Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fredag 7. september

Hei klematis.Takk for hilsen

Jeg opplever i hert fall at jeg får energi etter å ha vært på korøvelse, mysan.

Synge er morsomt, ja, caskr.

Man skal synge med det nebbet man har, Cata. Her i byen finnes det et kor for de som ikke kan synge.

Takk for helgehilsen, Bare meg selv

Det er fredag, og det er godt. Selv om dagene går fort, synes jeg det er helt greit med helg. Er sliten etter en arbeidsuke, jeg.

Det var en rolig dag på jobben i dag, ikke så mye mas med telefoner. Og det er godt å kunne sitte og gjøre seg ferdig med en oppgave uten for mange avbrytelser. I tillegg har jeg valgt å la fredagen være en kort dag.

Det var meldt fint vær i dag, så i går kveld hang jeg ut klær. Selvfølgelig kom det en regnskyll, men tøyet ble nå tørt før kvelden likevel. Satt meg ute da jeg kom hjem, men etter en stund måtte jeg trekke inn, for det blåste og det skyet over igjen.

Og da sovnet jeg. Tror jeg har fått sovesyken. Nå har jeg kuttet ut en av medisinene mine, for jeg er så lei av å knaske piller. Det kan være en medvirkende årsak til at jeg er så unormalt trøtt. Jeg sover på dagen, og jeg sover hele natta. Jeg vil forsøke til over helgen, men hvis jeg er like trøtt, får jeg bare begynne å ta tablettene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du er så flink til å stikke innom dagboka mi. Kjempe kjekt å se deg der inne.

Samtykker. Får litt dårlig samvittighet fordi jeg aldri har skrevet noe hos deg. Blir nok litt lettere å følge med litt når jeg får deg opp på mine innlegg. :)

Håper du får en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en rolig dag på jobben i dag, ikke så mye mas med telefoner. Og det er godt å kunne sitte og gjøre seg ferdig med en oppgave uten for mange avbrytelser.

Greit å få litt fred å ro til å konsentrere seg om det en skal gjøre. Jeg jobber best etter alle de andre har gått hjem, jeg. Der jeg jobbet før valgte jeg å begynne sent og heller slutte senere for å få disse effektive timene på slutten av dagen. Og så fikk jeg sove litt lengre da, er skikkelig B-menneske ;)

God helg, Bettie. Håper dere får slappet skikkelig godt av og kost dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

God helg Bettie!

Jeg er også glad i å synge. Sang i kor da jeg bodde i fredrikstad. Det var gøy, men så døde dirigenten vår å da syns jeg det ble for tøft å fortsette.

Ha en fin lørdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 8.august

Det er koselig å se deg her, Malou.

Hei, Morgensol. Det er spennende å gå slik og vente.

Hallo Liv. Tror det er mange korsangere her.

Er B-menneske selv, Klematis. Og det er sant - timene uten folk rundt seg er de mest effektive.

Takk for helgehilsen, MissS.

Forstår godt at det ble tøft å fortsette når dirigenten døde, bella.

I dag var jeg flittig husmor på formiddagen. Fikk ryddet ut støv og vasket, så nå er huset klart til gjester i morgen.

Etterpå gikk jeg ut med boka mi. Det var jo sommervarme i dag, og deilig å være ute selv om det blåste en del.

Poden og Svigerdatter inviterte oss over til middag i kveld. Det var kjempekos. Fikk jo kost litt med Nurket også. Han var i kjempeform og flirte og pludret. Han har begynt å ville stå nå, og synes ro-ro-til-fiskeskjær er toppers. Lillefrøkna kom hjem mens vi var der. Hun hadde vært hos en venninne.

I morgen kommer hele familien hit - Frøkna og samboer og Poden med familie. Det er bursdagen til Frøkna i morgen, og hun ville feire den hos oss. Hun har bestilt middag av faren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Tusen takk for gratulasjonen Bettie!

Snart er helgen over. Håper du får ei bra arbeidsuke.

Nyt søndagen mens du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 10.september

Hei Morgensol. Det er så kos å se deg her.

I går hadde jeg en lengre samtale med Halvdelen - igjen. Jeg fortalte ham at han lurer meg ikke, for jeg vet om sprekken hans. Har temmelig god oversikt over akkurat det. Og fortalta ham at han lurer ikke meg - han lurer bare seg selv. Han ble ikke særlig blid, og synes jeg maser fælt, men det får han bare finne seg i. Jeg vil ikke tilbake til den situasjonen vi hadde for et par år siden. Det er i hvert fall helt sikkert. Så han får bare bli så sur som han vil. Og jeg vet jo at når han føler at jeg pirker for mye borti hans "ømme tå" så tar han igjen og prøver å finne noe som kan ramme meg, og som kan gjøre at jeg ikke er bedre enn ham. Men siden jeg vet hvordan han reagerer, virker det ikke på meg.

Han ble nå ferdig med å surmule, så vi dro på lageret og hentet de to komodene som sto der pluss en del leker jeg har spart etter ungene. Halvdelen hadde litt dårlig garderobeplass, så jeg ga ham den største komoden. Mens han startet med å gjøre klart til familiemiddag, satt jeg i gang med å ordne med klær. Så nå har Halvdelen et ryddig klesskap og en ryddig komode og alle klær på plass. jeg begynte med mitt klesskap også, og fikk ryddet fo hyller for klær og puttet i skuffene i komoden. Resten får jeg ta etterhvert.

Hele familien kom hit til middag i går. Førkna hadde bestilt fondue siden hun hadde bursdag. Vi måtte improvisere litt, for vi trodde vi hadde brennergele, men det hadde vi ikke. Tvist og rødsprit funket det også. Til og med Lillefrøkna syntes det var ok å steke sitt eget kjøtt og spise det. Frøkna fikk et gavekort av oss. Vi legger til 1000 kr når hun skal kjøpe bil igjen, for hun hadde ingenting igjen på ønskelista.

Nurket var ikke i form i går. Han har flere tenner på gang, og ga tydelig uttrykk for at han ikke hadde det bra. Stakkar liten.

I dag har jeg sittet med nesa i tall. Fysj. Skal ha en stor rapport klar til begynnelsen av oktober, som omfatter alle deler av virksomheten. Det tar tid å finne fram alle data, og det tar tid å sjekke at tallene stemmer. Fysj og æsj.

Siden jeg skal ha en ganske lang dag på jobben i morgen, sluttet jeg tidliger i dag. Gikk meg en rask tur i regnværet i regnværet i dag. Ikke så langt riktignok, men ned til butikken for å kjøpe noen ukeblader. Fant ut at jeg ville sløve med noen blader i dag. Og så tuslet jeg meg opp til stemmelokalet, så jeg har stemt i dag også. Blir spennende å se resultatet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 11.september

Ikke mye nytt å fortelle fra i dag.

Fikk sendt av gårde en stillingsannonse, for jeg trenger jo flere folk på jobben, så det var det første jeg gjorde.

Etterpå jobbet jeg med den store rapporten og sendte av gårde deler av den til andre for besvarelse. Det var på områder hvor jeg ikke har detaljkunnskaper. Men jeg kom et godt stykke videre i dag.

Og så satt jeg meg ned og analyserte to rapporter om driften hos oss. Det var mye bra, og mange fornøyde mennesker, så jeg hadde noe positivt å meddele til de ansatte i dag.

Hadde også to møter i dag. Det ene gikk helt greit. Det neste var ganske ugreit. Ikke fordi selve møtet var ugreit, men temaet var det. Her må noe gjøres og det fort, så vi ble enige om en hasteplan og noen strakstiltak, så får vi se om det hjelper. Dette er en sak som må følges opp videre - og tett.

Hadde hengt ut en del klær før jeg dro på jobb i kveld, så da jeg kom fra jobb var det tørt og klart til å legges på plass - noe jeg gjorde med en gang. Ofte legger jeg klærne i trappa for å ta dem med opp når jeg likevel skal opp, og det samme gjør jeg med Halvdelens klær. Men etter at Halvdelens klær nesten dekket tre trappetrinn før han fant ut at han skulle ta dem med opp, tenkte jeg at det var like greit jeg ordnet saken selv i dag. En irritasjon mindre.

Valget er over her i byen, men resultatet er langt fra gitt. Småpartiene er på vippen, så om det blir rødt eller blått styre her i byen er fortsatt usikkert. Blir spennende å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettie er en tøff og klok kvinne! Jeg tror faktisk at Bettie var en av de aller første jeg la merke til som klok og reflektert her på forumet...og jeg har ikke forandret mening på de fem (!) årene som er gått siden da.

God helg, Bettie! :klem:

Endret av Mie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag 13. september

Formen er bedre, Midnattsol. Og godt er det.

Kos at du er innom, mysan.

Rødmer av godordene deres, mie og caskr. Tusen takk.

I går hadde jeg en oppfølging av saken som er vanskelig. Kan bare si at det dreier seg om trakasering. Sammen fant vi fram til noen gode, tror jeg, tiltak. Vi får se hvordan det går videre.

Hadde også et møte med tillitsvalgt i går. Det er greit å samarbeide med ham. Økonomi var jo en av sakene vi drøftet, og arbeidssituasjonen til noen av de ansatte. De har det for tøft, så jeg forklarte hvorfor jeg styrer mot et nytt underskudd ved å utvide staben igjen.

Da jeg kom hjem bestemte jeg meg for å kopiere over bildene fra fotoaparatet. Det er en stund siden jeg gjorde det sist. Av en eller annen grunn hadde jeg mange bilder av barnebarna gitt. Og noen av dem er virkelig gode. Så når jeg får tid snart, skal jeg sette meg ned og redigere bildene, kopiere noen til foreldrene og oldeforeldrene, og lage noen album. Gleder meg til det.

Korøvelse var det også i går. Nå har vi begynt med julesanger. Skal ha to adventskonserter, så det er bare å å sette i gang.

I dag var jeg tidlig på jobben, så da folket kom, hadde jeg morgenkaffen klar. Det var godt å ha en stille morgen til å gå gjennom post og meldinger. Fikk til og med skrevet et par referat i dag, så nå er jeg ajour med det også. Men så hadde jeg en ganske lang dag i dag. Måtte forberede et lite foredrag jeg skulle holde i kveld. Mesteparten av forberedelsene hadde jeg gjordt tidligere, men selve finpussen måtte jeg ta i dag. Foredraget gikk helt greit, og jeg fikk den responsen jeg ønsket.

I helgen skal vi være barnevakt igjen, så jeg får ta huset etter jobben i morgen.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...