Men som Fresi sier, du må slappe av også. Stress er virkelig ikke noe man skal leke med, spør bare meg. Men det er kjempeflott at du tar deg av barnebarnet så svigerdatteren din får dratt til behandling. Og det var godt å høre at hun er på bedringen vei! :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 11.oktober

Slapper av nå, jeg, Fresi

Må jo hjelpe til når man kan, Bare meg selv

Tusen takk for klem, Morgensol

Var tidlig på jobben i dag, for jeg hadde en del saker som jeg måtte bli ferdig med. To rapporter skal være ferdig innen uka er slutt. Jeg hadde gjort forarbeidet til den største rapporten, så det jeg hadde igjen var å kontrollere tallene og føre dem over i et annet system. Fikk bare opp to feilmeldinger da jeg var ferdig, så de skal jeg sjekke i morgen. Tror i grunnen det er enkelt å rette.

Den andre rapporten tok ikke lange tiden å gjøre ferdig, bortsett fra at den forsvant for meg, så jeg får lete etter den i morgen.

Halvdelen hadde med seg Nurket til meg på jobben. Han var ganske så blid i dag også, men litt trøtt. Så han satt på fanget mens jeg jobbet på PC-n. Han prøvde seg på tastaturet, da, så det ble noen rare bokstavkobinasjoner innimellom. Så da Svigerdatter kom for å hente ham, var han i grunnen klar for en lur.

Møtet jeg hadde gruet meg til gikk mye bedre enn jeg hadde fryktet. Det gikk faktisk veldig bra. Jeg skal skryte av mine medarbeidere i morgen for den jobben de gjorde på møtet.

Det ble en laaaang dag på jobben, så jeg var seint hjemme. Laget meg litt middag - micromat i dag. Og så tente jeg opp i ovnen, for jeg var kald også. Var kaldt på jobben i dag. Lillepusen har vært svært kosete, så hun har ligget på fanget mitt, også mens jeg skriver her. Det er ikke bare behagelig å ha klørne hennes i armen mens hun koser seg, og ikke bare enkelt å skrive heller. Men jeg kan jo ikke kaste henne ned heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Katter er herlige Bettie. Har katter selv.

Nå var så godt at samtalen gikk så bra. Håper jeg lykkes denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 12. oktober

Ja, jeg liker katter, Morgensol. Synes de er herlig uavhengige.

Takk for helgehilsen, Bare meg selv. Kos deg selv.

Mm, du er jo katt, caskr. Nå er jeg glad i dyr i det heletatt, men katter er nok mitt favorittdyr.

I dag har dagen gått fort. På jobb var det ikke så mye utenfor det ordinære, men jeg har en nestsjef som gjerne vil være oversjef, og det er litt slitsomt. Nå som jeg snart er i full jobb igjen - håper jeg - tror jeg at jeg må ta tilbake "makten" igjen. Ikke at jeg er så opptatt av makt og sånt, men jeg kjenner at jeg stritter litt når noen prøver å egle seg inn på mine hovedområder.

Frøkna kom og hentet meg på jobben. Hun manglet pensko, og jeg hadde lovet henne å hjelpe henne med å kjøpe et par. I helgen blir nemlig samboeren til Frøkna 30 år, og det skal være stor fest. Halvdelen og Poden skal stå for maten, og jeg skal hjelpe litt til med det praktiske. Og så skal jeg være fotograf.

Jeg ser at jeg har feilet litt som mor, for frøkna kom med festantrekket og lurte på om ikke jeg kunne hjelpe henne å legge opp buksa og fikse litt på antrekket. Og selvfølgelig gjorde jeg det.

Hun har litt spesiell smak, Frøkna, også når det gjelder sko. De skal ikke ha høye hæler, og de skal ikke være spisse, og de skal ikke ha for mye pynt på seg. Etter å ha trålet en del butikker fant hun et par hun likte, til en pris jeg ikke helt likte, men jeg kjøpte dem til henne likevel. Det er noen år siden hun sist kjøpte pensko, så hun har dem en stund når hun først kjøper seg et par. Har også hjulpet henne slik at hun kan betale DJ-en, for hun er ganske blakk for tiden.

Jeg fikk nå kjøpt meg noen strømper og sokker i dag. Det er tiden for sånt nå.

Så i kveld har jeg funnet fram festklærne til Halvdelen og meg, og har presset oss opp og pusset sko. Frøkna kommer og henter Poden og meg ved ett-tiden i morgen. Halvdelen har en del å ordne på jobben i morgen, så han får komme etter.

Uansett blir det en stor fest i morgen, og det er jo hyggelig at Frøkna vil ha oss "gamle" med. Vi skal liksom ikke bare være med fordi vi skal hjelpe henne med å arrangere festen, for der har vi masse erfaring, men fordi hun har lyst til at vi skal være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Så skummelt med svigerdatter. Håper det "bare" er stress.

Kos dere masse på fest i morgen. Det høres hyggelig ut. Lenge siden jeg har vært på noe sånt.

Godt frøkna har da da, som har mulighet til å hjelpe henne litt ;) Jeg er så glad jeg har en mor som deg, som stiller opp og hjelper om hun har mulighet :)

Ha en god natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Begonia

Heisann Bettie. Ser du har hatt tøffe dager i det siste. Fikk frysninger på ryggen, da jeg leste om svigerdatter. Håper virkelig at hun blir helt frisk igjen snart. Kan ikke annet enn å sende deg og resten av familien mange varme tanker... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 14. oktober

Synes det er fint at vi kan hjelpe våre håpefulle innimellom, bella.

Ja, vi er glade for at anfallet gikk fort over.

Det er litt skummelt, Begonia, for Svigerdatter har hatt to slike anfall nå. Men hun blir godt fulgt opp av legen sin.

I på formiddagen hadde jeg litt god tid i og med jeg hadde gjort alt klart til festen dagen før, så da Halvdelen hentet meg og kjørte meg og pakke og klær og stæsj til Poden, hvor Frøkna hentet ham og meg. Frøkna og Samboeren hadde vært på lokalet fredag, så alle bord var satt på plass og dekket.

De hadde bestemt seg for å ha taco til middag, så Halvdelen hadde stekt opp alt kjøttet på forhånd. Poden satt i gang med kutting av grønnsaker. Jeg mekka kaffe, fant fram fat og gikk til hånde. Halvdelen kom litt etter og hjelp til med kuttinga. Jeg fikk også ansvar for velkomstdrinken.

Så da gjestene kom, var alt klart. Jeg fikk jobben med å bære ut maten til matbordet. Det er jo mat som man forsyner seg med det man selv ønsker. Frøkna skulle jo være vertinne.

Frøkna hadde lagt en liten lapp under hver tallerken, med en oppgave til hver gjest. Jeg fikk en lapp der jeg skulle dra i gang en skål der så mange som mulig skulle være med. Ellers ble det mjauet, bjeffet og pepet rundt bordet. En tok seg en spasertur rundt bordet, en annen begynte å hoppe paradis osv. Ganske moro.

Etter middagen ordnet Halvdelen og Poden med maten. Frøkna tok av bordet og jeg tok oppvasken. Greit med slike storkjøkkenoppvaskmaskinen.

Frøkna hadde laget en spørrelek med lag, slik at gjestene ble ristet sammen. Og selvfølgelig kommer konkurranseinstinktet fram da. Vårt lag kom på 2.plass.

Og så var det DJ og dans.

Vi ble ikke så lenge, for vi hadde lang vei hjem igjen, men festen hadde holdt på til tre-tiden.

Halvdelen og jeg dro opp igjen på morgenen, og hjelp Frøkna og Samboeren med den siste ryddinga av lokalet. Vi tok med oss søpla og tomflaskene og ble kvitt det for dem.

Frøkna og Samboeren var fornøyde med festen, og var glade for at vi hadde hjulpet dem med å arrangere den. Vi har jo trening med å arrangere fester, da, så vi vet hvilke jobber som må gjøres.

Var en tur innom Poden og Svigerdatter på veien hjem, så da fikk vi kost litt med barnebarna også.

Og så har jeg jobbet litt med jobbting i dag.

I morgen skal jeg til legen igjen for å se om jeg skal fortsette med medisinene mine eller justere noe der. Og så har jeg et møte litt ut på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er full av beundring for hvordan du stiller opp for barna dine! Det er jo tydelig at det blir satt pris på også da, siden dere blir invitert til 30-års lag. Håper jeg klarer noe av det samme når min blir voksen.

Lykke til hos legen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...