Gå til innhold

champagne og havregrøt

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

:juhu: hallaisen, Svimle!

Det gikk egentlig fint. Jeg følte meg jeg litt dust en lang tid, men sånn er det vel bare i ny jobb. Heldigvis er kassa der ganske så lik den hos ARK, så der var det ikke riktig så mye å lære...men jeg bretter jo klær som en nisse, da....:sjenert:

De har forresten masse fine kjoler, Chica! Ikke i "gallaklassen" men lekre sommerkjoler, definitivt. Så en fiiiin en jeg kunne tenkt meg til etterpåfesten. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:juhu: for første jobbedag unnagjort! Brette klær på butikkmåten er nok ikke enkelt nei, men det lærer du fort!

Jeg synes det er så mye fine kjoler i butikkene nå at jeg nesten bare må gi meg selv forbud mot å gå inn og titte. Men jeg ble litt nysgjerrig på kjolene på vivikes nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:juhu: :juhu: for det ja,pusla! :sjarmør:

Syns absolutt du burde ta turen innom. Jeg trodde i utgangspunktet Vivikes var en del for "voksent" for meg,men de har en god del utrolig søte bluser og kjoler. Gudd løkk! :tommel:

Nå har vi bestemt viner til bryllupet. Til velkomst blir det en halvmusserende italiener ved navn Saracco, til mat to typer rosè (bl.a en jeg smakte hos Olava...), hvitvin (for søsters del) og sherry (den tradisjonelle drikken til tapas). Balholm eplesaft og farris til de som ikke drikker alkohol. :sjarmør:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Masse goder viner! og Sherry :sikle: Jeg er veldig glad i tørr sherry.

Har de klær i str XL på Vivikes? :sjenert: Hvis ikke har jeg enda et mål med reduseringen, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

najs. Og du, prøv å skrive sjarmor inni kolon'ene ;)

Hvis du ikke får opp smileys, så må du slå på sidepanel. Da ligger de der. På hurtigsvar trykker du bare på knappen med smilefjes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg skal liksom ikke shoppe klær jeg da, så jeg må nok holde meg unna. Jeg kunne trengt et par langarma topper, men jeg ender jo opp med å prøve masse kjoler og å sikle på olabukser. Når jeg egentlig skal spare til peis...

Du glemte pusla-advarsel før brude-vinene, men jeg tror jeg tålte det fint. :bryllup: *nynne ta-ta-ta-taaaaaa*

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olava

Helluis! Flott at det gikk bra i ny jobb. Klesbretting blir du en kløpper i innen uken er omme.

OOOOOG: Hei, hipp og hurra for at jeg kanskje får avsetning på 2 puser!!! Hils svigermor så meget fra meg!

Vi får bare tro at pusene overlever, det er det små sjanser for, hvis jeg skal tro nabokjerringa. Hun var her for å se dem i dag, og hun syntes de så tynne og underernærte ut. Hun mente det var sjelden kattemor hadde nok melk til 6 stk. Ja, ikke vet jeg, men jeg ser jo at de legger på seg for hver dag.

Dessuten: To av deres tre katter har fått unger, men de kan ikke FINNE ungene. De ser bare at kattene har blitt slanke. Hmf.

Jaja, før var det snakk om overfôring og nå er det fare for sultedøden.

Lillelou: Kom og sjekk fettlaget på ungene og gi meg fred i sjelen!

(Jeg tror egentlig ikke det er noen fare, men jeg ER jo nervøs for at de skal svinne hen, må innrømme det.)

Kanskje må Hildegard konsulteres igjen?

Moro at dere skal bruke olavarosèvin, og nå tror jeg det er betimelig av meg å researche de andre vinene deres, må jo ha KONTROLL.

Har i dag hatt filmkamera i halsen og sett stemmebåndene på TV. Moro! (Og ubehagelig)

Har prøvd å sette inn bilder her, men galleriet er nede for tiden. Den som er meget utålmodig, kan jo sende en PM med e-postadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:juhu: :juhu: :juhu: for puser og alt mulig annet!

Den nabokjerringa føler jeg trenger litt bonk...skal jeg ta med meg bonka? Syns det er litt uansvarlig å ikke finne ut hvor kattene har født og sjekke at alt er vel....:sjenert:

Syns du skal bare drite i henne. Høhøhø.

Mener ganske sikkert at Mia, en av våre katter fikk 6 unger,og det gikk helt finfint. Det kommer jo også an på om moren har nok tilgang på mat og næringsstoffer.Og det betviler jeg ikke at hun har.

Hvilke farger er det egentlig på dem? Jeg mener at jeg så grå...og stripete...og....?

Filmkamera i halsen hørtes dørte meg ut sosm en tvilsom opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 småpys? :overrasket: Ble det så mange?

Øh, ja åpenbart....

