Gjest Valiant Thor Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Hva sier dere til UFO fenomenet tror dere det er ekte eller bare tull ? Kommer det virkelig fremmede vesner i UFOer og besøker oss på jorden. Eller er dette bare ting for og lure godtroende mennesker ?
Gjest Maxagaze Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Hva sier dere til UFO fenomenet tror dere det er ekte eller bare tull ? Kommer det virkelig fremmede vesner i UFOer og besøker oss på jorden. Eller er dette bare ting for og lure godtroende mennesker ? ← Det er tull & tøys fra ende til annen, det er som religion, bare i en nyere variant. Folk tror på det fordi "man må jo tro på noe". Slik er det med den saken !
Gjest Valiant Thor Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Slik er det med den saken ! ← Du taler sikkert men. Hva får deg til og tro at du har mer rett en de som tror på det `?....
Gjest Colubra Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Sannsynligheten for at det finnes liv utenfor jorden er ganske stor. Sannsynligheten for at vi (eller de), kan komme på besøk til den andre er vel derimot ekstremt liten med tanke på avstandene man har å gjøre med. Måten romvesener blir fremstilt på i enkelte skrekkfilmer, med kidnappinger, eksperimenter på mennesker etc, er ganske morsom; fordi det er sånn vi hadde vært hvis vi fant liv på en annen planet. Bare sammenlign med forsøk på dyr. Mennesket er sin egen (og andres) verste fiende
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 31. desember 2006 #5 Skrevet 31. desember 2006 Det er tull & tøys fra ende til annen, det er som religion, bare i en nyere variant. Folk tror på det fordi "man må jo tro på noe". Slik er det med den saken ! ← Sjøsprøyt og pølsevev, vi kan ikke ha hele universet for oss selv. Men jeg tror ikke på ufoene og gry jannice jarlum.
Gjest Valiant Thor Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 Sannsynligheten for at det finnes liv utenfor jorden er ganske stor. Sannsynligheten for at vi (eller de), kan komme på besøk til den andre er vel derimot ekstremt liten med tanke på avstandene man har å gjøre med. Måten romvesener blir fremstilt på i enkelte skrekkfilmer, med kidnappinger, eksperimenter på mennesker etc, er ganske morsom; fordi det er sånn vi hadde vært hvis vi fant liv på en annen planet. Bare sammenlign med forsøk på dyr. Mennesket er sin egen (og andres) verste fiende ← Nja ikke nøvendigvis det er fult mulig at det finnes noen der ute som er så avanserte at de faktisk kan reise slike enorme avstander som vi tror er umulige. Når det gjelder kiddnaping så er en ting sikkert om vi kiddnapper noen om dette skjer er det raser som er mer primitive en oss. Men om vi hadde møtt en rase som er milliarder av år mer avansert en oss. Så hadde vi neppe vært i stand til og gjøre noe som helst.
Cata Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 Klart jeg tror på UFO (uidentifiserte flygende objekter) for det er jo en del av de der fenomenene som man ikke finner noen god forklaring på. Derimot er jeg mer tvilende til små grønne menn og besøk fra verdensrommet.
Gjest Colubra Skrevet 31. desember 2006 #8 Skrevet 31. desember 2006 Når det gjelder kiddnaping så er en ting sikkert om vi kiddnapper noen om dette skjer er det raser som er mer primitive en oss. Men om vi hadde møtt en rase som er milliarder av år mer avansert en oss. Så hadde vi neppe vært i stand til og gjøre noe som helst. ← Jeg mente selvfølgelig forutsatt at vi hadde teknologisk overtak/makt nok til å klare det Hadde de vært mer avanserte enn oss hadde vi nok prøvd å bombe dem sønder og sammen "før de kunne gjort noe mot oss". Vi får håpe på at hvis vi noensinne støter på en livsform som er mer avansert enn oss at de ikke er like paranoide, brutale og krigerske som vi er
Generalfrua Skrevet 31. desember 2006 #9 Skrevet 31. desember 2006 Sjøsprøyt og pølsevev, vi kan ikke ha hele universet for oss selv. Men jeg tror ikke på ufoene og gry jannice jarlum. ← Enig i dette!
Gjest Valiant Thor Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 Hadde de vært mer avanserte enn oss hadde vi nok prøvd å bombe dem sønder og sammen "før de kunne gjort noe mot oss". ← problemet da er jo at våpensystemet til en mer avansert rase sansynligvis ville lett tat seg av våre bomber. Og vist vi angrep dem og de var mer avansert en oss. med milliarder av år. Så vil sansynligvis våre bomber mot dem være som en fjær angrep oss. Og mest sansylgivis så vil en slik avansert rases svakeste våpen være millioner av ganger sterkere en atombomen.
Gjest Valiant Thor Skrevet 31. desember 2006 #11 Skrevet 31. desember 2006 Vi får håpe på at hvis vi noensinne støter på en livsform som er mer avansert enn oss at de ikke er like paranoide, brutale og krigerske som vi er ← Mest sansynligvis er en avansert rase som er milliarder av oss fredelige siden de har nok forstått at vold ikke gjør slutt på vold. Altså de angriper ikke bare fordi de ikke forstår det. Så jeg tror om en avansert rase hadde kommet som var fredelige og sa de kom i fred så ville vi møtt dem med våpner. Kanskje det er grunnen til at avanserte raser ikke gidder og svare oss. Kanskje vi rett og slett må bli voksne og forstå at krig ikke er løsningen til og få fred i verden.
Gjest Maxagaze Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 Du taler sikkert men. Hva får deg til og tro at du har mer rett en de som tror på det `?.... ← Hvor er bevisene ? Har vi noen ufo utstilt på ett museum vi kan gå og se på.. ? Har noen romvesener søkt om asyl, fått det innvilget, og vært innom skavlan (evt David Letterman)..? Hadde de kommet, ville vi fått vite om det. En annen ting er om det fins sivilisasjoner andre steder, det er det jo endel som taler for. Problemet er, som andre nevner her, avstandene. Sannsynligvis har andre enda ikke oppdaget oss, og derfor ikke tatt turen innom. Etterhvert vil de (hvis vi ikke er alene da), bli klar over oss, kula vi bor på er ikke akkurat stille i radiofrekvensområdet. Men vi har ikke produsert "støysendinger" i mer enn.. 100år.. ? Intelligent levende liv med brukede stjernekryssere på flystripa, må mao bo innefor en radius av ca 100 lysår, for at vi skal håpe på besøk. Og enda må vi vente ihvertfall 100år til, før de faktisk kommer frem.. Det som er verre er SETI prosjektet og lignende ting (lytte etter radiosignaler), sålangt har vi ikke hørt ett kvekk ! Hvis det er sånn at andre sivilisajoner ligger 1 milliard år foran oss i utvikling, og det er en rimelig sjans for at noen av disse ligger innenfor en radius av 1 milliard lysår, hvorfor er det helt stille ??
nea Skrevet 2. januar 2007 #13 Skrevet 2. januar 2007 Hvorfor vil noen i det hele tatt besøke den selvdestruerende planeten vår?? De kan jo bare overta den når vi har utryddet oss selv.. Tror ærlig talt ikke vi ser så smarte ut utenfra... Ja jeg tror at det er noen der ute
Gjest Valiant Thor Skrevet 2. januar 2007 #14 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hvor er bevisene ? Har vi noen ufo utstilt på ett museum vi kan gå og se på.. ? Har noen romvesener søkt om asyl, fått det innvilget, og vært innom skavlan (evt David Letterman)..? --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevisene...Hvor er bevisene at de ikke finnes ? ----------------------------------------------------------------------------------------------- Hadde de kommet, ville vi fått vite om det. ------------------------------------------------------------------------------------------- Det er ikke sikkert. En rase som hadde greid og komme hit ville vært ekstremt avansert og dermed fulstendig i stand til og komme uten at noen ville være klar over det ----------------------------------------------------------------------------------------------- En annen ting er om det fins sivilisasjoner andre steder, det er det jo endel som taler for. Problemet er, som andre nevner her, avstandene. Sannsynligvis har andre enda ikke oppdaget oss, og derfor ikke tatt turen innom. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Du glemmer at avstand kan forkortest. Selv om det virker umulig for oss betyr dette at det er umulig for andre. --------------------------------------------------------------------------------------------- ! Hvis det er sånn at andre sivilisajoner ligger 1 milliard år foran oss i utvikling, og det er en rimelig sjans for at noen av disse ligger innenfor en radius av 1 milliard lysår, hvorfor er det helt stille ?? ----------------------------------------------------------------------------------------------- Vet du hva vist du tenker litt på det så vet du svaret på det. Endret 3. januar 2007 av Valiant Thor
Gjest Bobcat Skrevet 3. januar 2007 #15 Skrevet 3. januar 2007 Avstandar trengjer ikkje bety noko i det heile tatt så lengje ein har god tid. Ein trengjer altså ikkje dra med hastigheita til lyset for å kome seg frå ein plass i rommet til ein annan. Kvifor skal andre former for liv ha det same forholdet til tid som det me har? Kanskje lever dei mykje, mykje lenger enn oss. Kanskje kan dei gå i dvale på reisa gjennom rommet. Kanskje har dei ikkje det same forholdet til døden som det me har. Kven veit? Eg synest og det er morosamt å høyre på dei som trur fullt og fast på at ein framand og avansert form for liv vil vere vennlegsinna. Kvifor skal dei vere det? Har menneska vore det mot "framande" kulturar av same art på vår eiga jord? Slett ikkje. Alle kulturar me har sett på som primitive og barbariske har blitt systematisk utrydda..
Gjest Valiant Thor Skrevet 3. januar 2007 #16 Skrevet 3. januar 2007 Eg synest og det er morosamt å høyre på dei som trur fullt og fast på at ein framand og avansert form for liv vil vere vennlegsinna. Kvifor skal dei vere det? Har menneska vore det mot "framande" kulturar av same art på vår eiga jord? Slett ikkje. Alle kulturar me har sett på som primitive og barbariske har blitt systematisk utrydda.. ← Nå vet jeg ikke om jeg vil kalle oss avanserte vi er avanserte i den form her på jorden. Iforhold til hva de kan være ute i rommet er vi kanskje primitive. uansett så tror jeg ikke nøvendigvis at alle avanserte former er vennligsinnet og noen vil kanskje utrydde oss i løpe av sekunder eller noe. Det er det umulig og si noe om.
Gjest Valiant Thor Skrevet 3. januar 2007 #17 Skrevet 3. januar 2007 Avstandar trengjer ikkje bety noko i det heile tatt så lengje ein har god tid. Ein trengjer altså ikkje dra med hastigheita til lyset for å kome seg frå ein plass i rommet til ein annan. Kvifor skal andre former for liv ha det same forholdet til tid som det me har? Kanskje lever dei mykje, mykje lenger enn oss. Kanskje kan dei gå i dvale på reisa gjennom rommet. Kanskje har dei ikkje det same forholdet til døden som det me har. Kven veit? ← Endelig noen som tenker uten for boksen. Så mange tenker at de skal være som oss. Dette er den største feilen man gjør. Hvorfor skulle romvesner puste oksygen bare fordi vi gjør det kanskje er ikke oksygen noe nøvdnig for dem kanskje puster de karbondioksid og kanskje er ikke vann kildenfor liv for noen der ute bare fordi vi er avhenglige av det betyr jo ikke tross alt at vi er det. Og du har rett det kan henne at de reiser mye saktere og vil ta mye lenger tid. Fordi de har et annet forhold til tid. Men det er også en mulighet fror at De kanskje kan bøye rommet slik at de bruker kortere tid og hvor mer de bøyer rommet hvor kortere tid tar det. F,eks om det er 100 lysår til nærmeste sivilisasjon og denne sivilisasjonen er tja 1 milliarder år mer avansert en oss hvorfor skal de ha de samme hindringer til tid og avstand som vi har. ? Jeg tror det er på tide av man slutter og tenke inni boksen og tenke at livet er som det er på jorden i de andre sivlisasnjoner ( om det er ) ute i rommet. Og tenke at det er kanskje noe helt annet. Førtst da tror jeg vi faktisk kan finne noe svar. Hva som er normalt for oss mennesker er kanskje ikke det for dem
Amalie_85 Skrevet 3. januar 2007 #18 Skrevet 3. januar 2007 Jeg tror nok det er noe der ute! Men ikke som de er fremstilt i film! Jeg liker å tro at vi ikke er alene!
punktom Skrevet 5. januar 2007 #19 Skrevet 5. januar 2007 Før folk skal sette i gang med å tenke utenfor boksen, vil jeg anbefale dem å utvide boksen sin først. Ellers synes jeg det er merkelig at det i disse tider med en drastisk økning i gode kameraer har blitt færre bilder og videoer av UFOs. Har de dratt?
Gjest Valiant Thor Skrevet 5. januar 2007 #20 Skrevet 5. januar 2007 Har de dratt? ← Ja de dro tilbake til sine egne planeter. Vi utviklet oss så sent her så de gikk lei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå