Midnattsol Skrevet 22. september 2007 #581 Del Skrevet 22. september 2007 Alltid noen prosjekter man skal sette i gang med, kjenner igjen det. Det deilige er når man har gjort det, og kan sette seg ned med god samvittighet. Håper du får en fin lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. september 2007 Forfatter #582 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Lørdagskvelden var fin, den, Midnattsol. Halvdelen disket opp med lammestek og en god rødvin. Vet jeg ikke burde - men fant ut at et glass kunne ikke gjøre store skaden. Fikk nemlig brev fra legen min med beskjed om at leverprøvene fortsatt var for høye, og at jeg må ta nye prøver. I dag har jeg vært effektiv på morgenen. Etter avis og kaffe dro Halvdelen for å hente Poden til en harrytur, så da gikk jeg ned i kjelleren og halte opp til 2.etg. tre søplesekker med sengetøy mm. Så gikk jeg løs på kottet. Det er ikke stort, det kottet, men jeg har julepynt, gardiner, kofferter, vinterytterplagg, støvsuger og sengetøy der. Så plassen er maksimalt utnyttet. Men i et siste har ting bare blitt stuet mer eller mindre usystematisk inn. Så jeg halte ut det meste og prøvde lage et system av det. Så julepynten havnet innerst, øverst, koffertene på neste hylle og gardinene nederst. Ble rent ordentlig der. Så halte jeg ut sengetøyet. Siden jeg har ryddet i klesskapene til Halvdelen og meg, hadde jeg tre tomme kurver, så jeg puttet dobbeltsengsengetøyet inn i de tre ledige kurvene på soverommet. Det frigjorde litt plass på resten av hyllene på kottet. Så nå ligger reserve-/gjestedyner og puter pent brettet sammen og enkelt å få tak i på ei hylle. Laken, putevar og dynetrekk til disse dynene er pent sammenbrettet i kurver i resten av hyllene, og jeg kastet to poser med sånt som egentlig er utslitt - men som jeg kanskje kunne ha brukt til filler - er så flink til å samle på "kjekt å ha". To vinterjakker ble også puttet i posen til Fretex. Så nå er jeg kjempefornøyd med meg selv, selv om jeg kjenner at jeg ikke er i toppform. Blir fortere sliten enn jeg pleier, og skal ikke gjøre veldig mye før svetten hagler. Det er noe dritt å ikke være i hundre prosent form. Endret 23. september 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 23. september 2007 #583 Del Skrevet 23. september 2007 Vi har også et slikt lite, men fullpakket kott. Fra tid til annen må jeg gjøre akkurat det du beskriver, her hoper det seg nemlig opp med uorganisert rot etter en tid. Kanskje det er like greit, for hver gang jeg tar en ryddesjau oppdager jeg ting jeg ikke husket at hadde plassen sin akkurat der, og dessuten er det alltids noe som kan kastes eller gies bort. Deilig følelse etterpå er det uansett. God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 23. september 2007 #584 Del Skrevet 23. september 2007 Så flink du er ! Er kjempeimponert Ta deg velfortjent fri resten av søndagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. september 2007 Forfatter #585 Del Skrevet 23. september 2007 Det er sant, Mie. Følelsen etterpå er god. Har tatt det med ro resten av dagen, ja, Bare meg selv. Hadde planer om å gå meg en tur, men så begynte det å regne - så da ble det bare med planen. Nå skal jeg snart finne fram strikkepinnene igjen. Holder på med et sett til Nurket, men har hatt en strikkepause. Strikking og TV er en grei kombinasjon en søndagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 23. september 2007 #586 Del Skrevet 23. september 2007 Så flink du har vært i dag da, Bettie Deilig å få unna sånne ting, ikke sant? Få litt ordning och reda... Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 24. september 2007 #587 Del Skrevet 24. september 2007 Innom for å ønske deg er fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 24. september 2007 #588 Del Skrevet 24. september 2007 Heisann! Ser du har vært utrolig flink i helga. Deilig å få unna sånne arbeidsoppgaver. Godt å ha strikkepinnene å roe ned med da. Jeg synes ihvertfall det er avslapping å sitte med strikketøyet. Du får krysse fingrene for den syngende kråka i morgen kveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. september 2007 Forfatter #589 Del Skrevet 25. september 2007 Tirsdag 25.september Det er deilig å rydde, ja, mysan. Ja ikke ryddingen i seg selv, men resultatet. Hei Morgensol Det er nesten nødendig å ha en eller annen form for håndarbeid på gang, Begonia. I går var jeg på jusskurs hele dagen. Det blir jo stadig nye lover og regler å foholde seg til, og endringer av lover og praktisering av dem. Heldigvis var det ok forelesere, som både kunne sin juss og som kunne mitt arbeidsområde, så det var avgjort en nyttig kursdag. Etterpå dro jeg til Svigerdatter. Alle de andre i familien skulle på fotballkamp, så Poden lurte på om jeg hadde lyst til å ta en tur til dem. Alltid kos å være sammen med barnebarna, da, og Svigerdatter er jo også søt. Hadde tenkt å ta en buss ved åttetiden, men fant ut at jeg virkelig bor på landet, for det gikk ingen åttebuss. Vanligvis går det en buss i timen, men etter seks endres bussruten totalt, og går bare hver annen time. Så da ventet jeg likegjerne til fotballfantastene kom tilbake og satt på med Halvdelen hjem. I dag var jeg hos legen igjen. Nye blodprøver og ny sykemelding. Men skal prøve meg på en 80% jobbing nå. Er så lei av å ikke være helt i form. Blæ! Får antagelig svar på prøvene mot slutten av uka. På jobben i dag har det vært mange møter. Og en del avklaringer, så nå har jeg litt å holde på med framover. Må legge om en del planer og flytte på litt personell. Sånt tar tid. Og så var jeg på møte med sjefen i dag. Tema - økonomi. Jeg har jo vært "kjempeflink" og holdt budsjettet de siste månedene, og det er sjefen fornøyd med. Og han ville ettergi det tidligere opparbeidede underskuddet - igjen, uten at jeg har sett noe til pengene. Og jammen fikk jeg aksept for at jeg må utvide staben også. Rene kinderegget dette. Men jeg blir sliten av de møtene, for jeg mobiliserer ganske mye både på forhånd og under møtet. Så etter møtet fant jeg ut at jeg ville gå noen bussholdeplasser før jeg tok bussen hjem, for å riste det av meg. I morgen er det en ny dag med nye møter. Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. september 2007 #590 Del Skrevet 25. september 2007 Ikke slite seg helt ut, Bettie. Nå sier kroppen din at du skal ta det med ro, og da er det lurt å høre etter vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 26. september 2007 #591 Del Skrevet 26. september 2007 Innom med en . Ta vare på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. september 2007 Forfatter #592 Del Skrevet 26. september 2007 Onsdag 26.september Vet jo for så vidt at det er lurt å lytte til kroppen, mysan, men er kjempedårlig der. Er generelt lite flink til å ta vare på meg selv, Morgensol, for jeg vil så mye, så gjerne. Jobbdagen var ganske hektisk i dag. mange telerfoner, mange avbrudd. Jeg har en to større oppgaver som venter på meg. Den ene må jeg ha klar om to uker, den andre om tre. Jeg har fått begynt på den ene, men den andre har jeg ikke en gang sett på. Jeg hadde tenkt å ta ut en ferieuke neste uke, men må nok jobbe et par dager i hvert fall. Æsj. Men jeg sluttet nå tidlig i dag. Hadde ikke overskudd til å gjøre noe særlig. Egentlig hadde jeg tenkt å sove litt, for jeg sover litt dårlig om natta. Har kuttet ut en av medisinene mine, og kuttet den brått. Det har nok litt å si for nattesøvnen til jeg kommer i et naturlig mønster igjen. Det er lenge siden jeg kuttet ut sovemidlene, så det har ingenting å si for nattesøvn eller mangel på sådan. Men jeg vil liksom trappe ned på medisineringen ellers også, så derfor har jeg kuttet ut en medisin til. Får heller begynne igjen hvis det ikke går. Det ble ingen slumring på meg, for jeg kom på at jeg måtte forberede et par oppgaver til i morgen, og så er det kordag i dag. Det var min tur til å ta med kake til kaffepausen. De har jammen mye fint i butikken gitt, så jeg tok med kjøpekake. Hadde null lyst til å bake, så da er butikken god å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 27. september 2007 #593 Del Skrevet 27. september 2007 Hehe...er ikke så ofte jeg har bakt til korkaffen jeg heller, Bettie! Høres ut som om du har hektiske dager. Pass på å få tatt deg inn, da! Ønsker deg en god og forhåpentligvis avslappende helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. september 2007 Forfatter #594 Del Skrevet 27. september 2007 Torsdag 27.september Godt å lese at jeg ikke er alene om å ikke bake til korkaffen, caskr. Nå må det snart roe seg ned litt på jobben. Torsdager er ofte litt hektiske, med en del faste oppgaver som binder opp en del av tiden min. Og så måtte jeg forberede meg til et møte med en ansatt i dag. H*n hadde laget et ganske stort rabalder om et personalseminar på en av avdelingene. Vi vet at h*n ikke fikser overnattingsturer eller turer langt borte, så avdelingslederen hadde funnet et sted en halvtime fra jobben, og lagt opp planen slik at de som ønsker det kan overnatte, og de som ikke vil det, kan la være. Men h*n ville verken overnatte eller delta på seminaret når det ikke foregikk på arbeidsplassen, og mente at vi ikke tok hensyn eller tilrettela nok. Så jeg måtte hjelpe avdelingsleder med å gå opp retningslinjene. Vi ble enige om at dersom h*n ikke klarte være med på noe av det, så måtte hun gå til legen og undersøke om det er mulig å få en sykemelding for den dagen, for vi har jo prøvd å legge forholdene tilrette. Kom ganske seint hjem fra jobb i dag, og sov en liten halvtime. I morgen skal jeg slutte tidlig. Gleder meg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 28. september 2007 #595 Del Skrevet 28. september 2007 Ikke alltid like koselige arbeidsoppgaver du har. Håper det gikk bra. Tror du er veldig dyktig i jobben din. Ha ei flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 28. september 2007 #596 Del Skrevet 28. september 2007 Ble du tidelig ferdig i dag? Å slutte tidelig på ferdager er herlig - da har man ofte tankene helt andre steder de siste timene. Det er i hvert fall min erfaring. Ønsker deg en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. september 2007 Forfatter #597 Del Skrevet 28. september 2007 Fredag 28. september Nei, ikke alle arbeidsoppgaver er like behagelige, Morgensol Hei, Ada Blûe. Klarte å pakke meg sammen tidlig i dag, ja. Og det er deilig å slutte tidlig noen dager. Det har vært en vakker høstdag i dag. Sol, klar himmel, men ganske kjørlig. En skikkelig høstdag, altså. Jeg gikk på jakt etter noe rødt å ha på meg i dag, men det er ikke den fargen jeg bruker oftest. Fant en rød pikeskjorte, så den fikk gjøre nytta. Og nå har jeg tent et lys i vinduet - i solidaritet med folket i Burma. På jobben fikk jeg svart på en del mail. Det hadde hopet seg opp med saker som krevde svar. Mail tar en del tid, faktisk. Jeg klarte å avslutte jobben tidlig i dag, og det trengte jeg, for jeg var ganske sliten. Tok med meg litt jobb hjem av typen - må sitte stille og uten avbrudd for å få gjort jobben. Og gjorde en del da jeg kom hjem. Jeg kjørte meg fast etter en stund, så da la jeg det til siden, så får jeg ta det opp igjen i morgen. Må ha det klart innen utløp av neste uke. Satt meg ned for å lese avisa etterpå, men da var jeg så trøtt at jeg sovna og sov en drøy time. Våkna ganske forvirret da telefonen ringte. Neste uke skal jeg ta ut to-tre feriedager. Tror det skal bli godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 29. september 2007 #598 Del Skrevet 29. september 2007 Da må du nyte de feriedagene Bettie, og bare tenke på deg selv. Det fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. september 2007 Forfatter #599 Del Skrevet 29. september 2007 Lørdag 29.september Ja, jeg ser virkelig fram til å ta noen feriedager, Midnattsol. Som vanlig lørdager, sov jeg litt lenger enn hverdager. Det er deilig å våkne selv, uten en ilter vekkerklokke i øret. Det har vært grått og vått i hele dag, så jeg fant fram joggedressen, satt på kaffen og tuslet meg ut etter avisene. Det hører med til mitt lørdagsrituale - kaffe og avis. Har ikke vært så veldig aktiv i dag. Har vasket tre maskinener med klær og fått hengt opp det. Tok ned tørt tøy og la det på plass, både Halvdelens og mitt. Og så har jeg jobbet i dag, med jobbsaker. Jeg begynte jo i går, og i dag ble jeg ferdig. Det tok noen timer, for det er så mange variabler å holde styr på, og så mange detaljer å huske på. Glipper det et sted, så rakner hele arbeidet. Men jeg ble som sagt ferdig i dag - i hvert fall med hovedlinjene. Jeg har et par små detaljer igjen, men de gidder jeg ikke gjøre noe med før i morgen. Siden det er en skikkelig grå høstdag, har jeg tent opp i ovnen. Var litt huskladt i dag. Tipper Halvdelen setter pris på det når han kommer fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 29. september 2007 #600 Del Skrevet 29. september 2007 God lørdag, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå