Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Torsdag 30. august

Takk, Cata. Som skrevet - jeg har begynt å titte i avisa,nå, og skal ta en titt på nettet også.

Sitter og vurerer om jeg skal fyre i ovnen i kveld, Morgensol,men jeg tror jeg lar det være.

I dag var det enda litt kaldere enn i går. En kollega fortalte om rim på bakken hos henne. Det er tidlig. Må nok finne fram sokker snart.

En helt grei dag på jobben. Sendte en mail ned til sjefen min hvor jeg hadde beregnet den merkostnaden jeg får ved å øke staben. Tipper han er glad, jeg. Og så fant jeg ut at jeg er skremt ut på et kurs i morgen. Det er et nytt program som skal tas i bruk, og det må jeg lære meg. Det tar vel ikke all verdens tid å lære det, for jeg tror ikke det er så vanskelig. Men jeg skal videreformidle det jeg lærer til andre etterpå, så jeg må jo bare følge godt med.

Det var en rest av sommervarme da jeg kom hjem i dag - i hvert fall rett i sola. Og der plasserte jeg meg et par timer etter at jeg kom fra jobben. Har vært litt flink også, da. Samlet sammen skittentøy og satt i gang en vaskemaskin, og tok en skikkelig ryddesjau på kjøkkenet, for Halvdelen hadde laget mat i går - uten å rydde. Kjente jeg ble litt småirritert, men nytter ikke snu på ham der. Har forsøkt gjennom flere år.

Nei - jeg må finne meg tøfler eller sokker. Jeg fryser på beina, og det er helt mot normalen. Pleier å være varm på beina, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor rydder han ikke når han lager mat? Mener han, som så mange andre menn, at når han har laget maten så kan noen andre rydde opp?

I så fall kan du gjøre det samme ;)

God helg, Bettie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - jeg må finne meg tøfler eller sokker. Jeg fryser på beina, og det er helt mot normalen. Pleier å være varm på beina, jeg.

Hm, det måtte jeg også i går. Og jeg er av dem som går barbeint fra begynnelsen av mai til uti september. Liker ikke å kaste inn håndkleet.....eh......sokkene så tidlig, men det ble litt for kjølig.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Bettie! :hallo:

Slitsomt med jobbtrøbbel, ja. Men det er da lov å håpe på at det skal dukke opp en ny og interessant stilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 31.august

Må nok krype til sokkeskuffen, Cata, for det er kjørlig på tærne om kvelden. Men det er alt for tidlig.

Få planer for helgen, Alou. Har en avtale med gressklipperen i morgen, og så kommer nok Poden med familie i løpet av helgen.

Hei, caskr. Selve jobben er jeg ikke lei, men jeg er lei av at rammebetingelsene ikke stemmer i forhold til hva som forventes gjort.

Takk for hilsen, bare meg selv

I morges var jeg effektiv. Rakk å henge opp en klesvask før jeg dro på jobb. Jeg var jo ikke så lenge på jobben, for jeg skulle jo på kurs. Og det var ikke bare-bare. Kursinnholdet var såre enkelt, men jeg fikk problemer med innlogginga. Fikk likevel tid til å legge inn de dataene jeg trengte, så jeg ble ferdig med en jobb jeg skulle gjøre likevel. Ikke dumt, det.

Og i ettermiddag hentet Frøkna meg og Poden. Vi skulle rydde i tingene deres på lageret vi har. Det tok litt tid, men resultatet ble bra. De kastet til sammen 7 sekker med stæsj de likevel ikke ville ta vare på, og det ble en fin samling ting til loppemarkedet også. En sofa, et gammelt salongbord, et nyere salongbord, et kjøkkenbord med benker til osv. Så nå går det an å komme fram der. Det var jo en smule støvete der, så jeg var ganske møkkete da vi var ferdig.

Da jeg kom hjem, var jeg litt småkald, så nå har vi fyrt for første gang i peisovene. Det er tidlig, synes jeg. Men det gjorde godt.

I morgen har jeg planer om å klippe gresset, og søndag får vi rydde litt opp i krukkene med blomster. De synger på siste verset, så vi får kaste det som er avblomstret av sommerblomstene.

Må få ryddet ut litt støv inne også, for det formerer seg raskt.

Det er ikke bare enkelt å skrive nå, for Lillepusen har lagt seg på armene mine, med klørne i den ene albuen. Det var Bøllepusen som pleide gjøre det, men nå har altså Lillepusen begynt med det. Det er jo kos med en pus på fanget, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie! Det har vært noen hektiske dager for meg denne uka, så jeg har ikke fått tida til å svippe innom andres dagbøker. Men nå er jeg altså her.

Det er så slitsomt når man har en jobb der man liksom hele tida må gå på akkord med seg selv. Sånn har jeg det i den jobben jeg har nå. Men heldigvis slipper jeg å ta hensyn til økonomien og personalet i tillegg. Jeg har det bare sånn at man hele tida har 5-6 saker man holder på med samtidig. Telefonen ringer, og plutselig har du enda en sak i fanget. Egentlig burde man jobbe overtid hver dag, men så har man jo et liv utenom jobben også. Og når får kjeft av kunder stort sett daglig...Det er ikke noe morsomt å gå med dårlig samvittighet hele tida...

Egentlig skulle plenen vår vært frisert litt også. Får vel ta en liten shining på den i løpet av helga kanskje? Får se.

Ønsker deg en finfin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 1.september

Enig med deg Majabeth - å gå på jobb og hele tiden måtte kompromisse er ikke ok.

Kos å se dere, blåmeisa og Morgensol.

I dag hadde jeg ikke vekkerklokka på. Det er luksus, synes jeg, å kunne sove til jeg våkner. Sto opp sånn i 10-tiden og tuslet ut etter avisene. Til vanlig har jeg ikke tid til å lese aviser på morgener - jeg prioriterer å sove ti-femten minutter lengre om morgenen, men avider og forkost - det er helg.

Etterpå ryddet jeg på stua, tok kjøkkenet et skikkelig tak og vasket bad og wc. Litt helgerent med andre ord.

Og så ga jeg meg i kast med plenen. Jeg har fått opp rundetiden på plenklippinga nå, så jeg brukte tilsammen drøyt to og en halv time denne gangen. Det var passende klippevær - delvis skyet og grei temperatur. Slevfølgelig skulle klipperen krangle litt med meg underveis. Skjoldet som gjør at oppklippet gress blir småklippet datt av og ikke søren om jeg fikk det på igjen. Så jeg lot det bare være. Det betyr at jeg må rake plenen. Jeg begynte på det, men det begynte å regne, så etter å ha rakt en firedel, gikk jeg inn. Hagearbeid skal være behagelig - så langt det er mulig.

Siden været var grått og vått, og jeg hadde blitt ganske varm av klippinga, hoppet jeg i dusjen for litt egenpleie, og kledde meg i joggedress etterpå.

Da halvdelen kom hjem, fyrte vi i ovnen, og han laget en kyllingwok med ris til middag. Så nå er jeg varm og mett og har det slett ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! To og en halv time på plenklipping? Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre hadde vi også utrolig mye plen. Brukte vel et par timer på plenen vi også. Må nok si at jeg nå er glad for at jeg bor i blokk, i alle fall for en periode ;)

Tenker det var deilig å hoppe i dusjen og videre inn i joggedressen etterpå. Jeg gjorde akkurat det samme da jeg kom hjem fra en lang og kald harrytur i dag.

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤*Morgensol*¤

Hos oss bruker vi ca 1 time på å klippe plenen. Synes det er nok.

Her har det regnet i ettermiddag. Fyrt i peisen vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 2. september

Det er masse plen, bare meg selv, og det er ganger jeg ønsker det dit pepperen gror. Men så er det deilig når vi har gjester, da.

Hei MissS. Takk for hilsen.

Kos med et nytt besøk, Qamelia.

Det er noe med plenklippere og meg. Av en eller annen grunn får jeg fram det verste i dem, Cata.

Jeg har jo blitt litt raskere etter hvert som jeg har kviknet til, Morgensol. For fjorten dager siden brukte jeg tre timer på plenklipp.

Solen har vært framme i dag, ja, bella, og det var deilig.

Nok en langsom morgen med avis og kaffe. Halvdelen hadde stått opp før meg, og han hadde satt på kaffen. Sånn passende ut på formiddagen ikledde jeg meg shorts og ga meg i kast med å rake plenen. Siden det kuttegreie i gressklippener fant ut at den ville streike, ble det vel store striper med gress på plenen, så det var bare å komme seg ut og gre plenen. Halvdelen gikk løs på krukkene våre og tømte de som var avblomstret og satt opp en del erica i noen av dem. Resten ble satt i boden til neste sommer.

Det var sol i dag, så selv om det blåste ganske friskt, va det godt å holde på ute, og jeg jobbet meg varm og svett i dag også. Gratis trim, tenker jeg mens jeg holder på. Og det er jo godt med en dusj etterpå.

Jeg syntes det var lenge siden jeg hadde sett barnebarna nå, så jeg hørte med Poden om det var ok at vi tok oss en tur. Det var det, så vi kjøpte med oss litt is til kaffen. Nurket var i storform og bablet og lo. Han fikk is, han også, og det var visst kjempegodt. Lillefrøkna kom også hjem mens vi var der. Hun hadde overnattet hos en venninne.

Så skulle Halvdelen hjem til fotballkamper, så jeg har hatt et lite lakkeringsprosjekt i kveld. Neida - ikke noe mer alvorlig enn litt håndpleie og neglelakking. Skal ha et møte i morgen som jeg ikke akkurat ser fram til, så jeg stæsjer meg litt opp, da.

Snart skal jeg bytte utstilling i vaskemaskinen. Har en omgang med klær igjen, og det er meldt godt tørkevær i morgen. Henger ut klærne i kveld, for jeg må litt tidlig på jobb i morgen og forberede meg til møtet.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...