Gjest Valiant Thor Skrevet 11. januar 2007 #41 Skrevet 11. januar 2007 Ufo = TULL ← Jeg finner det merkelig at noen aviser ting så bastant.
Gjest *Tara* Skrevet 11. januar 2007 #42 Skrevet 11. januar 2007 Folk må tro hva de vil for meg ... men jeg mener at det er noe stort vissvas og tull ...
punktom Skrevet 11. januar 2007 #43 Skrevet 11. januar 2007 Jeg holder mulighetene åpne for at det kan finnes liv der ute som har mulighet til å besøke oss, og som har gjort det, selv om det er vanskelig å fatte med våre små menneskehjerner. Jeg har ingen problemer med å tenke utenfor menneskelige begrensninger← Har du en større hjerne enn resten av oss? Siden du klarer å tenke utenfor menneskelige begrensinger? Og hvordan gjør man det, forresten? Er du en alien?
Gjest Gjest 1 Skrevet 11. januar 2007 #44 Skrevet 11. januar 2007 Uidentifisert Flygende Objekt kan jo i teorien være en mann som falt ut av flyet, og at ingen klarer å identifisere ham mens han svever nedover og nedover...i svevefallet kan han defineres som et UFO. Derfor: hvis en ser en slik flyvende nedadsvevende person må en jo kunne hevde at en har sett et UFO.
Gjest Valiant Thor Skrevet 11. januar 2007 #45 Skrevet 11. januar 2007 nei det må fly. Det ville vært en Uidentifiserende fallende objekt
Sniff Skrevet 12. januar 2007 #46 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Har du en større hjerne enn resten av oss? Siden du klarer å tenke utenfor menneskelige begrensinger? Og hvordan gjør man det, forresten? Er du en alien? ← hmm..lurer jeg også på. Men det er jo bra å vite at muligheten er tilstede edit: ufo er forresten noe tull, dumme mennesker= ekte Endret 12. januar 2007 av Sniff
Nynaeve Skrevet 12. januar 2007 #47 Skrevet 12. januar 2007 Tror jeg på liv på andre planeter? Ja Tror jeg på inteligent liv på andre planeter: Ja...Om det finnes på jorden kan vel heller diskuteres Jeg kan nok tro at det kræsjlanda en UFO en gang, kanskje det har vært sendt ut noen "prober" også. Etter det vart jorda satt i karantene. Men jeg tror IKKE at utenomjordiske vesen prøver å kommunisere vi kornsirkler...Det finnes da mange andre og bedre måter å kommuisere på. Det burde de vite om de har opservert oss en stund En litt morsom tanke er at en/flere alien er The Missing Link
Gjest Gjest 1 Skrevet 12. januar 2007 #48 Skrevet 12. januar 2007 nei det må fly. Det ville vært en Uidentifiserende fallende objekt ← Karlsson på taket?
mysan Skrevet 12. januar 2007 #49 Skrevet 12. januar 2007 Har du en større hjerne enn resten av oss? Siden du klarer å tenke utenfor menneskelige begrensinger? Og hvordan gjør man det, forresten? Er du en alien? ← Det jeg mente var at jeg har ingen problemer med å kunne tenke meg at ting som er umulige for oss mennesker med våre begrensninger, godt kan være mulig for eventuelle utenomjordiske.
mysan Skrevet 12. januar 2007 #50 Skrevet 12. januar 2007 Jeg tror det var ved Roswell og det er ganske lagt fra der Area 51 vist nok skal ligge ← Ja, det har du rett i Folk må tro hva de vil for meg ... men jeg mener at det er noe stort vissvas og tull ... ← Hvorfor er det så vanskelig å forestille seg at vi kan hatt besøk utenfra? Og hva med de tusenvis av mennesker som påstår at de har observert litt av hvert, og som har ganske så like historier, uansett hvor i verden de har gjort sine observasjoner? Juger de alle sammen da? Eller er det vanskelig å tro på noe bare fordi man ikke har opplevd det selv?
Gjest *Tara* Skrevet 12. januar 2007 #51 Skrevet 12. januar 2007 Ja, Mysan, jeg er nok litt vanskelig der. Tror rett og slett ikke på ting som ikke kan dokumenteres skikkelig .. Og ja - veldig mange lyver om slike ting. Men noen tror nok inderlig at det er en ufo de har sett - men egentlig så har det nok en helt naturlig forklaring.
punktom Skrevet 12. januar 2007 #52 Skrevet 12. januar 2007 Og hva med de tusenvis av mennesker som påstår at de har observert litt av hvert, og som har ganske så like historier, uansett hvor i verden de har gjort sine observasjoner? Juger de alle sammen da? Eller er det vanskelig å tro på noe bare fordi man ikke har opplevd det selv? ← Mysan, hvorfor klarer aldri noen å ta et godt bilde av en UFO? I disse dager med så bra kameraer, synes jeg det er rart. At det ble tatt mange bilder før da kameraer var dårligere, finner jeg ikke rart. Det trengtes mindre arbeid å lage en forfalskning da. Med høyoppløselige kameraer, trengs det special effects for å få til noe. Også synes jeg det er rart at det stort sett bare er hillbilles som har truffet på aliens, og sjeldent en person som faktisk framstår som intelligent. Og i disse dager kan folk få en etterlengtet oppmerksomhet ved å opprette en blogg på nett. Du trenger ikke lenger ta en telefon til en obskur blekke som som kan gi deg dine 15 minutter ved at du forteller at du så noe rart på himmelen kvelden før. Og så er det stadig flere folk som faktisk vet hvordan et fly eller en satellitt ser ut på himmelen. Så alle løy ikke nødvendigvis, men de fleste var nok ikke klar over hva de faktisk så.
mysan Skrevet 12. januar 2007 #53 Skrevet 12. januar 2007 Vel, den linken til det tv-programmet jeg så på nett for en tid tilbake viser en mengde mennesker som virker særdeles oppegående, endel av dem jobbet for NASA, og ikke som renholdere, og der var andre også i høye stillinger så vidt jeg kan huske... Kan noen finne igjen den linken? Husker ikke hvem som postet den heller... Det tok et par timer å sitte og høre på alle historiene, men det var interessant
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #54 Skrevet 12. januar 2007 (endret) NOEN er nok laget av mennesker ja, men når det i løpet av få timer kommer enorme kornsirkler er ikke det mulig at det er laget av mennesker. blant annet ble det sendt ut et "bilde" for mange år siden med opplyninger om hvor mange vi var, dna-koden, hvordan vi ser ut, osv. noen år senere ble det i løpet av få timer laget et lignende skjema i en åker, med visse forskjeller; blant annet annet dna, hvor mange de var, hvordan de ser ut, osv. utrolig spennende! de lysende kulene ble filmet mens de sirkulerte over en åker, samtidig ser man en kornsirkel ta form. det har også blitt sendt ut en kode med binære tall (koder?), år senere kommer det fram en kornsirkel i binære tall med opplyninger tilbake. det nok til å få meg til å tro (og få lyst til å legge ferien dit neste år...) ← Jeg så det programmet, og synes det mest fascinerende var de lysende kulene, kanskje det skyldes et naturfenomen? Kulelyn og hva de kan gjøre er f eks veldig dårlig forklart av vitenskapen så langt, og det virket som myndighetene også var interessert i disse fenomenene. Men jeg er svært skeptisk til endel av det andre. Ta "bildet" av menneskene, jorda osv som ble sendt ut med Voyager eller hvilket fartøy det nå var; jeg har sett disse bildene selv siden jeg var liten - National Geographic, diverse interesseblader for astronomi og romfart og Illustrert Vitenskap har behørig reprodusert dem for alle og enhver. Av alle de som kjenner til bildene vil en del være i stand til å lage en "alienversjon" uten store problemer. At bildene av aliens samsvarer godt med hva vi er vant til å se på film og i serier, gjør meg ikke mindre skeptisk. Å oversette engelsk (!) til binærkode er lett å gjøre for en datakyndig person. Min teori er at noen har brukt en rasterplate og helikopter e.l for å lage akkurat det bildet, som forekom sammen med et portrett av en typisk alien, i kornåkeren. En annen ting jeg la merke til med programmet, var at "alle" ble framstilt som forskere, uten at det sto noe om hvilken forskningsinstitusjon de eventuelt tilhørte. I noen få tilfelle ble det angitt et eller annet ukjent institutt... En noe alternativt utseende person med mild stemme, langt hår og Buddha-figur i bakgrunnen var "forsker og designer", en annen var såvidt jeg så bonde og forsker... Forsker som i interessert og åpen? Eller som i en som bruker vitenskapelige metoder, instrumenter og innsamling av data, feilkilder osv? Men jeg skjønner jo interessen for dette, og det er selvsagt fascinerende med ting man ikke har noen forklaring på så langt. Det finnes sikkert liv på andre kloder også, for den saks skyld, men jeg skjønner ikke helt hvorfor de kommuniserer på en måte som nesten bare tiltrekker seg "halvsprø" sjeler... Endret 12. januar 2007 av bendelorm
Gjest King James Skrevet 13. januar 2007 #55 Skrevet 13. januar 2007 Også synes jeg det er rart at det stort sett bare er hillbilles som har truffet på aliens, og sjeldent en person som faktisk framstår som intelligent. ← Jeg vil nå påstå at folk fra NASA og ESA er inteligente. Og i Belgia for en 10-15 år siden så over 10.000 mennesker noe de kalte en UFO så alle disse syner ?
Gjest King James Skrevet 13. januar 2007 #56 Skrevet 13. januar 2007 Karlsson på taket? ← Ja helt riktig
Gjest Gjest 1 Skrevet 13. januar 2007 #57 Skrevet 13. januar 2007 Ja helt riktig ← Unnskyld hvis jeg ødela diskusjonen da :yinyang:
punktom Skrevet 14. januar 2007 #58 Skrevet 14. januar 2007 Jeg vil nå påstå at folk fra NASA og ESA er inteligente. Og i Belgia for en 10-15 år siden så over 10.000 mennesker noe de kalte en UFO så alle disse syner ? ← Alle disse så nok ikke en flygende tallerken, men de av dem som så det, var nok ikke så fryktelig intelligente.
Gjest King James Skrevet 14. januar 2007 #59 Skrevet 14. januar 2007 Alle disse så nok ikke en flygende tallerken, men de av dem som så det, var nok ikke så fryktelig intelligente. ← Alle bekreftet at det var en UFO også de fra NASA og fra ESA er ikke de som jobber for NASA og ESA inteligente så vet ikke jeg.
mysan Skrevet 14. januar 2007 #60 Skrevet 14. januar 2007 Alle disse så nok ikke en flygende tallerken, men de av dem som så det, var nok ikke så fryktelig intelligente. ← Og dette vet DU fordi.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå