Susan Sto Helit Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #101 Del Skrevet 4. februar 2007 Når det gjelder mat til navnefesten, så var planen koldbord eller snitter uansett om vi skulle ordne selv eller bestille. Vurderingen er om det er nok styr å bake kakene vi vil ha, fordelt på de som må hjelpe til. Hvis ikke, så er det jo ikke SÅ mye styr å handle inn og dekke opp noen brett med mat på en fredags ettermiddag/kveld... Det er jo bare å hente dem frem dagen etter? Lager vi koldtbord, kan jo Svigermor stå for brød, jeg ordne brettene med pålegg, og Mamma kan få i oppgave å holde smør, majones o.l. ? (Ja, og så kaffe da...) Jeg er jo hjemme på dagen,og Julegaven oppfører seg som regel eksemplarisk. Kake kan jeg jo bake en annen dag? Lite planer for uka... Har tenkt å få tatt og printet bilder til takkekortene. Lære meg det nye kameraet. Besøke Mamma og la henne styre litt med Julegaven. Trilletur med venninna? Snakke med ei venninne jeg ikke har sett på en liten stund, og invitere henne på film hos oss. Trille en tur til min bestefar. Vaske alle klærne i str. 62 som vi har fått arvet. (På tide, for nå begynner de å passe.) Kanskje lagen en liten DVD/CD til besteforeldrene mine, med en liten fortelling om Julegaven og masse bilder av han. (De bor et stykke unna, men har DVDspiller som viser bilder.) Sjekke opp hvordan det er med babysvømming i området. Har lyst til å lage ostekake en dag... Har det meste av det jeg trenger i skap og skuffer, og skulle gjerne ha blitt kvitt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellisiv Skrevet 4. februar 2007 #102 Del Skrevet 4. februar 2007 Mange mener det er mye styr med å lage koldtbord selv, og sier de ikke ville gjort det igjen. Jeg har aldri gjort det så jeg vet ikke, men om dere er flere sammen om det kan det ikke være så mye arbeid? Pålegget må danderes og pyntes, og så er det som regel flere forskjellige typer salater som må lages. Det er mest arbeid med pålegget så det hadde jeg villet ha hjelp til. Kakene kan som du sier bakes en annen dag, så de trenger dere ikke ta den dagen. Heller ikke rundstykkene. Men som sagt; det er mye koseligere å møtes dagen før for å ordne til festen sammen Du har dagene fulle av planer. Høres ut som en fin uke! Den dvd/cd`en kommer til å bli satt pris på. Så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 5. februar 2007 #103 Del Skrevet 5. februar 2007 Takk for gode og kloke ord i boka mi! Rakk ikke å få med meg bilde av Julegaven, jeg, men jeg kan tanke meg han er like skjønn og herlig som det høres ut som at han er Ang. mat til navnefesten, så vil jeg bare si at jeg har vært med på å lage koldtbord noen ganger, og det er ikke stress, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. februar 2007 #104 Del Skrevet 5. februar 2007 Bare innom en kjapp tur! Fine planer for uken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 5. februar 2007 #105 Del Skrevet 5. februar 2007 Oi navnefest her også! Er det vanlig? Istedenfor bursdag eller itillegg? Koselige planer! Jeg føler meg lat. Sitter mest inne med lille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 5. februar 2007 #106 Del Skrevet 5. februar 2007 Oi så lang han er! :-D Mi er bare 53 cm fra kontrollen sist, og 5040 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #107 Del Skrevet 5. februar 2007 Mange mener det er mye styr med å lage koldtbord selv, og sier de ikke ville gjort det igjen. Jeg har aldri gjort det så jeg vet ikke, men om dere er flere sammen om det kan det ikke være så mye arbeid? Pålegget må danderes og pyntes, og så er det som regel flere forskjellige typer salater som må lages. Det er mest arbeid med pålegget så det hadde jeg villet ha hjelp til. Kakene kan som du sier bakes en annen dag, så de trenger dere ikke ta den dagen. Heller ikke rundstykkene. Men som sagt; det er mye koseligere å møtes dagen før for å ordne til festen sammen Du har dagene fulle av planer. Høres ut som en fin uke! Den dvd/cd`en kommer til å bli satt pris på. Så koselig! ← Får se hva det blir til... Mamma her vel nesten bestillt koldtbord allerede, jeg har bare godkjent det. Så får jeg heller forsøke å bremse litt på alle andre planer. Det var jo ikke ment som en stor greie... Vi skulle jo uansett være flere om det, og det er jo bare til 15 personer, ikke et helt stort selskap. Må bare passe på så ikke Mamma tar helt over. Hun er fryktelig flink til å ordne ting så de blir gjort.. Takk for gode og kloke ord i boka mi! Rakk ikke å få med meg bilde av Julegaven, jeg, men jeg kan tanke meg han er like skjønn og herlig som det høres ut som at han er Ang. mat til navnefesten, så vil jeg bare si at jeg har vært med på å lage koldtbord noen ganger, og det er ikke stress, altså! ← Du får klare deg med avatarbildet en stund da. Jeg regner med det kommer skrytebilde igjen, så jeg får vist fram hvor bra det blir med det nye kameraet! Forsto godt tankene i boka di, og ville bare trøste så godt jeg kunne! Det viser jo bare at du tenker mye på hva slags familie barnet ditt får, og hva det kunne ha fått! Og ikke minst hvor mye godt du ønsker for barnet ditt! Tipper du vil bli en fantastisk mor! Bare innom en kjapp tur! Fine planer for uken! ← Oi navnefest her også! Er det vanlig? Istedenfor bursdag eller itillegg? Koselige planer! Jeg føler meg lat. Sitter mest inne med lille.. ← Navnefest, som istedenfor barnedåp... Skal ha seremoni i rådhuset og greier! Er jo mest inne vi også. Det blir ofte mye styr hvis vi skal ut. Oi så lang han er! :-D Mi er bare 53 cm fra kontrollen sist, og 5040 gram. ← Tja, det kan jo ha noe å gjøre med at du har ei jente? Julegaven har alle tegn på at han kommer til å bli ganske høy, og da må han jo starte tidlig. Er jo ikke sikkert jenta di har tenkt til å nærme seg 1.90 i høyde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 6. februar 2007 #108 Del Skrevet 6. februar 2007 nei tviler på hun blir 1.90! Men, ei på barselgruppa fikk målt jenta si til 56, så jeg tenkte kanskje 53 var veldig lite, men kanskje ikke Jeg er jo kun 169 og mannen ikke så høy men høyere enn meg. Navnefest høres kos ut! Vi skal heller ikke døpe snuppa. Vi tror vertfall ikke det. Ååå.. er trøtt.. våkner litt om nettene, selv om snuppa sover. Skal på barseltreff kl 13, til fyso denne gang. Går du på barsel, eller begynt med trilleturer? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. februar 2007 #109 Del Skrevet 6. februar 2007 Ser du er i full gang med navnefestplaner - har faktisk begynt paa daapsplanene selv, og har datoen booket med kirken, lokale bestilt og familie varslet - normalt sett hadde jeg ventet til etter at nurket var foedt, men med familie saa langt unna maa ting ordnes slik at billetter kan bestilles osv. Ekte, norsk koldtbord er jo nydelig, det skulle jeg oenske vi kunne ha ogsaa! Men tviler paa at de som ordner maten har det som alternativ, dessverre. Hoeres ut som det blir bra hvertfall, og fint at moren din hjelper til (bare hun ikke tar helt over! ). Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #110 Del Skrevet 6. februar 2007 Første barseltreff her er ikke før om nesten to uker, men jeg har tenkt meg dit. Og så er det da treff nummer to en måned senere. Håper det er noen jeg kommer godt overens med, spesielt siden venninna har fått vont i ryggen av å bære tung bag opp og ned hjemme hos seg. Hun orker ikke å gå ut mer enn hun må, så jeg har ingen å trille sammen med for tida. Heldigvis har jeg god unnsyldning for ikke å gå ut idag. Det er -10 og blåser og føyker. *fryse* Var litt morro her en dag... Elsklingen her hele tiden ment at det kunne vært kjekkt med 3-huling som vogn og ikke en 4-hjuling sånn som jeg fikk mast meg til... Jeg tenkte nemlig på hvor dårlige de er til å brøyte her, og det faktum at snøen ofte kommer litt tidligere og ligger litt lengere enn i mer sentrumsnære strøk. (Vi har venner som bor sentralt og har vært superfornøyd med sin 3-hjuling.) Men så hadde han nå sett en mor som dyttet sin 3-hjuling gjennom et lite lag med nysnø. Så nå er han frelst på vogna vår også! Han vet jo hvor mye lettere det er å dytte vår gjennom samme snøen. Vi her blitt mer og mer enige om at så lenge vi bor som vi gjør, og har den bilen vi har, er vogna helt perfekt! Da vi var i Sverige på lørdag, fant vi ut at på tross av bitteliten bil og barnevogn i bagasjen, så fikk vi fortsatt plass til tre små brett med cola og tre fulle bæreposer i bagasjerommet. Vet det er større biler enn vår som ikke har plass til det. Idag skal jeg ta meg sammen og skylle ut av dåpskjolen! Må vel nesten gå og gjøre det med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #111 Del Skrevet 6. februar 2007 Og der hadde Holly Hobbie vært innom også! Forstår godt at dåp krever litt mer planlegging når det er folk som skal reise såpass langt! De som skal reise lengst hos oss kjører sannsynligvis egen campingbil, og er dermed ikke noe problem sånn sett. (Mine besteforeldre. De tar nesten alltid med seg den bilen når de reiser nedover, for da kan de ta det med ro på tur til og fra, og besøke folk de kjenner uten å trenge seg på. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #112 Del Skrevet 7. februar 2007 Har visst ikke gjort så mye de siste dagene... Julegaven sover egentlig greit, og storkoser seg i babygymen mye av tiden han er våken, så nåe er det ikke så mye stress lenger, men veldig kos! Elsklingen synes det er SÅ stas å leke med han når han gliser og svarer masse! Fortsatt litt styr på kveldene, og vi vet aldri når vi får han i seng. Noen ganger kan han sovne kjempetidlig, for så å plutselig være lys våken igjen! (Igår var det nok min feil, for jeg syntes det var så iskaldt å puppe på soverommet... Så da fikk han komme ut i lyset på stua igjen... ) Planene for uka: Har tenkt å få tatt og printet bilder til takkekortene. (Ikke så lett som man tror! ) Lære meg det nye kameraet. (Klarer å bruke det hvertfall.) Besøke Mamma og la henne styre litt med Julegaven. Trilletur med venninna? (Hun har vond i ryggen, og må styre dette. Dessuten er det for kaldt om dagen.) Snakke med ei venninne jeg ikke har sett på en liten stund, og invitere henne på film hos oss. (Dårlig samvittighet! Jeg synes det er litt for behagelig å ha ro og fred. ) Trille en tur til min bestefar. (For kaldt til å gå ut.) Vaske alle klærne i str. 62 som vi har fått arvet. (På tide, for nå begynner de å passe.) (Har begynt, men er ikke ferdig ennå.) Kanskje lagen en liten DVD/CD til besteforeldrene mine, med en liten fortelling om Julegaven og masse bilder av han. (De bor et stykke unna, men har DVDspiller som viser bilder.) (Har begynt å tenke på det. F.eks. må fortellingen kunne leses som bilde på TV-skjerm.) Sjekke opp hvordan det er med babysvømming i området. (Desverre er det for det meste fullt, eller tidspunkter som enten blir for tidlig eller for sent... Vil gjerne at Elsklingen også skal kunne være med, og 20.00 bør vi ha begynt å legge Julegaven.) Har lyst til å lage ostekake en dag... Har det meste av det jeg trenger i skap og skuffer, og skulle gjerne ha blitt kvitt det.... (Kanskje jeg skulle finne fram oppskriften...) Ellers skjer det lite. fikk skyllt opp dåpskjolen i milo igår, så nå er den ferdig til prøving. Så får vi se hva vi synes om stilen. Etter min mening er en dåpskjole en dåpskjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellisiv Skrevet 7. februar 2007 #113 Del Skrevet 7. februar 2007 Heisann! Da var vi midt i uka igjen. Dagene flyger! Hva gjør dere i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #114 Del Skrevet 7. februar 2007 Heisann! Da var vi midt i uka igjen. Dagene flyger! Hva gjør dere i dag? ← Ja, dagene flyr virkelig! Idag gjør vi ingenting... Det vil si, Julegaven sover endel, og så leker vi masse når han er våken. Ellers har jeg fått noen telefoner idag. Snakket litt med venninna, som også er hjemme med sin lille gutt. Og så ringte de fra jobben og lurte på om jeg og Julegaven ville spise lunsj med dem på tirsdag. De skulle ordne så alle som ville kunne møtes og hilse på, og skaffe mat og alt... Kjempehyggelig! Enn dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. februar 2007 #115 Del Skrevet 7. februar 2007 Hallo hallo!!!! Koselig lesing her inne... Når sovner julegaven om kveldene? Her går det mellom klokken 22.30 og 01.00. Skulle ønske det var litt tidligere. Hvordan i all verden skal man klare å få barn i seng til klokken 19-20??? Jaja, trøster meg med at fem uker er for liten for rutiner. Å holde ham våken om ettermiddagen/kveldene er nesten håpløst så jeg vet ikke helt hvordan man skal gjøre det. Har du noen lure kvelds-tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #116 Del Skrevet 7. februar 2007 Hallo hallo!!!! Koselig lesing her inne... Når sovner julegaven om kveldene? Her går det mellom klokken 22.30 og 01.00. Skulle ønske det var litt tidligere. Hvordan i all verden skal man klare å få barn i seng til klokken 19-20??? Jaja, trøster meg med at fem uker er for liten for rutiner. Å holde ham våken om ettermiddagen/kveldene er nesten håpløst så jeg vet ikke helt hvordan man skal gjøre det. Har du noen lure kvelds-tips? ← Vi starter leggingen i 19-20 tiden, når vi bytter bleie og tar på pysjen. (Og bader hvis det skal bades.) Deretter er det pupp og litt kos, og så forsøker vi senga... Noen ganger sovner han rundt 20.00, andre ganger tar det lenger tid. Som regel er han hvertfall i seng og sover innen 22.00. Noen ganger våkenr han jo fort igjen hvis han legges tidlig, men som regel klarer vi å holde han sovende hvis det "nattpuppes" i senga vår hver gang han våkner. Det er en stor forbedring fra begynnelsen, for da var han sjelden sovnet før 00.30 - 01.30. Tror deler av det hadde med å gjøre at jeg begynte å stå opp ca 08.00 hver morgen, og ikke drøye utover selv om han kunne sovet. Tror det er beste tipset jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 7. februar 2007 #117 Del Skrevet 7. februar 2007 Høres ut som at dere koser dere! Hvilket kamera er det dere har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #118 Del Skrevet 7. februar 2007 Høres ut som at dere koser dere! Hvilket kamera er det dere har? ← Det nye speilrefleksen? Canon EOS 400D. Har lest mye bra om det i flere tråder her på KG, og det er flere i familien som har forgjenger i ikke-digitalt som er superfornøyd. I tillegg har vi et Olympus Mju Zoom som fest og reise kamera. Var kjempebegeistret for at det var vanntett da Julegaven gulpet over det for noen få dager siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #119 Del Skrevet 7. februar 2007 Nå har jeg og Elsklingen satt opp og lært oss den nye DVD-opptakeren. Ble ordentlig glad i den med en gang jeg! Den er bare genial, nå kan jeg bare pause TV'en når Julegaven hyler... Dessuten spiller den en DVD jeg ikke har fått spillt av på en eneste spiller de siste årene. Tror vi skal melde oss på babysvømmingen, om det fortsatt er plasser. Satser på at det går greit for meg å komme meg ned dit alene. Har jo veldig lyst til å begynne. Og så lurer jeg veldig på om jeg skal få med meg venninna på babykino snart. Har veldig lyst til å komme meg ut og se helt nye filmer! Ellers ser det visst ut til at jeg har fått litt halsvondt igjen. Håper ikke jeg smitter Julegaven, for jeg synes så fryktelig synd på han når han er snørrete og sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 7. februar 2007 #120 Del Skrevet 7. februar 2007 Det nye speilrefleksen? Canon EOS 400D. Har lest mye bra om det i flere tråder her på KG, og det er flere i familien som har forgjenger i ikke-digitalt som er superfornøyd. I tillegg har vi et Olympus Mju Zoom som fest og reise kamera. Var kjempebegeistret for at det var vanntett da Julegaven gulpet over det for noen få dager siden... ← Er canon EOS 400D jeg også har kikket på. Og Nikon sitt. Er enda ikke helt sikker på hvem av de jeg kommer til å velge (men må nok utsette det kjøpet et år...). Vanlig digitalt har vi et konica minolta som vi er veldig fornøyde med. Men jeg ønsker meg sterkt et speilrefleks da jeg ønsker å ta opp fotohobbyen igjen (har gjort endel med vanlig speilrefleks tidligere). Håper dere sover godt nå, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå