Cata Skrevet 7. august 2007 #441 Del Skrevet 7. august 2007 Min sympati, Bettie.Regneark er ikke gøy når man må dytte tallene inn i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. august 2007 Forfatter #442 Del Skrevet 11. august 2007 Lørdag 11. august Nei, det er ikke noe moro å legge inn tall, Cata. Men jeg ble ferdig og fikk gjort de utregningene som skal til fredag, og godt var det. Onsdag var jeg hos legen. Hun likte ikke at jeg hadde begynt å jobbe, men etter en del fram og tilbake fikk jeg lov til å prøve meg. Men jeg måtte ringe hvis det ikke gikk bra. Det viruset jeg fikk etter nyrebekkenbetennelsen er i slekt meg viruset som forårsaker kyssesyken, så det er derfor jeg har vrt så innmari slapp. Tok en haug med blodprøver også, for viruset har satt seg litt på leveren. Greit å holde øye med akkurat det, men jeg regner med at verdiene nærmer seg normalen nå. Så nå har jeg satt opp en plan for hvordan jeg skal jobbe neste uke. Det blir ganske korte dager, så jeg må være effektiv de timene jeg er på jobb hvis ikke det skal hope seg opp hos meg. Jeg klarte ikke helt å holde de korte dagene denne uka, men litt kortere enn normalt har det blitt. Og det var jo nydelig sommervær både onsdag og torsdag, så da havnet jeg ute i hagen etter jobben. Ikke for det, jeg satt meg ut i går også, for selv om det var skyet, så var det varmt i går - og lummert. Jammen ble det tordenvær i natt også, og sånn som det bråkte. Ga opp forsøket på å sove til uvret hadde gitt seg litt. I dag hentet jeg Lillefrøkna. Jeg hadde lovet henne i går at v to skulle ut og handle skolestæsj til henne i dag. Så hun fikk velge på øverste hylle både penal, farger, bokbind og merkelapper. Hun ble kjempefornøyd. Kjøpte en bok til Nurket også - bok med lyd. Han ble veldig fasinert av den, for han klarte å få lyd ut av boka. Halvdelen henter begge ungene nå. De skal være hos oss til i morgen, for vi skal til foreldrene mine en tur. Så får de sett begge oldebarna. Det er lenge siden de har sett dem nå. Det blir bare en kort tur, for moren min er ikke i form om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. august 2007 #443 Del Skrevet 12. august 2007 Var nok veldig stas å kjøpe skolestæsj vil jeg tro. Spennende med skolestart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. august 2007 #444 Del Skrevet 13. august 2007 Hei, hei Bettie - har fått hodet litt over vannet igjen, og benytter anledningen til å hilse på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. august 2007 Forfatter #445 Del Skrevet 13. august 2007 Mandag 13. august Lillefrøkna var i hvert fall fornøyd med skolestæsjet sitt, Midnattsol. Godt å se deg her, mysan. Fredagen hentet vi barnebarna på ettermiddagen. Lillefrøkna var fornøyd, for hun fikk spille spill på PC-n, og så fikk hun pratet litt. Hun hadde mye å fortelle. Nurket lekte fornøyd med lekene sine. Han er veldig bevisst på at det han ser, vil han ha tak i. Og er det innen rekkevidde, får han tak i det også. I går tok vi ungene med oss til foreldrene mine. Vi skulle hente noen madrasser der, og siden moren min har vært syk lenge nå (helvetesild i ansiktet), var det lenge siden oldeforeldrene hadde sett sine oldebarn. Siden mor har så vondt i hodet av utslettet, ble vi ikke så lenge. Da vi kom hjem, henten Halvdelen Poden og svigerdatter, og Frøkna. Frøkna skulle hente bilen, for hun trenger den for å komme til og fra jobb. Det gjør egentlig jeg også, men Halvdelen får hente og bringe meg til vi får kjøpt ny bil. Har egentlig kjøpt en, men det er ikke levering før ut i september. Så i går var det fullt hus. Jeg tok fram smykkene etter svigermor, og så fikk Poden og Frøkna velge noen. Poden fant litt som Lillefrøkna kan bruke, og litt til svigerdatter. Frøkna fant ikke noe, for hun bruker så lite smykker. Gjorde avtale om at hun kunne si ifra hvis det endret seg. Det var jo fotballkamper i går, FFK-Viking kampen ble behørig kommentert med heftige utrop innimellom. Lillefrøkna stakk ut på trampolinen etterhvert. I dag var det jobb igjen. Vi skal bygge om det bygget jeg jobber i, og i dag kom arkitekten med første utkast. Spennende, men helt klart med rom for justeringer. Så jeg har tegnet litt etter at jeg kom fra jobben. Skal kopiere opp noen "blanke" tegninger og gjøre det litt ordentlig med riktige mål og det hele. Siden jeg bare jobber 70% var jeg hjemme ved halv tre tiden, og da satt jeg jeg i gang med å klippe gresset. Trodde jeg var litt raskere denne gangen enn sist, med det tok sine tre timer denne gangen også. Kan ikke forstå hvorfor gresset skal gro så raskt - og hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. august 2007 Forfatter #446 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) tirsdag 14. august Er trøtt i dag. Var trøtt da klokka ringte i morges, men kom meg nå opp. Hadde vasket klær i løpet av natta, så jeg fikk hengt det ut før jeg dro på jobb. I dag har det vært møtedag - hele dagen. Forarbeidet til budsjettene for 2008 sto på agendaen. Og gjett hva - nye innsparinger ble varslet. "Bare" 1% i år, men 4% neste år. Hurra!: Lurer på når jeg skal få høre at neste år økes budsjettene. Det er bare pengene som minker, for oppgavene - de blir bare flere. Så vi skal gjøre det samme som før - eller mer - med færre personer. En eller annen gang nås smertegrensen, og den er svært nær nå. Finne en annen jobb, kanskje? Etter møtet prøvde jeg å få klipt meg, men det var ingen ledige timer i dag. I morgen har jeg ikke tid, tror jeg. Hjemme ryddet jeg litt i tørre klær, ryddet litt på kjøkkenet, men ellers har jeg vært temmelig inaktiv - og trøtt - eller rettere sliten. Satser på å være bedre i morgen. Endret 14. august 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2007 #447 Del Skrevet 14. august 2007 Lurer på når jeg skal få høre at neste år økes budsjettene. Det er bare pengene som minker, for oppgavene - de blir bare flere. Så vi skal gjøre det samme som før - eller mer - med færre personer. En eller annen gang nås smertegrensen, og den er svært nær nå. Finne en annen jobb, kanskje? Det er jo "selgers marked" når det gjelder arbeidskraft, så sånn sett er det vel ingen dårlig ide å jakte på noe nytt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. august 2007 #448 Del Skrevet 14. august 2007 Enig med Cata. Du kan jo se deg rundt og sondere litt i hvert fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. august 2007 Forfatter #449 Del Skrevet 16. august 2007 Torsdag 16. august Hei Cata og mysan. Har begynt å titte på ledige stillinger, men jeg er litt kresen. Har ikke lyst på en jobb der jeg må pendle f.eks. I går var det en rimelig hektisk dag. Måtte få unna tre litt store saker, så det tok formiddagen, med leting i gamle dokumenter, skrive saksframlegg og legge ved alle relevante opplysninger. Og så måtte jeg finne fram litt bakgrunnsstoff til noen taler jeg måtte holde i dag. Har noen ansatte som har hatt bursdag med store runde tall i løpet av ferien, så de skulle feires i dag. Og så ilte jeg ned til bussen - som selvfølgelig var 15 minutter forsinket, for jeg ville klipppe meg i går. Var innom 5 frisører som alle hadde fulle bøker. Jeg endte opp med en drop inn dame og herrefrisør drevet av innvandrere. Han har ikke akkurat så veldig stor greie på damefrisyrer, men denne gangen skulle jeg bare stusse litt - få av litt ragg, så det var helt greit. Billig var det også - bare hundrelappen kostet det meg. Så til helgen skal jeg farge håret igjen - og denne gangen blir jeg litt rød på toppen. Var innom Poen med familie på veien hjem. Og i dag har det vært hektisk - mer hektisk. Hadde to store møter på formiddagen. Samtidig var måtte jeg være barnevakt for Nurket, for svigerdatter hadde en avtale i dag, og trengte barnevakt. Hun hadde en, men barnevakten var blitt syk. Vanligvis er det Halvdelen som trår til på morgenen, men han var på vei til Stockholm for å se fotballkamp i dag. Heldigvis er Nurket et fredelig barn, så han satt i stolen sin mens jeg ledet møtene. Etterpå satt han under skrivebordet mitt, for da kunne jeg vugge ham med forten mens jeg skrev det jeg måtte skrive på PC-n. Han sovnet litt der. Til og med mens jeg holdt talene og overrakte blomster til jubilantene var han bare blid og fornøyd. Jeg hadde jo rukket å mate ham og skifte på ham innimellom møtene. Da svigerdatter kom for å hente Nurket, bestilte jeg drosje til dem slik at de kom seg greit hjem. Og resten av dagen plottet jeg inn møter og avtaler over en lav sko, så nå har jeg en god del program helt fram til jul. Fikk sitte på med noen ned til byen etter jobben, slik at jeg slapp å vente en time i byen før bussen min hjem gikk. Det er noe herk å bare ha en bil når bilen befinner seg i "utlandet". I morgen har jeg satt meg opp på en kort dag. Håper jeg klarer å få gått når jeg skal, for jeg har nok tøyd strikken litt langt denne uka. Kjenner jeg er veldig sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 16. august 2007 #450 Del Skrevet 16. august 2007 Takk for besøk i dagboka mi! Innom for å ønske deg en god natt- og en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 17. august 2007 #451 Del Skrevet 17. august 2007 God helg, Bettie. Endelig er det fredda'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. august 2007 Forfatter #452 Del Skrevet 18. august 2007 Lørdag 18. august Hyggelig å se deg her, Majabeth. Takk for hilsen, mysan. I går hadde jeg en kort dag på jobben, og i og med den var kort, måtte jeg jobbe raskt for å rekke det jeg måtte rekke før jeg kunne ta helg. Har bestemt meg for å prøve å holde på den reduserte arbeidstiden min så lenge jeg er delvis sykemeldt, men det er neimen ikke lett å komme seg av gårde til rett tid. Jeg må jo si at jeg merker at jeg jobber, for jeg var dønn sliten da jeg kom hjem i går. Er med andre ord ikke helt pr.kasse når det gjelder energi. Så jeg sov et par timer og la meg tidlig. Likevel sov jeg til nesten ti i dag. I dag har jeg vært mer aktiv. Ryddet ut støv, vasket klær, dro over gulvene og vannet blomster. Tok en generell rydding også. Prøvde meg på å sitte litt ute, men det blåste surt, så det ga jeg opp ganske raskt. Fint tørkevær var det jo for klærne jeg hadde hengt ut. Så jeg gikk meg en liten tur i steden. I ettermiddag sovnet jeg igjen, og jammen er jeg trøtt nå også. Skulle tro jeg hadde fått sovesyken, men det er bare det hersens viruset som ikke vil gi helt slipp. Halvdelen sitter og ser på fotball, og jeg sitter her med et glass vin. Har bestemt meg for å skeie litt ut denne helgen, så skal jeg fortsette ned-i-vekt-prosjektet mitt med et mål om ti nye kilo mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 18. august 2007 #453 Del Skrevet 18. august 2007 Et glass vin hørtes godt ut. Jeg skal på jobb jeg. Ha en fortsatt fin lørdag, Bettie! ps. Jeg har byttet nick og kostyme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. august 2007 #454 Del Skrevet 19. august 2007 God søndag Bettie! Leser litt her, og det er nesten så jeg må bli litt streng . Det er kanskje ikke så rart at viruset ditt ikke slipper taket, for det virker ikke som om du er det minste flink til å ta det rolig og ta vare på deg selv, og det er vel det eneste som hjelper for å bli bra igjen av sånne saker. Klart du trenger mye søvn, men ikke slit deg helt ut mellom hver gang du sover heller da Vet at det er lettere sagt enn gjort, og spesielt at det er lettere å si det til andre enn å gjøre det selv, men jeg klarte ikke å dy meg Håper du får en rolig og avslappende søndag! Og kanskje du kan starte senere på jobb i stede for å gå tidligere? For meg er det i alle fall lettere å få jobbet korte dager (når det er målet) om jeg kommer sent enn om jeg prøver å gå tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 19. august 2007 #455 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Innom med en klem Nå må du ta vare på deg selv Bettie så viruset slipper taket snart Endret 19. august 2007 av shatika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. august 2007 Forfatter #456 Del Skrevet 19. august 2007 Søndag 19.august Var godt med et glass vin, bellaJeg prøver å være flink og ta det mer med ro, Fakse, men det er ikke lett. Jeg vil så mye, og er flink til å strekke strikken litt lengre enn jeg bør. Men til uka har jeg satt opp en plan der jeg starter litt seinere på jobb de dagene jeg har mulighet til det, og så har jeg gjort en avtale med Halvdelen om at han henter meg, og da må jeg jo gå når han kommer. Hei shakita - kos å se deg her. Hvor har du gjemt deg? I dag har det vært en rolig dag. Lang morgen med kaff og avis. Det er nesten luksus, det. Selvfølgelig kunne jeg ha fått tid til en kopp kaffe og å blafre gjennom avisen om morgenen når jeg skal på jobb, men jeg prioriterer å sove et kvarter lenger. Er vel egentlig et B-menneske, så morgenstund er for meg høyst overdrevet som et gode. Halvdelen hadde sett at det var et loppemarked et sted, så vi fant ut at vi kunne ta en tur og titte. Vi endte opp med å kjøpe tre blomsterkrukker. Halvdelen har jo dilla på blomster i potter ute, så de kommer sikkert godt med. Og så kjøpte vi 20 bøker. Fikk dem for 5 kr. stykket. Nå har jkeg bare et problem - jeg har ikke plass til flere bøker i de bokhyllene jeg har, og jeg kjøper jo stadig en bok eller fem. Må ha nye bokhyller med andre ord, og jeg vet hvordan jeg skal få plass til dem. Så nå må jeg bare overtale Halvdelen til å se nødvendigheten av flere bokhyller. Det var sånn litt av hvert bøker - litt krim og litt annet. Etterpå dro vi innom et gartneri, for der hadde Plankeheugen et arrangement. Kjøpte en vaffel og en kopp kaffe der og tittet litt på folk. Vi svingte innom Poden på veien hjem for å avtale når de skulle komme til oss. De hadde lyst til å ta seg en tur. Frøkna var der også, så det endte med at alle sammen kom hjem til middag. Og det var jo fotball på TV, så jeg koste meg med Nurket, jeg, og Lillefrøkna. I morgen er det arbeidsdag igjen. Skal til et møte med sjefen min i morgen. Jeg går nemlig fortsatt underskudd. Nå kommer det av at lønnsveksten har vært høyere enn budsjettert, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Kan ikke si opp noen heller, for jeg har bruk for absolutt alle jeg har. Det er ikke mulig å redusere nå, uten at det vil gå kraftig ut over driften. Gruer meg til det møtet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 20. august 2007 #457 Del Skrevet 20. august 2007 Det er artig med loppemarked! Ender alltid opp med ting som blir stående til jeg finner ut at de kan jeg gi til neste loppemarked Joda, det er jo enkelte ting som blir brukt av det man kjøper, men ikke alt... Høres ikke noe artig ut med virus som ikke vil gi seg. Heller ikke dette med jobben din... til deg, så du klarer deg i hverdagen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. august 2007 #458 Del Skrevet 20. august 2007 Hørtes ut som en fin søndag. Håper du har fått en fin start på uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 21. august 2007 #459 Del Skrevet 21. august 2007 Håper denne uken blir bra. Og at det går fort til helgen, slik at du får slappet litt av. Håper formen er bedre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. august 2007 Forfatter #460 Del Skrevet 21. august 2007 Tirsdag 21.august Det å kjøpe noe på et loppemarkes og sende det bort til neste, kjenner jeg til, Majabeth. Jeg kaller det gjenbruk, jeg. Har hatt en hektisk, men ok start på uka, Midnattsol. Hei Morgensol. Kos å se deg. Formen er stigende, så jeg regner med at det går riktig vei med helsa. I går var det en arbeidsdag der jeg brukte en del tid på å forberede saker som jeg skal ha klar i løpet av uka. Og så var jeg på møte med min sjef om økonomien. Han var ganske fornøyd denne gangen, men så har jeg også strammet til så det holder, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde så stramme tøyler videre. Det er så mange oppgaver..... Siden møtet med sjefen var så positivt, fant jeg ut at jeg ville ta meg en liten butikkrunde. Jeg endte opp med en sort bluse/tunika med lange ermer, og en lilla tunika med korte ermer til en samlet sum på 150 kr. Fant dem på et stativ med halv pris på halv pris, så da var jeg kjempefornøyd. Tok bussen hjem fra byen, men i og med jeg havnet midt i ettermiddagsrushet, tok det sin tid å komme hjem. I dag har det vært en typisk møtedag, så jeg har produsert fint lite, men noen dager er slik. Det er litt slitsomt å gå fra møte til møte, men vi fikk nå avklart en del ting. Siden det var fint vær og sommertemperatur, tok jeg med meg avisa, en noen biter vannmelon og satt meg ut i sola. Deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå