Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Dere må ha rimelig stor plen! Selv med våre lille hageflekk håper jeg været holder seg så kaldt at plenklipp ikke blir nødvendig mens samboeren er borte :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at nærmere tre timer plenklipping blir mye. Her hos oss er det opp mot tre kvarter, og det synes jeg egentlig bare er koselig. Man får jo fred til å tenke når man går der, og det kan være godt noen ganger. Om jeg vil ha underholdning tar jeg med iPod og øreplugger som jeg putter inni et godt hørselvern, også hører jeg på musikk eller podcast fra P2 mens jeg klipper. Ikke så dumt det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre timer med plenklipping? Hos meg ville det resultert i jungel. Jeg klarte jo ikke å holde plenen kort og pen da jeg hadde 40kvm hage en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 3.spetember

Hagearbeid med en så stor hage som vi har, det er trim, Midnattsol, helt klart.

Nå satser jeg også på at det er så seint på året at gresset ikke gror så fort, Klematis.

Jeg klager bare litt over gressklippingens viderverdigheter, Fakse, for vi har jo valgt å bo her, og da følger liksom hagen med. Men jeg ser på det som en gratis treningsøkt, og da er det ikke så ille. Kos å se deg her innimellom, forresten. Håper du har det bra.

Da sittegressklipperen bestemte seg for å ta kvelden, hadde vi jungeltendenser her, mysan, for Halvdelen kan ikke klippe med den manuelle. Hal mente nok at han skulle klare det, men jeg visste jo at det ikke ville gå, så til slutt bare gjorde jeg det en dag, og fikk gresset ned på plennivå.

Det møtet som jeg gruet meg til, fikk jeg ikke deltatt på. Jeg sjekket i dagboka mi, og fant ut at jeg hadde glemt at jeg hadde time hos psykologen min på morgenen. Så jeg måtte ordne en stedfortreder for meg. Det ordnet seg, det.

På veien til psykologen var jeg innom legen min med en urinprøve. Jeg hadde stilt diagnosen selv - typiske tegn på urinveisinfeksjon. Men jeg måtte inn til legen, fikk jeg beskjed om. Nå klarte de å putte meg inn rett etter jeg hadde vært hos psykologen, heldigvis, og jammen hadde jeg rett i min egen diagnose. Siden jeg var der likevel, ville legen at jeg skulle ta nye blodprøver, for hun er fortsatt ikke fornøyd verken med senkningen eller leververdiene selv om de har gått ned. Og ikke ville hun friskmelde meg heller. Så jeg er fortsatt delvis sykemeldt med beskjed om å fortsatt ta det litt med ro. Og er det noe jeg er lei av, så er det å ta det med ro. Men - jeg skal være flink pasient og gjøre et forsøk.

På jobben satt vi oss ned for å se hvilken bemanning som må til for å få hjulene til å gå rundt. Vi kom fram til et foreløpig tall på 2,5 stilling - som jeg bare MÅ ha, men som jeg ikke har penger til. Hurra. Var på et møte i kveld der jeg la fram prognosene for høsten. Jeg fikk for så vidt støtte for det jeg vet at jeg må gjøre, men i det store bildet hjelper ikke det meg. Jeg må ha støtte fra min sjef, jeg, og det får jeg ikke, tror jeg.

Snakket med Frøkna også i dag. Bursdagen hennes nærmer seg fort nå, og hun vet fortsatt ikke hva hun ønsker seg, så jeg kom med nye forslag i dag. Hun fant ut at hun kunne ønske seg en litt stor veske, og bøker, så da er hun litt på gang. Vi skal sponse henne med litt penger til ny bil etterhvert. Hun skal få i verdi like mye som broren fikk i klær, så det blir i hvertfall en tusenlapp til bilstæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, urinveisinfeksjon er ikke noe gøy :tristbla: Pleide å ha det veldig ofte før, men har (kryss i taket!) ikke hatt det på noen år nå.

Håper resten av helsa også kommer seg. Er det lov å spørre hva du har vært sykemeldt for? Vet ikke om du har skrevet det tidligere, har ikke fått leste hele boka di. Men er selvfølgelig lov å holde noen ting for seg selv også :)

Du må uansett ha god bedring :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykemeldt lenge, nå - først fordi magen kranglet og jeg fikk påvist betennelse i spiserøret. Den er kurrert. Så fikk jeg nyrebekkenbetennelse og etter det fikk jeg CM-virus, som kan gi noen av de samme symptomene som kyssesyken. Antagelig derfor leververdiene ikke er bra. Med andre ord - et ikke helt patent imumforsvar for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, Bettie. Du har visst fått din porsjon du :tristbla: Håper uansett immunforsvaret tar seg opp og du blir kvitt alle plagene. :klemmer:

Og Morgensol, jeg krysser også fingrene for deg :tommelsmil: Så nå må jeg bare en tur innom dagboka di og sjekke hvorfor før jeg :søvn:

Natta begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie, det er visst ikke måte på hva du skal bli utsatt for, skjønner godt at du er lei av å ta det rolig, men det er vel kanskje akkurat det som skal til. Høres for meg ut som om mye av det du "pådrar" deg kan relateres til stress eller i alle fall for stor påkjenning på kroppen.

Hørte forresten på "Verdt å vite" at forskning viser at dosene som tidligere har vært anbefalt med tran eller annen d-vitaminkilde har vært alt for lave. Vi bør i alle fall ta tre barneskjeer tran de dagene vi ikke får sol på kroppen, og får vi det ikke kan det føre til virusinfeksjoner og nedsatt imunforsvar. Tenkte jeg skulle nevne det, selv om det forsåvidt virker som om du får fyllt dosene dine av d-vitamin med sol nå i sommerhalvåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 4.september

Skal fortsette å krysse, jeg, Morgensol.

Blir nok bra igjen, selv om det tar litt tid, Klematis.

Jeg har tranflaska stående klar i kjøleskapet, Fakse. Og jeg tror du har helt rett i at det er stress som har forårsaket hele elendigheten. Tiden før sommerferien var tøff, og jeg kjørte meg selv lenger enn jeg burde.

Takk for ønske om bedring, caskr

I dag skulle jeg ikke ha begynt før ni på jobb, men måtte pitle meg av gårde til åtte. En liten bemanningskrise på jobben. Men - jeg fikk nå tid til en del forberedende arbeid, så bortkastet var det ikke.

Det var en oppstykket jobbdag med en masse telefoner og styr. Hadde et lenger møte med en ansatt om hans arbeidssituasjon, og det virket som han var fornøyd da møtet var ferdig. Vi jobber jo for tiden med å endre situasjonen for flere på det området, og jeg tror det var godt for ham bare at jeg tok meg tid til å sitte ned sammen med ham og høre på hva som plaget ham.

Så jeg går derfor inn for et nytt underskudd på jobben, og dermed nye runder med sjefsnivået og ...... blæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 5.september

Nå sitter jeg i stolen min og skriver. Lillepusen har lagt seg på fanget, så det er ikke helt enkelt å skrive, men det bryr hun seg ikke om.

På jobben hadde jeg en kort dag. Det er deilig med de korte dagene. Fikk tatt opp en del saker i lederteamet mitt i dag. Og fikk unna noen småsaker. Informerte også om at jeg fortsatt er delvis sykemeldt.

Vel hjemme sov jeg litt, ryddet litt og laget kaffe. Min tur til å ha med kaffe på korøvelsen i dag.

Vi har fått en ny sang, og den skal det bli vanskelig å lære utenatt. Her blir så godt som alle stasjoner på T-banen i London ramset opp. Men den er morsom å synge.

Halvdelen hadde lagt seg før jeg kom hjem. Han har vært til røntegen og CT i dag. Ankelen hans krangler mye med ham om dagen. den låser seg i tide og utide, med det resultat at han nesten faller. I tillegg har han begynt å få prikninger i beina. Tipper på en prolaps et eller annet sted. Men vi får se.

Hadde også en telefon fra Frøkna i dag. Hun bekymrer seg for faren sin, og det har hun for så vidt grunn til. Han har hatt en kjempesprekk nå, og den har vart en stund. Jeg er etter ham og konfronterer han med det, og det synes han er meget ubehagelig. Han har lovet å ta seg sammen, men jeg vet jo hvor vanskelig det er. Så jeg må nok være masekråka og hans dårlige samvittighet en stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får i alle fall lært deg Londons T-banestasjoner.

Kanskje han tross alt trenger ei maskråke? Håper det ordner seg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo Bettie. Bare lit kjapt innpå i dag med en liten torsdagshilsen.

Må se å få satt meg ned med litt lesing istedet for forumisering =)

Ha en fin torsdag da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Tusen takk for at du er så flink til å stikke innom dagboka mi. Kjempe kjekt å se deg der inne.

Håper formen blir bedre etter hvert. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 6.september

Jepp, Midnattsol. Kanskje jeg får bruk for det en gang. Men det er en morsom sang å synge - når bare tunge ikke slår krøll på seg.

Hei mysan. Kos at du legger igjen et spor.

Formen kommer seg, den, Morgensol. Jeg må bare passe på at jeg ikke anstrenger meg for mye.

Lang dag på jobben i dag, men greit nok. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg har gjort på jobben i dag, bortsett fra å avslutte noen gamle saker, og delta på et par møter. Det er rart med slike dager der tiden bare flyr og uten at man egentlig vet om man har produsert noe eller ikke.

Det var så fint vær da jeg kom hjem at jeg gikk meg en liten tur, og etterpå satt jeg meg ut i hagen og leste avisa. Tar med meg hver eneste solstråle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Bare innom og oppdaterer meg litt.

God natt, og ha en fin dag i morgen!

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...