*vente spent på bilder om en uke eller to* :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Tusen takk ,Sunnis! :kyss: Vi har masse fine topper- lyst på en shoppings? ;)

Nå skal jeg hoppe køya-jeg skal ikke på jobb før tolv,men søvn er gøttgøttgøtt! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olava

Takk for kattestøtten!

Farger:

- lys grå med hvite ben og hvit "underpels"

- grå med hvite ben

- lys grå/mørk grå stripete

- svart/grå stripete x 2 (den ene mørkere)

- hvit med svart/brun/grå rygg

Ellers tror jeg de fleste også har litt brunt i seg, men de forandrer seg stadig.

Og ja, ta med bonka! (hvordan ser DEN ut?)

Fikk gode råd om ernæring fra naboen, men jeg ernærer allerede som foreskrevet.

Enig i at det virker litt pussig å ikke finne alle kattungene, men de sier de SKAL. Jeg hadde endevendt hele låven for å finne dem TVERT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer en kjapp konsultasjon til Olava. Hvis du har en vekt, holder med en sånn matlagingsvekt og veier dem hver dag eller annenhver, så får du fin oversikt over om noen ikke legger på seg. Eventuelt kan du hjelpe pusemor med å gi litt ekstra melk. Hva som er det beste her er jeg litt usikker på. Jeg har selv fostret opp en kattunge på vanlig MME. Da hadde jeg dobbelt så mye melk oppi som det sto på pakken. Det gikk helt fint, katta levde til hun var omtrent 13 år. Noen gir også vikingmelk, det gav jeg til de jeg fostret i fjor, men de var jo noen uker eldre. Er du usikker, ring veterinaæren eller dyrebeskyttelsen, de bør ha god peiling.

Det går an å kjøpe små tåteflasker på dyrebutikker, og man kan også bruke en vanlig sprøyte uten spiss. De fås kjøpt på apoteket. Jeg foretrekker 1-2mm sprøyter, synes det er lettest på helt små kattunger.

Du kan jo ha dette i bakhodet dersom du ser at ungene legger dårlig på seg, eller om det er noen av ungene som ikke får komme så ofte til pattene som de andre. Det er alltid noen smellfeite smørpuser som grabber til mest, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Pusungene er sikkert helt nydelige! Jeg tror jeg har mailadressen din Olava, fra de forrige bildene jeg fikk, så sender deg et lite vink der!

Ang ekstra melk hvis du ser om noen er litt tynnere enn andre, så kan du bruke som Hildegard sier MME eller vikingmelk. Jeg fikk råd fra en veterinær en gang om å piske sammen en eggeplomme med H-melk eller fløte.

Ellers selger de kattemelk i butikkene nå, men jeg har ikke peiling på næringsinnholdet i det hele tatt. Du finner de små flaskene sammen med kattefóret.

Jeg har gitt hjelp til to små, og begge gangene har jeg brukt sprøyter som Hildegard sier.

Lillelou:

Lykke til med ny dag på ny jobb! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olava

Takk for gode råd, Cat Women! Da skal jeg ha det i bakhodet. Foreløpig synes jeg de vokser fra dag til dag, og næringsvettet til den magreste er det ikke noe å si på. Likevel kan det jo være lurt med veiing.

Leste en meget forvirrende tråd om MME til katter i kjæledyrforumet. Det var hundre meninger, men nå stoler jeg blindt på dere!

Håper det går strålende i jobben, kjære bokeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tusen takk ,Sunnis! :kyss: Vi har masse fine topper- lyst på en shoppings? ;)

Nå skal jeg hoppe køya-jeg skal ikke på jobb før tolv,men søvn er gøttgøttgøtt! :juhu:

Jeg har alltid lyst på og bruk for nye topper :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:juhu:

Så der var en ny dag over. Var ikke like skummelt som i går,men fortsatt litt skummelt. Håper det går seg til!

I morgen skal jeg ikke jobbe,men gjøre andre personlige ting. :sjenert:

Det går nok sikkert finfint med pusungene, så god hjelp som det er i Svimle og Hildegard! :tommel:

O sier forøvrig at vi må ha guttepus....han har en eller annen hangup på det, så får håpe det er en gutt eller to der.

Nå har jeg prøvd en finfin kjoool på Vivikes. Den var blondete og i omslagsmodell,og helt perfekt til etterpåfesten... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd en finfin kjoool på Vivikes. Den var blondete og i omslagsmodell,og helt perfekt til etterpåfesten... :sjenert:

Hmm, kanskje jeg må innom der imorgen og prøve den kjolen, kanskje den egner seg til bryllupet jeg skal i til sommeren! Bare den ikke er for blondete og diger da? Vanskelig å finne fine kjoler, kroppen min har ikke kjolefasong. Bare så synd jeg elsker kjoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...