Burpen Skrevet 8. februar 2007 #121 Del Skrevet 8. februar 2007 Høres koselig ut med jobblunsj! Skjønner godt at kollegaene dine vil se Julegaven Han høres så herlig ut, der har ligger under babygym'en sin Håper det er plass til dere på babysvømminga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #122 Del Skrevet 8. februar 2007 Burpen: Jeg gleder meg masse til jobblunsj, selv om det nok blir litt stress å komme seg dit i tide... Vi er nå påmeldt babysvømming, Jeg og Julegaven. Pappan må betale en liten symbolsk sum dersom han vil være med sammen med oss en gang eller to. Ellers har jeg blitt litt forkjøla, og har ikke så mye overskudd. Så jeg forsøker å få Julegaven til å slite ut seg selv, og koser masse med han så han kanskje sovner litt oftere... Nå ligger han i babygymen og begynner å bli lei, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. februar 2007 #123 Del Skrevet 8. februar 2007 Vi starter leggingen i 19-20 tiden, når vi bytter bleie og tar på pysjen. (Og bader hvis det skal bades.) Deretter er det pupp og litt kos, og så forsøker vi senga... Noen ganger sovner han rundt 20.00, andre ganger tar det lenger tid. Som regel er han hvertfall i seng og sover innen 22.00. Noen ganger våkenr han jo fort igjen hvis han legges tidlig, men som regel klarer vi å holde han sovende hvis det "nattpuppes" i senga vår hver gang han våkner. Det er en stor forbedring fra begynnelsen, for da var han sjelden sovnet før 00.30 - 01.30. Tror deler av det hadde med å gjøre at jeg begynte å stå opp ca 08.00 hver morgen, og ikke drøye utover selv om han kunne sovet. Tror det er beste tipset jeg har. ← Åh, 20-22 høres herrrlig ut. Gleder meg til vi er der. Vi har nå begynt å stå opp mellom 7.30 og 8.00 hver morgen. Jeg har sluttet med å få ham til å sove til klokken 10-11, selv om han godt kan gjøre det med litt pupp. Håper det gir resultater. Mamma tipset meg også om å legge ham om kveldene før han rakk å bli overtrøtt og det virker veldig lurt. Jeg har nok drøyd litt for lenge om kveldene fordi jeg ikke tror han er trøtt nok. Dermed har jeg slitt veldig med å få ham til å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #124 Del Skrevet 8. februar 2007 Åh, 20-22 høres herrrlig ut. Gleder meg til vi er der. Vi har nå begynt å stå opp mellom 7.30 og 8.00 hver morgen. Jeg har sluttet med å få ham til å sove til klokken 10-11, selv om han godt kan gjøre det med litt pupp. Håper det gir resultater. Mamma tipset meg også om å legge ham om kveldene før han rakk å bli overtrøtt og det virker veldig lurt. Jeg har nok drøyd litt for lenge om kveldene fordi jeg ikke tror han er trøtt nok. Dermed har jeg slitt veldig med å få ham til å sove. ← Høres ut som gode råd du har fått. Vi merket umiddelbar forskjell når vi begynte å stå opp tidligere og begynne leggingen til ganske fast tid. Det gikk veldig fort fra å være våken til midt på natta til å sovne om kvelden. Håper det gir like raske resultater hos dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. februar 2007 #125 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) I kveld har jeg gjort slik du gjør. Nå er han badet og i seng og sovnet, klokken 21. Min gutt er bare to uker mindre enn din, så hvis dere får Julegaven i seng før 22, så bør vi også klare det.... En gang må man begynne og slike fem-timers leggeseanser vi har hatt noen netter orker jeg ikke mer. Jeg tror jeg har ventet for lenge om kveldene, jeg har tenkt at han ikke ville sove til natten hvis han legges for tidlig. Nå blir det pupp på soverommet når han våkner og senga etterpå. Kryss fingrene for at dette fungerer og takk for gode råd:-) Endret 8. februar 2007 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 9. februar 2007 #126 Del Skrevet 9. februar 2007 God helg, Susan Sto Helit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. februar 2007 #127 Del Skrevet 9. februar 2007 Innom for å ønske god helg! Så fint at dere begynner å få soverutinene på plass med Julegaven... Det er deilig med litt voksen-tid om kvelden. Her legges begge gutta mellom halv åtte og åtte. Veldig deilig.... og *bank i bordet* - det går som en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 9. februar 2007 #128 Del Skrevet 9. februar 2007 Må pappa'n betale altså? :klø: Det er gratis for mannen her.. Vi prøver å legge snuppa i 2130 tiden nå.. Håper det går greitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #129 Del Skrevet 10. februar 2007 Caramba: Håper det ordner seg for dere også! Det er VELDIG deilig med litt voksentid på kvelden, og ikke minst ordentlige netter. Så her tviholdes det på å stå opp tidlig, selv om det ofte frister å drøye morgenene til både 9 og 10. (For det går helt fint med litt pupp i senga.) Burpen: Tusen takk! Helt strålende har vel ikke helga vært, siden jeg er ganske snørrete og slapp. Men egentlig har det gått mye bedre enn jeg ventet! Cr@sh: Kjempedeilig med soverutiner! Det skaper forutsigbarhet både for han og oss, og gjør hele hverdagen enklere. Dessuten virker det som om det gir mer trygghet til Julegaven, som ikke krangler så mye på leggingen lenger. (Han bare maser om han ikke har fått nok melk, eller trenger å rapes.) Epica: Her gjelder nok kursavgiften bare for en forelder og baby. Men det er lukket basseng, med lite klor i vannet, så det er vel for at plassen er begrenset. Men de åpner jo for at den andre kan være med av og til. Og 20kr er jo ikke den store summen... Kurset er uansett så tidlig at Elsklingen sjelden vil rekke å være med. (Tror jeg... Det kan jo hende han synes det er morro, og prioriterer det. ) Tror forøvrig det er store forskjeller fra sted til sted. Vi har egentlig hatt veldig flaks da, for det er siste gangen det arrangeres kurs i det lokalet, og det er det som er nærmest oss. Når Julegaven har blitt litt større, så gjør det jo ikke så mye om det skjer ting andre steder i bassenget, eller at vi må reise noen minutter lenger for å komme til svømmingen. (Vi har nemlig et annet alternativ vi vurderte, som er bittelitt lenger unna, i et offentlig basseng. Men der var det ikke ledig på nybegynnerkursene.) Julegaven la seg 20.45 idag, og sover ennå. De siste nettene har han faktisk sovet 4 timer i strekk ved første soveøkt på natta. Deilig for alle! Men jo mer det nærmer seg morgen, jo flere ganger våkner han. Fordi jeg er syk, meldte faktisk mine foreldre seg frivillig til å ta med Julegaven ut en tur idag. De trillet han i over to timer! Men da gikk lillegutten lei, og ville hjem til puppen! Dermed fikk jeg og Elsklingen litt tid til å gjøre det vi måtte i ro og fred. Var på butikken, postkontoret og videokiosken sammen... Og så fikk jeg halvsovet foran TV'en mens Elsklingen jobbet med skole! Det var veldig deilig, og jeg er kjempeglad for at vi har foreldre som stiller opp sånn! Svigers kom hjem etter to ukers ferie idag. Og hvis de orker, så er det nok mulig at de kommer og tar samme jobben i morgen. Det eneste vi har stillt med er at de får kaffe hos oss etter turen, og at de da får se Julegaven i våken tilstand før de går hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. februar 2007 #130 Del Skrevet 11. februar 2007 Grattis på morsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 11. februar 2007 #131 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Jepp, vi jobber med leggingen. Nå har han lagt seg i 22-22.30 tiden to dager på rad. Håper det varer. Det er vel bare å holde på til han skjønner det. Vi står også opp i halv åtte-åtte tiden hver dag nå. Brrrrrr... I dag er det for kaldt å gå ut med barnet her. -11 grader i Oslo. Kjedelig å være inne hele dagen, men husarbeidet kaller... Buæh! God morsdag Endret 11. februar 2007 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 11. februar 2007 #132 Del Skrevet 11. februar 2007 Gratulerer med morsdagen, Susan Sto Helit! Kos deg med gutta dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. februar 2007 #133 Del Skrevet 11. februar 2007 Gratulerer med morsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 12. februar 2007 #134 Del Skrevet 12. februar 2007 Uff... Håper du blir bedre utover dagen! Grattis med morsdagen på etterskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. februar 2007 #135 Del Skrevet 12. februar 2007 Innom & titter da veit du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 13. februar 2007 #136 Del Skrevet 13. februar 2007 Innom og leser litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 13. februar 2007 #137 Del Skrevet 13. februar 2007 Du.. jeg har helt glemt å kommentere den nydelige karen i avataren din.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #138 Del Skrevet 14. februar 2007 Uff, nå er det visst lenge siden jeg har hatt tid til å skrive her i min egen dagbok. Har forsøkt å holde meg oppdatert på deres dagbøker da, så selv om jeg ikke skriver der, så har jeg vært innom! Takk for morsdagsgratulasjoner, alle sammen! Elsklingen tok den enkle løsningen, og gå meg alt i ett printer, som jeg har hatt lyst på. (Jeg fikk velge den selv, og bestille den over nett. ) Det blir bra! Jeg gleder meg alt til den kommer! Igår var vi til Lunsj på jobben min. Det var kjempehyggelig! De fleste der har enten små barn eller barnebarn selv, og vet akkurat hvordan de skal varte opp en småbarnsmor og en liten tass! Litt godt å få prate med andre voksne også. De hadde kjøpt en liten gave til oss. Bl.a. blomster til meg, og en CD til Julegaven. Den CD'en driver vi å hører på idag. Den er kjempefin, og veldig mamma-venlig. Tror jeg må få tak i noen eksemplarer av den, så jeg kan gi bort til venner! Den inneholder til og med den politisk ukorrekte sangen om Hoa Hottentott. Ellers er jeg fortsatt bittelitt snufsete, men ellers i fin form. For det meste forsøker jeg bare å behandle sår nese og tørr lepper med SebaMed spesialsalve og Purelan. (I den rekkefølgen!) Julegaven har også vært snufsete et par dagen. På mandag var han faktisk litt slitsom, for han var veldig slapp og kosete, og skulle bare henge på meg hele tiden. Dessuten syntes han ikke noe om å spise med surklete nese, så det ble mye skrik! Han hoster også så mye på snørr i halsen at han gulper opp alt mageinnholdet sitt. Dermed har det blitt mye vasking av klær her! Caramba: Jeg synes det er slitsomt med så mange kalde dager som det har vært nå, for vi blir mye inne. Jeg kan jo ikke engang gå i butikken på dagen, for Julegaven skal ikke ut i kulda. Heldigvis var det ikke så kaldt igår, og heller ikke idag. (Men nå er Julegaven snufsete, så da forsøker vi å holde oss inne for det. ) Epica: Er mye bedre nå, men siste resten sitter i ennå. Cr@sh: Takketakk! Han er bare helt nydelig i virkeligheten også! Gliser og smiler masse! Og lager høye gledeshyl! til alle KG-jentene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 14. februar 2007 #139 Del Skrevet 14. februar 2007 Gliser og smiler masse! Og lager høye gledeshyl! til alle KG-jentene! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #140 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Er litt usikker på hvordan jobbsituasjonen min blir når jeg skal tilbake til jobb over sommeren. Føler meg ikke akkurat mer sikker på hva som skjer når, ingen fra hovedarbedstedet mitt har hatt kontakt med meg ennå. (Bortsett fra de jeg har møtt på i enkelte sammenhenger.) Ikke vet jeg hvem som er sjefen min lenger heller... :klø: Dersom ting forandrer seg veldig, så vurderer jeg sterkt å bytte jobb (igjen ) Det er bare en liten detalj, og det er at jeg nok ikke klarer å få en jobb så nære hjemme som den jeg har nå. Det er rart hvor viktig kort avstand hjem føles når man har et lite knøtt! Ble ringt opp igår fra et rekruteringsbyrå, som hadde en stilling de mente jeg var aktuell til. Det er en stilling jeg ikke engang ville blitt vurdert til i "trangere tider". Desverre er det lang reisevei dit, og jeg føler at jeg bør bli lenger i den jobben jeg har nå. Jobben er veldig innenfor det fagområdet jeg alltid har ønsket å jobbe innen da... Så jeg gikk med på å få noen til å passe Julegaven, mens jeg er og snakker med rekruteringsbyrået om mulighetene for den jobben. Helt uforpliktende, selvfølgelig. Det hadde vært fint med høyere lønn også da, for vi vurderer seriøst å kjøpe oss et hus snart. Det blir bygget noen fine her i området, og det er akkurat noe slikt vi har sett etter! Det skal nevnes at jeg ikke har hatt noen som helst kontakt med det byrået de siste to årene, så henvendelsen deres kom litt overraskende på! Spennende er det hvertfall! Endret 15. februar 2007 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå